40-v miehellä ei seiso
Olemme olleet yhdessä jokusen vuoden. Seksi on toiminut ok asti, mutta nyt miehellä ei enää ota eteen. Tai jos ottaa, erektio kestää ehkä minuutin kunnes lerpsahtaa taas. Ei laukea enää lainkaan. Itse olen muutaman vuoden nuorempi enkä ole harrastanut seksiä muiden nelikymppisten kanssa. Onko tämä yleistä jo tämän ikäisillä miehillä??
Miehellä on jonkin verran ylipainoa, ei harrasta liikuntaa juuri lainkaan ja nyt on ollut masennustakin. Itse pidän ja pitäisin seksistä vaikka joka päivä, mutta veltto elin ei oikein tunnu missään ja siitä jyystön yrityksestä tulee vain paikat kipeiksi. Olen myös huolissani miehen terveydestä, erektiohäiriöhän voi kai olla merkki jostain vakavammasta. Mies itse epäilee syyksi masennusta eikä halua mennä lääkäriin.
Kommentit (137)
Lopeta se painostus.
Mikään ei ole suurempi turn-off kuin seksiin painostava puoliso.
Vaikka tarkoitusperät on sinulla hyvät, silti.
Ukko37 kirjoitti:
Lopeta se painostus.
Mikään ei ole suurempi turn-off kuin seksiin painostava puoliso.Vaikka tarkoitusperät on sinulla hyvät, silti.
En painosta, miehen halukkuus on periaatteessa ennallaan ja tekee lähes kaikki aloitteet, mutta ei sitten vaan seisokaan.
Ukko37 kirjoitti:
Lopeta se painostus.
Mikään ei ole suurempi turn-off kuin seksiin painostava puoliso.Vaikka tarkoitusperät on sinulla hyvät, silti.
Jep, miehellä lerpahtaa jos nainen ehdottaa. Olen törmännyt tähän itsekin? Osaako joku mies avata tätä asiaa.
M43 kirjoitti:
Huoh, palsta hukkasi viestini. Eli testolääkkeen sain kun löysin tutkimuksen jossa testoarvo 12 on keskiarvo 80+ vuotiaalle, tällä "verukkeella" sain urologilähetteen.
Siellä mun kerrottiin olevan rajatapaus mutta kokeillaan hoitoa kun muut oireet täsmää.
MERKITTÄVÄ olon paraneminen, henkisiä voimia tuli lisää ja rasvaa alkanut lähteä kropasta vaikka liikunnan olen käytännössä lopettanut (vaikuttaa myös testoihin liiallisuudellaan).
Erektio-ongelmien nykytilaa en tiedä, ei ole naista, halut eivät kuitenkaan ole samat kuin nuorena.
Eikö testosteronihoito aiheuta lapsettomuutta? Mies toivoo tosi paljon lasta niin sellainen vaihtoehto on poissuljettu joka tuhoaa hedelmällisyyden. Mutta ei niitä lapsia pääse edes teoriassa tulemaan, kun ei mies edes laukea. Toinen asia on sitten se, haluanko itse tällaiseen tilanteeseen vielä vauvaa hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Lopeta se painostus.
Jep, miehellä lerpahtaa jos nainen ehdottaa. Olen törmännyt tähän itsekin? Osaako joku mies avata tätä asiaa.
Olette tavanneet jotain onnettomia reppanoita. Mutta ilmeisesti palstan naisista suurin osa on naimisissa sellaisen kanssa.
Olen 50 eikä ole ollut erektio-ongelmia koskaan. Ei edes kännissä. En usko että olisi yleistä ettei nelikymppisellä seiso.
Vierailija kirjoitti:
Eikö testosteronihoito aiheuta lapsettomuutta? Mies toivoo tosi paljon lasta niin sellainen vaihtoehto on poissuljettu joka tuhoaa hedelmällisyyden. Mutta ei niitä lapsia pääse edes teoriassa tulemaan, kun ei mies edes laukea. Toinen asia on sitten se, haluanko itse tällaiseen tilanteeseen vielä vauvaa hoidettavaksi.
Kyllä. Tosin näillä vuosilla ei nyt heti ole nähtävissä että joku nainen sellaista enää minulle ehdottaisi. On se kuitenkin mahdollista kun lääkkeen lopettaa (kuukausian toipuminen?).
Ukko37 kirjoitti:
Lopeta se painostus.
Olet niin oikeassa. Tuollasessa tapauksessa toisella ei oo edes tilaa haluta, kun toinen ei kestä yhtään olla ilman ja tekee siitä kauheen numeron. Saman naisena kokenut. Eroon se johti, kun alkoi muutenkin ällöttää ukon läheisyys.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Lopeta se painostus.
Olet niin oikeassa. Tuollasessa tapauksessa toisella ei oo edes tilaa haluta, kun toinen ei kestä yhtään olla ilman ja tekee siitä kauheen numeron. Saman naisena kokenut. Eroon se johti, kun alkoi muutenkin ällöttää ukon läheisyys.
Ymmärrän tämän. Meillä mies on se halukkaampi osapuoli. Tahtoo mutta ei vaan pysty. Ap
Sildenafiilia saa hommattua nykyään jo nettilääkäriltä vaikka kotisohvalla istuen, ei tarvitse edes vaivautua paikan päälle. Toki haluja tämä ei lisää, mutta voi auttaa muuten. Sildellä saa nopeamman avun suoriutumisongelmiin, testohoitoon pääsy on Suomessa niin pitkässä kuusessa. Eikä tarvitse 100mg tablettia ottaa kokonaan, annoksen voi jakaa jopa neljään osaan. Pienempikin annos vaikuttaa muuten terveellä miehellä, ja sitä kautta auttaa myös kadonneeseen itsetuntoon, mitä orastavat erektiohäiriöt ovat saattaneet aiheuttaa.
Itsellä oli vuosi sitten samoja haasteita, ja vaimo sai lopulta suostuteltua lääkäriin. Nyt en ole enää puoleen vuoteen tarvinnut mitään "terästystä", vaan homma toimii normaalisti ilman lääkitystä. Muutin elämäntapojani terveelliseen suuntaan yhdessä vaimon kanssa, ja lisäsin hikiliikuntaa. Siinä kaikki ja hyvin menee! :)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten elinikä pidentynyt, nyt alkaa erektio-ongelmat puskea esiin, koska "nuorekkaana" pysytään pidempään, mutta miehillä alkaakin tulla ongelmia asian kanssa 40+, voih.
Samaa mieltä. Kivikaudella ei kerennyt löysän munan vaiheeseen asti kukaan mies, kun jo oli kuollut kulkutautiin, naapuriheimon tappamana, sapelihammastiikerin iltapalana tai mammutin kärsät massiiviseen lämäykseen. Naiset pyöräytti ensimmäisen muksunsa neljätoistavuotiaana, ja kolmikymppisenä kipattiin hautaan vanhuuteen kuolleena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten elinikä pidentynyt, nyt alkaa erektio-ongelmat puskea esiin, koska "nuorekkaana" pysytään pidempään, mutta miehillä alkaakin tulla ongelmia asian kanssa 40+, voih.
Samaa mieltä. Kivikaudella ei kerennyt löysän munan vaiheeseen asti kukaan mies, kun jo oli kuollut kulkutautiin, naapuriheimon tappamana, sapelihammastiikerin iltapalana tai mammutin kärsät massiiviseen lämäykseen. Naiset pyöräytti ensimmäisen muksunsa neljätoistavuotiaana, ja kolmikymppisenä kipattiin hautaan vanhuuteen kuolleena.[/
-
Kuinkas vanhaksi tuo Nooa elikään.
Entäs Aabraham ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kivikaudella ei kerennyt löysän munan vaiheeseen asti kukaan mies, kun jo oli kuollut kulkutautiin, naapuriheimon tappamana, sapelihammastiikerin iltapalana tai mammutin kärsät massiiviseen lämäykseen. Naiset pyöräytti ensimmäisen muksunsa neljätoistavuotiaana, ja kolmikymppisenä kipattiin hautaan vanhuuteen kuolleena.[/
-
Kuinkas vanhaksi tuo Nooa elikään.
Entäs Aabraham ?Entäs joulupukki. Tai Aku Ankka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kivikaudella ei kerennyt löysän munan vaiheeseen asti kukaan mies, kun jo oli kuollut kulkutautiin, naapuriheimon tappamana, sapelihammastiikerin iltapalana tai mammutin kärsät massiiviseen lämäykseen. Naiset pyöräytti ensimmäisen muksunsa neljätoistavuotiaana, ja kolmikymppisenä kipattiin hautaan vanhuuteen kuolleena.
Itseasiassa kivikaudella saattoi elää 80-90 vuotiaaksi, jos vältti onnettomuudet. Ihmisiä oli niin vähän, että kulkutauteja ei vielä esiintynyt. Ensimmäinen oikea kulkutauti saapui Eurooppaan vähän ennen jamnojen invaasiota.
https://tekniikanmaailma.fi/kaikkien-aikojen-murhanhimoisin-kansa-vallo…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kivikaudella saattoi elää 80-90 vuotiaaksi, jos vältti onnettomuudet. Ihmisiä oli niin vähän, että kulkutauteja ei vielä esiintynyt. Ensimmäinen oikea kulkutauti saapui Eurooppaan vähän ennen jamnojen invaasiota.
https://tekniikanmaailma.fi/kaikkien-aikojen-murhanhimoisin-kansa-vallo…
En usko tuohon tältä istumalta. Ihmisen on evoluutio muokannut siihen kuosiin että on hedelmällisimmillään heti puberteetin jälkeen, selkeästi alle parikymppisenä. Tämä ei ole sattumaa. Hyvin pitkässä ajanjaksossa ihmisen historiassa on ollut elinehto, että uusi sukupolvi on tuutattu taipaleelle hyvin nuorena. Hautalöydöistä on löydetty kolmekymppisten ihmisten pääkalloja, joissa hampaat olivat kuluneet loppuun. Siis kuluneet. Tutkija totesi että kyseisen ihmisen viimeiset vuodet ovat olleet hyvin tuskaiset pelkästään niitten loppuunkuluneitten hampaitten takia, plus muut terveyskrempat päälle. Seitsenkymmenvuotias ihminen on ollut kummajainen tuolloin, yhtä harvinainen kuin 110- vuotias nyt.
Huoh, palsta hukkasi viestini. Eli testolääkkeen sain kun löysin tutkimuksen jossa testoarvo 12 on keskiarvo 80+ vuotiaalle, tällä "verukkeella" sain urologilähetteen.
Siellä mun kerrottiin olevan rajatapaus mutta kokeillaan hoitoa kun muut oireet täsmää.
MERKITTÄVÄ olon paraneminen, henkisiä voimia tuli lisää ja rasvaa alkanut lähteä kropasta vaikka liikunnan olen käytännössä lopettanut (vaikuttaa myös testoihin liiallisuudellaan).
Erektio-ongelmien nykytilaa en tiedä, ei ole naista, halut eivät kuitenkaan ole samat kuin nuorena.