Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei "anna" valvoa ylhäällä kun hän itse menee nukkumaan. Onko kenelläkään muulla näin? Vai muuttuisiko mies?

erittäinpettynyt
15.12.2019 |

Olen aika kokematon miesasioissa, mutta tämä tuntuu silti pahalta, oudolta. Tää mies siis vaatii aina minua kansaan sänkyyn nukkumaan kun hän itsekin menee nukkumaan. Siis silloinkin kun ei ole seksistä kyse. Meillä kuitenkin on käytössämme asunto, jossa makuuhuoneen oven saa kiinni ja esim. läppärillä tai puhelimella voisin olla kuulokkeiden kanssa hyvinkin äänettömästi. Mutta EI, kun miestä häiritsee ja hän ei saa nukuttua ellen makaa hiljaa vieressä.

Mieluiten kuulisin niitä menestystarinoita, että miten vastaavanlainen mies onkin tottunut siihen että kumppani elää hiljakseen asunnossa miehen ollessa jo nukkumassa. Inhoaa korvatulppia, niitä ei siis suostu käyttämään.

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen mies. Odottelee aikansa ja kun sillä menee hermot, heittää mun petivaatteet ulos ovesta ja lyö oven mielenosoituksellisesti kiinni. Sitten valittaa, että helppoahan se sun on, kun ei tarvi herätä aikaisin, vaikka herääkin samaan aikaan, mutta saan nukkua jos väsyttää, kun en ole työelämässä.

Nykyään yritän vaan mennä sänkyyn vaikka ei väsytäkään aina, että mies saa unen. Saatan sitten yöllä hipsiä ylhäällä, kun ei uni tule. Siitäkin kyllä suuttuu, jos olen häipynyt sängystä ja hän herää. Ei se mihinkään muutu.

Vierailija
22/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrolloiva henkilö on kontrolloiva henkilö. Ei se siitä mihinkään muutu. Korkeintaan pahenee. Kohta et saa poistua kotoakaan, koska mies ei osaa olla yksin. Jos olisin sinä, lähtisin nyt kun et vielä ole liian aivopesty. Nimimerkillä hieman vastaavasta kokemusta on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein kaivatte näitä "helmiä"? Mielikuvituksestanneko?

Vierailija
24/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa hyvältä mennä yhtä aikaa nukkumaan. Silloin ollaan samanrytmisiä. Nukahdetaan ja herätään samaan aikaan. Seksin harrastaminenkin on helppoa, kun ollaan sängyssä samaan aikaan.

Ei ihmisen luontainen rytmi muutu, vaikka hän menisi jonkun kanssa samanaikaisesti nukkumaan. Uni-valverytmiä ei voi synkronoida. 

Kyllä pystyy jonkin verran säätelemään. Mihin aikaan päivässä esim. harrastaa liikuntaa ja ulkoilee. Minä usein myös nukahdan seksin jälkeen.

Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä. 

Vierailija
25/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpiksi voisi kokeilla esim Otoplug korvakittiä, jota ei työnnetä korvakäytävään, vaan pallukka painetaan vain korvakäytävän suulle ja tarraa siihen kiinni. Ei siis ärsytä korvakäytäviä. En tiedä onko ongelma siinä, mutta tällainen tuli mieleeni. Itsekin olen kyllä vähän huono nukahtamaan jos mies ei ole vielä tullut, mutta lähinnä siksi että kuitenkin olemme molemmat menossa samoihin aikoihin nukkumaan ja jos miehellä kestää, niin mietin mitä on tapahtunut... Tilanne olisi eri jos mies ihan tarkoituksella aikoisi tulla vasta myöhemmin nukkumaan.

Vierailija
26/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa hyvältä mennä yhtä aikaa nukkumaan. Silloin ollaan samanrytmisiä. Nukahdetaan ja herätään samaan aikaan. Seksin harrastaminenkin on helppoa, kun ollaan sängyssä samaan aikaan.

Sitten ap voi vaatia että mies valvoo tasan niin pitkään että ap alkaa nukuttamaan. Mikä oikeus miehellä on vaatia että silloin mennään nukkumaan kun hän haluaa. Mennään silloin nukkumaan kun ap haluaa.

Ap, ukko valvomaan ja odottamaan kun sua rupeaa nukuttamaan.

Vierailija
27/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisen luontainen rytmi muutu, vaikka hän menisi jonkun kanssa samanaikaisesti nukkumaan. Uni-valverytmiä ei voi synkronoida. 

Kyllä pystyy jonkin verran säätelemään. Mihin aikaan päivässä esim. harrastaa liikuntaa ja ulkoilee. Minä usein myös nukahdan seksin jälkeen.

Aijaa, itseasiassa koska kaikki ihmiset on samanlaisia niin satun tietämään, että valehtelet koska mua seksi piristää. 🙄

Vierailija
28/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ap voi vaatia että mies valvoo tasan niin pitkään että ap alkaa nukuttamaan. Mikä oikeus miehellä on vaatia että silloin mennään nukkumaan kun hän haluaa. Mennään silloin nukkumaan kun ap haluaa.

Reiluintahan olisi esim. viikko-viikko-systeemi. Ap:n rytmillä joka toinen viikko ja miehen rytmillä joka toinen. Tasa-arvo olla pitää tässäkin asiassa!

Vierailija
29/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuku jonkin aikaa sohvalla. Sitten hommatte erilliset sängyt. Voi olla, ettei se sinun meluamisesi ole se syy vaan se, että mies herää kun kömmit viereen.

Jos tuo on syy, niin sitten vaan tv-shopista tilaamaan sellainen ihmepetari. Ei heilu vaikka lapset hyppii :DD

Tosin jos tuo olisi syy, niin miksi mies ei sitten sano niin? 

Vierailija
30/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites miehesi nukkui koko lapsuutensa vai menivätkö muka kaikki perheessä aina hänen kanssa samaan aikaan? Mitä jos toinen teistä päätyy vuorotyöhön? Mitä jos teille tulisi lapsi tai lemmikki joka puuhaa omiaan? Suosittelisin että kieltäydyt kohteliaasti, jos hän väittää vastaan niin voit suoraan kysyä näitä hommia. Jos haluaa asua jonkun kanssa niin on vaan pystyttävä nukkumaan vaikka toinen olisi hereillä, ja tämä tulee henkilöltä jonka on nimenomaan hankala nukahtaa kun tietää jonkuin toisen pyörivän kotona.

Vierailija
31/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh. Aikuisella, ihan jokaisella on oikeus määrätä omasta unirytmistään. Muu on kontrollointia jota ei tarvitse sietää. Meillä mies on aamuvirkku ja minä iltavirkku. Ollaan sovittu että 22-07 on metelöinti kielletty, joten molemmat saa nukkua omaan rytmiinsä riittävästi. Riitelimme aluksi asiasta, kunnes tajusimme, että kyse todella on biologisesta asiasta ja molempien on sopeuduttava tilanteeseen. Kömmin illalla hiljaa sänkyyn ja aamulla mies lähtee hiljaa liikkeelle. Molempien täytyy hyväksyä tilanne jolloin siihen on helpompi sopeutua.

Vierailija
32/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rajoituksia esittävät ihmiset harvemmin muuttuvat ympäristönsä kannalta parempaan suuntaan. Yleensä noita sääntöjä tulee ajanmyötä lisää. En ole sanomassa että sun pitäisi lähteä, mutta kannattaa pitää mielessä mikä on normaalia ja mikä ei. Parhaassa tapauksessa mies on vaan herkkäuninen, pahimmassa tapauksessa et pääse muutaman vuoden kuluttua vessaankaan asioillesi vahtimatta.

Vierailija
33/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Ero tulisi jos puoliso pakottaisi yhtään mihinkään mitä en halua tehdä. Lisäksi sinulta menee vuorokaudessa tunteja hukkaan kun joudut makaamaan hiljaa vaikkei sinua nukuta.

Ohjeena kokemattomalle: kaikki asiat, mitkä sinusta tuntuvat pahalta ja saavat olon kurjaksi, ovat niitä mitkä eivät parisuhteeseen kuulu. Kompromisseja joutuu tekemään, eikä kahden yksilön yhteensovittaminen ole aina täysin ongelmatonta, mutta silti kummallakin pitäisi olla enimmäkseen kivaa. Kenenkään ei tarvitse olla parisuhteessa missä ei ole hyvä olla. Jos mietit jostakin asiasta, että ”onkohan tämä oikein tai normaalia”, niin todennäköisesti se ei ole, muuten sitä ei tarvitsisi epäillä.

Miehen pitäisi hoitaa itse omat ongelmansa eikä käyttää sinua unilelunaan. Veikkaan, että miehestä tulee vielä ilmi kaikenlaista muutakin kummallista, jos suhteellisuudentaju on tuolla tasolla.

Vierailija
34/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlainen mies. Odottelee aikansa ja kun sillä menee hermot, heittää mun petivaatteet ulos ovesta ja lyö oven mielenosoituksellisesti kiinni. Sitten valittaa, että helppoahan se sun on, kun ei tarvi herätä aikaisin, vaikka herääkin samaan aikaan, mutta saan nukkua jos väsyttää, kun en ole työelämässä.

Nykyään yritän vaan mennä sänkyyn vaikka ei väsytäkään aina, että mies saa unen. Saatan sitten yöllä hipsiä ylhäällä, kun ei uni tule. Siitäkin kyllä suuttuu, jos olen häipynyt sängystä ja hän herää. Ei se mihinkään muutu.

Miksi yhä jatkat tämän kultakimpaleen kanssa? Älä vaan sano, että ”koska se on muuten niin ihana ja sovitaan täydellisesti yhteen”, koska tuskin tuollainen määräilija ja suuttuja on muutenkaan kovin mukava tai kohtuullinen kumppani.

Vierailija
35/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reiluintahan olisi esim. viikko-viikko-systeemi. Ap:n rytmillä joka toinen viikko ja miehen rytmillä joka toinen. Tasa-arvo olla pitää tässäkin asiassa!

Tuossa on kyllä kaikista vähiten järkeä, siinä vain maksimoidaan molemmille ne terveyshaitat mitä huonosti nukkumisesta tulee.

Vierailija
36/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus siskot. Kaikkeen te suostutte.

Mua ei saisi kukaan, siis ei kukaan, käskyttämään nukkumaan silloin kun en itse haluaisi. Ryhtiä nyt herranjumala naiset!!!

Vierailija
37/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kuolisin jos en saisi viettää yksikseni aikaa.

Paras hetki illalla on, kun muut nukkuvat.

Saan olla omassa rauhassa.

Hyi kamalaa tuo ap.n mies.

Lähde nopeasti tuollaisesta pois.

Vierailija
38/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri rytmisyys ei ole ok. Jos on iso talo, niin sitten. Mutta pienessä kerrostaloasunnossa, jossa toinen nukkuu ja toinen kolistelee valveilla -ei toimi.

Vierailija
39/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule muuttumaan miehesi tuosta. Minun äiti ja isä ovat yli 7-kymppisiä, takana yli 40 vuoden avioliitto, niin edelleen joka ilta äitini on mentävä samaan aikaan sänkyyn isäni kanssa, koska isä haluaa. Äiti ei haluaisi, mutta menee, ettei isä suutu ja pidä viikon mykkäkoulua.

Vierailija
40/232 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri rytmisyys ei ole ok. Jos on iso talo, niin sitten. Mutta pienessä kerrostaloasunnossa, jossa toinen nukkuu ja toinen kolistelee valveilla -ei toimi.

Pitääkö kolistella? Kyllä meillä pienessä kaksiossa toimi ihan hyvin, se vain vaati sen että kumpikin ottaa toisen huomioon. Nykyisessä isossa kämpässä tietysti toimii sikäli paremmin että ei ihan niin hissukseen tarvitse olla kun toinen nukkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme