Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha, isonvanhempien joululahjat lapsille...

Vierailija
14.12.2019 |

Kysyivät toiveita, ehdotettiin että laittaisivat lahjoihin aikomansa rahat meidän tilille niin voitaisiin laittaa ne osana meidän ostamiin lahjoihin. Lapset on teinejä, toivelahjat kalliita ja ei-toivotulle pikkutavaralle ei yksinkertaisesti ole tarvetta. Nuo meidän kermaperseet kun haluaa mieluummin vähän ja hyvää kuin paljon ja turhaa. Nyt tuli kassillinen pieniä paketteja, vamaan pörrösukkia ja vastaavaa taas, en tietenkään avannut. Mikä siinä on, että toiveita kysytään mutta niistä ei haluta välittää?

Kommentit (801)

Vierailija
201/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori siitä. Täällä syyllinen mummo ilmoittautuu kivitettäväksi. Ostettiin lapsenlapselle ulkomailta kiva, pieni olkalaukku ja laitettiin sinne sisään rahaa. Haluamme antaa jotain minkä olemme itse paketoineet ja kortin kirjoittaneet + haluamme että hän saa itse päättää mihin sen rahan käyttää. Sori nyt vielä kerran 😩

Ymmärrän oikein hyvin sinua Mummo! Ihan alkoi itkettää kun luin kommenttisi.

Juuri tuota olen tässä näitä lukiessa itsekin ajatellut, että isovanhemmat haluavat antaa lapsenlapselleen jotain, mistä lapsi muistaa sitä käyttäessään, että tämä on mummolta ja papalta.

En tarkoita että pitäisi ostaa jotain krääsää ostamisen ilosta, mutta jos saaja haluaa, niin miten olisi mieleinen koru, sen voisi käydä vaikka yhdessä ostamassa ja paketoida kuusen alle. Tai kehystetty valokuva jostain mummolan kuvasta mikä on mieleinen, joku perintökoru tai -kello, esine mikä kestää aikaa ja mihin liittyy joku muisto tai juttu. Suurempi työ mutta arvokas lahja on kerätä talteen kertomuksia ja kuvia suvusta ja suvun vaiheista, tehdä siitä kansio tai albumi ja antaa sellainen.

Ei se että lapset/nuoret on "tiedostavia kuluttajia joille kelpaa vain paras" voi olla este, etteikö sukulaisilta voisi ottaa vastaan mitään halvempaa lahjaa, onhan niitä, esim. pyyhe, pussilakanasetti...

En halua ilkeillä, mutta ap jätti kertomatta onko ne isovanhemmat miehen vanhemmat... :)

Itse muistelen vieläkin lämmöllä niitä sukulaisia joiden koin kuuntelevan minua ja tukevan minua minun hankkeissani.

En niitä jotka tuli kuin miehittäjänatsit Pariisiin ja viittasi kintaalla minulle tärkeille asioille ja vähätteli sitä mitä minä sanoin.

En ilmeisesti painottanut lahja-asiaa tarpeeksi, mutta ajatus oli saajalle mieleinen lahja minkä se mummo tai pappa ostaa, EI ei-toivottu lahja millä ei ole mitään käyttöä. Tuon ikäisen nuoren kanssa voi jo yhdessä puhua ja kysyä toivetta, että miten olisi tykkäisitkö korusta?

Vierailija
202/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori siitä. Täällä syyllinen mummo ilmoittautuu kivitettäväksi. Ostettiin lapsenlapselle ulkomailta kiva, pieni olkalaukku ja laitettiin sinne sisään rahaa. Haluamme antaa jotain minkä olemme itse paketoineet ja kortin kirjoittaneet + haluamme että hän saa itse päättää mihin sen rahan käyttää. Sori nyt vielä kerran 😩

Ymmärrän oikein hyvin sinua Mummo! Ihan alkoi itkettää kun luin kommenttisi.

Juuri tuota olen tässä näitä lukiessa itsekin ajatellut, että isovanhemmat haluavat antaa lapsenlapselleen jotain, mistä lapsi muistaa sitä käyttäessään, että tämä on mummolta ja papalta.

En tarkoita että pitäisi ostaa jotain krääsää ostamisen ilosta, mutta jos saaja haluaa, niin miten olisi mieleinen koru, sen voisi käydä vaikka yhdessä ostamassa ja paketoida kuusen alle. Tai kehystetty valokuva jostain mummolan kuvasta mikä on mieleinen, joku perintökoru tai -kello, esine mikä kestää aikaa ja mihin liittyy joku muisto tai juttu. Suurempi työ mutta arvokas lahja on kerätä talteen kertomuksia ja kuvia suvusta ja suvun vaiheista, tehdä siitä kansio tai albumi ja antaa sellainen.

Ei se että lapset/nuoret on "tiedostavia kuluttajia joille kelpaa vain paras" voi olla este, etteikö sukulaisilta voisi ottaa vastaan mitään halvempaa lahjaa, onhan niitä, esim. pyyhe, pussilakanasetti...

En halua ilkeillä, mutta ap jätti kertomatta onko ne isovanhemmat miehen vanhemmat... :)

Itse muistelen vieläkin lämmöllä niitä sukulaisia joiden koin kuuntelevan minua ja tukevan minua minun hankkeissani.

En niitä jotka tuli kuin miehittäjänatsit Pariisiin ja viittasi kintaalla minulle tärkeille asioille ja vähätteli sitä mitä minä sanoin.

En ilmeisesti painottanut lahja-asiaa tarpeeksi, mutta ajatus oli saajalle mieleinen lahja minkä se mummo tai pappa ostaa, EI ei-toivottu lahja millä ei ole mitään käyttöä. Tuon ikäisen nuoren kanssa voi jo yhdessä puhua ja kysyä toivetta, että miten olisi tykkäisitkö korusta?

Ja kun teini toivoo osallistumasta tietokoneen hankintaan, raahataan väkisin korukauppaan tai pläjäytetääm jotain. Kunhan vaan ei tarvitse teiniä kuunnella ja kunnioittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei teillä itsellä ole varaa teinien lahjoihin? Mihin tuhlaatte? Ehkä isovanhemmat haluavat että lahja menee varmasti kanssa lapsille.

Jotain vikaa luetunymmärtämisessä?! Ap pyysi isovanhempia OSALLISTUMAAN yhteiseen lahjaan. Esim. lahja maksaa 150 €, isovanhemmat antavat 20 € ja ap maksaa loput 130 €.

Mitä ihmeen hyssyttelyä aina? Isovanhemmat antaa 20€? Vähintään 50€ se summa on. Pelkäätkö että palstan "suuri yleisö" kybkkaa ahneeksi? Ihan se ja sama. Kommentoijat on vain kateellista katajaista kansaa, jotka itse eivät saa mitään lahjoja niin sitten ei pidä muidenkaan saada kuin sisuaski ja valmiiksi imeskellyt pastillia.

Jos on ihan köyhä eläkeläinen niin ei sitten anna mitään. Mutta pois sieltä Tokmannilta krääsää ostamasta ja ei tarjoussuklaata tai vihreitä kuulia tai ässäarpaa. Pörrösukat on saatanasta.

Vierailija
204/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa siltä, ettei isovanhemmilla ole varaa osaa mitään kalliimpaa. Ehkä niitä lapsenlapsia on paljon, joten kaikki saa pörrösukat 😂. Jos lapsenlapsia on paljon, niin joku 20€ Per lapsi voi olla jo liikaa monelle isovanhemmalle.

Ja Isovanhemmilla on varmaan muitakin lahjottavia, joten kannattais olla vaan iloinen siitä, että muistavat. Meillä me vanhemmat ostetaan isot toiveet ja muut laittaa ihan mitä haluaa. Ei lahjan pidä olla mikään velvollisuus.

Vierailija
205/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan jo ostettu ne kalliit lahjat. Isovanhempien osallistuminen kohtuulliseksi katsomallaan summalla olisi ollut kiva lisä, mutta kun ei niin ei. Kumpi muuten on tärkeämpää, lahjan antajan vai saajan ilo? Nyt painotetaan aika paljon enemmän antajan iloa. Lahjaksi tulevat kalliit tavarat ovat monessakin mielessä perustarpeita. 9-luokkalainen toivoi ja saa lukioon kelpaavan läppärin, järkevä ja tarpeellinen hankinta siis, mikä olisi pitänyt viimeistään syksyllä hankkia joka tapauksessa.

ap

Mitä ihmettä nyt oikeesti? Te olette siis jo ostaneet lahjat, eli se isovanhempien "osallistuminen" olisi vain sitä, että saisitte itsellenne takaisin osan niistä rahoista jotka olette jo elatusvelvollisuuden alaisiin hankintoihin ostaneet. Mitä iloa siitä rahasta olisi teinille tai edes isovanhemmille? Teini saa sen läppärinsä joka tapauksessa, tuli siihen isovanhemmilta sponssia tai ei. Ja kun se läppäri on jo hankittu, ei ole kyse siitäkään että ostaisitte sitten vähän kalliimman lisäavustuksen turvin. 

Miksi isovanhemmat sitten antaisivat sukat tai ruokaa, kun nekin kuuluvat vanhempien elatusvelvollisuuteen?

Vierailija
206/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa mennä perheellä huonosti kun isovanhemmat ostaa saippuaa teineille lahjaksi. Vanhempien elstusvelvollisuuden budjettiin ei siis mahdu saippua, lakanat, pyyhkeet, kerrastot, sukat?

Vierailija
207/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako nuo isovanhemmat tulla aattona katsomaan lapsenlapsiaan, ap? Vai pilaako ne senkin?

Vierailija
208/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako nuo isovanhemmat tulla aattona katsomaan lapsenlapsiaan, ap? Vai pilaako ne senkin?

Haluavatko mummo ja pappa tulla katsomaan kun lapset silmät loistaen avaavat joululahjapaketeistaan pörrösukat?

Vierailija
209/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavatko mummo ja pappa tulla katsomaan kun lapset silmät loistaen avaavat joululahjapaketeistaan pörrösukat?

Siinä sitten nähdäänkin inhimillisyys ja kasvatuksen tulokset. Miten suhtautuvat? Miten on kasvatettu?

Vierailija
210/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun appivanhemmat on molemmat harrastaneet sukututkimusta eläkkeellä ja ovat jo oman sukunsa kahlanneet läpi perin pohjin. Omalle tyttärelleni anoppi teki sellaisen tutkimuksen, jossa tutki minun suvun puolelta äitien linjaa taaksepäin jonnekin 1700-luvulle asti. Ja kirjoitti siihen vähän tarinaa mukaan, minkälaista elämää kukin sukupolvi on saattanut elää. Tytär sai tämän joskus yläasteikäisenä ja silmäili sitä hieman, mutta ei varmastikaan lukenut läpi. Enkä minäkään jaksanut lukea, juntti kun olen. Mutta uskon että tulee vielä se aika, kun tuo tulee luettua ja tyttö muistelee mummiaan ja mietti, että on ollut kova työ kerätä kaikki tämä tieto ja miten hienoa, että mummi näki niin paljon vaivaa. 

Meillä mummin tekemät villasukat ovat olleet ihan suosittuja, itse kun en ole neuleihmisiä ollenkaan. Tytär opetteli itse (kiitos YouTuben) neulomaan joskus yläasteella ja lukiossa neuloi jo vimmalla. Nyt ei mummista ole oikein enää neulojaksi, mutta tyttärelle ostin tälle vuodelle neulekirjan jossa on erilaisia huivien malleja. Jospa hän vuorostaan neuloisi mummille jotain kaunista <3

Vierailija
211/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä sitten nähdäänkin inhimillisyys ja kasvatuksen tulokset. Miten suhtautuvat? Miten on kasvatettu?

Ei lapsia kasvateta valehtelemaan. Kiitos mutta nämä pörrösukat hiostavat ja ovat epämukavat jalassa, teillä on ukin kanssa niin huono verenkierto jaloissa, että pitäkää te nämä itse, me ei tarvita eikä me haluta näitä. Voiko tuosta loukkaantuakaan, tottahan tuo on.

Vierailija
212/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama toki myös kun mummo avaa paketistaan kakkoslaatuisen kahvimukin löytölaarista.

Vierailija
213/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu on kiinnostunut sukututkimuksesta ja teki lahjaksi sukututkimuksen. Mummu harrastaa neulomista ja teki sukat. Ihan kiva mutta ehkä kannattaa tutustua paremmin siihen lapsenlapseen, olla yhdessä, antaa aikaa ja kysyä mikä oikeasti lasta ilahduttaa. Toivottavasti mummu tykkää poneista tai ainakin metwurstista.

Vierailija
214/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama toki myös kun mummo avaa paketistaan kakkoslaatuisen kahvimukin löytölaarista.

Tai Waspin CD:n

Vierailija
215/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummi antaa joka joulu lapsenlapsille lahjaksi kirjoja. Sinne sivujen väliin on laitettu 50 e seteli.

Viime jouluna mummi antoi tuoreelle bonuslapsenlapselle samanlaisen lahjan ja sai sitten kuulla, että kirjaa ei toivottu, se on jo heitetty roskiin. Samalla tuli tuoreelta miniältä napakat haukut, kun ei välitetä yhtään lahjansaajasta vaan narsistisen itsekkäästi ostetaan sitä, mitä itse halutaan.

Tänä jouluna bonuslapsenlapsi ei saa kirjaa eikä muutakaan lahjaa. Muiden kirjan välistä löytyy satanen, koska osinkotuloja on tänä vuonna ollut reippaanlaisesti.

Vierailija
216/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei nyt oikein aukea tämän logiikka. Teini siis tarvitsee joka tapauksessa puolen vuoden päästä sen läppärin ja vanhemmat sen silloin ostaisivat. Nyt teini toivoo sitä joululahjaksi eikä laskelmoi, että toivoo nyt jotain turhempaa ja saa myöhemmin sen läppärin samalla kuin muut koulutarvikkeet. Isovanhemmat kysyvät joululahjatoiveita ja vanhemmat ehdottavat, että tähän lahjaan voisi osallistua. -> Teini toimii väärin toivoessaan vanhempien elatusvelvollisuuteen kuuluvaa tavaraa, vanhemmat toimivat väärin ehdottaessaan isovanhemmille tähän hankitaan osallistumista. Isovanhemmat toimivat oikein antaessaan teinille pysyvän muiston itsestään, pörrösukat.

Vierailija
217/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mummi antaa joka joulu lapsenlapsille lahjaksi kirjoja. Sinne sivujen väliin on laitettu 50 e seteli.

Viime jouluna mummi antoi tuoreelle bonuslapsenlapselle samanlaisen lahjan ja sai sitten kuulla, että kirjaa ei toivottu, se on jo heitetty roskiin. Samalla tuli tuoreelta miniältä napakat haukut, kun ei välitetä yhtään lahjansaajasta vaan narsistisen itsekkäästi ostetaan sitä, mitä itse halutaan.

Tänä jouluna bonuslapsenlapsi ei saa kirjaa eikä muutakaan lahjaa. Muiden kirjan välistä löytyy satanen, koska osinkotuloja on tänä vuonna ollut reippaanlaisesti.

Teetkö Grimmin satuja uusiksi? Minusta on aina parempi jos susi syö jonkun, vaikka sen tuoreen miniän.

Vierailija
218/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin suvussa pystytään jäljittämään sukututkimuksen avulla 1700-luvun aikaisiin pörrösukkiin, jotka eivät olleet keinokuitua vaan karstattua pässin pehmeää perskarvaa.

Vierailija
219/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivujen väliin, ei edes kannen väliin? "Serkut" eivät valistaneet bonuslasta setelistä? Meillä mummo löysi yksi vuosi 50 markan setelin roskiin menevien lahjapapereiden seasta ja loukkaantui siitä niin, ettei enää antanut lastenlapsille lahjarahaa. Ikään kuin ne lapset osaisivat lelupaketin saadessaan tehdä muuta kuin repäistä paperin auki, heittää sivuun ja keskittyä siihen lahjaan.

Vierailija
220/801 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suku keräsi mummille 60-vuotislahjaksi lomamatkan Portugaliin täysihoidolla ja laitettiin monen tonnin lahjakortti Portugalin matkaoppaan väliin. Mummi katsoi ettei tee matkaoppaalla mitään ja nakkasi sen tulipesään. Mummi vielä haukkui lahjan, että mitä hän tuommoisella vihkolla tekee.

Vähän noloa kun muu suku matkusti sitten kuukauden päästä Portugaliin, ilman mummia. Ei kerrottu sitten mitään kun oltiin aika shokissa. Uusi matka olisi vienyt käyttörahat kaikilta niin vähiin ettei sitten ostettu mummille uutta matkaa, ei ollut osinkotuloja mistä repiä rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi