Miksi niin monelle naiselle raivoraitis mies on turn-off, eikä he voi harkita suhdetta sellaisen miehen kanssa? Luulisi että se olisi vain p...
Se että mies kieltäytyy yhdestä lihottavimmista ja eniten sairastuttavimmista aineista, on jostain syystä turn-off todella monelle naiselle.
Moni mies osaa samaistua siihen, että kun he joivat niin naista piisasi. Sitten he muuttivat elämäntapaansa ja joko ovat raivoraittiita tai juovat vain hyvin harvoin, mutta naisia ei enää kiinnosta kun he kuulevat tästä.
Selitätkö näkemyksesi, miksi alkoholista kieltäytyvä mies ei ole niin hyvä kuin täysin samanlainen mies joka kuitenkin juo.
Kommentit (134)
En käytä alkoholia välttämättä kertaakaan vuoden aikana. Koen silti vastenmielisenä sen, että jostain tuollaisesta tarvitsee olla niin ehdoton. Tulee mieleen, että tuollainen ihminen ei hallitse itseänsä ollenkaan ja siksi pitää pysyä aivan ehdottoman erossa alkoholista. Tai että taustalla on jotain traumoja, joilla on aina painolastinsa tai vielä pahempaa, on uskovainen. Oma puolisoni voi joskus ja jouluna ottaa lasin viiniä tai nostaa maljan, kuten minäkin, mutta mitään viikottain, tai edes puolivuosittain, humalaan itsensä juovaa ihmistä en katselisi. Sellaisiin tilanteisiin päätyvä puoliso ei olisi minua varten...
Monen elämäntapaan kuuluu alkoholi. Ja suurimmalle osalle se on positiivinen asia elämässä. Se ei ole räkäkännejä ja konttaamista taksista kotiin yrjöt rinnuksilla, vaan ihania hetkiä ystävien kanssa. Jos joku ei juo ollenkaan, helposti tulee mieleen että hän lähtee johonkin illanviettoon vähän vastahakoisesti, pysyy syrjässä kaikesta huulenheitosta, haluaa aikaisin kotiin. Eihän kaikki ole tällaisia, mutta koska monet on, sitä on helposti vähän varautunut kun joku ilmoittaa ettei käytä alkoholia. Sitä etsii sellaista seuraa, joka nauttisi samoista asioista kuin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raittiit ovat yleensä aika kuivaa seuraa. Sekä he vaikuttavat jotenkin ylemmyydentuntoisilta sen vuoksi kun eivät alennu juomaan. Harvaa kiinnostaa tuollainen. Kerran täällä vaan eletään ja humalassa sattuu ja tapahtuu.
Miksi koet juomattoman henkilön ylemmyydentuntoisena?
Onko takaraivossa kuitenkin pieni aavistus, että sullekin tekisi hyvää pistää korkki kiinni vähän useammin? Oletko kateellinen, kun toinen on tyytyväinen elämäänsä ilman alkoholia, ja itse et samaan pysty?
Varmaan siksi kun sinäkään et edes yhtään peittele ylemmyydentuntoasi.
Eri
Kyllä se on hankalaa miellyttää joitakin ihmisiä. Ei saa ryypätä mutta ei saa olla ehdoton juomisen suhteen. Pitää olla rento eikä mikään ele tai ilme saa olla piikki juomisen suhteen.Eli käytännössä jos ei tee juuri samoin kuin sinä itse, olet huono tai epäilyttävä.
Itse en enää halua juoda koska tiedän että krapula tulee jo pienestä määrästä. En ala enää juomaan vaan että jotain toista miellyttää. Omat rajat ja niistä kiinnipitäminen on tärkeämpää.
Voi kun olet väärässä.
Kun deittailin, tapasin parikin miestä, jotka olivatkin alkoholisteja. Ei käynyt ollenkaan heti ilmi. Toisen kanssa nimenomaan alkoholismi oli se isoin ongelma mihin kaikki loppui. Hänen mielestään muuten hänellä ei ollut ongelmaa.
Toisen kanssa ikävä kyllä tapailin jonkun aikaa ennen kuin ymmärsin. Käsitin ajan myötä, että alkoholi menee kaiken muun edelle. Tietysti myös minun.
Näiden jälkeen olin varovainen ja laitoin ilmoitukseenkin että etsin raitista miestä. En halua enää koskaan suurkuluttajaa tai alkoholistia. Niistä jäi oikein kammo.
Seurustelen nyt raivoraittiin kanssa. Muuten oikein ihanaa mutta kun hänellekin alkoholi on iso juttu. Siitä pitää puhua ja paheksua alkoa käyttäviä ihmisiä. Miksi? Miksei vain voi olla juomatta?
Minä en juo, mutten arjessa myöskään ajattele alkoholia tai puhu siitä tai ihmisistä, jotka juovat.
Toivoin sen yhden tapailemani miehen kanssa niin kovasti, että hän parantuisi alkoholismista. Nyt ymmärrän, että vaikka niin olisi käynyt että hän lopettaa juomisen, hän olisi aina ollut alkoholisti ja viinan haamu elämässämme.
Mieluiten otan raittiin. Jopa raivoraittiin. Paljon juovalla näkyy seksissäkin juominen. Jos olet ollut paljon juovan kanssa tiedät millä kaikilla huonoilla tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on hankalaa miellyttää joitakin ihmisiä. Ei saa ryypätä mutta ei saa olla ehdoton juomisen suhteen. Pitää olla rento eikä mikään ele tai ilme saa olla piikki juomisen suhteen.Eli käytännössä jos ei tee juuri samoin kuin sinä itse, olet huono tai epäilyttävä.
Itse en enää halua juoda koska tiedän että krapula tulee jo pienestä määrästä. En ala enää juomaan vaan että jotain toista miellyttää. Omat rajat ja niistä kiinnipitäminen on tärkeämpää.
Noinhan se pitääkin tehdä että elää niin kuin itse tykkää, mutta on hassua närkästyä siitä jos toisella tavalla elävät eivät lämpene. Ihmiset etsii kaltaistaan seuraa. Ei omia elämäntapoja tarvitse perustella kenellekkään, mutta ei voi myöskään tulla vaatimaan että ”tykätkää minusta”. Eihän se niin toimi. Toiset tykkää ja toiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna hakeutuisin psykologin juttusille, jos noin paljon riepoo se ettei kykene vastaamaan kaikkien maailman ihmisten parinvalintakriiteereihin. Ei kukaan muukaan voi eikä se ole normaalille ihmiselle ongelma.
Mä en voi ymmärtää tätä yhtään. En yhtään. Tietysti jos miehen persoona muuttuu ihan erilaiseksi kun lopettaa juomisen. Tai siinä persoonassa on jotain miksi ei nappaa mutta herranjumala kun mun eteeni kävisi mies joka ei juo tippaakaan ikinä ni se olis kirkko seuraavalle päivälle 😍😍😍
Kaikenlainen ehdottomuus suhteessa normaaleihin asioihin on merkki henkisestä tasapainottomuudesta ja siksi turn-off.
Tuskin kenenkään miehen elämä ainakaan paremmaksi on muuttunut alkoholin takia.
Selväjakuuma kirjoitti:
Mä en voi ymmärtää tätä yhtään. En yhtään. Tietysti jos miehen persoona muuttuu ihan erilaiseksi kun lopettaa juomisen. Tai siinä persoonassa on jotain miksi ei nappaa mutta herranjumala kun mun eteeni kävisi mies joka ei juo tippaakaan ikinä ni se olis kirkko seuraavalle päivälle 😍😍😍
Häät 😆
Se on ihan ok niin kauan kun ei ala valittaa siitä että toinen käyttää alkoholia.
Koska naiset tykkää katsoa miestään ylhäältä päin ja sättiä miestään huonoksi.
Raittiin kanssa se ei onnistu.
Alkoholittomuus tuo mieleen, että ihminen on jotenkin tiukkapipoinen ja ehkä sitten muutenkin neuroottisen tarkka terveellisistä elämäntavoista. Tykkään rennoista ihmisistä, elämästä nautiskelijoista. En sano etteikö alkoholitonkin ihminen voisi olla sellainen, mutta on se ehdottomuus vähän sellainen hälytysmerkki että todennäköisestippä ei ole.
En ole kiinnostunut myöskään miehistä, joille vaikka saliharjoittelu on niin tärkeää etteivät voi syödä normaalia ruokaa, vaan vetävät jotain rahkaa ja höyrytettyä kanan rintafilettä seisaaltaan vain tankatakseen ravintoaineita. Se ei vain ole itselleni sopiva elämäntapa.
Haluan nauttia elämästä kumppanin kanssa, en pingottaa otsarypyssä. Sen verran huolehditaan terveellisyydestä, että pysytään kunnossa, mutta terveellisyys ei ole elämän tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä väärässä. Alkoholi on merkittävä tekijä sosiaalisten suhteiden rakentamisessa ja ylläpitämisessä. Joidenkin historiantutkijoiden mielestä kaupungistuminen ja pysyvä asuminenkin on saanut alkunsa siitä, että on alettu valmistamaan olutta. Alkoholi on ollut mukana jo kulttuurimme kehdossa. Se että siitä tulee osalle ongelma, on surullista, mutta se ei poista sitä, että alkoholi on tärkeä osa ihmisten kanssakäymistä. Suurimmalle osalle ihan vaan iloa tuottava asia.
Samasta syystä kuin monelle miehelle sellainen nainen on turn-off, joka ei juo kännejä edes joskus. Ihmiset hakevat kaltaistaan mitä tulee esim. elintapoihin. Alkoholistit haluavat varmistaa riippuuvuutensa jatkumisen/jatkamisen.
Juhlissa tykkään kilistellä kuohuvalla. Näitä juhlia on noin 3-8 kertaa vuodessa, silloin juon yhden kuohuvan.
Seurustelin ennen RAIVO-raittiin miehen kanssa, joka pahoitti mielensä joka kilistelystä, saarnasi ja raivosi jokaisen juhlan jälkeen esittäen omia näkemyksiään juomistani lasillisista.
Ei enää ikinä raivo-raitista miestä!
Ei se ole pelkästään postiviinen asia, jos se on sitä nimenomaista raivoraittiutta "betterthanthou" -asenteella, jatkuvalla asian esiintuomisella ja jopa saarnaamisella. Vähän sama kuin raivovegaanit tekevät.
Olin itse naimisissa absolutistin kanssa ja hänestä se selvisi vain, jos kiinnitti huomiota ostoksiimme. Itsekin nimittäin lopetin ennalta vähän käyttöni kun aloimme seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä väärässä. Alkoholi on merkittävä tekijä sosiaalisten suhteiden rakentamisessa ja ylläpitämisessä. Joidenkin historiantutkijoiden mielestä kaupungistuminen ja pysyvä asuminenkin on saanut alkunsa siitä, että on alettu valmistamaan olutta. Alkoholi on ollut mukana jo kulttuurimme kehdossa. Se että siitä tulee osalle ongelma, on surullista, mutta se ei poista sitä, että alkoholi on tärkeä osa ihmisten kanssakäymistä. Suurimmalle osalle ihan vaan iloa tuottava asia.
Jotenkin surullista, että suuri osa ihmisistä ei kykene olemaan oma itsensä ilman alkoholia. Ja elämme vielä modernissa maailmassa, emmekä enää missään keskiajalla. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tarvitsevat alkoholia tullakseen sosiaalisiksi ja kyetäkseen puhumaan vieraille. Aikamoista pelkuruutta, jos ei tuollaista osaa ilman alkoholia.
Kiva juttu, että olet löytänyt sinulle sopivan tavan pitää hauskaa. Joku muu tykkää sitten viettää sitä toisella tavalla, ja etsii ehkä ensisijaisesti kumppania joka tykkää samanlaisista jutuista. Ei siinä ole mitään pahaa. Ei sinun tarvitse todistella kenellekään, että sinun hauskasi on ihan yhtä todellista kuin jonkun toisenkin. Ihan varmasti on. Siitä huolimatta joku voi hakea toisenlaista kumppania ja sekin on ihan okei.