Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita alkkiksia?

Vierailija
21.12.2019 |

Oon ollut nyt 32 päivää juomatta ryypättyäni enempi ja vähempi aikuisikäni 20 vuotta. Milloin mielihalu viinaa kohtaan lakkaa? Mulle vaikeimpia iltapäivät.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altistus alkoholismille ja muille riippuvuksi voi toki olla osin geeniperimässä, mutta syyt sille löytyvät usein lapsuuden, nuoruuden kokemuksista.

Se, että tuntee itsensä huonommaksi ihmiseksi riippuvuuden takia, on voimakas syy jatkaa juomista.

Se, joka sai elämsä hallintaan traumaterapiassa.

Kaikki ei saa terapiaa vaan jotain epämääräisiä lääkkeitä. Miten pääsit terapiaan? Pitääkö olla päihteetön?

Sain hääätö ilmoituksen käteen annettuna ovelta. Sitä ennen toimintakykyni oli romahtanut. Millään ei ollut mitään väliä.

Soitin sosiaalitoimistoon ja kysyin apua tilanteeseeni. Kerroin etten enää jaksa. Sitä kautta sain ajan mielenterveystiimiin. Alussa tapasin kaksi sairaanhoitajaa, jotka tilanteeni kuultuaan varasivat ajan mielenterveystiimin sairaanhoitajalle. Siitä se lähti.

Hoitoani on auttanut se, että kerron ihan kaiken. Tuon kautta oli hoitavan tahon helppo ymmärtää, että esim väkivalta ja kaltoinkohtelu ovat se ongelma.

Vierailija
22/45 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua saa jos on avoin ja kertoo rehellisesti elämästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, kauanko se mieliteko kesti, mutta ei kyllä kovin kauaa, eikä ole päälle tullut enää tässä kolmen vuoden raittiuden aikana. Mä olin niin väsynyt siihen juomiseen, että kun menetin ns kaiken, nöyrryin vihdoin ja viimein, ja vaadin sos.tädiltä hoitoon pääsyä. Kävin Minnesota hoidon, se oli pelastukseni. Nyt elän uutta elämää hyvillä mielin, en häpeä enää.

Vierailija
25/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lakkaa.

Kyllä lakkaa, ajatuskin huikasta saa olon huonoksi.

Vierailija
26/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Minnesotat sekä AA:t ovat ihan turhia ja Minnesota on pelkkää rahastusta. Esimerkiksi kampaajani mies meni tuonne Minnesota ""hoitoon"" ja he menetti tuhansia kun mies käynnit lopetti alkoi juomaan urakalla.

Ja tämän Minnesota touhun olen kuullut sekä lukenut muualtakin.  Rahaa puhuu:

Vierailija
27/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnesota-mallin paikoissa raitistuu noin 50 % hoidettavista. Se on ihan ok prosenttilukema kuitenkin.

AA:han pettyneille suosittelen NA-ryhmiä, jotka on nuorekkaampi ja virkeämpi versio AA:sta.

Raitistuminen on vaikeaa mut mahdollista. Raitis elämä on aina helvetin paljon hienompi vaihtoehto verrattuna siihen päihdepaskaan. Ja syyllisyyteen parhaan avun ainakin mä oon saanu vertaisryhmistä.

Vierailija
28/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo Minnesotat sekä AA:t ovat ihan turhia ja Minnesota on pelkkää rahastusta. Esimerkiksi kampaajani mies meni tuonne Minnesota ""hoitoon"" ja he menetti tuhansia kun mies käynnit lopetti alkoi juomaan urakalla.

Ja tämän Minnesota touhun olen kuullut sekä lukenut muualtakin.  Rahaa puhuu:

Toi mies ei siis ollut sitoutunut siihen hoitoon, se tuskin on kenenkään muun syy kuin sen miehen itsensä. Mitään taikanappia/-pilleriä ei ole olemassa, jolla juomisen saisi lopetettua, sen juojan vastuulla on se toipuminen, ei kenenkään muun. Eikä kaikki edes halua parantua, vaikka hoitoon suostuisikin, näin pari sellaista itsekin, jotka kävivät hoidossa mun kanssa yhtä aikaa. Ihmettytti vain silloin, miksi ihmeessä tuhlaa rahansa sellaiseen, josta ei aio edes ottaa mitään hyötyä. No miksi? SIksi, että sillä voi pelata aikaa läheisten suhteen, ne jatkaa taas jonkun aikaa sitä hyysäämistä, elleivät edes he ota hoitoa tosissaan.

Vierailija
29/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymykseen:

Itselläni pahimman viinanhimon taltuttamiseen meni puoli vuotta. Vielä parin vuoden kohdalla tuli yksi kova päihtymisenhimo.

Kyse on uudenlaisen elämäntyylin oppimisesta, ja oppiminen vaatii toistoja.

Ainakin mulla on varmuus siitä, että ryypiskely lähtisi täysillä käyntiin kyllä, jos ottaisin esim. tänään sen ekan annoksen. Siksi sitä ekaa ei kannata ottaa hyvänä eikä huonona päivänä.

Vierailija
30/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olla ottamatta? Mielihalu on tänään kova. Ap

Vierailija
31/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso youtubessa "huulihörppykostaja" tekijä overacted films. Haluatko päätyä samaan jamaan?

Vierailija
33/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aiemmin. Näennäisesti kaikki oli hyvin, mutta pään sisällä vallitsi kaaaos.

Traumaterapian avulla pystyn nykyään tekemään päätöksen, juonko vai en.

Upea kuulla! Olen ollut pari vuotta terapiassa jossa on myös paljastunut traumatausta. Dissosiaatio-oireet ja traumatausta muutenkin altistaa kuulemma helposti kaikenlaiselle välttelykäyttäytymiselle, mukana päihteet, pakonomainen suorittaminen jne.

Vierailija
34/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri alkanut hoitosuhde A-klinikkaan. Pohdin AA-kerhoa mutta A-klinikka vaikutti sopivammalta. Siellä on ryhmämuotoinen kurssi johon tulevat ihmiset haastatellaan ja kurssia vetävät pätevät ohjaajat, näin vältytään mm. jonkun mainitselemalta nokittelulta (tyyliin "kyllä minä olen/olin paljon pahemmassa kunnossa"). Lisäksi minulla on aika lääkärille jolta pyydän antabushoitoa.

Tänään olen juomatta.

Vierailija
35/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko AA:ssa hankittu raittius oikeaa raittiutta?

Onko se raittiutta, että koko päivä hoetaan itselle, että "tänään en juo, tänään en juo" sinne illan sessioihin asti, jossa taas vakuutellaan omassa puheen vuorossa, ettei ole viinanhimoa?

Jos jää yksikin palaveri välistä, niin sitten ollaan juomassa ja ryhmän intomielisimmät ovat pitkin kyliä pelastelemassa. Korkeimpaa voimaa huudellaan avuksi ja se pelastaa sekä parantaa jopa vasenkätisyydestä, mikäli uskot tarpeeksi voimallisesti. Mikäli oma usko puuttuu, niin ainahan voit rukoilla halua halun haluamiseen uskoon tulemiseen...

AA on kokonainen hoito-ohjelma, joka tähtää tunne-elämän toipumiseen. 

Vierailija
36/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiton Surkimukset. Korkki kii ja vähän selkärankaa. Itsekin lopetin tinttaamisen ihan omalla päätöksellä. Tai jatkakaa toki mutta älkää vinkuko kun läheisenne kyllästyvät teihin ja jäljellä on enää itkuviina ja orastava delirium..

Haista paska.

Mitä lasissa?

Vierailija
37/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiton Surkimukset. Korkki kii ja vähän selkärankaa. Itsekin lopetin tinttaamisen ihan omalla päätöksellä. Tai jatkakaa toki mutta älkää vinkuko kun läheisenne kyllästyvät teihin ja jäljellä on enää itkuviina ja orastava delirium..

Haista paska.

Mitä lasissa?

Taisi mennä tunteisiin tuo kommenttini.

Se nyt vaan on niin että alkoholistia kohtaan pitää olla todella kova, jopa julma ennen kuin se juoppo alkaa edes harkita muutosta, puhun omasta kokemuksesta. Tuo haistattelu kertoo vaan siitä ettei olla vielä valmiita muutokseen vaan rääkätään läheisiä koska juopollahan on oikeus juoda.

Vierailija
38/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olla ottamatta? Mielihalu on tänään kova. Ap

Kehitä mielikuvia, vertaa alkoholia vaikka pähkinään, olet niille pahasti allerginen, tekee mieli pähkinöitä, mutta haluatko siksi kuolla, annako viinantuskan voittaa itsesi, oletko tosiaan niin heikko...

Vierailija
40/45 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lakkaa.

Kyllä se lakkaa. Itsekin olen alkoholisti, nyt olen ollut juomatta yksitoista vuotta eikä tee kyllä enää mieli yhtään. Tunnen monia kaltaisiani. Se nyt vaihtelee paljonkin että kuinka kauan tekee mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän