Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mies on muuttunut Jason Momoasta Samu Haberiksi

Vierailija
13.12.2019 |

Pinnallinen avautuminen tiedossa.

Se oli sellainen hevimörkö. Iso ja karvainen, just sopivasti vatsakas. Lihaksikas. Pitkätukkainen.

Ekana se intoutui pyöräilystä. Alkoi lihakset kutistua ja maha samaten. Vaatetyylikin muuttui, ennen oli sellainen aika perus, viihtyi verkkareissa ja löysähköissä farkuissa, huppareissa ja muissa rennoissa, nyt on jotain hiton chinoja (munat erottuu törkeästi) ja kauluspaitoja. Sitten se vielä päätti leikkauttaa upeat hiuksensa sellaiseksi ihme hipster-kampaukseksi ja kaikki muu karva lähti naamasta mutta sellanen sänki jäi.

Mä en tunne tuota enää. Se on ihan eri tyyppi. Enkä mä sitä tollaisena tahdo :( Onks mun vaan pakko pakottaa itseni tykkäämään tollasesta Samu Haber-habituksesta kun se on iljettävä mun mielestä? Harkitsen ihan vakavissaan eroa. Tulee mieleen sekin että kenen takia se tuon muutoksen teki kun tietää, että se entinen mörrimöykky oli just se, mistä mä ite tykkäsin. Ja tiesi sen kyllä. Nyt on jotenkin ihmeen välinpitämätönkin siihen, kiinnostaako mua vai ei.

Ja ennenku joku ulisee että se on ihan hänen oma asiansa, on tavallaan joo mutta mä joudun katselemaan sitä joka päivä. Ja se saa harmittaa.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko olla, että muuttui ihan itsensä takia?  Aika monet naisetkin jossakin vaiheessa heräävät huolehtimaan itsestään kun kyllästyvät pieruverkkarityyliinsä. Löytävät itsellensä mieluisan urheiluharrastuksen ja kokeilevat uutta tyyliä. Miksei mies voisi tehdä samoin? Ja kyllä, olet pinnallinen ja kontrolloiva kun luulet, että toisen pukeutua SINUA niin kuin sinä haluat. Ei hän ole sinun Ken-nukkesi, jonka ulkonäön sinä määrittelet. 

Nyt tekisi mieli sanoa rumasti. Mutten alennu tasollesi.

En ole missään vaiheessa hänelle sanellut, miltä hänen pitäisi näyttää. Otin hänet tietyn näköisenä, ja sellaisena pysyi kymmenisen vuotta, ja nyt yhtäkkiä puolen vuoden sisään on tullut tuo uusi look. Tottakai minua saa harmittaa se, että hän ei ole enää sellainen, mistä minä pitäisin. En kontrolloi hänen tekemisiään ja menemisiään millään tavalla. Olen yrittänyt häneltä kysyä ja selvitellä, että mikä ihme on tullut, kun yhtäkkiä on kuin eri ihminen (voisihan siellä olla jotain mt-ongelmaakin taustalla!), mutta en saa sellaista kontaktia.

Yritin tällä keskustelulla saada näkökulmia, voisiko olla jokin ohimenevä vaihe, voisiko olla joku ilmiselvä syy, vertaistukea, näkemyksiä, ajatuksia.

Jos ottaisi Linda Lampeniuksen, joka rakastaa leipoa ja siitä tulisi melkein yhdessä yössä Timo Soini peruukilla, joka rakastaa hevostalleilua, saisiko harmittaa? Ei varmaan saisi, mutta harmittaisi silti. Vähän vastaava tilanne, kärjistäen.

Juu et kuulosta kontrolloivalta yhtään. Heti vain olet lyömässä mielenterveysongelmaisen leimaa miehesi otsaan, kun hän on alkanut pyöräilemään ja tykkää erilaisista vaatteista kuin sinä. 

Anteeksi, että ahdistan sinua noin kovin. Sinun ei tarvitse avata tätä ketjua, jos noin ottaa aivoon.

Sen verran on kokemusta mt-ongelmista, että tuollainen asia herätti huomion. Niissä on aika tyypillistä juurikin käytöksen yhtäkkinen muuttuminen.

Höpsistä. Kuulostaa pikemminkin, että mies on hieman kyllästynyt elämäänsä. Etsii uutta puhtia uusista harrastuksista ja on sitä pyöräilystä löytänytkin. Olisit iloinen, että hän on löytänyt mielekkään harrastuksen, joka kaiken lisäksi tekee kunnolle hyvää. Varmaan siksi kokeilee uusia tyylejäkin, koska on nyt tyytyväisempi omaan kroppaansa. Mikä viittaa siihen, että ei ehkä ennen ole ollut tyytyväinen itseensä ja on siksi pukeutunut löysempiin vaatteisiin. Sinustako olisi parempi, että hän edelleen pukeutuu verkkareihin huonon itsetuntonsa takia? Olisiko se parempi, että hän kärsii huonosta olosta ja huonosta itsetunnosta, koska se sopii sinulle paremmin?

Ja siis ei ole vaikuttanut millään tavalla kyllästyneeltä kun on aina ollut meneväinen mies ja omannut isot sosiaaliset piirit ja on mielekäs ja haastava työ josta melkein joka päivä sanoo että on mahtava duuni.  Mutta enhän mä tiettykään sen pään sisään pääse.

Mä haluan että se on onnellinen, mutta kun se vaikutti onnelliselta ennen. Voiko sitä muka kymmenen vuotta olla väärässä? Luulla omiaan? Kieltämättä mulla tulee sellainen olo että olenko mä tuntenut sitä sit kuitenkaan koskaan, jos se on nyt OMA ITSENSÄ (vihdoinkin).

Vierailija
62/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko olla, että muuttui ihan itsensä takia?  Aika monet naisetkin jossakin vaiheessa heräävät huolehtimaan itsestään kun kyllästyvät pieruverkkarityyliinsä. Löytävät itsellensä mieluisan urheiluharrastuksen ja kokeilevat uutta tyyliä. Miksei mies voisi tehdä samoin? Ja kyllä, olet pinnallinen ja kontrolloiva kun luulet, että toisen pukeutua SINUA niin kuin sinä haluat. Ei hän ole sinun Ken-nukkesi, jonka ulkonäön sinä määrittelet. 

En ole missään vaiheessa hänelle sanellut, miltä hänen pitäisi näyttää. Otin hänet tietyn näköisenä, ja sellaisena pysyi kymmenisen vuotta, ja nyt yhtäkkiä puolen vuoden sisään on tullut tuo uusi look. Tottakai minua saa harmittaa se, että hän ei ole enää sellainen, mistä minä pitäisin. En kontrolloi hänen tekemisiään ja menemisiään millään tavalla. Olen yrittänyt häneltä kysyä ja selvitellä, että mikä ihme on tullut, kun yhtäkkiä on kuin eri ihminen (voisihan siellä olla jotain mt-ongelmaakin taustalla!), mutta en saa sellaista kontaktia.

Yritin tällä keskustelulla saada näkökulmia, voisiko olla jokin ohimenevä vaihe, voisiko olla joku ilmiselvä syy, vertaistukea, näkemyksiä, ajatuksia.

Jos ottaisi Linda Lampeniuksen, joka rakastaa leipoa ja siitä tulisi melkein yhdessä yössä Timo Soini peruukilla, joka rakastaa hevostalleilua, saisiko harmittaa? Ei varmaan saisi, mutta harmittaisi silti. Vähän vastaava tilanne, kärjistäen.

Juu et kuulosta kontrolloivalta yhtään. Heti vain olet lyömässä mielenterveysongelmaisen leimaa miehesi otsaan, kun hän on alkanut pyöräilemään ja tykkää erilaisista vaatteista kuin sinä. 

Anteeksi, että ahdistan sinua noin kovin. Sinun ei tarvitse avata tätä ketjua, jos noin ottaa aivoon.

Sen verran on kokemusta mt-ongelmista, että tuollainen asia herätti huomion. Niissä on aika tyypillistä juurikin käytöksen yhtäkkinen muuttuminen.

Höpsistä. Kuulostaa pikemminkin, että mies on hieman kyllästynyt elämäänsä. Etsii uutta puhtia uusista harrastuksista ja on sitä pyöräilystä löytänytkin. Olisit iloinen, että hän on löytänyt mielekkään harrastuksen, joka kaiken lisäksi tekee kunnolle hyvää. Varmaan siksi kokeilee uusia tyylejäkin, koska on nyt tyytyväisempi omaan kroppaansa. Mikä viittaa siihen, että ei ehkä ennen ole ollut tyytyväinen itseensä ja on siksi pukeutunut löysempiin vaatteisiin. Sinustako olisi parempi, että hän edelleen pukeutuu verkkareihin huonon itsetuntonsa takia? Olisiko se parempi, että hän kärsii huonosta olosta ja huonosta itsetunnosta, koska se sopii sinulle paremmin?

Ei hänellä ole koskaan ollut huono itsetunto... Päin vastoin.

Ehkä et ole noteerannut, koska itse pidit hänen silloisesta ulkonäöstä? Mutta miehellesi se taas oli sitä, ettei kehdannut pukeutua rotevamman vartalonsa takia niin kuin olisi oikeasti halunnut eli muodikkaammin, joten käytti niitä löysiä lököverkkareita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metroseksuaaliksi muuntautuminen viittaa kokoomuslaisuuteen kääntämiseen.

Onko yleensä myös valkoiset urheilujalkineet?

Vierailija
64/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitään että hevimiehestä muuttuu uutisten lukijaksi ja työmatkapyöräilee trikoissa naama huurussa ja edelleen kuuntelee heviä.

Ei se niin paha ole kuin kuulostaa.

Tärkeintähän on että mies kuuntelee oikeaa musiikkia eikä mitään Mobyä tai kikkeli-trancea.

Toisaalta sehän voi kuunnella pyöräillessä ihan mitä tahansa. Siinä mielessä olisin varuillaan.

Eipähän polisit tule tuollaista kaveria ottamaan tarkastuksiin turhaan, kun ei enää ole pitkää tukkaa.

Säästyy veronmaksajien rahat turhasta ajan tuhlauksesta.

Vierailija
65/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä oikeastaan haet tällä ketjulla? Intät että joku syy muutokseen on löydyttävä, ja sitten kun sulle niitä mahdollisia ja mahdottomia syitä täällä heitellään, sä jatkat vaan ulinaasi.

Johan tuolla on uusia ajatuksia tullut, niitä mä haen. Mä keskustelen = vastaan viesteihin mitä saan. Mitä sä teet? Hukkaat aikaasi muhun?

Vierailija
66/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hänellä ole koskaan ollut huono itsetunto... Päin vastoin.

Ehkä et ole noteerannut, koska itse pidit hänen silloisesta ulkonäöstä? Mutta miehellesi se taas oli sitä, ettei kehdannut pukeutua rotevamman vartalonsa takia niin kuin olisi oikeasti halunnut eli muodikkaammin, joten käytti niitä löysiä lököverkkareita. 

Kai se on mahdollista. Kun ennen ei tuntunut vaan yhtään VÄLITTÄVÄN, miten pukeutui, tai siis kaikkien vaatteiden piti olla hienoja ja kivoja kun ne osti muttei esim. miettinyt miten ne sopi yhteen.

Vierailija
67/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kykypuolueeseen liittynyt?

Onko hevilevyt pölyyntyneet hyllylle?

Musamaku on ihan sama, löysi juuri viime viikolla uuden viemäriörinäbändin...

Okei. En olisi huolissaan vielä toistaiseksi.

Onko hommannut trikoot työmatkapyöräilyä varten?

Se hurahti aivan täysin. On vimpan päälle kaikki varusteet, pyöräilee kymmeniä kilometrejä lumisateessakin. Eli kyllä, on hommannut trikoot työmatkapyöräilyä varten :S

Toi on aika rajua. Hyi saakeli.

No ei SE asia nyt ole hyi saakelin arvoinen :D Hyi saakeli enemmän sitä uutta kampausta.

siis en käsittänyt oikein sitä kampausta. Onko se sellainen sivulta kalju ja päällä kuohkea muffinssi?

Vähän mitä nuorisolla on nykyään.

Se on eittämättä kamalan näköistä. Siihen muffinssin päälle tai pikemminkin alle tuuhea huoliteltu "ukko Nooamainen" parta. Pää pitenee maapähkinän muotoiseksi.

Onko hassut propelliviikset tuomassa olutmaistelijan asiantuntijuutta?

Vierailija
68/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kun se on mies, siltä saa vaatia tiettyä ulkonäköä ja sen ylläpitämistä. Jos taas vaimo muuttuu Beyoncesta Li Anderssoniksi, niin mitäpä luulet, saako mies siitä valittaa?

Li Anderssonissa ei ole mitään vikaa kuule! Ihan nätti on.

Ja beyonce ei ole kaikkien makuun, vaikka media hehkuttais mitä. Ootko nähnyt ne iltalehden kuvat kerran keikalta? Hyvä etten pelästynyt, todella vihainen ilme kasvoilla.

Vierailija
69/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kun se on mies, siltä saa vaatia tiettyä ulkonäköä ja sen ylläpitämistä. Jos taas vaimo muuttuu Beyoncesta Li Anderssoniksi, niin mitäpä luulet, saako mies siitä valittaa?

No aika hyvin jos ihonväri muuttuu ;)...

Tottakai saa valittaa, en tajua miksei? Se on ihan hevonkukkua ettei ulkonäöllä normaaleille ihmisille esim. seksihaluissa olisi merkitystä. Niin mäkin liikun ja syön terveellisesti vaikkei aina huvittaisi koska haluan olla nätti oman kullan silmissä.

Jos havahtuu siihen, että oma Beyonce on muuttunut Li Anderssoniksi, on oma Beyonce todennäköisesti lähtenyt kävelemään. Sitten kannattaakin jo itse katsoa peiliin, ettei se uusikin nainen lähde kävelemään.

Vierailija
70/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni (55-v) kasvatti harmaantuneet hiuksensa pitkiksi ja alkoi pitää poninhäntää.  Ollaan kaksi poninhäntäpäätä. Ei puutu kuin unisex-asut.

Jos voisin kasvattaa parran oltaisiin kuin kaksoset.

Vierailija
71/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika hyvin jos ihonväri muuttuu ;)...

Tottakai saa valittaa, en tajua miksei? Se on ihan hevonkukkua ettei ulkonäöllä normaaleille ihmisille esim. seksihaluissa olisi merkitystä. Niin mäkin liikun ja syön terveellisesti vaikkei aina huvittaisi koska haluan olla nätti oman kullan silmissä.

Jos havahtuu siihen, että oma Beyonce on muuttunut Li Anderssoniksi, on oma Beyonce todennäköisesti lähtenyt kävelemään. Sitten kannattaakin jo itse katsoa peiliin, ettei se uusikin nainen lähde kävelemään.

...tai hankkia silmälasit.

Vierailija
72/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niin, että sinä ap olet huolestunut niistä syistä tuon muutoksen takana ja välinpitämättömyydestä eikä siitä, että hän näyttää erilaiselta? Onhan miehen ulkonäkö muutakin kuin tyylinsä, yleensä ihastutaan toisen geeneihin, tuoksuun, silmiin, nenään, jne. eikä paitoihim tai mitä siellä päällä on. Auttaisko että ajattelisit omaa miestäsi mielummin alasti? Onko se sama ihminen?

Mutta tässä ei taidakaan olla kyse niistä paidoista vaan sitä mitä ulkoinen habitus viestii - että sinä et olekaan enää tärkeä ja ehkä sinunkin asemasi hänen elämässään muuttuu - ettet ollutkaan pysyvä vaan sinut voi vaihtaa niinkuin heviäijän peruspilarin eli örmyisen habituksen. Jos se ei ole heviäijässä pysyvää, jos ei se siitä kiinnostukaan ikuisesti mistä sen piti olla ikuisesti kiinnostunut, koskeeko sama myös naismakua tai minua?

Voinet lohduttautua sillä ajatuksella, että joko aika karsii todennäköisesti tuonkin innokkuuden jossain vaiheessa ja mies muuttuu perusäijäksi uudelleen tai sitten tapahtuu se pahin eli mies lähtee.

Vierailija
73/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut samaa miten 30. ikävuoden tienoilla vanhat hevari- ja punkkarimiehet muuttuvat melkein kaikki toiseen ääripäähän. Tulee erämiestä, hipsteriä, kauluspaitanörttiä, urheiluhullua jne. En tiedä onko se kriisi vai oletus siitä, että tietyssä iässä X pitää näyttää ja olla tietynlainen X, että muut hyväksyvät? 

Vierailija
74/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä saa millään Momoaa aikaiseksi tuosta alkuperäisestä kuvauksestasikaan...

Vierailija
75/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän olisi positiivinen muutos. Tuskin kukaan muu valittaisi, tuskin edes Jay-Z

Vierailija
76/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samu on kyllä epäseksuaalisen näköinen mutta joku hänestäkin tykkää. Khal Drogo on taas PETO. Ymmärrän tuskasi.

Vierailija
77/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä laihtuminen ja sen myötä tapahtuva hyvinvoinnin lisääntyminen aiheuttaa myös tyylinmuutoksen. Kiinnostutaan vaatteista ja ulkonäöstä, kun kerrankin vaatteet istuu päällä ja huomataan että ulkonäköön vaikuttaminen on mahdollista. Sama tapahtunut itselleni, miehelleni ja monelle tuttavalle. Muistan miten olin itsekin hyvin pitkään sellainen hevi-/punktyylinen, koska piilotin sen taakse oman epävarmuuden ulkonäöstä. Kun laihduin uuden harrastuksen myötäja innostuin treenaamisesta, tyyli muuttui täysin. Aloin myös puunaamaan itseäni, koska oli niin ihmeellistä olla ekaa kertaa tyytyväinen peilikuvaan.

Tää. Olen siis itse mies. Olin itse ennen tuollainen hevitukka-partahevari (johonkin 24-25 ikävuoteen asti n. 17v:stä lähtien), mutta jossain vaiheessa sitten niinsanotusti "kasvoin aikuiseksi". Muutenkin miesten maailmassa saa ihan eri tavalla respectiä ja arvostusta kun on esim. siististi leikatut hiukset ja kunnon vaatteet, verrattuna siihen että on pulsulta näyttävä ketjuniitti-hyypiö.

Ihminen muuttuu ja kehittyy jatkuvasti, erittäin harva junnaa paikallaan koko elämää. Kyllä minunkin parhaat ystävät ovat olleet kaikenlaisia punkkaripoikia ja tyttöjä, ja silti nykyään kaikki niistä käy parturissa, miettii ruokavaliotaan ja niittitakit vaihtuneet villakangastakkeihin tai bleisereihin.

Tosi tyhmää syyllistää ihmistä siitä, että yrittää kehittää itseään. Minulla ainakin elämänlaatu ja onnellisuus parani kun aloin muuttamaan ns. teinityyliäni enemmän ikään sopivaan tyyliin. Ei se ole ollut deittimarkkinoillakaan mikään este, ihan sama persoona minä olen, kokemuksia ja ikää on vain tullut enemmän.

Vierailija
78/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihastunut johonkin akateemiseen nörttinaiseen.

Tässä skenaariossa voidaan jättää humanistit ja luonnontieteilijät pois laskuista.

Merirosvon vaimo

Vierailija
79/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samu on kyllä epäseksuaalisen näköinen mutta joku hänestäkin tykkää. Khal Drogo on taas PETO. Ymmärrän tuskasi.

Tasoteoriaa.

Vierailija
80/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut samaa miten 30. ikävuoden tienoilla vanhat hevari- ja punkkarimiehet muuttuvat melkein kaikki toiseen ääripäähän. Tulee erämiestä, hipsteriä, kauluspaitanörttiä, urheiluhullua jne. En tiedä onko se kriisi vai oletus siitä, että tietyssä iässä X pitää näyttää ja olla tietynlainen X, että muut hyväksyvät? 

No aika harva pystyy pysymään jossakin hevari- tai punkkarilookissa näyttämättä ikäistään paljon vanhemmalta kun ikää alkaa kertymään. Kai nyt miehetkin haluavat näyttää ikäiseltään eikä vanhemmilta kuin ovat? Jos asiaan voi vaikuttaa liikunnalla ja siistimällä ulkonäköä, niin miksei?