Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei "anna" valvoa ylhäällä kun hän itse menee nukkumaan. Onko kenelläkään muulla näin? Vai muuttuisiko mies?

erittäinpettynyt
15.12.2019 |

Olen aika kokematon miesasioissa, mutta tämä tuntuu silti pahalta, oudolta. Tää mies siis vaatii aina minua kansaan sänkyyn nukkumaan kun hän itsekin menee nukkumaan. Siis silloinkin kun ei ole seksistä kyse. Meillä kuitenkin on käytössämme asunto, jossa makuuhuoneen oven saa kiinni ja esim. läppärillä tai puhelimella voisin olla kuulokkeiden kanssa hyvinkin äänettömästi. Mutta EI, kun miestä häiritsee ja hän ei saa nukuttua ellen makaa hiljaa vieressä.

Mieluiten kuulisin niitä menestystarinoita, että miten vastaavanlainen mies onkin tottunut siihen että kumppani elää hiljakseen asunnossa miehen ollessa jo nukkumassa. Inhoaa korvatulppia, niitä ei siis suostu käyttämään.

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlainen mies. Odottelee aikansa ja kun sillä menee hermot, heittää mun petivaatteet ulos ovesta ja lyö oven mielenosoituksellisesti kiinni. Sitten valittaa, että helppoahan se sun on, kun ei tarvi herätä aikaisin, vaikka herääkin samaan aikaan, mutta saan nukkua jos väsyttää, kun en ole työelämässä.

Nykyään yritän vaan mennä sänkyyn vaikka ei väsytäkään aina, että mies saa unen. Saatan sitten yöllä hipsiä ylhäällä, kun ei uni tule. Siitäkin kyllä suuttuu, jos olen häipynyt sängystä ja hän herää. Ei se mihinkään muutu.

Miksi yhä jatkat tämän kultakimpaleen kanssa? Älä vaan sano, että ”koska se on muuten niin ihana ja sovitaan täydellisesti yhteen”, koska tuskin tuollainen määräilija ja suuttuja on muutenkaan kovin mukava tai kohtuullinen kumppani.

Esim. siksi, että hän on toisissa asioissa hyvin kärsivällinen ihminen. Meillä on lapsia ja minulla on mt-ongelmia, joten on viisasta olla yhdessä eikä rikkoa perhettä. On vain sopeuduttava molempien toisen outouksiin. Luulen, että lapset tarvitsevat omalla tavallaan molempia kaikesta huolimatta. Nykyään vointini on hyvä, mutta en uskoisi pärjääväni yksin tai se olisi ainakin vaikeaa.

Vierailija
42/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuvitella tämä toisteperin eli että mies jää vaikka pelaamaan tietokoneella niin naiset vinkuisi täällä että kannattaa jättää mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuan naispuoleinen sukulaiseni on samanlainen. Miehensä on alistunut aikaiseen nukkumaanmenoon jo 30 vuotta. Muuten kai hyvä suhde heillä.

Vierailija
44/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, etteikö osaisi nukahtaa ilman minua vaan siitä, että hän ei pysty nukkumaan jos nainen "elää" asunnossa hänen nukkuessaan. Vaikka kyse tosiaan olisi tässä tapauksessa siitä, että olen kuulokkeilla läppärillä tai puhelimella. Hän matkustaa paljon, joten helposti nukkuu ilman minua. Kyse on tuosta toisesta asiasta.

Eniten ihmetyttää, että hän on vieläpä suurperheestä, jossa ei ole koskaan saanut omaa huonetta. Luulisi meluunkin tottuneen, mutta ei!

Ap

Vierailija
45/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuutonta. Ilmoita miehelle, että saa opetella nukahtamaan itse tai sitten lusikat jakoon. Vaikka et itse haluaisi erota tämmöisen takia, niin nyt on erittäin tärkeä hetki testata, kokeeko hän todellakin että hänellä on joku oikeus pakottaa sinut makaamaan hiljaa pimeässä siksi, että hänellä on ongelmia. Ei ole hyvä, jos hänen ratkaisumallinsa omiin ongelmiinsa on tehdä niistä sinun ongelmiasi.

Jos taas tuntuu, että et edes uskalla sanoa hänelle tiukasti vastaan ettei suutu, niin se on ehdoton merkki siitä, että on aika lähteä ja nopeasti.

Mielestäni on todellakin kohtuullista, että toisen uniongelman vuoksi toinenkin vaikkapa makaa pimeässä. Pikkuhiljaa muokkaudutaan samanrytmisiksi.

Miksi se mies ei voi valvoa yhtä pitkään kuin ap? Sittenhän hän oppisi samaan rytmiin ap:n kanssa ja heistä tulisi samanrytmisiä, jos se kerran on sinusta niin tärkeää.

Meillä mies menee pääsääntöisesti nukkumaan yhdeksältä, lapsi kymmeneltä ja minä kahdeltatoista. Tuolla ne nytkin tuhisevat sängyissään, kun minä vielä kuivattelen hiuksiani saunan jäljiltä ja surffailen. 

Vierailija
46/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa hyvältä mennä yhtä aikaa nukkumaan. Silloin ollaan samanrytmisiä. Nukahdetaan ja herätään samaan aikaan. Seksin harrastaminenkin on helppoa, kun ollaan sängyssä samaan aikaan.

Sitten ap voi vaatia että mies valvoo tasan niin pitkään että ap alkaa nukuttamaan. Mikä oikeus miehellä on vaatia että silloin mennään nukkumaan kun hän haluaa. Mennään silloin nukkumaan kun ap haluaa.

Ap, ukko valvomaan ja odottamaan kun sua rupeaa nukuttamaan.

Eri rytmisyys ei ole ok. Jos on iso talo, niin sitten. Mutta pienessä kerrostaloasunnossa, jossa toinen nukkuu ja toinen kolistelee valveilla -ei toimi.

Miksi ei ole? Mitä se nukkujaa haittaa jos minä olen toisessa huoneessa lukemassa kirjaa tai kuuntelemassa musiikkia (kuulokkeilla)? Se on toki hölmöä, jos kolistelee silloin kun toinen yrittää nukkua. Se ei toimi.

Vierailija
47/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huhhu..kuulostaa aika kontrolloivalta.

ihan sama kuinka suhteessa on, kyllä jokaisen pitää saada vapaasti olla.

Vierailija
48/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäinpettynyt kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, etteikö osaisi nukahtaa ilman minua vaan siitä, että hän ei pysty nukkumaan jos nainen "elää" asunnossa hänen nukkuessaan. Vaikka kyse tosiaan olisi tässä tapauksessa siitä, että olen kuulokkeilla läppärillä tai puhelimella. Hän matkustaa paljon, joten helposti nukkuu ilman minua. Kyse on tuosta toisesta asiasta.

Eniten ihmetyttää, että hän on vieläpä suurperheestä, jossa ei ole koskaan saanut omaa huonetta. Luulisi meluunkin tottuneen, mutta ei!

Ap

Milläs muilla tavoin mies rajoittaa sinun "elämistäsi"? Ei saa syödä jos mies ei syö? Ei saa käydä vessassa jos mies ei käy? 

P.S. Tuollainen "en osaa nukahtaa jos toinen on hereillä ei ole normaalia

Vierailija
49/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestäsi.

En saa nukutuksi, jos toinen tulee myöhemmin. Sitä jännittää, heräänkö ja sitten en saa unta.

Mulla on vähän samanlaista ongelmaa, mutta en vieritä sitä sen toisen harteille niin kuin ap:n mies. Vaan koska ongelma on omani, niin on minun kontollani myös ratkaista se. Eli joko valvon myöhempään tai käytän korvatulppia, vähän tilanteesta ja virkeystasosta riippuen.

Vierailija
50/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän miehesi tarvetta, koska minunkin on vaikea nukahtaa jos puolisoni jää valveille, mutta minusta ei ole normaalia käytöstä vaatia toista hyppimään näiden omien oikkujen mukana. Jos toiselle on ihan okei tulla samaan aikaan nukkumaan niin hyvä, mutta vaatia ei voi. Tämä täytyy miehesikin ymmärtää. Esim. itse nukahdan joskus sohvalle miehen viereen kun hän haluaa vielä katsoa telkkaria, siirrytään sitten yhdessä sänkyyn kun häntäkin alkaa väsyttämään.

Ja tuo nyt varsinkin kuulostaa täysin kohtuuttomalta, jos mies vaatii sinua makaamaan hiljaa pimeässä. Kyllä vähintä mitä voi aiemmin nukkumaan menevä tehdä on hyväksyä, että se kumppani lukee vielä kirjaa, katsoo sarjoja tabletilla tai selaa vaikka nettiä. Tuo nyt on aivan sairasta kontrollointia, ettei saa jäädä toiseen huoneeseen EIKÄ puuhailla siinä sängyssä.

Vierailija
51/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Kuulostaa oudolta. Olet varmasti aikuinen nainen niin et yksinkertaisesti tottele jos siltä tuntuu. Sanot miehelle että tulet nukkumaan sitten kun tulet, piste! Perkele. Jos mussuttaa niin uhkaa jättää, jos mussuttaa yhä niin jätä.

Vierailija
52/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän miehesi tarvetta, koska minunkin on vaikea nukahtaa jos puolisoni jää valveille, mutta minusta ei ole normaalia käytöstä vaatia toista hyppimään näiden omien oikkujen mukana. Jos toiselle on ihan okei tulla samaan aikaan nukkumaan niin hyvä, mutta vaatia ei voi. Tämä täytyy miehesikin ymmärtää. Esim. itse nukahdan joskus sohvalle miehen viereen kun hän haluaa vielä katsoa telkkaria, siirrytään sitten yhdessä sänkyyn kun häntäkin alkaa väsyttämään.

Ja tuo nyt varsinkin kuulostaa täysin kohtuuttomalta, jos mies vaatii sinua makaamaan hiljaa pimeässä. Kyllä vähintä mitä voi aiemmin nukkumaan menevä tehdä on hyväksyä, että se kumppani lukee vielä kirjaa, katsoo sarjoja tabletilla tai selaa vaikka nettiä. Tuo nyt on aivan sairasta kontrollointia, ettei saa jäädä toiseen huoneeseen EIKÄ puuhailla siinä sängyssä.

Meillä näistä asioista keskustelu päätyi (omasta toiveestani) siihen että tosiaan jäädään toiseen huoneeseen. Lukulamput ja varsinkaan sinisenä loimottavat tabletit eivät tosiaankaan kuulu makkariin silloin jos siellä joku koittaa nukkua. 

Vierailija
53/232 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä. Olen äärimmäisen herkkäuninen, ja herään kuin vahtikoira jos joku liikkuu makuuhuoneessa. Nukun tulpat korvissa aina ja meillä on erilliset sängyt, mutta silti herään esim lähes aina kun mies käy yöllä vessassa. Jos mies jäisi valvomaan kun käyn nukkumaan, en pystyisi nukahtamaan kun tietäisin kohta herääväni kun hän tulee makuuhuoneeseen. Ja jos herään kesken unien alkuyöstä, voi mennä tunteja ennenkuin saan unta.

Ei ole kiinni kontrollinhalusta eikä sitä herkästi heräämistä voi itse hallita - iän myötä tämä on mennyt vaan pahemmaksi.

Aplle ja miehelleen ehdottaisin niin isoa asuntoa, että teillä voisi olla erilliset makuuhuoneet. Kyllä miehelläkin on oikeus uneen, ja on ihan terveydelle haitallista jos ei pysty nukkumaan.

Vierailija
54/232 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miehillä seksin jälkeen erittyy kemikaaleja jotka väsyttävät, naisella ei.

Jokatapauksessa tuo on kontrollointia. Kerro rauhallisesti että ahdistut kun et saa itse nukuttua, pelkkä ajatuskin nukkumaanmenosta jossa jää pyörimään sänkyyn ilman unta, aiheuttaa pitkällä ajalla unettomuutta. Tärkein asia tässä on kommunikointi.

Miksi mies tekee näin? Onko hänen unensa tärkeämpää kuin sinun? Herääkö kun tulet sänkyyn? Onko kokeillut korvatulppia?

Uni on tärkeä asia ihmiselle. Unettomuus sairastuttaa. Sinun EI tarvitse mennä nukkumaan ennen kuin sinä haluat. Ota asia esille, kerro tunteistasi.

Jos ette pysty kommunikoimaan, on kyse vakavista asioista ja voi muutenkin miettiä miksi suhteessa jatkaa.

Vierailija
55/232 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä se olisi sianjättö edessä.

Sianjättö <3 Ihana :D En ookaan tätä sanaa koskaan kuullu, lämmitti mieltä :) 

Vierailija
56/232 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestä. Olen äärimmäisen herkkäuninen, ja herään kuin vahtikoira jos joku liikkuu makuuhuoneessa. Nukun tulpat korvissa aina ja meillä on erilliset sängyt, mutta silti herään esim lähes aina kun mies käy yöllä vessassa. Jos mies jäisi valvomaan kun käyn nukkumaan, en pystyisi nukahtamaan kun tietäisin kohta herääväni kun hän tulee makuuhuoneeseen. Ja jos herään kesken unien alkuyöstä, voi mennä tunteja ennenkuin saan unta.

Ei ole kiinni kontrollinhalusta eikä sitä herkästi heräämistä voi itse hallita - iän myötä tämä on mennyt vaan pahemmaksi.

Aplle ja miehelleen ehdottaisin niin isoa asuntoa, että teillä voisi olla erilliset makuuhuoneet. Kyllä miehelläkin on oikeus uneen, ja on ihan terveydelle haitallista jos ei pysty nukkumaan.

Olet onnekas kun olet löytänyt kumppanin jolle tuollainen nukkumiseen sitominen käy.

Itselleni ei sopisi lainkaan tuollainen.

Olen kärsinyt nukkumisongelmista koko ikäni, ja jos joutuisin tuntitolkulla vain makaamaan pimeässä ilman oikeutta tehdä mitään loppuisi varmaan nukkumiseni kokonaan.

Itsekään en saa illalla unta jos mieheni on ulkona tai edes poissa makuuhuoneesta, mutta se ei ole miehen ongelma vaan minun.

Jos mies haluaisi jatkossa valvoa niin sitten vain joutuisin opettelemaan taas uuden tavan nukahtaa, aivan niin kuin joka kerta kun elämäntilanteet on muttunu.

Vierailija
57/232 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutte eri huoneissa. Ei tuossa mitään järkeä ole, älä suostu tuollaiseen komenteluun. Sinä et ole lapsi eikä hän ole isäsi.

Vierailija
58/232 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään menestystarinaa tuolla käsikirjoituksella, että mies vaan tottuu. Ei vaan mies alkaa ahdistaa sinua yhä enemmän, käyttäen hyväkseen kokemattomuuttasi.

Mieti nyt ihan tarkkaan, miksi miehen mielipide on tärkeämpi kuin sinun oma mielipiteesi. Miksi mies saa määrätä sinua, mutta sinä et saa määrätä miestä nukkumaan yksinään?

Miksi sinä muuten tottelet? Sehän on miehen, ei sinun ongelma, jos hän ei osaa nukkua yksinään.

Vierailija
59/232 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättöaika! Kontrollointiin taipuminen on muuten massiivinen virhe.

Toinen vaihtoehto, mies salaa jotakin olohuoneessa.

Vierailija
60/232 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli päinvastainen ex, joka itse valvoi myöhempään eikä olisi antanut minun mennä aiemmin nukkumaan. Minä olisin siis mielelläni antanut miehen valvoa, ja hyvin pystyin nukkumaan ja saamaan unen uudestaan hänen tultuaan myöhemmin petiin.

Tämä ei kuitenkaan hänelle käynyt ja hän koki minun menevän varhain (noin klo 23) nukkumaan ihan vain jättääkseni hänet mielenosoituksellisesti yksin. Nukahdettuani tuli sitten vielä usein herättämään ”juttelemaan” tai yrittämään seksiä, vaikka molempia olisi ollut illalla jo aiemmin.

Joka ilta riita samasta asiasta. Lopulta nukkuminen kävi itsellenikin niin ahdistavaksi, että jouduin hakemaan unilääkkeet ja olin töistä pois. Mutta onneksi on tosiaan ex.

Toisen unen häiritseminen ja kontrollointi on pidemmälle vietynä muuten ihan väkivallan muoto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä