Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Britti perheet

16.06.2006 |

Katsotaanpas, saanko pinoa aikaiseksi...

Olisi mukava nähdä kuinka paljon meitä suomi-britti-perheitä on ja vaihdella ajatuksia oman " kommuunin" alla. Joten jos kiinostusta pinoutukaa ihmeessä.

aurinkoisia päiviä kaikille.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa minakin ilolla mukaan!

Asun engl mieheni kanssa Englannin maassa ja meilla on kaksi alle kouluikaista tyttoa.

Laitoin liittymispyynnon tuohon hienoon msn groups -ryhmaankin joka talle porukalle on luotu. Siella sitten lisaa :)

kamomilla

Vierailija
2/42 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervertuloa joukkoon Kamomilla ja muut jotka vielä miettivät.

Nyt ainakin minä ja Kamomilla edustetaa britaniaa kun muut näyttää olevan suomessa asumassa. Mulla kamala ikävä miehen ja tytärpuolien luokse jo..viikko sitten tulin taas suomeen ja puolitoista kuukautta pitäisi täällä olla, ja sitten takaisin walesiin. Missäpäin Kamomilla asustelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti huomasin että Tuikkuli ja Maria asustelee kans englannissa joten onhan meitä muitakin....anteeksia. Taitaa väsyttää jo niin paljon että pitäisi nukkumaan mennä.

Vierailija
4/42 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

winterangel:

Tosi hieno idea tää keskusteluryhmä. Laitoin " anomuksen" MSN.ään, mutta en kyllä mitään sen enempään meidän perheestä, joka on kyllä vasta tekeillä, 6.raskauskuukausi meneillään. Olen vasta toista kertaa täällä Vauvan sivuilla ollut pyörimässä, enkä ole bongannut kuin yhden skottiperheen AuPair-keskustelussa...Mutta brittikultturissahan mekin eletään, ainakin osittain ;)

Vierailija
5/42 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa jengiin myös Jonnariikka. Ja kovasti onnea tulevan perheenlisäyksen johdosta. Täälläkin oma lapsi on haaveissa...toivottavasti syksyllä tulee tulosta.

Ajattelin laittaa pinoa siitä missä päin englantilaiset perheet asuvat, Meidän perhe asuu Walesissa, Moldissa.

Vierailija
6/42 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis itse englantilainen, Nottinghamista, asunut Suomessa jo yli kymmenen vuotta, mutta viimeeksi kun Englannissa, asuin Chesterissä. Avomies puoliksi saksalainen ja 2 lasta meillä. Käymme Englannissa väh. 3 kertaa vuodessa.

Kovasti yritän opettaa isommalle 4v. lapselle englantia, puhumme siis kotona Suomea, kun on tytärpuolikin, joka ei ymmärtäisi ja menisi liian sotkuiseksi... JA yrittänyt löytää jotain kerhoa tms jossa leikitään/lauletaan englanniksi, mutten löydä?! Apua Suomessa asuvat? Ollaan pk-seudulla. Ajatellut myös itse perustaa sellaista, olen ollut eng.opena englanninkielisissä leikkikoulussa.

Ajatuksia?

Vierailija
7/42 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan Aberdeenistä...Euroopan öljypääkaupungista, se kylmin kolkka koko Britannian sääkartalla!

Taitaa olla toi MSN-ryhmän vetäjä lomilla kun ei mua ole vielä hyväksytty siihen ryhmään...Musta on kiva kuunnella Walesiläistä murretta,joko se taittuu?Täälläpäin taitaa olla aika vähän suomalaisia, lapsiperheitä varsinkin. Opiskelijoita kyllä riittää.

Vierailija
8/42 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Nordemama ainakin tietää meidän alueen kun on asunut siinä vieressä Chesterissä mikä on mun lempi shoppailu paikka heti Edinburghin jälkeen. jälkimmäiseen vain pääsee nykyään turhan harvoin. Nytkin olen tehnyt menoa sinne jo vuoden..mutta aina tulee jotain enemmän tärkeitä, mutta jos ens keväänä pääsisi.

Me siis asutaan aivan Chesterin " vieressä" Moldissa, pikkasessa townissa, tosin oikein herttainen ja ainakin maisemat on niin ihanat etten vaihtais.

Olisiko Nornemamalla siis jotain vinkkejä Chesteriin. Mitä paikat on must nähdä? Hyvät shoppailupaikat? Lapsille tekemistä? Tosin mies on alunperin Chesteristä kotoisin joten ollaan hyvin perillä paikoista, tosin mieskin tietää hieman erilaisia kohteita kuin minä..esim minä olen pannut merkille enemmän häätavara putiikkeja ja lastenvaate kauppoja kuin hän, mistähän johtuu. hehehe

Jonnariikalle paljon terveisiä sinne pohjoiseen Skotlantiin. Aberdee on yks mun suosikkipaikoista. Olin reilu 5 vuotta sitten Skotlannissa opiskelemassa Dundeen yliopistossa tosin Kirkcaldyn toimipisteessä ja silloin tuli paljon reissattua ja sen jälkeen vielä enemmän. Miehen kanssa ollaan suunniteltu ajellöa joku viikonloppu pohjoiseen romattiseen viikonlopun viettoon. Mä itse olen muutaman vuotta sitten kiertänyt autolla skotlannin ympäri (päivä+yö yhdessä paikassa ja sitten matka jatkuu). Mulle tarttui opiskelu aikana skotlannin murre niin kovasti että jäi ja kun miehen kanssa tavattiin hän rakastui nimenomaan murteeseeni ja nyt kaipaa sitä kun olen menettänyt murteen lähes täydellisesti. Walesin kieli/murre ei ole vielä tarttunut kun olen asunut vasta niin vähän aikaa, mutta kysy uudelleen jouluna. Itse puhun tällähetkellä essexin murteella jossa koko viime vuosi on tullut asuttua.

Voikaahan hyvin ja yhteyksiin

Mutta tässä siis meidän pieni citylista:

Winterangel Mold, Wales

Nordemama Pk-seutu, Suomi

Jonnariikka Aberdee, Scotland

Vierailija
9/42 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen suomalainen mieheni kotoisin englannista ja meillä 2-vuotias tyttö. Tutustuimme englannissaja nyt olemme asuneet 2,5 vuotta suomessa

Vierailija
10/42 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän kateeksi käy teitä jotka saatte viettää pitkät rupeamat Suomessa, varsinkin näin kesällä ! Aaaah !

Joo murteet on rikkaus, ja kyllähän ne täällä vaihtelee siihen malliin etteivät kaikki skotit ymmärrä toisiaankaan. Itselläni oli kiire päästä Lontoon aksentista eroon, joka on 10v. takaa. ihan alkuu pelotti puhuakkaan. Oltiin heti niinkuin että" kukas sä luulet olevasi" . No ekalla Lontoon visiitillä sitten paikalliset kaverit kätkättivät skottilaisuuttani. Vaikka muuten mua useimmiten luullaan puheesta Etelä-Afrikkalaiseksi!?! Itse koen kyllä tän Aberdeenin asuinpaikkana aika karuksi ja ihmiset samoin. Joskus tuntuu että on tylympää meininki kuin esim. Suomessa. Itselläni kuitenkin hymy ja katsekontakti tulee ihan luonnostaan. Noh, mä laitan sen sään piikkiin.Voisin helposti muuttaa jonnekin Edinburghin tai Glasgown esikaupunki alueelle. Jossa ihmisetkin on ehkä vähän rennompia. Ja leikitään me suomeen muuttoajatuksellakin usein. Minä siis heittelen sitä ilmaan...mutta vähemmin on saanut vastakaikua.

No mutta onhan täällä Skotlannissa kyllä paljon nähtävää, maisemia ja historiaa riittää ja aika lyhyet on etäisyydet kuitennii, niin että mä voisin olla jollain minibreikillä harva se viikonloppu :) Jos tänne päin eksyy, niin tervetuloa vaan. Me laitetaan kyllä Haggista pöytään !

Vierailija
11/42 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Äittä joukkoon, joka mukavasti vahvistuu joka viikko.

Jonnariikka: kaikki vaan säänpiikkiin, ja oma säkenöivä eteläafrikkalainen hymy vaan naamalle kun vettä tulee ja keljuttaa. Nyt onneksi siel on tainut olla hyvät kelit, ainakin miun pihakasvit walesissa on melkein kuivuneet kun mies ei helteiltä ole muistanut kastella illalla. Kiitos kutsusta, haggis onkin miun herkku ruokaa. Opettelin niin siihen kuin uppopaistettuun marspatukkaan ketsupilla skotlannissa asuessani. Kyllä ne kaikkee keksii..

Ja jos satut etelään tulee, tervetuloa vaan!

Omaa napaa: onhan täällä suomessa ihana olla kesällä mutta kyl miulla on kova ikävä jo kotiin oman perheen luokse. Vielä kuukausi täällä ja syyskuun 1. päivä takas KOTIIIIN!!!!!!!!!!!!

Vierailija
12/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole hetkeen sivuilla käynyt. :)

Täällä siis myös suomi-britti perhe. Suomessa asutaan ja ainakaan toistaiseksi ei ole suunnitelmissa englantiin muuttaa. Siellä tavattiin kyllä. Itse olen äitiyslomalla (tytär 6kk) ja mies töissä. Olis tosi kiva vaihdella ajatuksia.

Vierailija
13/42 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Cammille joukkoon joka mukavasti vahvistuu.

Mä sain vihdoin napattua itsestäni niskasta kiinni ja laitettua vanhoja tavaroita kirpputorille ennen kotiin (walesiin) lähtöä. Ja mukavasti ovat menneet. Huomenna vietän ystävieni kanssa kesän viimeistä 2tyttöjen iltaa" , käyn töiden jälkeen ensin kampaajalla ja sitten treffan tytöt. Ihanaa kun on viikonloppu vapaata rankan työviikon jälkeen. Kuinkas muiden viikko on mennyt?

T. Wintteri

ps.. päivät suomessa vähenee, kuun viimeinen päivä pitäis kotiin vihdoin lähteä... ikävä on jo kova!!

Vierailija
14/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Liityn tahan jengiin! Olen naimisissa Englantilaisen kanssa ja meille syntyi tytto vauva helmikuussa 2006.

Olemme juuri ostamassa omaa taloa Lontoon East-Dulwichin alueelta.

Vierailija
15/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa ja onnea pienen vauvan (tai eihän se enään niin pieni ole) johdosta.

Meilläkin talon osto suunntelmat käsillä, ollaan itseasiassa vuoden päivät pian katseltu omaa taloa, mutta ei vielä sopivaa ole löytynyt. Ja myös oma lapsi on toiveissa. Miten sinä olet kokenut " neuvolan" englannissa? Millaisia kokemuksia muilla on?

Ja muillekin kysymystä, kuinka olette kielen opettamisen kanssa tehneet? Meillä on opetettu kahdelle tytärpuolelleni (8, ja 9 v) suomea, ja olemme sopineet että tulevaisuudessa jos oma yhteinen lapsi/lapsia saamme minä puhun lapselle/lapsille suomea ja mies englantia, puhekieli meillä toistaiseksi on englanti.

Vierailija
16/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku jaksaa pitää täällä keskustelua yllä...

Onko sulla tietoa onko se msn-yhteisö toiminnassa vai loppunut vai mitä ? mua ei ole sinne huolittu...

Meillä on ainakin tosi kiva " midwife" jonka kanssa menee aina nauruksi ja puoliskon kiusaamiseksi. Synnytysvalmennus alkaa sairaalassa ens kuun alusta ! Me etsitään ukolle nyt vähän" parempaa" duunia että voisin mahd.venyttää mammalomaa ens vuonna, kun ei kiinnostais yhtään palata töihin kesää vasten...mielummin oisin vaikka Suomessa koko ens kesän :))

Vierailija
17/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla yhteisö unholassa joten laitoin toisen pystyyn, mä ainakin olen netissä päivittäin joten keskustelua löytyy.

Britti-Suomiperheet@groups.msn.com

Vierailija
18/42 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Jonnariikka,

en ole vielä päässyt kotiin, täällä suomessa sitä vielä ollaan, viimenen päivä on vasta lento kotiin. Laita jäsenhakemuksesi tuolle uudelle sivulle niin hyväksyn sen. On tainnut edellinen sivusto unohtua.

Mukava kuulla että teillä on hyvin mennyt ja valmennuskin on jo tulossa. Vauvaliimaa kovasti ja turvallista odotusta.

Vierailija
19/42 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä kanssa yksi suomi-britti perhe. Mies englantilainen itse suomalainen kaksi lasta tyttö 14v ja poika 11v. Asuimme Englannissa

12v ja nyt Suomessa. Olis ihan kiva kuulla miten muilla menee.

Vierailija
20/42 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pino, hienoa. Kaksihan on jo pinon alku joten tervetuloa pinon päälle Uju.

Meidän perheestä: mies(kokelas, emme siis vielä naimisissa) englantilainen, tytärpuoli-kokelaan 8- ja 9 vuotiaat. Uutta tulokasta suunnitellaan... Asumme Walesissa.

Itse asun nyt kesän ajan suomessa, olen ikäänkuin muuttolomalla, syksyllä sitten viimeiset tavarat britteihin ja sinne jäädään, ainakin toistaiseksi.

Laittakaa muutkin britti-perheet itsenne pinoon, olisi ihana vaihdella ajatuksia, kuulumisia ja purkaa vain oloa.