Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ope kohtasi täydellisen av-mamman

Vierailija
08.03.2008 |

Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).

Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.

Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.

Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.

Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.

Että sieppaa.

Ope

Kommentit (282)

Vierailija
241/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina puntit tutisee töihin lähtiessä.

Vierailija
242/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan sit samaan selliin sen homo-Mannerheim -sepustuksen kirjoittajan kans. Voidaan sit praatata sananvapauden rajoista sellissä. Onkohan vankilassa paremmat safkat ku koulussa? No. Ei ne ainaskaa paljo huonommat voi olla.

Ja varmaan ensikertalaisena pääsen lyhyellä tuomiolla. Tai sit karkaan sen Fougantinen kans heti kättelyssä. Kyllä yks kaponen kansakoulunope sieltä ilmastointirööristä ulos mahtuu. Jos kerta se Valjakkalakin aina sieltä ulos paketoi ilman vaikeuksia.

Entäpä jos saan elinkautisen? No, aina se vankila koti- ja varsinki työolot voittaa.

Niin että TYTÖT: aina ollaan voiton puolella. Ja varmalla siellä vankilassakin on netti. Sit voin herjata vaikka kuinka paljon, kun en voi enää joutuu vankilaan kun olen siellä jo.

Tää tulevaisuudennäkymä on jos mahdollista vieläkin ruusuisempi kuin se, jonka joku ystävällinen sielu maalaili mulle. Vankilassa lie mukavampaa ku Seiskan toimituksessa. Ehkä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua rupesi jo tosiaan itseäkin jännittämään, että olikohan tämä nyt provo vai ei. Ja missäköhän montessorikunnassa minä asun? Ja tuleeko Eki vai Hannu mua maanantaiaamuna nuhtelemaan?

Ja kukahan siellä sohvalla ensi viikolla istuu vaatimassa mukelolleen erityisvapauksia?

Ap

Vierailija
244/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tämä ei ole provo.

Tämän tosiasian kirjoittaa tänne opettaja, jolla meni hermot viime viikolla. Toivon totisesti, että tämä mamma lukee tämän täältä ja tajuaa, että mua VITUTTAA. Mut tiedän senkin, että vaikka se lukisikin sen, niin ei se minusta nössöstä uskois, että olen sitä vastaan. Kun irl hymyilen sille aina niin ystävällisesti jne.

Valitettavasti tämä ei ole provo. Eikä kai sillä ole mitään väliä, jos joku pitää tätä provona. Mutta jos HÄN lukee tämän vuodatuksen, ni HÄN tuntee piston sydämessään: HÄN tietää, ettei tämä ole provo...

ap"

Vierailija
245/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei juoppo.

Eli yhtään en ole ottanut. Toisaalta iltahan on vielä nuori ja parhaat provot provoilematta.

Ap

Vierailija
246/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistikin mä voin olla.

Jos kerta skitsofreenikko ja luonnehäiriöinen, niin mikä etten sitten olisi vielä juoppokin.

Ap

Vierailija
247/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanko kaikki alusta.

Siis minä en todellakaan ole provo.

Kaikki tämä tapahtui viime viikon torstaina klo 13.26.

Jne.

Ap

Vierailija
248/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pää tyynyyn.

Ap

Vierailija
249/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tee töitä lasten kanssa.

Vierailija
250/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toivottavasti ei tee töitä lasten kanssa.

Vierailija
251/282 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa on jo ainakin kaksi sivistyssanaa, joita av-mamma ei tunnistaisi; homeopaattis-steinerilainen..

Vierailija
252/282 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:lla on vähän siistimpi kielenkäyttö siellä kasvatustyössä.

Vierailija
253/282 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän yrittää piipittää äidille jotain opetussunnitelmasta. Yrittää piipittää? Ap, tsemppiä sinulle, monet vanhemmat ovat varmaan kamalia, mutta etkö tajua, että on omassa ammattitaidossasikin vikaa, jos et yhtään pärjää vanhemmille? Siis ok, aloituksesi oli provo, mutta onko yleensä hankalissa tilanteissa piipittämisen yrittäminen ratkaisusi?

Miten suoraan opet yleensä kertovat vanhemmille, miten asiat ovat? Luulisi, että useimmat hankalatkin vanhemmat tajuavat, jos heille selvästi kertoo, että esimerkiksi opetussuunnitelmat on muualla päätetty ja niihin eivät vanhemmat vaikuta, piste.

Vierailija
254/282 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis ap mitään vaitiolovelvollisuutta olisi rikkonut, vaikka juttu olisikin ollut tosi.

Suurin osa teistä ei edes tiedä mitä vaitiolovelvollisuus todella tarkoittaa ja milloin sitä juridisesti katsotaan rikotun. :)

t. Juristi

Vierailija
255/282 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jossain aineessa on ongelmia, vaan aineenopettajat itse. Kaikkea sontaa tulee joskus vastaan, samoin asiallistakin käytöstä, mutta yleensä asiat menevät eteenpäin.

Vierailija
256/282 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit istuvat pienempien kanssa opehuoneessa ja käyvät syömässä koulussa. Äidit eivät ole yleensä töissä, lapsia on keskimäärin perheessä varmaan seitsemän ja perheet asuvat usein todella kaukana koulusta. Lasten ei tarvitse tulla kouluun, jos ovat väsyneitä.

Mä olen onneksi vasta koulunkäyntiavustaja, syksyllä olisi tarkoitus jatkaa opettajaopintoja, kun mies valmistuu tältä paikkakunnalta. En jaksaisi oppilaiden vanhempia varsinkaan, kun steinerkouluissa ollaan todella tiiviisti tekemisissä kodin kanssa.

Sympatiat ap:lle.

Siskoni luokalla aloitti tyttö, jonka äiti saattoi tytön joka päivä luokkaan asti, siivosi tämän pulpetin joka aamu, desinfioi kaikki paikat ja teki tytön läksyt. Tyttöpä ei oppinut ja hänet pistettiin eskariin takaisin, ja äidille pidettiin pitkä luento " tynnyrikasvattamisesta" .

Näitähän riittää.

Vierailija
257/282 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit varmasti monelle ajattelemisen aihetta. Tuttavapiiriin kuuluu opettajia joten pidin tarinaasi hyvinkin uskottavana. Koita jaksaa työssäsi, kaltaisiasi tarvitaan!

Vierailija
258/282 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa jos ap olisi lasteni tuleva ope...

Vierailija
259/282 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoja jaksetaan tehdä. Ja sitten vielä jankutetaan että ei ole provo ei ole provo, tätä jälkimmäistä varsinkaan en tajua. Miksei voi puhua ihan asiaa, kyllä siitäkin varmasti saa aikaan pitkän ketjun jos haluaa.

Vierailija
260/282 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

provoja jaksetaan tehdä. Ja sitten vielä jankutetaan että ei ole provo ei ole provo, tätä jälkimmäistä varsinkaan en tajua. Miksei voi puhua ihan asiaa, kyllä siitäkin varmasti saa aikaan pitkän ketjun jos haluaa.