Löydät maasta lompakon täynnä käteistä rahaa, mitä teet?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veisin poliisilaitokselle, ottaisin setelit ja sanoisin että löytyi tyhjänä.
Nimesi otetaan ylös, lompakko palautetaan omistajalle ja sinä saat syytteen varkaudesta? Järkevää.
Niin ja kuka todistaa etteikö joku toinen ole putsannut sisältöä.
Ja tuolla logiikalla et voi todistaa etteikö se olisi ollut juuri sinä. En ottaisi ja veisi poliisille lompakkoa juuri tuosta syystä. Jos hävittää korttinsa ja rahansa se on oma moka. En minäkään syyttäisi muita jos itse kadottaisi tavarani ja odottaisi mitään hyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku köyhä on sen kadottanut, niin palauttaisin, mutta jos joku rikas on sen kadottanut, nin ottaisin rahat ja pudottaisin lompakon postilaatikkoon.
Kerro millä erotat oliko köyhä vai rikas se lompakon omistaja?
Vaikkapa siitä, että paljonko sitä seteliä siellä on, vai onko yhtään ja löytyykö sieltä esim. Luottokortteja. Jos ihmiseltä on kaikki asiat paskottu, niin ei hänen lompakosta mitään luottokortteja löydy. Sitten lompakosta saattaa löytyä kuitteja, joista ilmenee, mitä kaikkia timanttisormuksia ja Rolexeja sitä on viimeaikoina osteltu. Toki jos satut löytämään jo kertaalleen putsatun lompakon, niin siitä on paha päätellä mitään. Vaan eihän monet nykyään kanna mitään käteistä mukanaan. On ihan lompakkoja, joissa on tilaa ainoastaan korteille. Väki maksaa vain kortilla, puhelimella, älysormuksella ja mitä kaikkia näitä James Bond 007:n vempaimia nykyään onkin.
Eri
Haloo, tässä otsikossahan puhuttiin juurikin lompsasta joka sitä mania on pullollaan. Siksi kysyin mistä erotat onko köyhän vai rikkaan pullea lompsa.
Meinaatko jos löytäisin trumpin dollarit taikka putiinin ruplat että veisin sen kyttäasemalle muhhaaa ei onnistu.Jos lompakosta löytyisi henkkarit niin osoite selville ja saalis on varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun rahapussissa ollut kuin noin 25 euroa. Nistit pölli ne ja pankkikortin ja osti kortilla jotain noin 20- 25 euroa maksavaa. Pankki onneksi korvasi tämän.
Ketun soopaa, Tuskin pankki korvaa roiston pöllimiä rahoja sun kukkarosta vietynä, unta oot nähny. Pankki ei ole millään tavoin vastuussa sun rahojen varastetuksi tulemisesta, oli se sitten kortti tai seteli. 🤣🤣 Keksi jotain muuta selitystä.
Tietyissä tilanteissa pankki korvaa. Sinunlaisesi ei sitä vaan ymmärrä, näkeehän sen kommentistasi
Just, mutt ennenkuin korttia on varas käyttänyt pitää varkaudesta ilmotus olla tehty pankkiin ja sittenkin vielä hutkitaan ja tutkitaan oletko ollut riittävän huolellinen ja tarkka. Jos nistit kerran vei, hittojako pyörit niitten kaa. Löyhät oli sun taustaselotukset.
Jos lompakkio olisi dannyn taikka köllisharkimon niin en kyllä palauttaisi yhtään mihinkään tarjoaisin köyhille kunnon juomat ja ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kakspiippuinen juttu. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja aika vähillä pitää tulla toimeen joka toisinaan vetää mielen alas. Jos sattuisin löytämään paljon rahaa niin se olisi tottakai tervetullutta. Toisaalta jos siinä olisi myös ihmisen kaikki rahat... jos taas ne olisivat jonkun rikkaan, niin ei harmittaisi ottaa.
Vau...omatunto oman harkinnan mukaan.
Itse en tämän hallituksen köyhien ja työttömien järjestelmällisen mustamaalaamiseen takia todellakaan välitä mistään moraalista. Samanlaisia maalittajia ovat vassutkin. En auta itsekään enää ketään. Jokainen pärjätköön omillaan niinhän hallitus sanoo. Eli voi voi jos lompsat häviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun rahapussissa ollut kuin noin 25 euroa. Nistit pölli ne ja pankkikortin ja osti kortilla jotain noin 20- 25 euroa maksavaa. Pankki onneksi korvasi tämän.
Ketun soopaa, Tuskin pankki korvaa roiston pöllimiä rahoja sun kukkarosta vietynä, unta oot nähny. Pankki ei ole millään tavoin vastuussa sun rahojen varastetuksi tulemisesta, oli se sitten kortti tai seteli. 🤣🤣 Keksi jotain muuta selitystä.
Tietyissä tilanteissa pankki korvaa. Sinunlaisesi ei sitä vaan ymmärrä, näkeehän sen kommentistasi
Just, mutt ennenkuin korttia on varas käyttänyt pitää varkaudesta ilmotus olla tehty pankkiin ja sittenkin vielä hutkitaan ja tutkitaan oletko ollut riittävän huolellinen ja tarkka. Jos nistit kerran vei, hittojako pyörit niitten kaa. Löyhät oli sun taustaselotukset.
Jos kommentoijalle pankki korvasi niin mitä helvettiä sinä tässä valitat? Jos et usko, anna olla. Aika helvetin typerää jankuttaa tuommoisesta asiasta.
Säästöön laittaisin, perk että kymppitonni lompakossa mahtoi omistaja olla idiootti kiitos vaan rahoista.
Minkä lompakon?
terveisin demari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa mikä valuutta, jos löydän suomesta niin ryyppyputki auki.
Olet alkoholisti ja varaskin vielä. Jopa löytämäsi lompakko on tekosyy päästä juomaan. Huonosti menee.
Älä selitä itsekkin ostaisit kaikkea kivaa , varmaan huumeitakin ja etelän loman tilaisit.
Sinähän se tässä nyt selität. Huumeisiin en koske pitkällä tikullakaan, en vaikka mitä maksettaisi. Mikään määrä rahaa ei korvaa niitä vahinkoja, jotka huumeet tuovat tullessaan, että se sulle tiedoksi. Jos minä löydän jostain jonkun lompakon tai muuta omaisuutta, vien sen poliisiasemalle. En ole varas niinkuin sinä. Tuo sinun kommenttisi oli lottokuponki: kaikki väärin. Voi jumalauta.
Minä olen poliisi joten , älä ihmettele jos tulen etsimään huumekätköjäsi, heh muka rehellinen ihminen.
Poliisina esiintyminen on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin lompakon, siellä oli kaikki mahdolliset kortit ja rahaa lähemmäs tonni. Tilasin heti yhteystiedot (tämä maksoi mulle 8e) ja sain yhteyden omistajaan jota odottelin hakemaan lompakon. Hän antoi mulle 5euroa palkaksi.. kyllä otti päähän suoraan sanoen.
Olit kuitenkin rehellinen, kun et pitänyt rahoja itselläsi ja korttien ansiosta varastanut vielä identiteettiä, kuten joku muu olisi tehnyt. Ajattelet siltä kantilta, että toimit oikein etkä aiheuttanut menetystä henkilölle, joka ei ollut tehnyt sinulle mitään väärää. Ei pidä olla ahne kaikenlaisten palkkioiden perään, joka on toisen vahingosta hyötymistä, jos asiaa tarkkaan ottaen miettii.
Rehellisyys kannatt... eikun ei tietenkään. Tonni lompakossa ja muutama euro korvausta? Laki nimittäin sanelee, että löytöpalkkio on 10% arvosta, joka rahan kohdalla on selkeää. Ehtona tavaran takaisin saamisesta on löytöpalkkion maksu. Joitain vuosia sitten oli tapaus, jossa kadulta löytyi salkku jossa oli valtava summa rahaa. Arvata saattaa, noudatettiinko lakia..
Itse veisin rahat ja heittäisin lompakon ttuun ja nauraisin matkalla kotiin.
Et voi kiristää toista pimittämällä toiselle kuuluvia poliisin myöntämiä asiakirjoja. Pääset muuten aika äkkiä itse syytetyn penkille ja naurusi hyytyy :)
Missä kirjoittaja sanoo itse kiristävänsä ketään?
Tietysti se viedään Poliisille ja ilmoitetaan samalla, että vaatii lain määräämän löytöpalkkion. Poliisi luovuttaa omaisuuden vain jos palkkio maksetaan. Ei siinä kukaan syytetyn penkille joudu, kun lakia noudatetaan. Pidä omaisuudestasi huolta, tai kärsi seuraukset.
Missä väitin että kyseinen kirjoittaja on kiristänyt? Älä laita sanoja suuhuni, käy hakemassa hyvä ihminen lasit jos et ymmärrä lukea tekstiä.
Kommentoija kirjoitti:
"Ehtona tavaran takaisin saamisesta on löytöpalkkion maksu."
Et voi kiristää toista ihmistä ettet luovuta toiselle kuuluvia poliisin myöntämiä asiakirjoja jos palkkiota ei tule. Aivan 100% varmuudella joudut tutkinnan alaiseksi. Käy hyvä ihminen nyt edes lue mitä poliisi sanoo poliisin myöntämistä asiakirjoista. Poliisikaan ei voi vaatia palkkioita kun kyseessä toiselle kuuluvia poliisin myöntämiä asiakirjoja. Menikäö perille vai väännetäänkö rautakangesta. On eri asia jos kyseessä on jokin tavara mutta ajokortit, pankkikortit, KELA-kortit, passit ym et voi alkaa mussuttamaan että luovutat vain jos palkkiota vastaan.
Kyllä voin vaatia eikä minulla ole mikään pakko palauttaa kortteja tai passeja. Jos minulle ei maksettaisi palkkiota, heittäisin kortit uudelleen kadulle ja kehottaisin omistajaa menemään hakemaan sitten itse omaisuutensa.
Sä taidat olla vissiin aika kova vaatimaan itsellesi kaikennäköistä, milloin mitäkin. Ihan sama mitä muille tapahtuu, kunhan SINÄ saat tahtosi läpi. Kun järkevät vanhemmat kasvattivat silleen, että totuit saamaan aina tahtosi läpi valittamalla ja vinkumalla. Olet varmaan tosi "hyvä ja helppo" naapuri(kin).
Lain mukaan minulle KUULU korvaus siitä että kantelisin toisten ihmisten kortteja ja lompkoita ja käytäisin OMAA AIKAANI ja mahdollisest OMAA RAHAANI että niille löytyisi omistaja. Lain mukaan minulle kuuluu korvaus ja jos en sitä saa niin heittäisin kaikki kadulle mistä niiden omistaja saa ne hakea itse. Itsehän se tyhmä lompakon omistaja ne sinne alun perin heittääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet alkoholisti ja varaskin vielä. Jopa löytämäsi lompakko on tekosyy päästä juomaan. Huonosti menee.
Älä selitä itsekkin ostaisit kaikkea kivaa , varmaan huumeitakin ja etelän loman tilaisit.
Sinähän se tässä nyt selität. Huumeisiin en koske pitkällä tikullakaan, en vaikka mitä maksettaisi. Mikään määrä rahaa ei korvaa niitä vahinkoja, jotka huumeet tuovat tullessaan, että se sulle tiedoksi. Jos minä löydän jostain jonkun lompakon tai muuta omaisuutta, vien sen poliisiasemalle. En ole varas niinkuin sinä. Tuo sinun kommenttisi oli lottokuponki: kaikki väärin. Voi jumalauta.
Minä olen poliisi joten , älä ihmettele jos tulen etsimään huumekätköjäsi, heh muka rehellinen ihminen.
Kuule minä olen oikea poliisi, piipaa auto tulee luoksesi sen takia koska luultavasti olet huumekauppias näin naapurisi vihjeen antoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut ettei liian rehellinen ei kannata olla.
Ei rehellisyys maata peri.
Itse olen kohdannut niin paljon kieroilua, menettänyt työpaikan valehtelulla ja toisten kieroilulla ja olen oppinut että valehtelemalla pääsee eteenpäin elämässä.
No niin olen minäkin kohdannut, mutta en ole sen antanut mädättää itseäni ja ruvennut rotaksi sen takia kun sitä on muutkin rottailleet. Jos alkaa toimia väärin siksi kun eräät muutkin ovat toimineet, niin onko sitä silloin itsekään ollut pohjimmiltaan koskaan mitään muita parempi ja rehellinen, hyvä ihminen, jotta olisi varaa muita arvostella? En usko siihen ihmeeseen hetkeäkään.
If you live the wolfs, you have to act like a wolfs eli suoraan käännettynä,
jos elä susien kanssa, sinun täytyy käyttäytyä kuin sudet.
Jos et ala olemaan susi susien joukossa, sinut syödään ja sinua käytetään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule minä olen oikea poliisi, piipaa auto tulee luoksesi sen takia koska luultavasti olet huumekauppias näin naapurisi vihjeen antoi.
Et ole. Kuka tahansa voi esiintyä täällä vaikka minä. Jo uhkailuistasi näkee ettet ole poliisi vaan todennäköisesti itse poliisin jahtaama. Ja sellaiseksi pääset kun esität olevasi poliisi 👍🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä enkä varas, niin tietenkin palauttaisin lompakon.
Eli siis ottaisit rahat ja EHKÄ sitten veisit lompakon löytötavaratoimistoon.
Rehellinen ja rahoissani kirjoitti:
Palauttaisin ja saisin 10%:n löytöpalkkion. En ole pikkurahan puutteessa.
Olet siis köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole. Kuka tahansa voi esiintyä täällä vaikka minä. Jo uhkailuistasi näkee ettet ole poliisi vaan todennäköisesti itse poliisin jahtaama. Ja sellaiseksi pääset kun esität olevasi poliisi 👍🤣🤣
Minä olen Aarnio joten annahan huumetynnyrit mulle , muuten tulee ankaria seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Aarnio joten annahan huumetynnyrit mulle , muuten tulee ankaria seuraamuksia.
Ole vaikka kellokosken joulutonttu. Sinulle voi vain nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen ja rahoissani kirjoitti:
Palauttaisin ja saisin 10%:n löytöpalkkion. En ole pikkurahan puutteessa.
Olet siis köyhä.
Ja köyhäksi jää noilla rehellisyys tavoitteilla.
- Mie näin viimeyön unta. Siin ol paljon heinää. Mitähän se meinaa?
- No, se meinaa sitä, et se on tulos lähtö äkkiä.
- Ei. Ei se mitään heini ollut. Ne oli... Ne oli... Ne oli olkii. Joo, ne olkii olkii.
- No, sitten se tulee lähtö viel liukkaammin.
- Ei, ei ne ollu olkiikaa. En mie tiiä, mitä mitä ne oli. Mie nukuin koko viime yön, en mie nähny mitään untakaan. Mie oon ihan sekaisin.
Eri.