Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hyväntekeväisyyttä harrastat? Mihin lahjoitat rahaa? Mihin yhdistyksiin kuulut?

Vierailija
04.04.2026 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta hyväntekeväisyyttä. En lahjoita rahaa, mutta otan mielelläni lahjoituksia vastaan. En myöskään kuulu yhteenkään yhdistykseen.

Vierailija
2/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten Pankille 30:-/ kk

Unicefille 20:-/ kk

Pelastusarmeijan joulupataan 50:-

Yhteisvastuukeräykseen vaihteleva summa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten Pankille 30:-/ kk

Unicefille 20:-/ kk

Pelastusarmeijan joulupataan 50:-

Yhteisvastuukeräykseen vaihteleva summa.

Eli 650 + vaihteleva summa. Meneekö 150 € avun tarvitsijoille?

Vierailija
4/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään, ovat pyramidihuijauksia ja ne rahat mitä pitäisi mennä kohteeseen ei mene edes kokonaisena summana vaan murto-osan murto-osana. Isot herrat vetää välistä.

Vierailija
5/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veroja 

Vierailija
6/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan tk eläkkeestäni joka kk 540€ veroa.  Hyväntekeväisyyteen menee lähes kaikki.

Vierailija
7/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vapaaehtoistyötä se maallisessa yhdistyksessä että seurakunnalla. Lisäksi on säännöllinen kuukausilahjoitus kummilapselle ulkomaille ja sen lisäksi kuukausittaisia lahjoituksia muihin kohteisiin vaihtelevilla rahasummilla. 

Vierailija
8/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuukausilahjoittajana, minulta siirtyy tililtäni joka kuukausi automaattisesti 60€ Somaliaan.

Vierailija
9/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakuntaan on jo pidempään ollut haave liittyä. 

Vierailija
10/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuukausilahjoittajana:

Eläinsuojelukeskus Tuulispää

Eläinten turvakoti Aurora

Kahdelle lähialueeni eläinsuojeluyhdistykselle

kaikki yhteensä 165e/kk

ja sitten olen kissakummi 10e/kk

Hoidan kotonani vaikean elämänalun saanutta kissaa.

Vierailija
11/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan tk eläkkeestäni joka kk 540€ veroa.  Hyväntekeväisyyteen menee lähes kaikki.

Alle 40 000 vuodessa tienaavat maksavat lähinnä omia menojaan kuten koulutusta , eläkettä, infraa jne.

Vierailija
12/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ja eläimille lahjoitan kk-lahjoittajana jokusen kympin. Sitten tulee tehtyä useita lahjoituksia sen mukaan mitä tulee vastaan. Useimmiten eläimille, mutta esim. joulun aikaan lapsille.

Vierailija
13/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tulee lahjoitettua We4youn kautta, jonkun verran myös paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle tai jos tulee vaikka tietoon läheltä joku tarvitseva. Enemmänkin lahjoittaisin jos voisin olla paremmin varma että apu menee sille joka jotain kaipaa, eikä mihinkään hallintokuluihin. 

Vierailija
14/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan perhetyön kautta köyhiin perheisiin. 

Animalia on lähellä sydäntä. Samoin eläinsuojeluyhdistykset. Näihin lahjoittelen satunnaisesti kymppejä muutamat kerrat vuodessa. 

Vierailija
15/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sellaisessa asemassa, että olisi varaa lahjoittaa rahaa. 

Olen auttanut kun olen kohdannut kodittoman ihmisen tai eläimen. Kyllä, myös kun ihminen on ilkeä ja housuunsa laskenut, en voi jättää pakkaseen.

Eläinsuojelun osalta olen kantanut korteni kekoon auttamalla kissojen loukuttamisessa ja sairaiden populaatiokissojen poistamisessa kun sieltä on adoptiokelpoiset haettu pois. 

Koirien kanssa olen auttanut jos on sellainen vaikeasti aggressiivinen huonoissa oloissa ollut koira, että voisi kuitenkin hyötyä koulutuksesta ja kuntoutuksesta. 

Asutaan täällä korvessa ja kokemusta on isoista, haastavista koirista. Kaksi kodinvaihtajaa on jäänyt pysyvästi meille ja useampi saanut uuden mahdollisuuden. Osan kohdalla on sitten joutunut tekemään raskaitakin päätöksiä kun koira on niin vaarallinen ja sitä ei saada kivuttomaksi tai turvalliseksi (on täällä tilat pitää myös sellaista koiraa vaikka tarhassa ja lämmitetyn kopin kanssa, mutta mitä koiran elämää se on että rokotuksiakin varten pitää rauhoittaa ja lenkille ei voi viedä kun pyrkii tosissaan tappamaan ohjaajan). 

Tekisin mielelläni enemmänkin, mutta resurssit on rajalliset. Ja kissoja ei voida pitää edes sijaiskotina koska minun paha allergia. Vaikka ne tarvitsevat Suomessa huomattavasti enemmän apua kuin koirat. 

Vierailija
16/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisesta sprlle lahjoitetusta eurosta menee n2 centtiä perille. en lahjoita välistä vetäjä koijareille mitään.

Vierailija
17/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa paljastunut väärinkäytöksiä, en lahjoita minkään järjestön puliveivareille! Autan läheisiä ja yhtä vierasta ihmistä ahdingossa.

Vierailija
18/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro itse.

Vierailija
19/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluun ja asunnottomien tukitoimintaan ( VVAry).

Vierailija
20/30 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sellaisessa asemassa, että olisi varaa lahjoittaa rahaa. 

Olen auttanut kun olen kohdannut kodittoman ihmisen tai eläimen. Kyllä, myös kun ihminen on ilkeä ja housuunsa laskenut, en voi jättää pakkaseen.

Eläinsuojelun osalta olen kantanut korteni kekoon auttamalla kissojen loukuttamisessa ja sairaiden populaatiokissojen poistamisessa kun sieltä on adoptiokelpoiset haettu pois. 

Koirien kanssa olen auttanut jos on sellainen vaikeasti aggressiivinen huonoissa oloissa ollut koira, että voisi kuitenkin hyötyä koulutuksesta ja kuntoutuksesta. 

Asutaan täällä korvessa ja kokemusta on isoista, haastavista koirista. Kaksi kodinvaihtajaa on jäänyt pysyvästi meille ja useampi saanut uuden mahdollisuuden. Osan kohdalla on sitten joutunut tekemään raskaitakin päätöksiä kun koira on niin vaarallinen ja sitä ei saada kivuttomaksi tai turvalliseksi (on täällä tilat pitää myös sellaista koiraa vaikka tarhassa ja lämmitetyn kopin kanssa, mutta mitä koiran elämää se on että rokotuksiakin varten pitää rauhoittaa ja lenkille ei voi viedä kun pyrkii tosissaan tappamaan ohjaajan). 

Tekisin mielelläni enemmänkin, mutta resurssit on rajalliset. Ja kissoja ei voida pitää edes sijaiskotina koska minun paha allergia. Vaikka ne tarvitsevat Suomessa huomattavasti enemmän apua kuin koirat. 

Hienoa, että pystyt konkreettisesti osallistumaan. Se on erittäin tärkeää ja jatka samaan malliin. Tällä hetkellä pystyn osallistumaan vain rahallisesti, mutta ehkä joskus  muullakin tavalla.