"Nyt se on varmaan tv lupatarkastaja!" ja muita juttuja jotka eivät aukene nuoremmalle sukupolvelle
Jos ovikello soi emmekä odota ketään, vitsaillaan miehen kanssa että siellä on lupatarkastaja, telkka piiloon! Jälkikasvu ei ymmärrä.
Kommentit (1826)
Jonnet ei tajua että peltipoliisin sakkoa ei kannata maksaa.
1. sakko tulee kotiin
2. kirjoitat selvitysosioon että kiistät ajaneesi, auto oli myynnissä ja et tiedä kuka ajoi lukuisista koeajajista, tämä sakkokirjeessä lähetetään sitten takaisin poliisille
3. parin viikon kuluttua kirje tulee postissa että tulepa poliislaitokselle
4. et mene, etkä reagoi, ei ole sinun asiasi selvittää omalla ajallasi/kustannuksilla poliisin tehtäviä (Kyllikki Saaren murhakin on ratkaisematta?)
5. tulee uusi kirje että tule tule, elä mene
Ja näin sakkoa ei tarvitse maksaa, jos jäät kiinni perus- liikennevalvonnassa, kerrot että mitään kirjeitä ei kyllä ole tullut kotiin(eivät laita kirjattuna)lieneekö menneet mainosten mukana roskiin?
Pahimmillaan joudut maksamaan sakon jos saavat sinut kamerakuvan ääreen ja murrut, sakko ei ole kuitenkaan kasvanut korkoa vaan on edelleen saman suuruinen kuin alunperinkin.
1-2 vuoden kuluessa jos eivät yhytä sinua, sakko vanhenee.
Vierailija kirjoitti:
Auton tuulilasiin piti liimata verotarra.
Ajoin ajokortin aikana, jolloin sen saamisen jälkeen piti käyttää 80:n lätkää vuoden ajan.
Sen 80:n lätkän idea auton takaikkunassa oli siiinä että muut autoilijat saattoivat tunnistaa kuka mahtoi olla uusi ja vähän äkkinäinen kuski auton ratissa. Ne läänikohtaiset rekisterinumerot olivat myös jännä idea, sillä silloin saattoi helposti päätellä oliko joku toisen läänin alueelta eli vieraspaikkakuntalainen. Nykyisin oltaisiin varmasti heti huolissaan jostain yksityisyyden suojasta, jos niistä rekkareista pystyisi jotain päättelemään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_rekisterikilpi#Vanhat_l%C3%A4…
Peltipirkko kirjoitti:
Jonnet ei tajua että peltipoliisin sakkoa ei kannata maksaa.
1. sakko tulee kotiin
2. kirjoitat selvitysosioon että kiistät ajaneesi, auto oli myynnissä ja et tiedä kuka ajoi lukuisista koeajajista, tämä sakkokirjeessä lähetetään sitten takaisin poliisille
3. parin viikon kuluttua kirje tulee postissa että tulepa poliislaitokselle
4. et mene, etkä reagoi, ei ole sinun asiasi selvittää omalla ajallasi/kustannuksilla poliisin tehtäviä (Kyllikki Saaren murhakin on ratkaisematta?)
5. tulee uusi kirje että tule tule, elä mene
Ja näin sakkoa ei tarvitse maksaa, jos jäät kiinni perus- liikennevalvonnassa, kerrot että mitään kirjeitä ei kyllä ole tullut kotiin(eivät laita kirjattuna)lieneekö menneet mainosten mukana roskiin?
Pahimmillaan joudut maksamaan sakon jos saavat sinut kamerakuvan ääreen ja murrut, sakko ei ole kuitenkaan kasvanut korkoa vaan on edelleen saman suuruinen kuin alunperinkin.
1-2 vuoden kuluessa jos eivät yhytä sinua, sakko vanhenee.
Miksi joku näkisi noin paljon vaivaa ollakseen epärehellinen? Eikö olisi helpompi ajaa niiden nopeusrajoitusten mukaisesti?
Täällä -99 syntynyt ja suurin osa on tuttuja ja tiedossa. TV-lupatarkastajaa en koskaan muista nähneeni, mutta tiedän että niitä on ollut kyllä.
Itse huomaan kyllä olevani niitä viimeisiä ikäluokkia jotka tietävät mikä on VHS. Itse niitä ehdin paljon käyttämään ja muistan mainokset ”saatavilla disney DVD:nä ja VHS:nä”. Siskoni on -03 ja tietää kyllä nähdessään VHS kasetin että mikä se on, mutta ei välttämättä leikkaa jos sanoo VHS ja ei muista niiden käyttöä enää.
Markkoja en muista joten ikinä minulle ei tule aukeamaan ”minä maksoin tästä 1000 markkaa vuonna -89”. Ei mitään käryä rahan arvosta kun puhutaan markoista että paljonko se 1000 markkaa olisi omassa kädessä ollut, sitä kun ei voi nyt ihan noin vaan verrata että 1000 jaettuna 6.
Vierailija kirjoitti:
Oon kans syntynyt 83 enkä tiedä miten pankkikorttia höylättiin. Täytyy googlettaa.
Mutta laskuja maksoin pankin eteisessä kerran kuussa vielä 2006.
Muistan Windows 95 ja Windows 98.
Yahoo, AltaVista, Kiss FM Chatrolopolis,
Artic. Net, City. Fi Chatit.Kiiltokuvia ja tarroja myydään ihan tavallisissa kaupoissa, kuten Cittarissa ja Prismassa edelleen. Vaikka lapset ei niitä pahemmin enää kerää, niitä käytetään koristeluun ja askarteluun edelleen.
Muistan vieläkin kun kaveri tilas vaaleanruskeat vakosamettihousut Elloksen kuvastosta ja olin tosi kade.
Onkohan tuossa paikkakuntaeroja. Itse kans -83 ja muistan elävästi kuinka kyläkaupassa höylättiin. Tykkäsin siitä tapahtumasta ja halusin myyjäksi, että pääsisin käyttämään sitä laitetta.
Se tuntui jo lapsena historialliselta, kun luokkaan tuli uusi seinäkartta missä ei ollut enää Neuvostoliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Auton tuulilasiin piti liimata verotarra.
Ajoin ajokortin aikana, jolloin sen saamisen jälkeen piti käyttää 80:n lätkää vuoden ajan.
Oliko sitten 80 lätkä kanssa busseissa ja esim isoissa pakettiautoissa? Mutta johtuiko se jarrujen yms. Tekniikan riittämättömyydestä auton hallintaan satasessa vai eikö vain jaksaneet mennä satasta? Tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkolaiset kirjekaverit IYS:n kautta
Ylipäätään kirjekaverit. Kirjekaveripyyntöjä oli nuorten ja lasten lehdissä. "Kuva ois kiva, mutta ei pakollinen."
Moi! Oon 13w gimma ja haluisin 12-14w k-kamui. Mun musamaku on Backstreet Boys ja Gimmel. Sun musamaulla ei oo väliä. P. S. Kuva olis kiwa. Jos kolahti niin raapusta kuoreen
Maija Meikäläinen
Meikäläisenkuja 2
Vantaa
Marvelin sarjakuvat olivat loistavia.
Vierailija kirjoitti:
Tumppu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttilan kuvaston sivut on tarttunu yhteen muutamasta kohtaa.
Joo, Anttilan kuvaston alusvaatesivujen kanssa tuli teini-ikäisenä pidettyä iltaisin omaa hauskaa:)
Hyi helvetti. Ettekö voi pitää oksettavat runkkujutut omana tietonanne. Ällöttää ajatella miten te koskettelette itteänne samalla kun katotte jonkun alusvaatteissa olevan naisen kuvaa.
Anttilan kuvaston äärellä onanointi on sukupolvikokemus.
Juuri vanhuksien nykyisiin tietokonetaitoihin kun kirjoituskonetta vasta tuolloin tarvittiin opintojen edetessä kun muutoin kynä ja paperi kansakoulu pohjalla riitti tuolloin monelle kun kirjeet kirjoitettiin ja lomakkeet.
Vierailija kirjoitti:
Onko LEVIS 501 jo mainittu?
Mitäs mainitsemista niissä on kun niitä edelleen myydään?
Valot päälle nyt.
Mantan lakitus keskiyöllä, olin lapsi ja hämärästi muistan uutiskuvaa siellä kiipeilevistä humalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Tumppu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttilan kuvaston sivut on tarttunu yhteen muutamasta kohtaa.
Joo, Anttilan kuvaston alusvaatesivujen kanssa tuli teini-ikäisenä pidettyä iltaisin omaa hauskaa:)
Hyi helvetti. Ettekö voi pitää oksettavat runkkujutut omana tietonanne. Ällöttää ajatella miten te koskettelette itteänne samalla kun katotte jonkun alusvaatteissa olevan naisen kuvaa.
Höh? Mikä siinä nyt on? Itse tyydytys on täysin normaalia ja hyväksyttävää, kaikki tekee sitä, sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja kävi monistamassa papereita, teksti ja kuvat oli violetteja,paperit tuoksuivat väriaineelle...
Tentulle haisivat spriimonisteet.
Kylläpäs tuli ala-aste mieleen. Tentun haju kytkeytyy välittömästi koetta edeltävään jännitykseen :) Yleensä ne oli niin suttusiakin että opettaja luki kysymykse aluksi läpi, jotta jokainen saattoi varmistaa että ymmärtää mitä niissä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Oon kans syntynyt 83 enkä tiedä miten pankkikorttia höylättiin. Täytyy googlettaa.
Mutta laskuja maksoin pankin eteisessä kerran kuussa vielä 2006.
Muistan Windows 95 ja Windows 98.
Yahoo, AltaVista, Kiss FM Chatrolopolis,
Artic. Net, City. Fi Chatit.Kiiltokuvia ja tarroja myydään ihan tavallisissa kaupoissa, kuten Cittarissa ja Prismassa edelleen. Vaikka lapset ei niitä pahemmin enää kerää, niitä käytetään koristeluun ja askarteluun edelleen.
Muistan vieläkin kun kaveri tilas vaaleanruskeat vakosamettihousut Elloksen kuvastosta ja olin tosi kade.
Tekun alkaessa 1993 oli tekstinkäsittelyluokassa vielä DOS koneet ja niissä oli tekstinkäseittelyohjllema TEKO+ joka käynnistettiin lerpulta. Mutta siitä se PC:n voittokulku sitten alkoi. Tekuun tais tulla suunnlleen joka lukukausi uusi ATK luokka ja olihan se huimaa kun pääsi ensimmäistä kertaa kokeilemaan 3.11 Windows käyttöliittymää ja asita tehtiin graafisen käyttöliittymän kautta perinteisen käskypohjaisen sijaan.
60-70 -luvulla suosittuja kuva-aiheita:
Omena, josta kurkkaa mato
Omenanraato sivusta katsottuna
Auto, jonka pakokaasupilvi myös piirretty
Banaani ja auki kuorittu banaani
Mäyräkoira
Puudeli (Esim virkattu pullonsuojus, puudelin korvat ym tupsupalloja)
Peikko
Höyryveturi
Paljaat jalkapohjat, esim peiton alta näkyen naisen ja miehen sisäkkäin
Alaston pari naiiviin tyyliin (Aatami ja Eeva)
Kissanpennut korissa
Alaston vauva mahallaan karvamatolla tai turkiksella
Pariskunta auringonlaskun aikaan rannalla vastavalossa
Neliapila
Teini-ikäisenä kun oli saatu ajokortti, etsittiin aina viikonloppuisin huoltoasema, josta sai bensaa alle 3mk litra. 3mk oli silloin bensan hinnassa kipuraja, jota enempää ei haluttu maksaa. Arkisin ei yleensä saanut mistään, mutta joillakin asemilla hinta laski viikonlopuksi muutamalla pennillä. Ai niin ja tuo halvin hinta löytyi seteliautomaatista, kasalle maksettassa hinta oli aina vähän korkeampi.
Puhuttiin juniorin kanssa jotain tietokoneen kokoamisesta ja tuli puhe äänikortista. Hän oli, että mikä ihmeen äänikortti? Onko siis joskus pitänyt erikseen ostaa tietokoneeseen äänikortti, että siitä on lähtenyt ääntä. Kerroin että kyllä on. Muuten se kone vain piipitteli ilman erillistä äänikorttia.