Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monelle naiselle raivoraitis mies on turn-off, eikä he voi harkita suhdetta sellaisen miehen kanssa? Luulisi että se olisi vain p...

Vierailija
16.12.2019 |

Se että mies kieltäytyy yhdestä lihottavimmista ja eniten sairastuttavimmista aineista, on jostain syystä turn-off todella monelle naiselle.

Moni mies osaa samaistua siihen, että kun he joivat niin naista piisasi. Sitten he muuttivat elämäntapaansa ja joko ovat raivoraittiita tai juovat vain hyvin harvoin, mutta naisia ei enää kiinnosta kun he kuulevat tästä.

Selitätkö näkemyksesi, miksi alkoholista kieltäytyvä mies ei ole niin hyvä kuin täysin samanlainen mies joka kuitenkin juo.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kenenkään miehen elämä ainakaan paremmaksi on muuttunut alkoholin takia.

Olet kyllä väärässä. Alkoholi on merkittävä tekijä sosiaalisten suhteiden rakentamisessa ja ylläpitämisessä. Joidenkin historiantutkijoiden mielestä kaupungistuminen ja pysyvä asuminenkin on saanut alkunsa siitä, että on alettu valmistamaan olutta. Alkoholi on ollut mukana jo kulttuurimme kehdossa. Se että siitä tulee osalle ongelma, on surullista, mutta se ei poista sitä, että alkoholi on tärkeä osa ihmisten kanssakäymistä. Suurimmalle osalle ihan vaan iloa tuottava asia.

Jotenkin surullista, että suuri osa ihmisistä ei kykene olemaan oma itsensä ilman alkoholia. Ja elämme vielä modernissa maailmassa, emmekä enää missään keskiajalla. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tarvitsevat alkoholia tullakseen sosiaalisiksi ja kyetäkseen puhumaan vieraille. Aikamoista pelkuruutta, jos ei tuollaista osaa ilman alkoholia.

Mikä siinä on surullista? Minusta se on iloista, että löytyy näin helppo tapa auttaa asiaa. Itse olen sosiaalinen selvinkin päin, mutta alkoholi saa olon vielä iloisemmaksi ja rennoksi. Mikäs sen hauskempaa. Tuo tekosääli ja alentuva suhtautuminen on juuri tuota tyypillistä suhtautumista, mistä en täysraittiissa niin välitä.

Vierailija
82/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a...mitähän tuohon uskoltaisi arvata.? Moottoripyöräilykin on vaarallista mutta prätkämiehillä tuntuu aina naisia riittävän.

Voi ei...miksi luin tämän :-(

Olen ihastunut prätkämieheen ja kuvittelen olevani hänelle jotain erityistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeastaan omituista miksi alkoholin käytön hyvistä puolista ei puhuta koskaan, vaikka suuri(n) osahan ne tietää kun itse alkoholia käyttää kuitenkin. Eihän se suurimmalle osalle ole ongelma eikä pakonomaista, vaan alkoholia käytetään koska sillä on positiivisia vaikutuksia omaan elämään. Näitä keskusteluja hallitsee aina täysraittiit, jotka katselevat vähän yläpuolelta meitä maan matosia, jotka saamme iloa sopivasta määrästä alkoholia. Me sitten vain täällä otamme ripityksen vastaan pää painuksissa, koska tiedämmehän me että se lihottaa eikä se nyt ihan terveellistäkään ole. Ei sitten hirveästi viitsitä kertoa, että mutta kun se on niin hauskaa, se on auttanut ihmisiin tutustumisissa, jopa kumppanin löytymisessä, sen avulla on puhuttu pois pahat olot ja avauduttu vaikeista asioista mutta ei me näistä viitsitä puhua mitään, koska oikeassahan te olette ja olisi parempi vain olla parempi ihminen. 😅

Vierailija
84/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä väärässä. Alkoholi on merkittävä tekijä sosiaalisten suhteiden rakentamisessa ja ylläpitämisessä. Joidenkin historiantutkijoiden mielestä kaupungistuminen ja pysyvä asuminenkin on saanut alkunsa siitä, että on alettu valmistamaan olutta. Alkoholi on ollut mukana jo kulttuurimme kehdossa. Se että siitä tulee osalle ongelma, on surullista, mutta se ei poista sitä, että alkoholi on tärkeä osa ihmisten kanssakäymistä. Suurimmalle osalle ihan vaan iloa tuottava asia.

Jotenkin surullista, että suuri osa ihmisistä ei kykene olemaan oma itsensä ilman alkoholia. Ja elämme vielä modernissa maailmassa, emmekä enää missään keskiajalla. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tarvitsevat alkoholia tullakseen sosiaalisiksi ja kyetäkseen puhumaan vieraille. Aikamoista pelkuruutta, jos ei tuollaista osaa ilman alkoholia.

Mikä siinä on surullista? Minusta se on iloista, että löytyy näin helppo tapa auttaa asiaa. Itse olen sosiaalinen selvinkin päin, mutta alkoholi saa olon vielä iloisemmaksi ja rennoksi. Mikäs sen hauskempaa. Tuo tekosääli ja alentuva suhtautuminen on juuri tuota tyypillistä suhtautumista, mistä en täysraittiissa niin välitä.

En ole täysiraitis. Voin käyttää alkoholia vaikka täydentämässä hyvää ateriaa. En myöskään harrasta tekosääliä, alentuva suhtautuminen ehkä, mutta se johtuu ihan vain kokemuksistani suomalaisiin kännääjiin. Ei vain jaksa tätä päihderiippuvaista kulttuuria.

Vierailija
85/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeastaan omituista miksi alkoholin käytön hyvistä puolista ei puhuta koskaan, vaikka suuri(n) osahan ne tietää kun itse alkoholia käyttää kuitenkin. Eihän se suurimmalle osalle ole ongelma eikä pakonomaista, vaan alkoholia käytetään koska sillä on positiivisia vaikutuksia omaan elämään. Näitä keskusteluja hallitsee aina täysraittiit, jotka katselevat vähän yläpuolelta meitä maan matosia, jotka saamme iloa sopivasta määrästä alkoholia. Me sitten vain täällä otamme ripityksen vastaan pää painuksissa, koska tiedämmehän me että se lihottaa eikä se nyt ihan terveellistäkään ole. Ei sitten hirveästi viitsitä kertoa, että mutta kun se on niin hauskaa, se on auttanut ihmisiin tutustumisissa, jopa kumppanin löytymisessä, sen avulla on puhuttu pois pahat olot ja avauduttu vaikeista asioista mutta ei me näistä viitsitä puhua mitään, koska oikeassahan te olette ja olisi parempi vain olla parempi ihminen. 😅

Minua ei haittaisi yhtään, jos ihmiset osaisivat käyttää alkoholia, mutta suomessa se menee aivan liian usein kännäämiseen ja tämä taas tuo alkoholin käytön heillekin, jotka eivät sitä välittäisi käyttää. En näe mitään hyvää siinä, että kulttuurissa hyväksytään itsensä myrkyttäminen alkoholilla ja odotetaan, että muiden pitäisi sietää sen lieveilmiöitä.

Vierailija
86/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaisi yhtään, jos ihmiset osaisivat käyttää alkoholia, mutta suomessa se menee aivan liian usein kännäämiseen ja tämä taas tuo alkoholin käytön heillekin, jotka eivät sitä välittäisi käyttää. En näe mitään hyvää siinä, että kulttuurissa hyväksytään itsensä myrkyttäminen alkoholilla ja odotetaan, että muiden pitäisi sietää sen lieveilmiöitä.

Jees jees, anna tulla vaan ihan koko sydämestä.

Vierailija
87/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole täysiraitis. Voin käyttää alkoholia vaikka täydentämässä hyvää ateriaa. En myöskään harrasta tekosääliä, alentuva suhtautuminen ehkä, mutta se johtuu ihan vain kokemuksistani suomalaisiin kännääjiin. Ei vain jaksa tätä päihderiippuvaista kulttuuria.

No enivei, kun aloituksessa kysyttiin että miksi ei tykätä tietynlaisista ihmisistä. Niin juuri siksi. Kun se suhtautuminen meihin alkoholia käyttäviin on ikävää. Kuka sellaisen nyt kotiinsa haluaisi.

Vierailija
88/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki poikkeavuus on turn off, paitsi jos on rahaa.

Se, että juoko vai ei..

Parasta on se jos koko illan annosmäärä jää alle 4:n.

Että juominen olisi ihan marginaalista. Vaikka vaan 1 saunaolut.

Vierailija
89/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mieheni on "raivoraitis", vaikka ei hän asiasta mitään raivoa. Minä kyllä tykkään siitä, on esimerkiksi aina kuski, jos ollaan juhlissa ;) Juon maltilla hänen seurassaan, max. 2-3 annosta, eikä hän sano siitä mitään. Alkoholia en myöskään osta kotiin, kun ei se omastakaan mielestäni ole lapsiperheessä tarpeen.

Miehellä ei ole sen kummempaa vakaumusta, alkoholisti(perhe)taustaa tai muutakaan. Joi kuulemma teininä joskus kaljaa, ei tykännyt, ja se siitä.

Vierailija
90/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ainakin ärsyttäisi jos haluaisin joskus ottaa lasillisen ruuan kanssa tai satunnaisen saunasiiderin tai joskus muuten vain juoda vähän, jos mies siitä vinkuisi ja valittaisi.

Miksi luulet, että mies valittaisi siitä? Tosi kumma ajatus.

Vierailija
91/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei raittiille miehelle kelpaa raitis nainen? Sana raivoraitis on valitettavasti turn off, miksei raitis riitä? Montako naista ap:lla pitäisi olla että riittää?

Vierailija
92/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen raitis alkoholisti.

Eli entinen, näennäisen normaali, työssäkäyvä  mies, joka joi itsensä humalaan joka ilta. Jos oli vapaapäivä, niin join aamusta iltaan. Tätä kesti vähitellen kiihtyvään tahtiin noin 4-5 vuoden ajan.

Menin Minnesota hoitoon 2 vuotta sitten, ja sen jälkeen alkoholi ei ole kiinnostanut. Asian kanssa ei ole mitään kamppailua, viihdyn raittiina myös juovien ihmisten seurassa. Enkä paasaa kenellekään. Korkeintaan sanon, että Minnesota on hyvä hoito, jos joku kaipaa apua omaan tai jonkun muun päihderiippuvuuteen.

Jos yllä oleva tekee minusta vähemmän viehättävän, niin totean vain, että en halua naista, joka ei voi hyväksyä entistä alkoholistia. Elämänkoulu on monilla kova, ja se tulee hyväksyä.

Vierailija
93/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen absolutisti, eikä se mielestäni kuulu muille. En saarnaa kellekkään, saatte juoda ihan niin paljon kuin haluatte.

Vierailija
94/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se raivoraitis voi olla tosi fanaattinen alkoholin suhteen eli haluu kieltää sen kokonaan myös muilta. Olen parin tällaisen kanssa seurustellut ja se loppui aika lyhyeen.

Siten tuli kuitenkin se yksi, joka oli ihan ok alkoholin kanssa myös sen suhteen, ettei vaatinut muilta mitään, vaikka itse ei ollut koskaan maistanutkaan. Hyvä on ollut, ei ole tarvinnut katsella krapulaista miestä.

Vierailija
95/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoraitis tosiaan kuulostaa että voi olla rasittavaa seuraa. Raittiissa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
96/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä homman tarvitse mennä mihinkään kännäämiseen asti, kun porukan puhevolyymi nousee kaakkoon ja räkätetään aivan järkyttävän typerille asioille. Ei kiitos tällaiselle seuralle, vaikken itsekään ole absolutisti.

Vierailija
97/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mikä tahansa ehdottomuus on aika luotaantyöntävä piirre. Mikä esim tulee esille tuossa sanassa raivo. 

"Raivoraitis" on vain alkoholia käyttävien suosikkitermi vaikka monille sai raittius on täysin luonnollinen olotila ilman mitään uskonnollista tausta tai käännyttämisen tarvetta. Nykyisin tupakoimattomuutta tai kielteistä suhtautumista cannabikseen ei sentään tarvitse suuremmin puolustella. Yleensä samanhenkiset ihmiset kylläkin hakeutuvat toistensa seuraan eikä heillä ole mitään erityistä tarvetta osallistua ns. kosteisiin illanistujaisiin. Monelle se kalja tuntuu olevan rakas asia etenkin viikonloppuostosten yhteydessä ja joillekin ne ainoat ostokset kaupan kassalla ovat olutta.

Vierailija
98/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen ehdottomuus ja tiukkapipoisuus saa hälytyskellot kalkattamaan ja kovaa.

Vierailija
99/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen absolutisti, eikä se mielestäni kuulu muille. En saarnaa kellekkään, saatte juoda ihan niin paljon kuin haluatte.

Ei minullakaan ole tarvetta selitellä muille ihmisille miksi en juo olutta tai viinaa. Oma ystävä- ja tuttavapiirini aina opiskeluajoista lähtien on ollut yhtä lailla "kuivahenkistä" eikä siinä porukassa selvinpäin oleminen ole mikään ongelma. Jotkut heistä saattavat ottaa muutaman oluen tai jotain muuta vastaavaa vaikkapa uutenavuotena, mutta se ei ole mikään pakollinen ohjelmanumero joka viikonloppu. Minulla on aitoja ystäviä, ei ryyppykavereita.

Vierailija
100/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mikä tahansa ehdottomuus on aika luotaantyöntävä piirre. Mikä esim tulee esille tuossa sanassa raivo. 

Jaa-a itse olen lähes absolutisti jos näin katsotaan kun käyttää alkoholia ehkä kerran vuodessa jos sitäkään eli tuo ei olisi minulle ongelma tai pikemminkin etu miehelle jos ei juo.

Tässä on nyt kuitenkin se juttu että miksi mies ei juo tai siis tarkoittaako ettei juo pisaraakaan. Eli onko entinen alkoholisti jolle se yksikin pisara voi laukaista riippuvuuden ja putki aukeaa.

Itse kun en ole mitenkään alkoholista riippuvainen ja voin juoda esim. työpaikan pikkujouluissa tai satunnaisesti ravintolassa ruokaillessa mutta alkoholilla ei ole mitään muuta merkitystä eli jos alkoholijuomat hävitettäisiin kaikki niin ei mitän vaikutusta minulle.

Entinen alkoholisti ei olisi hyvä juttu muutoin erinomainen asia jos mies ei juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi