Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kampaaja leikkaa itkevän lapsen hiukset väkisin?

Vierailija
15.12.2019 |

Tytön isällä oli mennyt hermo kun tyttö 8v ei antanut selvittää takkuja hiuksistaan. Isä oli soittanut lähikampaamoon ja saanut heti tytölle ajan. Nyt on polkkatukka ja tyttö sanoi itkeneensä koko ajan. Ihmettelen vaan miksi kampaaja ei tuossa tilanteessa lopeta leikkaamista?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen äiti ei ole hankkinut oikeita hoitoaineita kotiin? Siis sellaisia, joiden avulla hiukset pysyvät takkuuntumatta?

Millainen äiti ei ole hoitanut hiusten leikkausta kuntoon?

Niin no, eipä noista aineista aina hyötyä ole. Varsinkaan jos lapsi ei suostu käyttämään niitä kuten meillä kävi. Joten julmasti pätkäistiin lapsen hiukset lyhyiksi. Ilmoitin, että pitkäksi ne kasvatetaan vasta sitten kun lapsi ihan oikeasti huolehtii kuontalostaan ilman jokapäiväistä tappelua. Vieläkin, näin viiden vuoden jälkeen, ovat polkkamitassa.

Vierailija
22/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostava tietää onko näillä kampaajaa, isää ja hiusten väkisinleikkaamista pienenä asiana pitävillä lyhyet hiukset? Ja asiaa kauhistelevilla pitkät hiukset? Minultakin äiti leikkasi aina väkisin hiukset, otsatukka ja lyhyempää mallia. Myöhemmin olen aina pitänyt pitempää mallia. Ja omat lapseni ovat saaneet itse päättää millaiset hiukset haluavat. Takkuja ei ole ollut pitkissäkään hiuksissa. Hoitoaine pestessä ja harjaus aamuisin riittänyt.

Minä puolustan isää ja kampaajaa, on pitkät hiukset.

Olin itsekin lapsena yksi takkutukka joten yksinkertaisesti ne pätkäistiin lyhyiksi. Näin aikuisena ymmärrän hyvin tuon, varsinkin samaa taistelua on käyty oman lapsen kanssa.

Pitkät hiukset kasvatetaan sitten kun niistä ihan oikeasti pidetään päivittäin huolta. Ilman taistelua ja tappelua.

Vierailija
24/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostava tietää onko näillä kampaajaa, isää ja hiusten väkisinleikkaamista pienenä asiana pitävillä lyhyet hiukset? Ja asiaa kauhistelevilla pitkät hiukset? Minultakin äiti leikkasi aina väkisin hiukset, otsatukka ja lyhyempää mallia. Myöhemmin olen aina pitänyt pitempää mallia. Ja omat lapseni ovat saaneet itse päättää millaiset hiukset haluavat. Takkuja ei ole ollut pitkissäkään hiuksissa. Hoitoaine pestessä ja harjaus aamuisin riittänyt.

Mulla on pitkät hiukset ja oon sitä mieltä että kampaaja ei tehnyt mitään väärää. Eikä isä. Ja miten sun lasten hiukset tähän liittyy, jos sun mukuloilla ei oo hiukset takussa niin tuolla aloituksella olevalla lapsella oli. Jos ei tuon tytön äiti käytä tenavallaan hoitoainetta eikä harjaa sen hiuksia niin oma vika.

Vierailija
25/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee juttu. Ap ei kerro onko takkutukasta taisteltu pitempään vai oliko kerrasta poikki tilanne. Mun kantaan vaikuttaisi. Jos jatkuvaa taistelua niin pakkohan se on leikata, mutta jos nyt vaan jostain syystä takussa ja heti leikkaukseen niin en ymmärrä ollenkaan.

Vierailija
26/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas jos lapsella on äiti ja isä niin miksi se on äidin tehtävä ostaa hoitoaineet ja huolehtia lapsen hiustenhoidosta. Mites se isä? Tasa-arvoa ny naiset

Vierailija
27/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on traumat 40 vuoden takaa kun hiukseni leikattiin lapsena poikatukaksi vaikka kuinka itkin. Joten ei taatusti tuo tyttö tule unohtamaan. Itse menisin kampaamoon hieman juttelemaan

No eihän se sen kampaajan syy ole!!! Juttelu isän kanssa oikea osoite. Jumankauta kun omasta vastuusta luistetaan joka asiassa. Miksi et ole opettanut lasta kampaamaan hiuksiaan? Eli yhtä lailla sinun syys.

Vierailija
28/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu? Lapsen etuhan on kyseessä kun hiukset on hyvin.

Tukka hyvin kaikki hyvin...

Oma penska muuten ekalla kampaajakäynnillä iski sakset kampaajatätin peukalon viereen. Kysyin että kai varmasti osaa leikata ja väitti osaavansa.

Mukulan silmät suu nenä täynnä kutittavia karvoja ja kun pyysin vettä karvoja suustasylkevälle muksulle siinäkin karvoja...

Jotenka karvasuinen kakova karvasilmäinen sokaistunut jälkikasvuni tempaisi raivoissaan sakset puoskarilta ja iski salamana käteen. Veri vain tirskahti.

Oli siinä ja siinä että en minäkin suuttumustani julkituonut...

Ymmärsi muuten hävetä tuo kampausammattilainen ja sanoi ettei mennyt kuten piti.

Hienoa kun lapsi näytti ettei ihan kuinka vain sovi kohdella. Sillee pärjää. Pakkotilanteessa.

Noh, ap voi ostella kivoja peruukkeja tytölle. Vaihtelu virkistää.

Vierailija
29/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin lapsena hiukset väkisin, koska äiti ei halunnut hoitaa ja letittää niitä. Se muutama minuutti, jonka hän olisi viettänyt hiuksia letittäen, oli hänelle liikaa. Ymmärsin vasta aikuisena, kun sain letittää tytärpuoleni hiuksia, miten törkeästi äiti minua kohteli. Ei sen vertaa halunnut olla kanssani. 

Pitkistä hiuksista huolehtiminen on erinomainen tapa luoda läheisyyttä lapsen ja aikuisen välille. Siki ap:kin varmaan oikeasti on asiasta niin tuohduksissaan. Häneltähän meni nyt mahdollisuus letitykseen.

Toisaalta tässä lienee kyseessä eroperhe, ja äiti kerää todisteita siitä, että isä laiminlyö lasta (jotta tapaamisia voitaisiin harventaa). Ei kiva.

Vierailija
30/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki vanhemmille: kun käyttää hoitoainetta ja selvittää tukan päivittäin se ei takkuunnu.

Pitkä tukka on kyseenalainen ilo 8- vuotiaalla, siis letitettävän pituinen.

Sitä on koululaisen vaikea itse pitää siistinä.

Itse vaadin lettini poikki 8-vuotiaana.

Ihana vapaa keveys!

Mun äiti letitti mun pitkät kauniit hiukset joka aamu. Ei koululaisen tarvitse tehdä kaikkea itse.

Vierailija
31/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kampaajilla tosiaan ole velvollisuutta tehdä lasua tuossa tilanteessa niin kuin muilla lasten kanssa työskentelevillä ammattiryhmillä?

Toisaalta vaikka ei olisi laillista velvollisuutta niin moraalinen velvollisuus ainakin on jos kohtaa lapsen kaltoinkohtelua ja alistamista.

"Lasu siellä ja lasu täällä,

siellä lasu, täällä lasu, joka puolella lasu,

hiiala hiiala hei!"🎶

Lasukiusaajille lasku ja sakot yhteiskunnan varojen

haaskaamisesta.

Vierailija
32/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki vanhemmille: kun käyttää hoitoainetta ja selvittää tukan päivittäin se ei takkuunnu.

Ihana vapaa keveys!

Mun äiti letitti mun pitkät kauniit hiukset joka aamu. Ei koululaisen tarvitse tehdä kaikkea itse.

Mun äiti kävi töissä.

Vierailija
33/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kampaajilla tosiaan ole velvollisuutta tehdä lasua tuossa tilanteessa niin kuin muilla lasten kanssa työskentelevillä ammattiryhmillä?

Toisaalta vaikka ei olisi laillista velvollisuutta niin moraalinen velvollisuus ainakin on jos kohtaa lapsen kaltoinkohtelua ja alistamista.

Kaikenlaiset vätykset on näitten lasujensa kanssa aivan sekaisin nykyään.

Vierailija
34/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana vapaa keveys!

Mun äiti kävi töissä.

Juu hienoa. Mun myös. Lääkäri.

Vierailija
35/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalle hemmoteltu kakara hieman nyyhkinyt kampaajalla, kun tällä kertaa ei saanutkaan tahtoaan läpi?

Ja olikos tämä tasa-arvoasiakin? Äiti ostakoon hoitoaineet ja selvitelköön takut, jos ei isän valitsema lyhyemmät hiukset kelpaa.

Mitä kaikkea teillä on pielessä, kun 8-vuotias ei osaa käyttäytyä kampaajalla?

Vierailija
36/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikaksi lapsen hiukset ilman lupaasi!?? Kampaaja on psykopaatti, mutta lapsen isä ylitti valtuutensa, mikäli teillä on yhteishuoltajuus. Lisäksi tuo on lapsen pahoinpitelyä, josta ainakin minä teksiin tutkintapyynnön. Tuollainen kohtelu ei yksinkertaisesti ole hyväksyttävää.

Psykopaatti? Olen kanssasi samoilla linjoilla, hieman lievennettynä. Kampaaja teki vain työtään, isä toimi väärin. Pahoinpitely, millä perusteella?

37/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minusta aikuisen ihmisen eli tässä tapauksessa isän pitäisi kyetä hillitsemään omat tunteensa ja opetella kestämään lapsen kiukku eikä toimia noin äkkipikaisesti. Isä olisi voinut rauhoittaa tilanteen eikä raahata parkuvaa lasta pakolla kampaajalle. Takut olisi voitu selvittää myöhemmin kaikkien rauhoituttua ja samalla miettiä yhdessä, miten hiuksia hoidetaan jatkossa. 

Vierailija
38/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas jos lapsella on äiti ja isä niin miksi se on äidin tehtävä ostaa hoitoaineet ja huolehtia lapsen hiustenhoidosta. Mites se isä? Tasa-arvoa ny naiset

Isän tapa hoitaa asia ei sovi äidille.

Onko tarkoitus haukkua kampaaja ja saada rahat takaisin ja koko perheen hiustenleikkuut korvaukseksi?

Vierailija
39/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvametsä kirjoitti:

No kyllä minusta aikuisen ihmisen eli tässä tapauksessa isän pitäisi kyetä hillitsemään omat tunteensa ja opetella kestämään lapsen kiukku eikä toimia noin äkkipikaisesti. Isä olisi voinut rauhoittaa tilanteen eikä raahata parkuvaa lasta pakolla kampaajalle. Takut olisi voitu selvittää myöhemmin kaikkien rauhoituttua ja samalla miettiä yhdessä, miten hiuksia hoidetaan jatkossa. 

Ehkäpä näin onkin tehty, tuloksetta.  Joten näin ollen ymmärrän hyvin isän ratkaisun. Tekisin itsekin saman.

Vierailija
40/43 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vanhemmilla peiliin katsominen, jos ei 8v osaa harjata hiuksiaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi