Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mies on muuttunut Jason Momoasta Samu Haberiksi

Vierailija
13.12.2019 |

Pinnallinen avautuminen tiedossa.

Se oli sellainen hevimörkö. Iso ja karvainen, just sopivasti vatsakas. Lihaksikas. Pitkätukkainen.

Ekana se intoutui pyöräilystä. Alkoi lihakset kutistua ja maha samaten. Vaatetyylikin muuttui, ennen oli sellainen aika perus, viihtyi verkkareissa ja löysähköissä farkuissa, huppareissa ja muissa rennoissa, nyt on jotain hiton chinoja (munat erottuu törkeästi) ja kauluspaitoja. Sitten se vielä päätti leikkauttaa upeat hiuksensa sellaiseksi ihme hipster-kampaukseksi ja kaikki muu karva lähti naamasta mutta sellanen sänki jäi.

Mä en tunne tuota enää. Se on ihan eri tyyppi. Enkä mä sitä tollaisena tahdo :( Onks mun vaan pakko pakottaa itseni tykkäämään tollasesta Samu Haber-habituksesta kun se on iljettävä mun mielestä? Harkitsen ihan vakavissaan eroa. Tulee mieleen sekin että kenen takia se tuon muutoksen teki kun tietää, että se entinen mörrimöykky oli just se, mistä mä ite tykkäsin. Ja tiesi sen kyllä. Nyt on jotenkin ihmeen välinpitämätönkin siihen, kiinnostaako mua vai ei.

Ja ennenku joku ulisee että se on ihan hänen oma asiansa, on tavallaan joo mutta mä joudun katselemaan sitä joka päivä. Ja se saa harmittaa.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kykypuolueeseen liittynyt?

Onko hevilevyt pölyyntyneet hyllylle?

Vierailija
42/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihastunut johonkin akateemiseen nörttinaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tarkkaan miltä susta tuntuu, sillä sulla on selvästi sama miesmaku kuin minulla.

Miestä ei ole, mutta Samu Haber on iljettävin mies mikä itselleni tulis mieleen, Jason momoa taas upein mies mikä tulis mieleen.

Kyllä täytyy sanoa, vaikken pinnallinen olekaan, eikä olis varaa arvostella muiden ulkosta habitusta, että voisi inhottaa niin paljon, etten haluaisi jatkaa suhdetta.

Mulla menee ihan tunneittain se että jaksanko katsella tuota vai en. Jos ei seiso peilin edessä hiplaamassa hiuksiaan tai sovittelemassa uusia vaatteitaan, se sietäminen on helpompaa. Kymmenen vuotta oon katsellut ihannemiestäni joka oli täydellinen ÄIJÄ ja nyt tuossa istuu joku ihan muu, ja sen kanssa on opittava elämään ja pidettävä mölyt mahassa, koska jos harmistun, olen itsekäs kontrollifriikki. >:(

Vierailija
44/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musamaku on ihan sama, löysi juuri viime viikolla uuden viemäriörinäbändin...

Vierailija
45/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. En olisi huolissaan vielä toistaiseksi.

Onko hommannut trikoot työmatkapyöräilyä varten?

Vierailija
46/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko olla, että muuttui ihan itsensä takia?  Aika monet naisetkin jossakin vaiheessa heräävät huolehtimaan itsestään kun kyllästyvät pieruverkkarityyliinsä. Löytävät itsellensä mieluisan urheiluharrastuksen ja kokeilevat uutta tyyliä. Miksei mies voisi tehdä samoin? Ja kyllä, olet pinnallinen ja kontrolloiva kun luulet, että toisen pukeutua SINUA niin kuin sinä haluat. Ei hän ole sinun Ken-nukkesi, jonka ulkonäön sinä määrittelet. 

Nyt tekisi mieli sanoa rumasti. Mutten alennu tasollesi.

En ole missään vaiheessa hänelle sanellut, miltä hänen pitäisi näyttää. Otin hänet tietyn näköisenä, ja sellaisena pysyi kymmenisen vuotta, ja nyt yhtäkkiä puolen vuoden sisään on tullut tuo uusi look. Tottakai minua saa harmittaa se, että hän ei ole enää sellainen, mistä minä pitäisin. En kontrolloi hänen tekemisiään ja menemisiään millään tavalla. Olen yrittänyt häneltä kysyä ja selvitellä, että mikä ihme on tullut, kun yhtäkkiä on kuin eri ihminen (voisihan siellä olla jotain mt-ongelmaakin taustalla!), mutta en saa sellaista kontaktia.

Yritin tällä keskustelulla saada näkökulmia, voisiko olla jokin ohimenevä vaihe, voisiko olla joku ilmiselvä syy, vertaistukea, näkemyksiä, ajatuksia.

Jos ottaisi Linda Lampeniuksen, joka rakastaa leipoa ja siitä tulisi melkein yhdessä yössä Timo Soini peruukilla, joka rakastaa hevostalleilua, saisiko harmittaa? Ei varmaan saisi, mutta harmittaisi silti. Vähän vastaava tilanne, kärjistäen.

Juu et kuulosta kontrolloivalta yhtään. Heti vain olet lyömässä mielenterveysongelmaisen leimaa miehesi otsaan, kun hän on alkanut pyöräilemään ja tykkää erilaisista vaatteista kuin sinä. 

Vierailija
47/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä ei sitten mitään muuta kiinnostavaa ole, kuin ulkonäkö? Munkin miehen tyyli on vaihdellut useasti vuosien myötä. Yhdessä joskus katsellaan vanhoja kuvia ja naureskellaan menneille.

Vierailija
48/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ensin, että onpa pinnallista, mutta sitten mietin, että tuo olisi ihan kamalaa omalla kohdalla. Ulkonäköön minä miehessäni ihastuin ensimmäisenä. Aika kauan ihailin häntä ensin etäältä. Jos hän olisi näyttänyt aivan muulta, niin ihastumista ei olisi tapahtunut, enkä olisi koskaan mennyt tutustumaan, emmekä olisi nyt naimisissa. Ei se ulkonäkö lopunviimein ihan mitätön asia ole. Jos mieheni alkaisi muuntaa ulkonäköään, en tykkäisi yhtään. Onhan se pinnallista, mutta samalla aika luonnollista. Harva on moisten asioiden yläpuolella. Ja samaten muuten uskon, että miestäni harmittaisi, jos vaikkapa pätkäisisin pitkät hiukseni ja värjäisin ne mustaksi (nyt on oma väri, punainen). Pitääpä kysyä, mitä mieltä olisi, kun tulee töistä.

Vierailija
49/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hurahti aivan täysin. On vimpan päälle kaikki varusteet, pyöräilee kymmeniä kilometrejä lumisateessakin. Eli kyllä, on hommannut trikoot työmatkapyöräilyä varten :S

Vierailija
50/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehessä ei sitten mitään muuta kiinnostavaa ole, kuin ulkonäkö? Munkin miehen tyyli on vaihdellut useasti vuosien myötä. Yhdessä joskus katsellaan vanhoja kuvia ja naureskellaan menneille.

Näin. Aivan käsittämätöntä, että kumppanilla ei ole lainkaan tilaa leikitellä omalla ulkonäöllään ilman, että puoliso hermostuu ja vihjailee jopa mt-ongelmaiseksi. Ei saa hiuksia leikata, ei kokeilla trendikkäitä vaatteita. Monien maku ja tyyli muuttuu vuosien myötä. Jopa se musamakukin. 

Vierailija
51/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko olla, että muuttui ihan itsensä takia?  Aika monet naisetkin jossakin vaiheessa heräävät huolehtimaan itsestään kun kyllästyvät pieruverkkarityyliinsä. Löytävät itsellensä mieluisan urheiluharrastuksen ja kokeilevat uutta tyyliä. Miksei mies voisi tehdä samoin? Ja kyllä, olet pinnallinen ja kontrolloiva kun luulet, että toisen pukeutua SINUA niin kuin sinä haluat. Ei hän ole sinun Ken-nukkesi, jonka ulkonäön sinä määrittelet. 

En ole missään vaiheessa hänelle sanellut, miltä hänen pitäisi näyttää. Otin hänet tietyn näköisenä, ja sellaisena pysyi kymmenisen vuotta, ja nyt yhtäkkiä puolen vuoden sisään on tullut tuo uusi look. Tottakai minua saa harmittaa se, että hän ei ole enää sellainen, mistä minä pitäisin. En kontrolloi hänen tekemisiään ja menemisiään millään tavalla. Olen yrittänyt häneltä kysyä ja selvitellä, että mikä ihme on tullut, kun yhtäkkiä on kuin eri ihminen (voisihan siellä olla jotain mt-ongelmaakin taustalla!), mutta en saa sellaista kontaktia.

Yritin tällä keskustelulla saada näkökulmia, voisiko olla jokin ohimenevä vaihe, voisiko olla joku ilmiselvä syy, vertaistukea, näkemyksiä, ajatuksia.

Jos ottaisi Linda Lampeniuksen, joka rakastaa leipoa ja siitä tulisi melkein yhdessä yössä Timo Soini peruukilla, joka rakastaa hevostalleilua, saisiko harmittaa? Ei varmaan saisi, mutta harmittaisi silti. Vähän vastaava tilanne, kärjistäen.

Juu et kuulosta kontrolloivalta yhtään. Heti vain olet lyömässä mielenterveysongelmaisen leimaa miehesi otsaan, kun hän on alkanut pyöräilemään ja tykkää erilaisista vaatteista kuin sinä. 

Anteeksi, että ahdistan sinua noin kovin. Sinun ei tarvitse avata tätä ketjua, jos noin ottaa aivoon.

Sen verran on kokemusta mt-ongelmista, että tuollainen asia herätti huomion. Niissä on aika tyypillistä juurikin käytöksen yhtäkkinen muuttuminen.

Vierailija
52/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on. Mutta silmänruokaa oli ennen niin paljon kun jaksoin nauttia, enää ei lainkaan. Ja on turn-off tuo peilin edessä puunaaminen.

Vierailija
53/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Aivan käsittämätöntä, että kumppanilla ei ole lainkaan tilaa leikitellä omalla ulkonäöllään ilman, että puoliso hermostuu ja vihjailee jopa mt-ongelmaiseksi. Ei saa hiuksia leikata, ei kokeilla trendikkäitä vaatteita. Monien maku ja tyyli muuttuu vuosien myötä. Jopa se musamakukin. 

Nyt ihan oikeasti, SINUN POINTTISI ON TULLUT SELVÄKSI. Et ymmärrä minua, se on ihan ok. Säästä itseäsi ja minua mielipahalta ja siirry muihin ketjuihin :D

Vierailija
54/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hurahti aivan täysin. On vimpan päälle kaikki varusteet, pyöräilee kymmeniä kilometrejä lumisateessakin. Eli kyllä, on hommannut trikoot työmatkapyöräilyä varten :S

Toi on aika rajua. Hyi saakeli.

Vierailija
55/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kaljuuntumassa?

Vierailija
56/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että ahdistan sinua noin kovin. Sinun ei tarvitse avata tätä ketjua, jos noin ottaa aivoon.

Sen verran on kokemusta mt-ongelmista, että tuollainen asia herätti huomion. Niissä on aika tyypillistä juurikin käytöksen yhtäkkinen muuttuminen.

Höpsistä. Kuulostaa pikemminkin, että mies on hieman kyllästynyt elämäänsä. Etsii uutta puhtia uusista harrastuksista ja on sitä pyöräilystä löytänytkin. Olisit iloinen, että hän on löytänyt mielekkään harrastuksen, joka kaiken lisäksi tekee kunnolle hyvää. Varmaan siksi kokeilee uusia tyylejäkin, koska on nyt tyytyväisempi omaan kroppaansa. Mikä viittaa siihen, että ei ehkä ennen ole ollut tyytyväinen itseensä ja on siksi pukeutunut löysempiin vaatteisiin. Sinustako olisi parempi, että hän edelleen pukeutuu verkkareihin huonon itsetuntonsa takia? Olisiko se parempi, että hän kärsii huonosta olosta ja huonosta itsetunnosta, koska se sopii sinulle paremmin?

Vierailija
57/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se kaljuuntumassa?

Ei, ei ole yhtään harventunut tukka. Suvussa (suvuissa?) miehet on kaljuuntuneet vasta ihan vanhoilla päivillä.

Vierailija
58/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Kuulostaa pikemminkin, että mies on hieman kyllästynyt elämäänsä. Etsii uutta puhtia uusista harrastuksista ja on sitä pyöräilystä löytänytkin. Olisit iloinen, että hän on löytänyt mielekkään harrastuksen, joka kaiken lisäksi tekee kunnolle hyvää. Varmaan siksi kokeilee uusia tyylejäkin, koska on nyt tyytyväisempi omaan kroppaansa. Mikä viittaa siihen, että ei ehkä ennen ole ollut tyytyväinen itseensä ja on siksi pukeutunut löysempiin vaatteisiin. Sinustako olisi parempi, että hän edelleen pukeutuu verkkareihin huonon itsetuntonsa takia? Olisiko se parempi, että hän kärsii huonosta olosta ja huonosta itsetunnosta, koska se sopii sinulle paremmin?

Ei hänellä ole koskaan ollut huono itsetunto... Päin vastoin.

Vierailija
59/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on aika rajua. Hyi saakeli.

No ei SE asia nyt ole hyi saakelin arvoinen :D Hyi saakeli enemmän sitä uutta kampausta.

Vierailija
60/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä oikeastaan haet tällä ketjulla? Intät että joku syy muutokseen on löydyttävä, ja sitten kun sulle niitä mahdollisia ja mahdottomia syitä täällä heitellään, sä jatkat vaan ulinaasi.