Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nyt se on varmaan tv lupatarkastaja!" ja muita juttuja jotka eivät aukene nuoremmalle sukupolvelle

Vierailija
13.12.2019 |

Jos ovikello soi emmekä odota ketään, vitsaillaan miehen kanssa että siellä on lupatarkastaja, telkka piiloon! Jälkikasvu ei ymmärrä.

Kommentit (1826)

Vierailija
1081/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu niin oudolta, kun joutui tv-luvan tarkastajia pelkäämään. Itse keski-ikäinen ja niin nopeasti asiat unohtuvat.😀

Ei tarvinnut, jos oli lupa maksettuna. Nyt se pidätetään sinulta verojen muodossa automaattisesti, jos et ole huomannut. Ennen tv-lupa oli vapaaehtoinen.

Vierailija
1082/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin käytetyn musta-valkotelkkarin kun muutin pois vanhempien luota. Maksoin myös luvan. Sitten tuli luvantarkastaja enkä löytänyt maksetuksi leimattua lupaa mistään vaikka tuskanhiki otsalla etsin. Tarkastaja oli tosi ystävällinen, sanoi että voi tulla seuraavana iltana uudelleen, josko siihen mennessä löytyisi. Tarkastaja jatkoi ylempiin kerroksiin ja mä jatkoin etsimistä. Lupa löytyi, ryntäsin käytävään lupaa heilutellen ja asia oli selvä.

Olin kai nuorena todella tunnollinen ja vähän hätäännyin vaikka työn takia tiesin tarkastajan ihan leppoisaksi poliisiksi. Vuosien päästä jossain työjutussa tavattiin ja asia tuli puheeksi, olin kuulemma jäänyt mieleen kun naama punaisena etsin laatikoista ja sitten juoksin sukkasillani käytävään se saamarin lupa käsissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sylki lattialle, sai luunapin, mutta ei ollut pakko maksaa viihdeveroa pyllyohjelmista ja hirmurhista

http://ampiaisentori.blogspot.com/2022/01/arvoisa-yleiso-nain-valveutun…

Vierailija
1084/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarista tuli  noin vuonna-83- 84  perjantaisin sarja Dallas, se mun oli silloin aina pakko katsoa, ja ystävän kanssa siitä sitten keskusteltiin kun kumpikin oli koukussa sarjaan.

Vierailija
1085/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kans syntynyt 83 enkä tiedä miten pankkikorttia höylättiin. Täytyy googlettaa.

Mutta laskuja maksoin pankin eteisessä kerran kuussa vielä 2006.

Muistan Windows 95 ja Windows 98.

Yahoo, AltaVista, Kiss FM Chatrolopolis,

Artic. Net, City. Fi Chatit.

Kiiltokuvia ja tarroja myydään ihan tavallisissa kaupoissa, kuten Cittarissa ja Prismassa edelleen. Vaikka lapset ei niitä pahemmin enää kerää, niitä käytetään koristeluun ja askarteluun edelleen.

Muistan vieläkin kun kaveri tilas vaaleanruskeat vakosamettihousut Elloksen kuvastosta ja olin tosi kade.

Onkohan tuossa paikkakuntaeroja. Itse kans -83 ja muistan elävästi kuinka kyläkaupassa höylättiin. Tykkäsin siitä tapahtumasta ja halusin myyjäksi, että pääsisin käyttämään sitä laitetta.

On varmasti paikkakuntaeroja. Mä oon -73 ja oon itse käyttäny tuota kun olin nuorena kesätöissä kaupan kassalla ja grillillä.

Mä oon kans -73 ja tuo oli käytössä vielä parissa anniskelupaikassa kun olin siellä yli 20-vuotiaana eli noin 1993-95.

Pankkikorttihöylät oli pisimpään käytössä pikkukaupoissa, kampaamoissa yms. joissa ei kannattanut ostaa kallista laitetta ja pitää yhteyksiä päällä koko ajan. Tai jossain torikojuissa, joissa se ei ollut edes mahdollista (ei ollut tämmösiä langattomia yhteyksiä kuin nykyään).

Vierailija
1086/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen

"Ketä meinasit äänestää valitsijamiesvaaleissa?"

Tähän liittyen tapaus, jossa tietovaje oli toisin päin. Kaveri asui 2011 ulkomailla ja meni suurlähetystöön äänestämään. Jonossa eräs vanhempi ulkosuomalainen kysyi:

"Äänestetäänkö tässä valitsijamiestä vai suoraan ehdokasta?"

Kaveri: "Nää on eduskuntavaalit." 

Vierailija
1087/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksipesäinen mankka! Ostettiin tyhjiä kasetteja kaupasta ja ai että oli siistii kun sai kopioitua alkuperäisiä kasetteja tyhjälle kasetille. Tai tehtiin omia kokoelmia lempibiiseistä. Kasetissa oli A-puoli ja B-puoli. :) Ja ai että ärsytti, jos kasettiin jäi tyhjää ja sitten se piti muistaa aina kelata loppuun tai toisen puolen eka kappale alkoi kesken. :D Tai jos kappale, jonka halusi kuunnella, olikin jossain keskellä nauhaa, niin sitten täytyi kelata vähän kerrassaan ja välillä kuunnella, että joko se on oikea biisi, ettei vaan kelannut ohi. Ja monesti niin kävikin ja sitten piti peruuttaa ja monta kertaa renkata nauhaa ees taas, että sai kappaleen alkamaan just alusta. :DD

Joo ja sit kun ne nauhat meni myttyyn tai jotenkin kääntyi väärinpäin, niin niitä sitten käänneltiin ja ryttyyn menneitä kohtia leikattiin pois ja nauhaa teippailtiin kiinni, kaikenlaista tusaamista niitten kanssa.  Muistan vieläkin, että parhaiten pitävää ja sopivaa teippiä niille oli ihan tavallinen ruskea pakettiteippi.  Sitä vaan piti osata leikata just nauhan levyinen pikku suikale, jos se oli vähänkin eri levyinen, nauha juuttui siihen kohtaan.  En tiedä, mutta kasetti vaan on musta edelleen ihana, jotain siinä menetettiin kun tuli CD-levyt, jotka on musta jotenkin hengettömiä.  Mulla on vieläkin tallessa laajat kasettivalikoimat, enkä niistä luovu.  On pari toimivaa soitintakin vielä.

Mullakin on kaksikin kasettisoitinta, lienkö edes käyttänyt niitä, koska kasetit alkavat vinkua molemmissa. Mistähän johtuu ja mitä voisi tehdä? Kasetteja on kaksi pyörivää 70-luvun telineellistä.

Todennäköisesti kasettien nauharulla on vaan löystynyt kun ovat kauan ollet käyttämättä. Kelaa kasetti pari kertaa alusta loppuun niin se kiristää itse itsensä sopivaan soittotiukkuuteen ja kokeile sitten toimiiko. Ellei eka toimi niin kokeile vielä toinen kasetti, nauhojen laadussakin on eroja. Mulle kävi aikoinaan monesti että joutui kelailemaan semmoisia kasetteja jotka olivat pyörineet kauan esim auton hanskalokerossa.

Vierailija
1088/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuva olis kiva yllätys" ja "Ei läskeille eikä rillipäille"

Vierailija
1089/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasettimankan äänipään puhdistukseen oli myynnissä myös äänipään puhdistuskasetteja. Sinne vaan kasetti pyörimään ja puhdistamaan.

Vierailija
1090/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasettimankan äänipään puhdistukseen oli myynnissä myös äänipään puhdistuskasetteja. Sinne vaan kasetti pyörimään ja puhdistamaan.

Juu mulla on sellanen vieläkin jossain laatikossa, miksikähän sekin on tullut säästettyä. Sen mukana tuli myös pieni pullo puhdistusainetta, jota tiputettiin niin pieniin vilttityynyihin.

Mulla on myös hieno harja, jolla puhdistettiin vinyylilevyjä. Oli vähän luksusta.

Vierailija
1091/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa ravintoloissa ja discoissa sai polttaa.

Yökerhoissa ja ravintoloissa tupakointi loppui 2007, sehän oli ihan just vasta äsken 😂

Vierailija
1092/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi käytin eräässä huoltoliikkeessä 2005 korttimankelia. Tuon jälkeenkin on mankeli ollut monessa paikassa kun maksajana olen ollut.

Vierailija
1093/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini, noin 15-vuotias tyttö, lähetti kuvansa pojalle, jonka kanssa oli jo vähän aikaa kirjoitellut. Poika oli jo lähettänyt kuvansa ja hän oli varsin tavallisen näköinen.

Kuvan saatuaan poika kertoi, että hän etsii vähän erinäköistä, eli suoraan sanottuna nätimpää kirjekaveria.

Että ei millään pahalla mutta ei kirjoitella enää.

Olimme tosi ällikällä lyötyjä, koska tuo kaverini oli lähettämässään kuvassakin tosi nätti. Hän oli koulun näteimpiä tyttöjä.

Kirjoitimme yhdessä tuolle tyypille vielä viimeisen kirjeen ja toivotimme onnea Miss Universumin etsintään, jota hän ei tylsällä naamallaan tulisi saamaan, eikä varsinkaan kun on niin epäkohteliaskin.

Vierailija
1094/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan commodore64 pelejä ladattiin yöllä radiosta. Selitäppä nykyteineille, että c-kasetti laitettiin nauhoittamaan yöllä radiosta sekalaista piippausta ja seuraavana päivänä pelattiin sitten uutta peliä pelikoneella. Tosin joutui välillä ruuvarilla säätämään äänipäitä että peli latautui oikein. Minulta tosin löytyi myös se pienempi lerppuasema, joka latasi varmemmin ja nopeammin.

Harmittaa, että tuli myytyä kone ja pelit pois pikkurahan tarpeessa.

Tuosta se alkoi minun ammatinvalintani. Tai oikeammin VIC-20 oli se ensimmäinen. Näiden laitteiden opettelu oli joku niin kova juttu. Missään ei ollut opetusta, vaan neuvottiin toisiamme. Kieli englanti ja lehdet/jutut ulkomailta englanniksi. Isäni meni aivan pihalle, kun aloin puhua "tietokone-englantia" kavereideni kesken puhelimessa, josta hän ei ymmärtänyt mitään. 

Väitti ettei tuolla hommalla ikinä elätä itseään. Pääsi kuitenkin näkemään, että toisin kävi. 

Vierailija
1095/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mulla on sellanen vieläkin jossain laatikossa, miksikähän sekin on tullut säästettyä. Sen mukana tuli myös pieni pullo puhdistusainetta, jota tiputettiin niin pieniin vilttityynyihin.

Mulla on myös hieno harja, jolla puhdistettiin vinyylilevyjä. Oli vähän luksusta.

Mä puhdistin desinfiointiaineeseen kastellulla topsipuikolla. Omistin aikoinaan tuommoisen puhdistuskasetinkin, mutta mielestäni se ei toiminut lainkaan.

Vierailija
1096/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin muutamia pihejä tv-luvattomia, jotka naamioivat mestarillisesti tv:n piiloon, jopa olohuoneessa. Eräs katsoi aina tv:tä makuuhuoneessa. TV oli isossa kaapissa. Mummoni maksoi tunnollisesti koiraveron, sitä ei koskaan tarkastettu. Valtio olisi saanut paljon sakkotuloja, jos koiralliset olisi tarkastettu.

Vierailija
1097/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikki oli paremmin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansakoulussa kerättiin jätepaperia jolla ostettiin kouluun televisio jota ei kertaakaan katsottu.

-Ennenvanhaan ei televisiosta tullut päivisin muuta kuin testikuvaa.

Ennen vanhaan oli vain yksi TV-kanava eli YLE TV1.

Myöhemmin näkyvyysalue laajeni ja tuli YLE TV2. Ja sitten MTV.

,

Ja muistatteko videovuokraamot? Sielä sai vuokrata myös videolaitteita.

https://makuuni.fi/makuuni/

Noh, ihan tuossa viime vuonna vielä lainasin leffan vuokraamosta. DVD:llä. Ei ollut Makuuni, mutta Filmtown.

Vierailija
1098/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ulkonäöllä ei ole väliä, mutta kuva olis kiva".

Vierailija
1099/1826 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini, noin 15-vuotias tyttö, lähetti kuvansa pojalle, jonka kanssa oli jo vähän aikaa kirjoitellut. Poika oli jo lähettänyt kuvansa ja hän oli varsin tavallisen näköinen.

Kuvan saatuaan poika kertoi, että hän etsii vähän erinäköistä, eli suoraan sanottuna nätimpää kirjekaveria.

Että ei millään pahalla mutta ei kirjoitella enää.

Olimme tosi ällikällä lyötyjä, koska tuo kaverini oli lähettämässään kuvassakin tosi nätti. Hän oli koulun näteimpiä tyttöjä.

Kirjoitimme yhdessä tuolle tyypille vielä viimeisen kirjeen ja toivotimme onnea Miss Universumin etsintään, jota hän ei tylsällä naamallaan tulisi saamaan, eikä varsinkaan kun on niin epäkohteliaskin.

Tosi törppö tyyppi, mutta sellaisiahan 15-v pojat ovat. Valtava ego ja tiukka maku tyttöjen suhteen. 

Vierailija
1100/1826 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kirjeenvaihto ilmoituksissa luki "ei rillejä". Vähän iäkkäämpien palstoilla luki joskus "ei lapsia", "yksinhuoltajat älkää vaivautuko". Maksullisen seksin koodi oli "haetaan päiväkahvi seuraa.".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan