Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mies on muuttunut Jason Momoasta Samu Haberiksi

Vierailija
13.12.2019 |

Pinnallinen avautuminen tiedossa.

Se oli sellainen hevimörkö. Iso ja karvainen, just sopivasti vatsakas. Lihaksikas. Pitkätukkainen.

Ekana se intoutui pyöräilystä. Alkoi lihakset kutistua ja maha samaten. Vaatetyylikin muuttui, ennen oli sellainen aika perus, viihtyi verkkareissa ja löysähköissä farkuissa, huppareissa ja muissa rennoissa, nyt on jotain hiton chinoja (munat erottuu törkeästi) ja kauluspaitoja. Sitten se vielä päätti leikkauttaa upeat hiuksensa sellaiseksi ihme hipster-kampaukseksi ja kaikki muu karva lähti naamasta mutta sellanen sänki jäi.

Mä en tunne tuota enää. Se on ihan eri tyyppi. Enkä mä sitä tollaisena tahdo :( Onks mun vaan pakko pakottaa itseni tykkäämään tollasesta Samu Haber-habituksesta kun se on iljettävä mun mielestä? Harkitsen ihan vakavissaan eroa. Tulee mieleen sekin että kenen takia se tuon muutoksen teki kun tietää, että se entinen mörrimöykky oli just se, mistä mä ite tykkäsin. Ja tiesi sen kyllä. Nyt on jotenkin ihmeen välinpitämätönkin siihen, kiinnostaako mua vai ei.

Ja ennenku joku ulisee että se on ihan hänen oma asiansa, on tavallaan joo mutta mä joudun katselemaan sitä joka päivä. Ja se saa harmittaa.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa :( Jos sillä on joku ikäkriisi? Mitä tarkoitat tuolla "Nyt on jotenkin ihmeen välinpitämätönkin siihen, kiinnostaako mua vai ei.", miten se ilmenee?

Kai se voi olla, on vähän yli 30. Mitään pyöreitä ei siis oo tiedossa lähivuosina. Siis en oikein osaa selittää sitä, sen vain aistii jotenkin. Ei kysellyt multa mitään kun pisti itsensä uusiksi. Viettää paljon enemmän aikaa peilin edessä kun ennen vietti sen ajan mun kanssa.

Miksi kenenkään pitäisi kysyä toiselta lupaa siihen, mitä haluaa itselleen tehdä? Pitäisikö siis sinun myös kysyä mieheltäsi jos haluaisit värjätä hiuksesi radikaalisti eri värisiksi tms? 

Vierailija
22/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jason Momoa ole mahakas? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa :( Jos sillä on joku ikäkriisi? Mitä tarkoitat tuolla "Nyt on jotenkin ihmeen välinpitämätönkin siihen, kiinnostaako mua vai ei.", miten se ilmenee?

Kai se voi olla, on vähän yli 30. Mitään pyöreitä ei siis oo tiedossa lähivuosina. Siis en oikein osaa selittää sitä, sen vain aistii jotenkin. Ei kysellyt multa mitään kun pisti itsensä uusiksi. Viettää paljon enemmän aikaa peilin edessä kun ennen vietti sen ajan mun kanssa.

Miksi kenenkään pitäisi kysyä toiselta lupaa siihen, mitä haluaa itselleen tehdä? Pitäisikö siis sinun myös kysyä mieheltäsi jos haluaisit värjätä hiuksesi radikaalisti eri värisiksi tms? 

No siis mun mielestä tuollaiset asiat vähän kyllä kuuluu sille parisuhteen toisellekin osapuolelle. Monen mielestä se on varmasti väärin ajateltu. Eli kyllä kysyisin mieheni mielipidettä jos aikoisin radikaalisti muuttaa ulkonäköäni, mutta mulle onkin tärkeää olla hänen mielestään nätti.

Vierailija
24/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Jason Momoa ole mahakas? :D 

Äh, ei niin, mutta se yleinen habitus on sama. Ennen Jason Momoa, nyt Samu Haber.

Vierailija
25/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää kun tulee niin sellainen hevhevijeejee look alkaa tuntua miehestä hieman lapselliselta. Silloin sitä saattaa käydä noin.

Mä toivon että se on se... Se on aina ollut samannäköinen. Ja siis tässä on outoa sekin kun ennen ei erityisemmin ole välittänyt siitä miltä näyttää, tukka sai kasvaa aikoinaan koska ei jaksanut leikkauttaa sitä, partaa ei jaksa ajaa, siksi sai kasvaa. Nyt viettää varmaan enemmän aikaa peilin edessä kuin mä. Mä vaan pelkään että tää ei johdu hänestä eikä musta vaan jostakusta kolmannesta osapuolesta :( On niin epäluonteenomaista kaikki tää.

Ei siihen aina sitä kolmatta osapuolta tarvita. Oon itse tehnyt elämäni aikana useammankin vastaavan muutoksen. Yleensä ovat käynnistyneet niinkin triviaaleista syistä kuin työpaikan/alan vaihto, musiikkimaun muuttuminen ja viimeisimpänä ihan vaan kyllästyminen siihen samaan naamaan siellä peilissä joka aamu vuodesta toiseen.

Mutta siis muutuitko sellaisesta joka just ja just aamulla vilkaisi peilistä että naama on oikeinpäin, siihen että vietät jatkuvasti aikaa peilin edessä? Ulkonäön muutoksen vois jotenkin kestää mutta tota omituista ja epäluonteenomaista puunaamista en meinaa kestää.

Puunauksen ja näpräämisen tarvehan on suoraan verrannollinen uuden minän vaatimiin huoltotoimenpiteisiin. Minä kun hävitin hiukseni, pystyin luopumaan useastakin hiusten huoltamiseen kuuluvasta toimenpiteestä. Vastaavasti ihonhoitoon tulee ehkä kiinnitettyä enemmän huomiota, kun iho on nyt enemmän esillä kuin ennen.

Vaikka todellisuudessa se sun ukkos ei välttämättä puunaa itseänsä yhtään sen enempää kuin ennen, se voi vaikuttaa siltä, kun se tekee eri asioita eri tavalla kuin ennen.

Kyllä se puunaa :D Kun ennen varmaan tasan hampaita pestessä tuli vilkaisseeksi peiliin. Monen mielestä iha kauheeta mutta mä tykkäsin. Mun mielestä miesten ei kuulu viettää aikaa peilin edessä asetellen geelillä hiussuortuvia, mutta se on vain tasan mun oma mielipide. Ja siis se puunaaminen on just tuota hiusten laittoa vaikkei oltais menossakaan mihinkään (ja hitto sitä asettelua kun lähtee johokin!) mutta siis esim. peilailee uusia vaatteitaan tai muuten vaan menee oikomaan kuteitaan peilin eteen. Se on ihan outoa kun ei ole KOSKAAN ennen tehnyt sitä, ei edes teininä!

Vierailija
26/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietysti mies (tai kuka tahansa) tekee muutoksen ennen kaikkea sen vuoksi, mistä itse pitää, ei toisen vuoksi. Ei hän siis luultavasti edes ajatellut sinua kun alkoi tekemään muutoksia ulkonäköönsä, ajatteli itseään ja sitä mistä itse pitää. Eikä kenenkään kuulukaan kysellä toiselta miltä pitäisi näyttää miellyttääkseen toista/toisia, tuskin nainenkaan alkaa kysellä miehen mielipidettä jos haluaa vetää pitkät hiukset polkkatukaksi - eikä tarvitsekaan!

Jokaisella meistä on oikeus näyttää siltä, mistä itse pidämme, minkä itse koemme parhaaksi. Silloin ei tosin ole varaa myöskään kitistä, jos kumppani ei pidäkään suurista muutoksista, jos ei koe niitä viehättäviksi. Miehesi saa näyttää juuri siltä kuin haluaa aivan kuten sinä saat näyttää juuri siltä kuin haluat. On myös täysin ok ja hyväksyttävää, ettet koe muutosta viehättävänä, ei tarvitsekaan. Moni yrittää sanoa, että ulkonäöllä ei ole väliä, mutta kyllä sillä on. Ei siis ole väärin, että ajattelet kuten ajattelet. 

Mutta mistä se tarve muutokselle tuli yhtäkkiä? Kun ei ole ennen tuon taivaallista välittänyt siitä, miltä näyttää... Osti paitoja sillä meiningillä että "tää on kiva" mutta nykyään miettii että miten uus väri sopii entisten kanssa yms. Pakkohan tolle on joku selittävä syy siellä taustalla olla, ei kukaan vaan yhtäkkiä nouse sohvalta ja ole uusi ihminen :(

Vierailija
27/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä viestität siihen tyyliin, että haluat että joku kertoo sulle että ukkos on löytänyt uuden ja sun pitää jättää se. Miksi sulle kukaan sitä ukkoa tuntematta noin sanoisi? Ja miksi se pettäminen tuntuu olevan sulle ainoa hyväksyttävä syy muuttuneeseen käytökseen? Miksi ihminen ei sun mielestäsi saa vaan kyllästyä entiseen olemukseensa, ja todeta että "hitto mikä laiska plösö olenkin ollut, aika ottaa itseä niskasta kiinni"?

Vierailija
28/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies arvelee että sillä on toinen nainen. On kuulemma selvä jos vaihtaa tyyliä tiukkoihin housuihin.

Vierailija
29/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaan valmistelee kaapista ulos tulemista.

Vierailija
30/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä viestität siihen tyyliin, että haluat että joku kertoo sulle että ukkos on löytänyt uuden ja sun pitää jättää se. Miksi sulle kukaan sitä ukkoa tuntematta noin sanoisi? Ja miksi se pettäminen tuntuu olevan sulle ainoa hyväksyttävä syy muuttuneeseen käytökseen? Miksi ihminen ei sun mielestäsi saa vaan kyllästyä entiseen olemukseensa, ja todeta että "hitto mikä laiska plösö olenkin ollut, aika ottaa itseä niskasta kiinni"?

Koska-Se-On-Niin-Epäluonteenomaista! Kun ei mikään ole muuttunut. Miksi mies siis yhtäkkiä muuttuisi. Ja plösö ei ole ollut, aktiivinen aina, pelasi muutamana iltana viikossa lätkää, vaihtoi sen pyöräilyyn. Hurahti siihen ihan täysin. Ja se on IHAN OK! Mutta miksi yhtäkkiä muuttui kaikki muukin?

Tavallaan olis helpottavaa tietää jos sillä on joku muu. Nyt mä vaan joudun arvailemaan. Se vaan on mun mielestä ainoa järkevä selitys tälle koko hommalle.

Vierailija
31/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska-Se-On-Niin-Epäluonteenomaista! Kun ei mikään ole muuttunut. Miksi mies siis yhtäkkiä muuttuisi. Ja plösö ei ole ollut, aktiivinen aina, pelasi muutamana iltana viikossa lätkää, vaihtoi sen pyöräilyyn. Hurahti siihen ihan täysin. Ja se on IHAN OK! Mutta miksi yhtäkkiä muuttui kaikki muukin?

Tavallaan olis helpottavaa tietää jos sillä on joku muu. Nyt mä vaan joudun arvailemaan. Se vaan on mun mielestä ainoa järkevä selitys tälle koko hommalle.

Sillä on toinen, jätä se. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
32/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies arvelee että sillä on toinen nainen. On kuulemma selvä jos vaihtaa tyyliä tiukkoihin housuihin.

Miks musta tuntuu että tää on trolli...

Vierailija
33/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on toinen, jätä se. Ongelma ratkaistu.

Älä viitsi olla tuollainen. Et voi tietää. Eikö täällä saa keskustella?

Vierailija
34/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se vaan valmistelee kaapista ulos tulemista.

Tää olis kyllä niin yllättävä juttu että oksat pois. Mutta onhan se kieltämättä nyt enemmän sinne päin kallellaan olevan näköinen.

Vierailija
35/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisiko olla, että muuttui ihan itsensä takia?  Aika monet naisetkin jossakin vaiheessa heräävät huolehtimaan itsestään kun kyllästyvät pieruverkkarityyliinsä. Löytävät itsellensä mieluisan urheiluharrastuksen ja kokeilevat uutta tyyliä. Miksei mies voisi tehdä samoin? Ja kyllä, olet pinnallinen ja kontrolloiva kun luulet, että toisen pukeutua SINUA niin kuin sinä haluat. Ei hän ole sinun Ken-nukkesi, jonka ulkonäön sinä määrittelet. 

Vierailija
36/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voisiko olla, että muuttui ihan itsensä takia?  Aika monet naisetkin jossakin vaiheessa heräävät huolehtimaan itsestään kun kyllästyvät pieruverkkarityyliinsä. Löytävät itsellensä mieluisan urheiluharrastuksen ja kokeilevat uutta tyyliä. Miksei mies voisi tehdä samoin? Ja kyllä, olet pinnallinen ja kontrolloiva kun luulet, että toisen pukeutua SINUA niin kuin sinä haluat. Ei hän ole sinun Ken-nukkesi, jonka ulkonäön sinä määrittelet. 

Nyt tekisi mieli sanoa rumasti. Mutten alennu tasollesi.

En ole missään vaiheessa hänelle sanellut, miltä hänen pitäisi näyttää. Otin hänet tietyn näköisenä, ja sellaisena pysyi kymmenisen vuotta, ja nyt yhtäkkiä puolen vuoden sisään on tullut tuo uusi look. Tottakai minua saa harmittaa se, että hän ei ole enää sellainen, mistä minä pitäisin. En kontrolloi hänen tekemisiään ja menemisiään millään tavalla. Olen yrittänyt häneltä kysyä ja selvitellä, että mikä ihme on tullut, kun yhtäkkiä on kuin eri ihminen (voisihan siellä olla jotain mt-ongelmaakin taustalla!), mutta en saa sellaista kontaktia.

Yritin tällä keskustelulla saada näkökulmia, voisiko olla jokin ohimenevä vaihe, voisiko olla joku ilmiselvä syy, vertaistukea, näkemyksiä, ajatuksia.

Jos ottaisi Linda Lampeniuksen, joka rakastaa leipoa ja siitä tulisi melkein yhdessä yössä Timo Soini peruukilla, joka rakastaa hevostalleilua, saisiko harmittaa? Ei varmaan saisi, mutta harmittaisi silti. Vähän vastaava tilanne, kärjistäen.

Vierailija
37/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tarkkaan miltä susta tuntuu, sillä sulla on selvästi sama miesmaku kuin minulla.

Miestä ei ole, mutta Samu Haber on iljettävin mies mikä itselleni tulis mieleen, Jason momoa taas upein mies mikä tulis mieleen.

Kyllä täytyy sanoa, vaikken pinnallinen olekaan, eikä olis varaa arvostella muiden ulkosta habitusta, että voisi inhottaa niin paljon, etten haluaisi jatkaa suhdetta.

Vierailija
38/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laihtuminen ja sen myötä tapahtuva hyvinvoinnin lisääntyminen aiheuttaa myös tyylinmuutoksen. Kiinnostutaan vaatteista ja ulkonäöstä, kun kerrankin vaatteet istuu päällä ja huomataan että ulkonäköön vaikuttaminen on mahdollista. Sama tapahtunut itselleni, miehelleni ja monelle tuttavalle. Muistan miten olin itsekin hyvin pitkään sellainen hevi-/punktyylinen, koska piilotin sen taakse oman epävarmuuden ulkonäöstä. Kun laihduin uuden harrastuksen myötäja innostuin treenaamisesta, tyyli muuttui täysin. Aloin myös puunaamaan itseäni, koska oli niin ihmeellistä olla ekaa kertaa tyytyväinen peilikuvaan.

Vierailija
39/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on se kaikkein klassisin merkki toisesta naisesta, tai ainakin ihastuksesta. Yrittää muuntautua tämän ihanteeksi. Sinä olet (ja sinun ihanteesi on) nyt sivussa.

Vierailija
40/82 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä laihtuminen ja sen myötä tapahtuva hyvinvoinnin lisääntyminen aiheuttaa myös tyylinmuutoksen. Kiinnostutaan vaatteista ja ulkonäöstä, kun kerrankin vaatteet istuu päällä ja huomataan että ulkonäköön vaikuttaminen on mahdollista. Sama tapahtunut itselleni, miehelleni ja monelle tuttavalle. Muistan miten olin itsekin hyvin pitkään sellainen hevi-/punktyylinen, koska piilotin sen taakse oman epävarmuuden ulkonäöstä. Kun laihduin uuden harrastuksen myötäja innostuin treenaamisesta, tyyli muuttui täysin. Aloin myös puunaamaan itseäni, koska oli niin ihmeellistä olla ekaa kertaa tyytyväinen peilikuvaan.

Tuo on muuten ihan totta, en tullut ajatelleeksi! Tietty hänen kroppa on nyt ihan erilainen. Jos onkin salaa haaveillut erilaisesta tyylistä, muttei ole viitsinyt, kun ei ole ollut "aihiota".