Miksi niin monelle naiselle raivoraitis mies on turn-off, eikä he voi harkita suhdetta sellaisen miehen kanssa? Luulisi että se olisi vain p...
Se että mies kieltäytyy yhdestä lihottavimmista ja eniten sairastuttavimmista aineista, on jostain syystä turn-off todella monelle naiselle.
Moni mies osaa samaistua siihen, että kun he joivat niin naista piisasi. Sitten he muuttivat elämäntapaansa ja joko ovat raivoraittiita tai juovat vain hyvin harvoin, mutta naisia ei enää kiinnosta kun he kuulevat tästä.
Selitätkö näkemyksesi, miksi alkoholista kieltäytyvä mies ei ole niin hyvä kuin täysin samanlainen mies joka kuitenkin juo.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa "raivo"sanalla alkava adjektiivi on turnoff. Raivovegaani, raivourheilija... Nuokin ovat ihan positiivisia juttuja sinänsä ja kertovat siitä että mies huolehtii itsestään, mutta jos kuvailee itseään noin niin onhan se turnoff. Tulee sellainen kuva että on ihan ehdoton muillakin elämän osa-alueilla, ei rento. Varmaan sitä olettaa että mies myös sitten tuomitsee jos toinen ei noudata samankaltaisia elintapoja.
Noista raivoraitis on ainoa vakiintunut sanonta ja sekin on vakiintunut ihan vaan tuon alkusoinnun takia.
Jos mies on tavallinen täraitis mies, on se hyvä, mutta RAIVOraitis on jo sairaalloista. Sanana se ehkä rimmaa alkusoinnun takia, mutta raivo on sanana ruma ja antaa heti kuvanbpää punaisena raivoavasta tyypistä. Älä käytä siis tuota raivo -sanaa, niin olet jo selkeä millä vesillä.
Sitten asiaan: mieheni on raitis. Hän ei kuitenkaan moralisoi muiden alkoholin käyttämistä, esimerkiksi minun tai äitinsä paria viinilasillista juhlissa.
Jos otsikossa lukisi vain "100% raitis", eikä "raivoraitis", niin olisiko reaktiot sitten erilaisia?
Raivoraitis nyt vain on se sanonta, ei siihen se raivo tai raivoisuus nyt millään tavalla oikeasti yhdisty.
Jo kysymyksessä oleva "raivo" -sana selittää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ainakin ärsyttäisi jos haluaisin joskus ottaa lasillisen ruuan kanssa tai satunnaisen saunasiiderin tai joskus muuten vain juoda vähän, jos mies siitä vinkuisi ja valittaisi.
Tuossa aloituksessahan sanottiin vain että mies on raitis, ei puhuttu mitään vinkumisesta ja valittamisesta.
No yleensä tällaset ihmiset vinkuu ja valittaa. Miksi valita puolisoksi ihminen, jolla on erilainen elämäntapa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa "raivo"sanalla alkava adjektiivi on turnoff. Raivovegaani, raivourheilija... Nuokin ovat ihan positiivisia juttuja sinänsä ja kertovat siitä että mies huolehtii itsestään, mutta jos kuvailee itseään noin niin onhan se turnoff. Tulee sellainen kuva että on ihan ehdoton muillakin elämän osa-alueilla, ei rento. Varmaan sitä olettaa että mies myös sitten tuomitsee jos toinen ei noudata samankaltaisia elintapoja.
Noista raivoraitis on ainoa vakiintunut sanonta ja sekin on vakiintunut ihan vaan tuon alkusoinnun takia.
Voihan vain kuvailla olevansa raitis, mutta muiden alkoholinkäyttö ei haitta.
Tai sitten ei varsinaisesti ota asiaa esiin mitenkään, koska en tiedä onko tuo normaalille ihmiselle nyt niin suuri asia puolin tai toisin. Itselläni on kaveri joka ei juo mitään - sillä on aina kolaa sitten edessä saunailloissa mutta eipä tuo muiden juomisiin puutu mitenkään.
Miksi ihmeessä se olisi yksinomaan hyvä piirre? Varmasti joillekin onkin, mutta tiesitkö ap, että maailmassa on erilaisia ihmisiä?
Itse en ikinä huolisi absolutistia. Tykkään juoda, ja kaksin aina kaunihimpi.
Kuten jo jossain viestissä todettiinkin, kyse ei yleensä ole ihmisen elämänvalinnoista sinänsä vaan siitä että parisuhteessa elämä on helpointa jos toinen on aika lailla samanlainen kuin itse. Raittiille riittää vähemmän kysyntää koska muita raittiita on myös vähemmän ja ihmiset siis preferoivat parinvalinnassa itsensä kaltaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
No, mulle alkoholi on yhdentekevää. Saatan käyttää sitä kokatessa, joskus juoda lasillisen juhlissa tai ravintolassa. Yleensä en, kuljen mieluusti autolla. Siksi haluaisin, että kumppanin suhtautuminen asiaan olisi luonteva, eikä ehdottomuudelle olisi tarvetta.
Voiko täysraittius olla mielestäsi luontevaa, vai onko raittius luontevaa vasta sitten, jos pari lasillista juo vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä se olisi yksinomaan hyvä piirre? Varmasti joillekin onkin, mutta tiesitkö ap, että maailmassa on erilaisia ihmisiä?
Siis väitätkö todella, että kun mies kieltäytyy yhdestä lihottavimmista ja eniten sairastuttavimmista aineista, se ei ole hyvä piirre?
Oudolla tapaa mieli toimii, kun noin väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mulle alkoholi on yhdentekevää. Saatan käyttää sitä kokatessa, joskus juoda lasillisen juhlissa tai ravintolassa. Yleensä en, kuljen mieluusti autolla. Siksi haluaisin, että kumppanin suhtautuminen asiaan olisi luonteva, eikä ehdottomuudelle olisi tarvetta.
Voiko täysraittius olla mielestäsi luontevaa, vai onko raittius luontevaa vasta sitten, jos pari lasillista juo vuodessa?
Riippuu ihan tyypistä. Itse en juuri uhraa ajatusta sille, onko jossain tarjolla alkoholia vai ei. Jos se olisi toiselle ongelma, ts. asiasta tarvitsee tehdä numero, me ei varmaankaan viihdyttäisi yhdessä.
No harvemmin ne juopon naiset nyt itsekään mitään raittiusintoilijoita ovat. Oletko ajatellut, että tässä on se syy? Juoppo saa baarista humalaisia naisia. Ryyppäävät naiset eivät halua raitista miestä, vaan kumppanin jonka kanssa jatkaa tätä "harrastustaan". Raittiit naiset kyllä haluavat raittiin tai lähes raittiin miehen, mutta eihän se ex-juoppo mies tiedä mistä näitä löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis väitätkö todella, että kun mies kieltäytyy yhdestä lihottavimmista ja eniten sairastuttavimmista aineista, se ei ole hyvä piirre?
Oudolla tapaa mieli toimii, kun noin väittää.
Kuten sanoin, kenelle on ja kenelle ei. Mikä sopii toiselle, on toiselle turn off.
Vastakohdat eivät täydennä toisiaan. Jos miehelle terveiden elämäntapojen noudattaminen on kaikki kaikessa, ja minä haluan nauttia elämästä omalla tavallani, suhde tuskin toimisi kovin pitkään.
/25
Kelpais, kunhan hänellä ei ole tarvetta tuoda raittiuttaan esille. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ihminen, joka vaikka juhlissa paheksuen tekee kirjanpitoa muiden juomisesta ja/tai pitää valistuspuheita alkoholin vaaroista.
Täysraittius ok niin kauan kun ei saarnaa muille.
Nykyinen mies ottaa yhtä harvoin kuin minä, ehkä pari lasia viiniä parin, kolmen kk välein, tai yhden oluen ... kännissä en ole nähnyt häntä vajaan kahden vuoden aikana kertaakaan. Ja jos joskus näkisinkin, ei haittaisi mitään kun ei alkoholi ei ole minkäänlainen ongelma, mihinkään suuntaan. Ylipäänsä kaikki täysin " ehdottomat"ihmiset minkään asian suhteen on mulle epäsopivia.
Ikävä kyllä tulee helposti vähän fanaattinen, jopa naurettava mielikuva.
Ihan sama kunhan ei oleta minulta samaa tai vingu jos joskus harvoin juon enemmän. Kerran yksi tällainen vastasi deitti-ilmoitukseeni näin: en käytä alkoholia enkä oikein katso hyvällä silmällä muidenkaan käyttöä. Mitäs siinä muuta kuin kiittämään kauniisti ja sanomaan että ei kiitos.
Itse voin juoda tai jättää juomatta. Saatan olla kuski tai mitä tahansa. En tee numeroa siitä otanko vaiko en. Välillä olen viikkoja ilman alkoholia mutta mielelläni juhlin joulun muutaman viinilasin ja yhden oluen kanssa.
Ainoa ongelma itselleni on oman valinnan perustelu ja siitä puhuminen muille. En minäkään kerro etten ole juonut muutamaan kuukauteen, mitä sitten? Minusta tuossa vain tekee toisille ihmisille pahaa kun korostaa omaa juomattomuuttaan. Olen ollut itse tilaisuudessa jossa juomattomaksi kaikkien tietämä henkilö puhui jälleen asiasta ja itse juo vieressä sen max 2 annosta.
Minusta juominen on kuin herkuttelu, että niille jotka syö kakkua, torttuja ja pari keksiä sanottaisiin jotain asiasta. Tuossa on paskamaista ottaa herkkuja ja pyöritellä lusikkaa suussa ja pohtia jättääkö sen syömättä sitten?
En tiedä onko juomattomuutesi aidosti se ydinongelma, vai sinun persoona. Se miten otat asian puheeksi.
Koska ei kenenkään pidä joutua selittämään sitä että ottaa nyt muutaman.
On kiva että sinulla on oma tapa, anna muiden olla sinut omien valintojen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
No harvemmin ne juopon naiset nyt itsekään mitään raittiusintoilijoita ovat. Oletko ajatellut, että tässä on se syy? Juoppo saa baarista humalaisia naisia. Ryyppäävät naiset eivät halua raitista miestä, vaan kumppanin jonka kanssa jatkaa tätä "harrastustaan". Raittiit naiset kyllä haluavat raittiin tai lähes raittiin miehen, mutta eihän se ex-juoppo mies tiedä mistä näitä löytää.
Ryyppäävien ja raittiiden välillä ei sitten ole mitään välimuotoa? Aina raitis tai jatkuvasti kännissä, vai? Itse otan enemmän mieluusti kavereiden kanssa (3-4 x vuodessa), en miehen. Ja baarissa.
Minä join ennen varmaankin joka toinen viikonloppu alkoholia mutta nyt kävin lähellä kuolemaa ja enään en käytä alkoholia, lääkärit siis kielti minua juomasta.
Raittiina olen ollut 2 vuotta jo, alkuun oli vaikeaa koska raittiuden mukana tulee aina se yksinäisyys.
Jos joskus menen parisuhteeseen niin ei minua kyllä haittaa jos nainen juo, mutta minun raittius on varmaankin naiselle ongelma koska olen nykyään nössö kun en juo.
työmies91
Mulle sopisi hyvin raivoraitis ja myös raivoluotettava ja raivouskollinen mies.
Lika barn leka bäst. On mukavaa joskus ottaa yhdessä, olla sosiaalisia baarissa yhdessä, tilata myöhemmin krapulapitsaa, harrastaa krapulaseksiä, eikä tarvitse hävetä mahdollista kännikäytöstä jos toinenkin joskus mokailee. EN ole alkoholiongelmainen, joka viikonloppu ei täydy baariin päästä tai aina vetää loppuun asti. Mutta jos kumppani olisi raitis, niin pitäisi kyllä olla hyvin rento eikä raivo-mikään.
Seurustelin lähes neljä vuotta raittiin miehen kanssa ja sen kokemuksen jälkeen en enää kiinnostuisi miehestä, joka on absolutisti. Hänen elämänsä keskeisin sisältö oli paheksua muiden juomista. Itsekin olin ne vuoden absolutisti, en halua edes kuvitella sitä motkotusta, mitä elämä olisi ollut jos olisin käyttänyt alkoholia. Ei ikinä enää sellaista elämää, kiitos. Minulle ei ollut ongelma osallistua juhliin, joissa oli tarjolla alkoholia, tai lähteä matkoille, risteilyille, ravintolaan jne. Skoolasinkin skumpalla, kun jossain ei ollut tarjolla alkoholitonta tai se oli jo loppunut, en muista kummasta oli kysymys. Hän ei olisi voinut kuvitellakaan tekevänsä samoin.
En halua ihmistä, joka kapeuttaa minun tai edes omaa elämäänsä.