Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ope kohtasi täydellisen av-mamman

Vierailija
08.03.2008 |

Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).

Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.

Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.

Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.

Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.

Että sieppaa.

Ope

Kommentit (282)

Vierailija
221/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin asiahan on niin, että ne teidän penskat kyllä huutelevat ihan omin päin ne kaikki teidän kotiasiat siellä koulussa. Meidän ei siis tarvitse huolehtia itse kovinkaan monesta vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta. Kun se teidän rakas Pentti-Ylerminne nimittäin kailottaa kaikille teidän avioeronne, uudet miesystävänne ja rahahuolenne, niin meidän tehtäväksemme jäävät vain nämä pikkuiset jutut. Nämä opehuonevisiitit, " Vaadin, että ..." -sähköpostit ja " Meijän pikku Maija varmaan saa käydä viikonloppuna soittamassa nuita rumpuja musiikkiluokassa" -älynväläykset.

Meitä keski-ikäisiä naisopettajia on turha enää koulutella vaitonaisuuteen. Parempi on nyt av-mamman alkaa treenata sitä omaa kultamussukkaansa, ettei tämä toitota kaikkia teidän perhesalaisuuksianne heti ensi maanantaiaamuna klo 9.

Ap

Vierailija
222/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajan ammattiin soveltumattomuutesi. Paremmin sopisit vaikka Ilta-Sanomien tai Seiskan toimittajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, hiffaatteko te että ap vedättää teitä 6-0?

Vierailija
224/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ihmisen elämä sentään voi koko ajan olla näin nousujohteista?

Ensin opettajaksi ja sitten iso harppaus esim. seiskan toimittajaksi.

Toisaalta: voin kai tehdä niin, että talvet olen seiskan toimittaja ja kesät tulen taas takaisin " töihin" xxx-kunnan opetustoimeen. (Onkohan se Halikko vai Mikkeli, ihan itteekin jännittää.)

Mitä olette mieltä?

Ap

Vierailija
225/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vain, ettei meikäläisten tartte kylillä huudella teidän perhe-elämänne uusimmista käänteistä, kun ne pienet Oscar-Patrickinne nimittäin kailottavat kaikki perheenne asiat julki ihan omin avuin. Täytyy kertoa, että joskus pitää ihan rajoittaa sitä puheen tulvaa. Varsinkin maanantaiaamuisin opettaja saa posket punaisina kuunnella äidin sidukoista, isin makoiluista ja pleikkasessioista (nää pleikkarundit viikonloppuisin ovat 24/7 -tyylisiä monellakin pikkunussukalla).

Tässä en mitenkään erityisesti puhunut juuri siitä sinun pikkumauriaisestasi, enkä täten siis rikkonut mitään velvollisuuttani. Ihan yleisluontoisesti vain ilmoitin teille sen ilosanoman, että pikkuruiset marsunne kyllä kertovat hyvinkin kuuluvalla äänellä kaikelle kansalle kaiken, mitä siellä kotona tapahtuu. Juuri näiden kertomusten jälkeen en välttämättä tahtoisi teitä istuskelemaan sinne opehuoneen sohvalle kertomaan, kuinka tahdotte lapsenne etua tällä kertaa ajaa.

Ap

Vierailija
226/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sanoin vain, ettei meikäläisten tartte kylillä huudella teidän perhe-elämänne uusimmista käänteistä, kun ne pienet Oscar-Patrickinne nimittäin kailottavat kaikki perheenne asiat julki ihan omin avuin. Täytyy kertoa, että joskus pitää ihan rajoittaa sitä puheen tulvaa. Varsinkin maanantaiaamuisin opettaja saa posket punaisina kuunnella äidin sidukoista, isin makoiluista ja pleikkasessioista (nää pleikkarundit viikonloppuisin ovat 24/7 -tyylisiä monellakin pikkunussukalla).

Tässä en mitenkään erityisesti puhunut juuri siitä sinun pikkumauriaisestasi, enkä täten siis rikkonut mitään velvollisuuttani. Ihan yleisluontoisesti vain ilmoitin teille sen ilosanoman, että pikkuruiset marsunne kyllä kertovat hyvinkin kuuluvalla äänellä kaikelle kansalle kaiken, mitä siellä kotona tapahtuu. Juuri näiden kertomusten jälkeen en välttämättä tahtoisi teitä istuskelemaan sinne opehuoneen sohvalle kertomaan, kuinka tahdotte lapsenne etua tällä kertaa ajaa.

Ap

Näihin viesteihin asti olisi ollut ihan uskottavaa, että ap työskentelee lasten parissa. Harmi kun sössit hyvän ketjun.

Vierailija
227/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viesti, jonka lähetin Hannu Laaksolalle ja Opettajalehteen:

" Arvoisa vastaanottaja,

tiedustelen kohteliaimmin, onko tällainen vaitiolovelvollisuuden rikkominen yleisesti hyväksyttyä Opettajien ammattijärjestössä ja opettajien keskuudessa?

www. vauva-lehti. fi/keskustele/tm. asp?appid=89&m=12631817&p=1&tmode=1&smode=1

Terveisin,"

Kysy Laaksolalta jos et usko, että lähetin.

Vierailija
228/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että arvoisa Eki-the-parhaitenpalkattu-ay-pomo varmaan hyppää linjuriin ja tulee välittömästi tänne Halikkoon antamaan meikäläiselle ihan henkilökohtaiset potkut.

No, onneksi Ekin kenkä ei ole kovin iso.

Ap

Vierailija
229/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti lähetit moisen viestin, niin ei voi muuta kuin nauraa.

Vierailija
230/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos oikeasti lähetit moisen viestin, niin ei voi muuta kuin nauraa.

Vierailija
231/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tottakai olen ap, en vain tunnusta sitä koska olen skitsofreeninen, niinkö? Tää on ihan paras ketju, ehkä koskaan!!!! :DDD

t. 123

Vierailija
232/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan muu voi ottaa näin henkilökohtaisesti hauskaa ketjua =)

Vierailija
233/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta salassapitovelvollisuuden rikkominen on vakava rikos, ja on se kummallista ettet esimerkiksi sinä sen vertaa ymmärrä.

Vierailija
234/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 123 ja 135

Vierailija
235/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
236/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta salassapitovelvollisuuden rikkominen on vakava rikos, ja on se kummallista ettet esimerkiksi sinä sen vertaa ymmärrä.

Vierailija
237/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhhehee.

Viimeksi sain näin hyvät naurut täällä vuonna 2002 ollessani kiihkeä luomuäiti " ArmiSanterin äippä" .

AP

Vierailija
238/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas nyt taas sitä IP-numeroa, niin tajuat, että minäpä se täällä edelleen pörrään. Mutta mielenkiinnolla tietty luen, että mistä päätellen en olekaan minä.

Annapas palaa. Argumentoi oikein kunnolla!

Ap

Vierailija
239/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on sen verran vakava, että siihen täytyy jollain lailla puuttua.

Vierailija
240/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Mirtsukka sanoo, kun kerrot, että täällä julkisesti kertoilen, kuinka hän istuskeli meidän opehuoneen nahkasohvalla viimeksi torstaina 12.2.?

NO, Mirtsukalle sellaiset terkut sinne Halikon Öhmiäisjärven kylään, että kyllä Hannu Laaksola minut kuriin pistää. Ja linnaan kaiken kukkuraksi.

AP