Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monelle naiselle raivoraitis mies on turn-off, eikä he voi harkita suhdetta sellaisen miehen kanssa? Luulisi että se olisi vain p...

Vierailija
16.12.2019 |

Se että mies kieltäytyy yhdestä lihottavimmista ja eniten sairastuttavimmista aineista, on jostain syystä turn-off todella monelle naiselle.

Moni mies osaa samaistua siihen, että kun he joivat niin naista piisasi. Sitten he muuttivat elämäntapaansa ja joko ovat raivoraittiita tai juovat vain hyvin harvoin, mutta naisia ei enää kiinnosta kun he kuulevat tästä.

Selitätkö näkemyksesi, miksi alkoholista kieltäytyvä mies ei ole niin hyvä kuin täysin samanlainen mies joka kuitenkin juo.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos miestä ei haittaa kun nainen joskus ryyppää ja käy baarissa.

Vierailija
102/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomuus tuo mieleen, että ihminen on jotenkin tiukkapipoinen ja ehkä sitten muutenkin neuroottisen tarkka terveellisistä elämäntavoista. Tykkään rennoista ihmisistä, elämästä nautiskelijoista. En sano etteikö alkoholitonkin ihminen voisi olla sellainen, mutta on se ehdottomuus vähän sellainen hälytysmerkki että todennäköisestippä ei ole.

En ole kiinnostunut myöskään miehistä, joille vaikka saliharjoittelu on niin tärkeää etteivät voi syödä normaalia ruokaa, vaan vetävät jotain rahkaa ja höyrytettyä kanan rintafilettä seisaaltaan vain tankatakseen ravintoaineita. Se ei vain ole itselleni sopiva elämäntapa.

Haluan nauttia elämästä kumppanin kanssa, en pingottaa otsarypyssä. Sen verran huolehditaan terveellisyydestä, että pysytään kunnossa, mutta terveellisyys ei ole elämän tarkoitus.

Mitä tarkoittaa kunnossa pysyminen? Ainakin minun pitää olla neuroottinen elämäntapojeni suhteen, jos haluan pysyä edes normaalipainossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen raitis alkoholisti.

Eli entinen, näennäisen normaali, työssäkäyvä  mies, joka joi itsensä humalaan joka ilta. Jos oli vapaapäivä, niin join aamusta iltaan. Tätä kesti vähitellen kiihtyvään tahtiin noin 4-5 vuoden ajan.

Menin Minnesota hoitoon 2 vuotta sitten, ja sen jälkeen alkoholi ei ole kiinnostanut. Asian kanssa ei ole mitään kamppailua, viihdyn raittiina myös juovien ihmisten seurassa. Enkä paasaa kenellekään. Korkeintaan sanon, että Minnesota on hyvä hoito, jos joku kaipaa apua omaan tai jonkun muun päihderiippuvuuteen.

Jos yllä oleva tekee minusta vähemmän viehättävän, niin totean vain, että en halua naista, joka ei voi hyväksyä entistä alkoholistia. Elämänkoulu on monilla kova, ja se tulee hyväksyä.

Sä olet tehnyt ison ja upean työn, kun olet raitistunut. Tiedon puute. Ja ihmisten oma päihderiippuvuus aiheuttaa ennakkoluuloja sinua kohtaan. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia Alkon tms kanssa. Lähipiirissäni on. Osa on sillä tiellä. Osa raitistunut. Voisin seurustella hyvin kaltaisesi kanssa. Ja olla itsekkin kokonaan ottamatta.

Vierailija
104/134 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittius ei ole turn-off. Sen sijaan sellainen on, joka aloittaa hirveän paasaamisen ja syyllistämisen heti jos toinen erehtyy ottamaan lasillisen viiniä kerran vuodessa. Ei sellaista nalkuttajaa kukaan jaksa katsella. Se raivoraittius on sun oma valinta etkä voi koko maailmaa siihen pakottaa.

Ja tosiaan, se satunnainen viinilasillinen tai saunakalja ei tee kenestäkään alkoholistia.

Vierailija
105/134 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vain löytää oikeanlainen nainen.

Vierailija
106/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se raivo jota ei jaksa. Kohtuus on oikea lähestymistapa. Kohtuus toisten ottamista kohtaan.

Vierailija
107/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viihdy baareissa niin sitä ei pääse esittelemään muille ja se ei lähe turvaksi ja laukun kantajaksi baariin. Tällä tavalla minulle perusteltiin tuo asia

Vierailija
108/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi päihteetön ja savuton mies, mutta mä en kelpaa heille, koska mulla ei ole iso perse

Vierailija
109/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, millainen on raivoraitis mies, mutta oma toivemieheni on absolutisti, kuten minä itsekin.

Vierailija
110/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lika barn leka bäst. On mukavaa joskus ottaa yhdessä, olla sosiaalisia baarissa yhdessä, tilata myöhemmin krapulapitsaa, harrastaa krapulaseksiä, eikä tarvitse hävetä mahdollista kännikäytöstä jos toinenkin joskus mokailee. EN ole alkoholiongelmainen, joka viikonloppu ei täydy baariin päästä tai aina vetää loppuun asti. Mutta jos kumppani olisi raitis, niin pitäisi kyllä olla hyvin rento eikä raivo-mikään.

Tyypillistä suomalaista alkoholismia kun mikään ei ole kivaa jos siihen ei liity viina

Vierailija
111/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteetön ja perheeseen sitoutumishaluinen mies on ollut minun kriteereissäni jo 90-luvulta asti, vaan eipä ole löytynyt. Ei edes tarvitsisi olla täysin absolutisti, kunhan ei olisi humalahakuinen. Kyllä ainakin minun ystäväpiirissäni olisi päihteettömille miehille tilausta.

Tuo "raivoraitis" kuulostaa sinänsä pahalta sanana, että raivokkuus missään asiassa ei ole toivottu ominaisuus.

Vierailija
112/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tilanne takoittaa sitä että käytännössä mies tilaa itselleen petetyksi tulemisen

Vierailija
113/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tilanne takoittaa sitä että käytännössä mies tilaa itselleen petetyksi tulemisen

Kuten nainenkin, joka huolii baareissa ravaavan miehen.

Vierailija
114/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteetön ja perheeseen sitoutumishaluinen mies on ollut minun kriteereissäni jo 90-luvulta asti, vaan eipä ole löytynyt. Ei edes tarvitsisi olla täysin absolutisti, kunhan ei olisi humalahakuinen. Kyllä ainakin minun ystäväpiirissäni olisi päihteettömille miehille tilausta.

Tuo "raivoraitis" kuulostaa sinänsä pahalta sanana, että raivokkuus missään asiassa ei ole toivottu ominaisuus.

Raivoraitis sanaa ei ole käyttänyt kun ne naiset jolla on muutenkin ongelmia viinan kanssa

Vierailija
115/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ainakin ärsyttäisi jos haluaisin joskus ottaa lasillisen ruuan kanssa tai satunnaisen saunasiiderin tai joskus muuten vain juoda vähän, jos mies siitä vinkuisi ja valittaisi.

Tuossa aloituksessahan sanottiin vain että mies on raitis, ei puhuttu mitään vinkumisesta ja valittamisesta.

Raivoraitis.

Vierailija
116/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mikä tahansa ehdottomuus on aika luotaantyöntävä piirre. Mikä esim tulee esille tuossa sanassa raivo. 

"Raivoraitis" on vain alkoholia käyttävien suosikkitermi vaikka monille sai raittius on täysin luonnollinen olotila ilman mitään uskonnollista tausta tai käännyttämisen tarvetta. Nykyisin tupakoimattomuutta tai kielteistä suhtautumista cannabikseen ei sentään tarvitse suuremmin puolustella. Yleensä samanhenkiset ihmiset kylläkin hakeutuvat toistensa seuraan eikä heillä ole mitään erityistä tarvetta osallistua ns. kosteisiin illanistujaisiin. Monelle se kalja tuntuu olevan rakas asia etenkin viikonloppuostosten yhteydessä ja joillekin ne ainoat ostokset kaupan kassalla ovat olutta.

Tässähän se vastaus tulikin.

Vierailija
117/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap ei ole kelvannut, syy ei tosiaankaan ole ollut hänen kuviteltu raittiutensa. Vatun apina, sinusta ei ole ihmissuhteisiin.

Vierailija
118/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse havahduin jonkunlaiseen juomiskulttuurin muutokseen työpaikkamme edellisillä tiimipäivillä. Virallisen osuuden jälkeen naiset lähtivät after workeille, kaikki miehet lähtivät kotiin tai harrastuksiin. Ennen miehetkin lähti mielellään lasillisille vastaavien tilaisuuksien jälkeen.

Vierailija
119/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoraittiilla on alkoholiongelma. Siksi.

Vierailija
120/134 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole turn off mutta äärimmäisen harvinaista se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi