"Nyt se on varmaan tv lupatarkastaja!" ja muita juttuja jotka eivät aukene nuoremmalle sukupolvelle
Jos ovikello soi emmekä odota ketään, vitsaillaan miehen kanssa että siellä on lupatarkastaja, telkka piiloon! Jälkikasvu ei ymmärrä.
Kommentit (1826)
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin 200 grammaa lauantaimakkaraa siivutettuna.
Juuri tänään ostin lihatiskiltä 150 grammaa lauantaita, tämä on vielä nykyaikaa
Vierailija kirjoitti:
Alle 12-vuotiaat eivät saa käyttää hissiä yksin.
Näitä töhrittiin, esim. "KAlle 12-vuotias ei saa kyttää tissiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tv-tarkastajia enää ole. Joten missä jutun pihvi?
Juuri siinä ettei niitä ole. Yritäppä se selittää 2000-> syntyneille..
Kyllä monet nuoretkin tietää että mikä on tv-lupatarkastaja kiitos Tony Halmeen
Mulla oli ala-asteella kauhea heppakuume ja voi sitä iloa jos isä joskus osti keltaisenpörssin ja pääsi ympyröimään myynti ilmoituksia 😁
Pannumyssy eli kahvipannun lämpimänä pitävä päällinen.
Vierailija kirjoitti:
10v tyttö ei ymmärtänyt kun sanoin "revi siitä" :D
En tiedä minäkään mihin tällä viitataan. Olen jo lähes 38-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Sähköttömällä mökillä edelleen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu niin oudolta, kun joutui tv-luvan tarkastajia pelkäämään. Itse keski-ikäinen ja niin nopeasti asiat unohtuvat.😀
Montaa suomalaista byrokraattia v*tuttaa kun ei enää vaadita lupaa television ja radion käyttöön. Tosin monia muita naurettavia sääntöjä ja kieltoja meillä on edelleenkin, onneksi niitä ei tarvitse noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tv-tarkastajia enää ole. Joten missä jutun pihvi?
Juuri siinä ettei niitä ole. Yritäppä se selittää 2000-> syntyneille..
Kyllä monet nuoretkin tietää että mikä on tv-lupatarkastaja kiitos Tony Halmeen
Siitäkin on jo kymmenisen vuotta kun Halme kuoli.
Taloyhtiössä oli sääntöjä joiden mukaan vessaa ei saanut vetää yöllä ja lapset eivät saaneet käyttää hissiä. Sen sijaan siinä ei ollut ongelmaa, että lapset haki iskälle kaljaa ja tupakkaa :D
Meillä ollut puhelinta kun olin ihan pieni, vanhemmat soitteli puhelinkioskista. Meillä oli myös mustavalkotv niihin aikoihin kun synnyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on käytössä kotonani päivittäin, tosin se on oikeasti sellainen huopainen "saunamyssy" :D. Pidän teepannua sen sisässä ja hyvin se pitää lämmön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10v tyttö ei ymmärtänyt kun sanoin "revi siitä" :D
En tiedä minäkään mihin tällä viitataan. Olen jo lähes 38-vuotias.[/quote
En ole se jolle vastasit mutta käsittääkseni tuon vähän kuin "minkäs teet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-vuotias lapsenlapseni ei tiennyt, mikä on kiiltokuva, paperinukke tai filmirulla.
Varmaan paljon monta muutakin asiaa, joita ei tiedä. Mutta tietää toisaalta niin paljon muuta :D Käyttää tietokonetta kuin vettä vain, lataa ohjelmat, selvittää ongelmat..
On luokkansa tietokonevastaava. Sellainenkin outo nimike on ainakin tässä helsinkiläisessä kakkosluokassa.
Aika omituista, minun lapsenlapsi kerää kiiltokuvia ja leikkii paperinukeilla, filmirullasta hän tuskin tietää.
Asumme myös Helsingissä.
Okei.. mielenkiintoista.
Myydänkö siis kiiltokuvia jossain tai paperinukkeja? Jossain vanhaintavarakaupassa toki. Olen seurannut myös lapsenlapseni kavereiden elämää ja tuntuu kyllä oudolta, että joku keräisi kiiltokuvia ja leikkisi paperinukeilla.
Ajattelitko vain haastaa mut?
Meidän lapset leikkii mökillä minun ja äitini vanhoilla paperinukeilla. Usein piirretään niille uusia vaatteitakin. Siellä on mm. Ridge, Brooke ja Timo T. A. Mikkonen :D
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä käyttää puhelimessa ollessaan sanontaa "saisko sen ja sen henkilön langan päähän". Ei aukea teineille.
Mun poika ei tajunnut kun virastossa virkailija kysyi henkilöllisyysPAPEREITA.
Meillä oli töissä puhetta pankkikortin höyläämisestä. Siellä oli useampi parikymppinen kun ei tiennyt että penkkikortteja on höylätty jollain koneella. Eikä sanonta tule siitä magneettijuovan livauttamisesta koneeseen.
Meillä teinit löysi varastosta diskettejä ja kysyivät mitä ne on. Annoin heidän pähkäillä hetken ja vinkkasin miettimään mitä toimintoa tietsikalla kuvataan ton näköisellä kuvakkeella. Ne oli niin äimistyneitä, ettei edes uskaltaneet ehdottaa tallennusta kun eivät käsittäneet mitään niin alkeellista asiaa kuin disketti. Saivat hyvät naurut lopulta.
Ohjelmien nauhoittaminenkin alkaa varmaan olemaan kohta sellainen käsite, ettei lapset tiedä mitä sillä tarkoitetaan.Itse asiassa höylääminen ei tarkoita magneettijuovaa, vaan erillistä laitetta mikä vedettiin kortin päältä. Google kertonee lisää.
Sisälukutaito oli myös kunniassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu niin oudolta, kun joutui tv-luvan tarkastajia pelkäämään. Itse keski-ikäinen ja niin nopeasti asiat unohtuvat.😀
Montaa suomalaista byrokraattia v*tuttaa kun ei enää vaadita lupaa television ja radion käyttöön. Tosin monia muita naurettavia sääntöjä ja kieltoja meillä on edelleenkin, onneksi niitä ei tarvitse noudattaa.
Onneksi on keksitty YLE Areenaan kirjautuminen, että voidaan edes vähän kytätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä, ettei! Ehdotin pannumyssyä, koska pannukahvia ei kovinkaan monessa perheessä keitetä. Itselläkin on on pannumyssy ja pari kahvipannuakin jemmassa vastaisen varalle.
Elämää ilman viivakoodia. 80 luvulla kassaan hakattiin hinnat numero kerrallaan. Virheiden määrä oli suuri. Tosissaan piti kuitti tarkastaa lyöntivirheiden takia. Kiva olisi nykyään olla marketin kassalla sormet verissä naputtamassa hintoja kassaan! Huh
Vierailija kirjoitti:
Junissa oli tupakkavaunuja joissa sai polttaa. Penkin käsinojassa oli pieni tuhkis.
Ja vielä aikaisemmin sai polttaa kaikissa vaunuissa. Muutettiin Helsingistä Espooseen -77 ja silloin sai vielä busseissakin polttaa sen takaosassa.
Siis meneeks tää näin: sanotaan lapsille," Oho sähköt katkes, ei ollu sata vuotta sitten sähköjä. Lähden veistämään pärettä, hehhehee, kyl nyt on niin hauskaa juu... "