Sukat/sukkahousut häävieraalla? Onko ihan pakko, onko?
Kommentit (23)
Arvokkaisiin juhliin ei saa missään tapauksessa mennä paljain säärin. Älä osta mitään mummosukkiksia vaan hyvin ohuet (8 tai 10 den), ihon väriset, hieman kiiltävät sukkahousut/stay-upit. Onhan ne hieman hiostavat mutta on tyylitöntä olla ilman.
Oikeesti piti sanoa, että oma sääreni peittäisin kyllä sukkiksilla, vaikka niitä inhoankin. Tai pukeutuisin pitkiin housuihin tai pitkään hameeseen.
Itse olen miehenä aina ihmetellyt tuota naisten valitusta sukkahousujen käyttöpakosta. Miehellä pitää olla paksut sukat, pitkät housut, paita ja puvuntakki. Jos tilaisuus on vähänkin virallisempi, niin puvun pitää olla vielä tumma.
Aika mielelläni vaihtaisin kuumana kesäpäivänä tuon asun ohueen kesämekkoon ja ohuisiin sukkahousuihin.
Olen jopa kerran kuumana kesäpäivänä kokeillut noita sukkahousuja shortsien kanssa, kun väittelimme tyttöystävän kanssa tuosta samasta asiasta. Ja omakohtainen kokemukseni on, ettei ne nyt todellakaan mitkään hirveän epämukavat ole.
ja voi valita stay-up' sit niin ei ole yhtä inhottavaa.
Paitsi tietty, jos ostat kärjestä avonaiset sandaalisukkahousut :)
Mutta jos on yhtää pitempi hame, niin miten ois polvisukkahousut? Ehkä mummomaista, mut itte oon käyttäny, kun inhoan sukkiksia..
eihän kaikki häät enää edes ole kirkkohäitä.
Jos menet sandaleissa ilman sukkia, niin jalkojen pitää myös olla erittäin hyvin hoidetut, ei kovettumia yms.
Tämä sukkisasia ei nyt varmaan ole suurin murhe kuitenkaan, oon huomannut tän kesän häissä että edes naiset eivät pukeudu juhlavasti häihin. Ihmettelen suuresti. Se musta on osoitus siitä, että tilaisuutta ei kunnioiteta. Kyllä juhlavaatteita ainakin normaalikokoiset ihmiset saavat nykyään kuitenkin aika edullisestikin.
Siitä vain purkista suihkautat " sukkikset" jalkoihisi :-)
Ei kaikesta tule päästä vain mahdollisimman helpolla.
Häävieras (nainen) ei etiketin mukaan koskaan juhli ilman sukkahousuja/sukkia (mikä ei tarkoita nilkkasukkia, kuten joku ketjussa ajatteli :D). Jalassani oli 13 denierin stay up -sukat, joissa ei ollut kärkivahviketta. Sukat eivät oikeastaan erottuneet sandaalin kärjestä lainkaan, kun sauma oli varpaiden alla (ellei joku sitten kontillaan käynyt tiiraamassa). Juhlissa oli muutama sukallinen ja monta paljassääristä juhlavierasta. Täytyy sanoa, että paljassääriset näyttivät kyllä enemmänkin hellepäivän viettäjiltä kuin arvokkaiden juhlien vieraalta. Häät ovat arvokas juhla ja on morsiusparin arvostamista kunnioittaa tilaisuutta pukeutumalla tilanteeseen sopivasti. Kyllä ne tyylioppaat vaan hyvin tietävät! -ap
jalat ilman sukkiksia, eikä tarvii hikoilla turhaan.
että valtaosa nuoremmista juhlijoista on sandaaleissa ainakin tänä kesänä - oman empiirisen tutkimukseni mukaan.
mutta älä ihmeessä sukkahousuja vaan stay-up:it.
Ferillosta löytyy miehillekin sukkahousuja. Kesäjuhliin puvun alle tuollaiset 100 den sukkahousut lisäksi, niin pääsee samalle nauttimaan niistäkin.
Mä meen kuukauden päästä naimisiin paljain säärin, että siinä teille jutun juurta. Niin, ja pitkät hiukseni aattelin jättää ihan auki hartioille.
Voimmeko nyt todeta, että tuo on sopiva asu kauppaan, koska sellainen on kerran nähty, eikä edes kaatunut kuolleena maahan kesken kauppareissun?
Ja muutenkin, haloo! Jos on juhlamekko, juhlasandaalit ja muutenkin tälläytynyt, ei sukattomuus kesähelteillä todellakaan vähennä juhlavuutta. Sukkahousupakko on hirveää jäykistelyä!
Laittaisin siis sukkahousut, ohuet sellaiset. Sukat ovat minusta naisilla ihan mauttomat juhla-asun kanssa, mutta miehille tietenkin sukat.