Mies kahvitreffeillä: "Nyt kun miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia..... niin molemmat maksaa omansa"
Jäipä paska maku suuhun.
En mahda sille mitään, haluan että mies maksaa vaikka olenkin varoissani. Jos mies ei maksa enää tasa-arvon toteutumisen takia, niin minun puolesta en halua koko tasa-arvoa sitten. Saavat ottaa sen tasa-arvon pois sitten.
Kommentit (2143)
Vierailija kirjoitti:
Ap. Kysymykseesi vastaus : KUTSUJA MAKSAA.
Se maksaa joka haluaa jotain ja jolla on varaa johonkin.
Viisas jättää ostamatta.
On älytöntä maksaa euroa enemmän kahvimukista. Sehän on 1/4 hinta kahvipaketista.
Hölmöläisen hommaa. Ei ihme että kahviloissa kävijät on rahattomia.
Etenkin iäkkäämmät naiset kirjoitti:
Minäkin olen matalapalkka-alalla hommissa palkka on 8,6o e tunti.
Aina kun menen baariin kavereiden kanssa niin otan veden. Juon halpaa tölkkiolutta ennen ravintolaa ja yleensä mulle maksetaan juomat, kun ei kukaan jaksa katsella haikeaa miestä vesilasin äärellä :D :D :D
Naiset maksaa aina söpöliineille he he
Mitä ihmettä te oikein teette, kun siivoamallakin tienaa paremmin? Alalla on muuten työvoimapula, tervetuloa mopin varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys naisille, jotka pitävät itseään tasa-arvoa kannattavina ja ovat sitä mieltä, että "kutsuja maksaa": kun pyydätte kaverin, sukulaisen tms. syömään, kahville, leffaan jne, maksatteko heidän kulut omienne lisäksi? Jos ette, miksi ette?
Kyllä. Maksan. Usein kyllä maksetaan kutakuinkin vuorotellen, sillä käymme toki ulkona useamminkin kuin kerran elämässä, ja ystäväni tai sukulaiseni eivät ole lokkeja.
Joten ihminen joka ottaa tarjoomiset vastaan ilman vastatarjoilua on lokki. Silloinhan kaikki nämä ketjun naiset, joiden mielestä mies maksaa treffeillä, ovat lokkeja. Eivätkä edes häpeä! Minä häpeän heidän/teidän puolesta. Kiva, kun kaikki naiset leimataan lokkinaisten vuoksi.
Sulla on jokin sanasokeus. Korjaan:
Kaikki nämä naiset, joiden mielestä KUTSUJA maksaa treffeillä.KUTSUJA MAKSAA. Kutsuja maksaa. Kutsuja maksaa.
Ja koska kutsujan tulee olla mies,
MIES MAKSAA. Mies maksaa. Mies maksaa
No älä kutsu jos se niin nyppii. Ja kuten on tullut ilmi, normaalisti nainen sitten maksaa seuraavalla kerralla. Eli tasan se menee aikanaan.
Älä suostu treffeille jos oman sumpin maksaminen on liikaa.
Älä pyydä treffeille jos treffikumppanin sumpin maksaminen on liikaa.
Mieti nyt hetkinen, kumpi tuossa tapauksessa haluaa enemmän niitä treffejä, se kutsuja vai kutsuttu? Sen lisäksi yhdeltäkään mieheltä ei ole tullut yhtään ehdotusta, mitä ilmaista voi treffeillä tehdä. Ettekö te tosiaan keksi mitään?
1. ilmainen on osoitus piheydestä tai köyhyydestä.
2. eivätkös naiset tehneet vähintään 50% aloitteista, ehkä jopa 100-110 % ?
Näin joulun alla voi naisen pyytää mukaan kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja. Sen lisäksi ilmaisia joulukonserttejakin on, jos viitsii vähän nähdä vaivaa niiden etsimiseen, niistä kun ilmoitetaan jollain paikallislehden palstalla. Kivalla säällä naista voi pyytää luistelemaan, jos on ensin selvittänyt luisteleeko nainen ja onko hänellä luistimia. Tässä on jo kolme ilmaista aktiviteettia, joita treffeillä voi tehdä. Eikö sinulla tosiaan ole ehdottaa mitään?
Ihan hyvin itse voisin ehdottaa noita miehelle, jos olisin treffejä sopimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys naisille, jotka pitävät itseään tasa-arvoa kannattavina ja ovat sitä mieltä, että "kutsuja maksaa": kun pyydätte kaverin, sukulaisen tms. syömään, kahville, leffaan jne, maksatteko heidän kulut omienne lisäksi? Jos ette, miksi ette?
Kyllä. Maksan. Usein kyllä maksetaan kutakuinkin vuorotellen, sillä käymme toki ulkona useamminkin kuin kerran elämässä, ja ystäväni tai sukulaiseni eivät ole lokkeja.
Joten ihminen joka ottaa tarjoomiset vastaan ilman vastatarjoilua on lokki. Silloinhan kaikki nämä ketjun naiset, joiden mielestä mies maksaa treffeillä, ovat lokkeja. Eivätkä edes häpeä! Minä häpeän heidän/teidän puolesta. Kiva, kun kaikki naiset leimataan lokkinaisten vuoksi.
Kaikki nämä naiset, joiden mielestä KUTSUJA maksaa treffeillä.KUTSUJA MAKSAA. Kutsuja maksaa. Kutsuja maksaa.
No älä kutsu jos se niin nyppii. Ja kuten on tullut ilmi, normaalisti nainen sitten maksaa seuraavalla kerralla. Eli tasan se menee aikanaan.
Mieti nyt hetkinen, kumpi tuossa tapauksessa haluaa enemmän niitä treffejä, se kutsuja vai kutsuttu? Sen lisäksi yhdeltäkään mieheltä ei ole tullut yhtään ehdotusta, mitä ilmaista voi treffeillä tehdä. Ettekö te tosiaan keksi mitään?
Ilmoitin jo ketjun asiattomaksi jankkaukseksi. Rajansa kaikella. Täällä on jo käynyt selvästi ilmi, että meitä naisia on, jotka lähdemme mielellämme ensitapaamisella ulos kävelylle, puistoon, metsään, kirjastoon tms. Mutta jos haluat naisen, joka tykkää vehnäpullasta niin sitten sinun pitää pyytää hänet nimenomaan kahville ja toivoa, että löydät sellaisen, joka maksaa itse oman pullansa. Yksikään nainen ei muuta odotuksiaan, vaikka tämä noin miljoonas ketju tästä ikuisuusaiheesta venyisi satasivuiseksi.
"Yksikään nainen ei muuta odotuksiaan, vaikka tämä noin miljoonas ketju tästä ikuisuusaiheesta venyisi satasivuiseksi."
Miksi puhut kaikkien naisien puolesta? Tuohan ei pidä paikkaansa. Minä ja suuri osa naisista pitää itsestään selvänä, että treffeillä maksetaan omat ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Kysymykseesi vastaus : KUTSUJA MAKSAA.
Se maksaa joka haluaa jotain ja jolla on varaa johonkin.
Viisas jättää ostamatta.
On älytöntä maksaa euroa enemmän kahvimukista. Sehän on 1/4 hinta kahvipaketista.
Hölmöläisen hommaa. Ei ihme että kahviloissa kävijät on rahattomia.
Itse kyllä säästän vuoden mittaan kotiin ostetuista kahvipaketeista sen verran, että on varaa käydä kahvilassa pari kertaa vuodessa. Eihän kahvilassa käyminen kuulu silloin jokapäiväisiin huveihin vaan erityistilanteisiin, joita esimerkiksi ensimmäiset treffit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffimies kirjoitti:
Mulla usein käy niin että en ole laittanut säästötililtä rahaa(usein tyhjä) käyttötilille ja joudun juomaan vettä tai istumaan tyhjän pöydän äärellä katsellen kun treffiseuralainen syö isoa mehukasta wieneriä. Naiset yleensä tykkää noista vehnäsistä. Itse syön mieluummin jonkun hedelmän ja otan vain kahvin.
Toki kahvikin on liian kallista 9e tuntipalkkalaiselle.
Usein en osta mitään itselle, kun olen aina ihan peeaa.
Selitän aina tilanteen että teen matalapalkka-alan töitä ja raha ei aina riitä edes vuokraan ja joudun pyytämään lykkäystä.
Mulle on ehdottomasti taloustilanteen takia tärkeää että nainen maksaa omat tai tarjoaa mulle.
Työn takia en ole rahoissani. Köyhä työpaikka ja työnantaja tai sitten ei vaan haluta maksaa parempaa palkkaa. En tiedä.
Olisiko kannattanut käydä koulut kunnialla?
En ole nyt se kelle vastasit, mutta vähän särähti korvaan tuo.
Itse olen lievästikehitysvammainen mies ja saan 8e tuntipalkkaa työstä.
Eli noin 1200e kk.
Olen aina opiskellut kouluissa tunnollisesti, miksi minun palkka on näin huono että joudun pyytämään siihen asumistukea päälle?
Koska vasemmisto omistaa merkittävän osan vuokra-asuntokannata (ay-liikkeet) joten miksi he tappaisivat oman lypsylehmänsä?
Palkkasi on muuten se minkä arvoista työtä teet. Toki soisin että tarhatätien assareillekin maksettaisiin 10k kuussa mutta se saattaisi näkyä hoitomaksuissa ja tähän porukka ei vain ole valmis.
Valittakaa niille joilla on lapsia. Pihit paskat.
Oikeisto leikkaa aina paljon köyhiltä, mutta se ei näy työtätekevien tileillä.
Ehkä se näkyy sitten yritystuissa yrittäjien tileillä?
Ei minulla ole ainakaan varaa ostaa mitään kahvilasta. Yleensä otan veden ja keskustelen naisen kanssa joka ostaa omat pöperönsä. Ainakin pysyn hoikkana.
Miksi sinä sitten sovit tapaamiset kahvilaan, kun sinulla ei ole varaa? Etkö tosiaan keksi mitään muuta paikkaa?
N50+ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Ai näitä hupaisia naisvihaketjuja!
Joo, jos olisin treffeillä, niin tuo naisvihaa uhkuva "tasa-arvokommentti" saisi katsomaan pitkään ja miettimään uudestaan, haluanko viettää aikaa tällaisen miehen kanssa.
Kahvit maksan itse, tarjoanpa välillä miehellekin. Miksei?
Niin, kyllä me huomattiin, että ap on mies vaikka leikkii naista.
Helppo huudella naisena tarjoavansa välillä jos siltä tuntuu :)
Se kun ei ole kiveen hakattu velvollisuus niin söpöä poiketa joskus normista. Miksei
#itsenäinen
Mitä höpiset? Mistä normista? Sanoin juuri, että maksan omani aina. Siis aina. Minusta olisi noloa, että mies maksaisi ja jäisin jotenkin velkaa hänelle.
Pidemmässä parisuhteessa vuorotellaan tai se maksaa, jolla on ollut tilipäivä tms.
Onko sinulla seurustelussa ja treffailussa jotain "kiveen hakattuja velvollisuuksia"? Mitä ne ovat? Ei minulla vain. Minä kannatankin aidosti tasa-arvoa.
Viimeksi kun olen ollut liikkeellä uuden miehen kanssa oli mukava päivä, lenkkeiltiin ja tarjosin miehelle munkkikahvit. Hän tarjosi mehua luonaan. Kumpikaan ei heitellyt katkeria kommentteja lokeista tai tasa-arvosta. Oli oikein kivaa.
Sinä kannatat, 99% naisista ei kannata -> miehillä on eri velvollisuudet kuin naisilla.
Siitä normista höpisen
Ja tämä "normi" ilmenee mistä?
Jos vaivaudut lukemaan tämän ketjun, ei kyllä näytä tällaista normia olevan.
Onhan se aina ikävä juttu, kun trollailu ei otakaan tulta alleen. :(
Normi = kutsuja maksaa
Normi = kutsuja on (lähes aina) mies koska mieshän sitä tapaamista haluaa enemmän, eikös? Miksi joku mies olisi edes naisen huomion arvoinen? Julkkikset ja oikeasti rikkaat asia erikseen.
normi+normi = mies maksaa
Pitkässä suhteessa asiat tasoittuvat, mutta edelleen naisella on etuoikeus odottaa prinssiään saapuvaksi ja prinssihän saapuu, ennemmin tai myöhemmin.
ajatusleikki: jos kaikki miehet yhdesä yössä alkaisivat käyttäytymään kuin naiset tässä asiassa (aloitteen teko jne) niin mitäs tykkäisitte?
Näin on onneksi tapahtumassa edes hiljalleen. Äidit valittavat tälläkin palstalla kun pojat pelaavat mielummin sitä pleikkaria kuin menevät diskoon opettemaan rooliaan: kuinka tehdä tyttöihin vaikutus. Minusta se on aivan helvetin hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun menen baariin kavereiden kanssa niin otan veden. Juon halpaa tölkkiolutta ennen ravintolaa ja yleensä mulle maksetaan juomat, kun ei kukaan jaksa katsella haikeaa miestä vesilasin äärellä :D :D :D
Mitä ihmettä te oikein teette, kun siivoamallakin tienaa paremmin? Alalla on muuten työvoimapula, tervetuloa mopin varteen.
Mietitään että siivoojan palkka on parhaimmillaan 10e tunti.
Kaksi palaa vehnähyvää ja kahvit tekee noin sen verran.
Eli se raskas tunti vs nuo kahvihyvät.
En oikein näe sitä hyvänä sijoituksena. Nainen ostakoon kahvin, minä edelleen pärjään pelkällä vedellä ja pyhällä hengellä. Osaan keskustella ilman pullaa suussani ja kahvit voin juoda kotona.
Yksi kauhistus meikäläiselle on se 4e tuoppi. Se on puolet tuntipalkastani.
Sen ostaminen kesällä terassilla tuntuu myös huonolta sijoitukselta. Joten juon mieluummin vettä.
Jos käyttäisin rahani kahviloihin ja oluisiin treffeillä, niin millä kengillä sitten kävelisin?
Ei olisi varaa laittaa rahaa vaatteisiinkaan.
Kyllä talousasiat pitää matalapalkka-alan ihmisen hoitaa kuntoon, muuten menisi pikavippeilyksi.
Yksikään nainen ei ole ollut pahoillaan että juon vain vettä treffeillä ja en osta mitään turhaa, kun ei ole sitä ostovoimaa. Pahoittelen aina asiaa että ostovoimani on valitettavasti heikko heikon taloustilanteen johdosta. Työpaikkani ja työnantajani sitkuttelee, mutta näillä mennään.
Tämä selitys on riittänyt varakkaammillekin naisille ja nykyään kyllä moni nainen tarjoaa, kun näkee että oikeasti minulla ei ole varaa siihen tuoppiin tai kahviin.
Jos ei ole niin olen ilman :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin joulun alla voi naisen pyytää mukaan kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja. Sen lisäksi ilmaisia joulukonserttejakin on, jos viitsii vähän nähdä vaivaa niiden etsimiseen, niistä kun ilmoitetaan jollain paikallislehden palstalla. Kivalla säällä naista voi pyytää luistelemaan, jos on ensin selvittänyt luisteleeko nainen ja onko hänellä luistimia. Tässä on jo kolme ilmaista aktiviteettia, joita treffeillä voi tehdä. Eikö sinulla tosiaan ole ehdottaa mitään?
Ihan hyvin itse voisin ehdottaa noita miehelle, jos olisin treffejä sopimassa.
Pitäisikö kutsujan teroituttaa kutsutun luistimet? Käytöstavat näes
Köyhämaa ja työpaikat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffimies kirjoitti:
Mulla usein käy niin että en ole laittanut säästötililtä rahaa(usein tyhjä) käyttötilille ja joudun juomaan vettä tai istumaan tyhjän pöydän äärellä katsellen kun treffiseuralainen syö isoa mehukasta wieneriä. Naiset yleensä tykkää noista vehnäsistä. Itse syön mieluummin jonkun hedelmän ja otan vain kahvin.
Selitän aina tilanteen että teen matalapalkka-alan töitä ja raha ei aina riitä edes vuokraan ja joudun pyytämään lykkäystä.
Mulle on ehdottomasti taloustilanteen takia tärkeää että nainen maksaa omat tai tarjoaa mulle.
Työn takia en ole rahoissani. Köyhä työpaikka ja työnantaja tai sitten ei vaan haluta maksaa parempaa palkkaa. En tiedä.
Kävinkin.
Tarjolla nyt on vain näitä alle kympin töitä.
Neljä ammattitutkintoa takana.
Oletko muuten sitä mieltä että matalat palkat on ihan oikeutettuja?
Minusta on tässä vuosien saatossa tullut vasemmistolainen, kun huomasin että kyllä työstä pitää maksaa kelvollinen korvaus. Tosi monia maistereita painii saman työttömyyden kynsissä.
Pohjoismaissa on ongelmana että on inflaatio korkeastikoulutetuissa.
Kyllä minä mieluummin voisin mennä takaisin opiskelemaan yliopistolle, jos joku maksaa sen huvin. Mieluummin minä yliopistolla olen kuin teen töitä jotka ei rahallisesti kannata.
Sentään naisille kelpaan ja olen erittäin haluttua seuraa. En minä keskusteluun ja seurusteluun tarvitse pullaa tai kahvia. Toki kivaa jos nainen tarjoaa sen kun ei Suomen työpaikoilla ole varallisuutta maksaa parempaa palkkaa työntekijöilleen.
Suomi on eräs maailman sosialistisimpia maita, mutta yhteiskuntajärjestelmä ei ole varsinaisesti sosialismi, eikä Oikeaa todellista kommunismia ole saavutettu koskaan missään pysyvämmin vaikka on yritetty.
Sosialismi on aatesuunta, joka pyrkii luomaan tuotantovälineiden yhteisomistukseen perustuvan yhteiskuntajärjestyksen, tai nimitys tällaiselle järjestelmälle. Marx itse kutsui sosialismia kommunismin ensimmäiseksi vaiheeksi, josta kehityksen edetessä seuraa toinen vaihe, joka yleisimmin tunnetaan kommunismina. Marxin seuraajat perustivat sosiaalidemokraattisen työväenpuolueen. Tätä edustaa Suomesssa SDP nykyään. Ilman ehdotonta enemmistöä sosiaalidemokratiasta tuli kapitalismin sisäinen uudistusliike. Forssan kokous eli Suomen Työväenpuolueen 2. puoluekokous järjestettiin 17.–20. elokuuta 1903. Ohjelmaan kuului muun muassa kahdeksantuntinen työpäivä, vähimmäispalkka ja yleinen kouluvelvollisuus Ja nämä ovat toteutuneet Suomessa. Työpäivän mittaa pyritään edelleen Suomessa vähentämään kuusituntiseksi ja jakamaan työ tasaisemmin kaikille kun Suomess on työttömyyttä työkykyisilläkin ihmisillä edelleen.
Lisäksi ohjelmaan kuuluu
1. Yleinen ja yhtälöinen äänioikeus, suhteellinen vaalitapa, yksikamarillinen järjestelmä ja vaalisalaisuus
2. Suora demokratia
3. Yhdistymis, sanan ja lehdistönvapaus
4. Ilmainen oppivelvollisuus
5. Kirkon ja valtion ero ja uskonnonopetuksen kumoaminen
6. Progressiivinen tuloverotus
7. Ilmainen oikeudenkäynti , oikeusapu ja korvaus vääristä syytöksistä
8. Julkinen terveydenhuolto
Lisäarvo on marxilainen kansantaloustieteellinen termi, joka osoittaa, miten paljon työnantaja ja omistaja jättää maksamatta työn tuottamaksi katsottavasta arvosta sen tekijöille.
Kuitenkin Suomessa jokainen saa perustaa oman yrityksen tai ryhtyä vapaaaksi itsenäiseksi ammatinharjoittsjaksi, jolloin työn tuottamasta lisäarvosta ei mene senttiäkään kenellekään muulle vaan saa pitää työnsä tuottaman tulon ja tuloksen itsellään kokonaan. Mutta esim. Sairausloma on sitten pitkälti omalla vastuulla ellei osta kallista erillistä vakuutusta tätä varten.
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Ai näitä hupaisia naisvihaketjuja!
Joo, jos olisin treffeillä, niin tuo naisvihaa uhkuva "tasa-arvokommentti" saisi katsomaan pitkään ja miettimään uudestaan, haluanko viettää aikaa tällaisen miehen kanssa.
Kahvit maksan itse, tarjoanpa välillä miehellekin. Miksei?
Niin, kyllä me huomattiin, että ap on mies vaikka leikkii naista.
Helppo huudella naisena tarjoavansa välillä jos siltä tuntuu :)
Se kun ei ole kiveen hakattu velvollisuus niin söpöä poiketa joskus normista. Miksei
#itsenäinen
Mitä höpiset? Mistä normista? Sanoin juuri, että maksan omani aina. Siis aina. Minusta olisi noloa, että mies maksaisi ja jäisin jotenkin velkaa hänelle.
Pidemmässä parisuhteessa vuorotellaan tai se maksaa, jolla on ollut tilipäivä tms.
Onko sinulla seurustelussa ja treffailussa jotain "kiveen hakattuja velvollisuuksia"? Mitä ne ovat? Ei minulla vain. Minä kannatankin aidosti tasa-arvoa.
Viimeksi kun olen ollut liikkeellä uuden miehen kanssa oli mukava päivä, lenkkeiltiin ja tarjosin miehelle munkkikahvit. Hän tarjosi mehua luonaan. Kumpikaan ei heitellyt katkeria kommentteja lokeista tai tasa-arvosta. Oli oikein kivaa.
Sinä kannatat, 99% naisista ei kannata -> miehillä on eri velvollisuudet kuin naisilla.
Siitä normista höpisen
Ja tämä "normi" ilmenee mistä?
Jos vaivaudut lukemaan tämän ketjun, ei kyllä näytä tällaista normia olevan.
Onhan se aina ikävä juttu, kun trollailu ei otakaan tulta alleen. :(
Normi = kutsuja maksaa
Normi = kutsuja on (lähes aina) mies koska mieshän sitä tapaamista haluaa enemmän, eikös? Miksi joku mies olisi edes naisen huomion arvoinen? Julkkikset ja oikeasti rikkaat asia erikseen.
normi+normi = mies maksaa
Pitkässä suhteessa asiat tasoittuvat, mutta edelleen naisella on etuoikeus odottaa prinssiään saapuvaksi ja prinssihän saapuu, ennemmin tai myöhemmin.
ajatusleikki: jos kaikki miehet yhdesä yössä alkaisivat käyttäytymään kuin naiset tässä asiassa (aloitteen teko jne) niin mitäs tykkäisitte?
Näin on onneksi tapahtumassa edes hiljalleen. Äidit valittavat tälläkin palstalla kun pojat pelaavat mielummin sitä pleikkaria kuin menevät diskoon opettemaan rooliaan: kuinka tehdä tyttöihin vaikutus. Minusta se on aivan helvetin hyvä asia.
Onko sulla isoja lapsia? Niiden kanssa yksi suurimpia pelkoja on niiden syrjäytyminen, eikä pelkästään siksi, että ne sitten jäävät peräkammariin passattaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan suostu treffeille jonkun käytöstavattoman ulisijan kanssa. Pyydän myös itse kiinnostavaa miestä treffeille, eikä molempien juoman maksaminen ole koskaan ollut minulle minkäänlainen ongelma.
Juon vettä baarissakin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein näe sitä hyvänä sijoituksena. Nainen ostakoon kahvin, minä edelleen pärjään pelkällä vedellä ja pyhällä hengellä. Osaan keskustella ilman pullaa suussani ja kahvit voin juoda kotona.
Sen ostaminen kesällä terassilla tuntuu myös huonolta sijoitukselta. Joten juon mieluummin vettä.
Jos käyttäisin rahani kahviloihin ja oluisiin treffeillä, niin millä kengillä sitten kävelisin?
Kyllä talousasiat pitää matalapalkka-alan ihmisen hoitaa kuntoon, muuten menisi pikavippeilyksi.
Yksikään nainen ei ole ollut pahoillaan että juon vain vettä treffeillä ja en osta mitään turhaa, kun ei ole sitä ostovoimaa. Pahoittelen aina asiaa että ostovoimani on valitettavasti heikko heikon taloustilanteen johdosta. Työpaikkani ja työnantajani sitkuttelee, mutta näillä mennään.
Tämä selitys on riittänyt varakkaammillekin naisille ja nykyään kyllä moni nainen tarjoaa, kun näkee että oikeasti minulla ei ole varaa siihen tuoppiin tai kahviin.
Mikä pakko sinne kahvilaan on sitten ylipäätään mennä pahoittamaan mieltään? Tehkää muuta. Mä muuten siivoan 13€/h, kannattaa harkita alanvaihtoa, jos elämä on järkyttävän tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffimies kirjoitti:
En ole nyt se kelle vastasit, mutta vähän särähti korvaan tuo.
Itse olen lievästikehitysvammainen mies ja saan 8e tuntipalkkaa työstä.
Eli noin 1200e kk.
Olen aina opiskellut kouluissa tunnollisesti, miksi minun palkka on näin huono että joudun pyytämään siihen asumistukea päälle?
Koska vasemmisto omistaa merkittävän osan vuokra-asuntokannata (ay-liikkeet) joten miksi he tappaisivat oman lypsylehmänsä?
Palkkasi on muuten se minkä arvoista työtä teet. Toki soisin että tarhatätien assareillekin maksettaisiin 10k kuussa mutta se saattaisi näkyä hoitomaksuissa ja tähän porukka ei vain ole valmis.
Valittakaa niille joilla on lapsia. Pihit paskat.
Oikeisto leikkaa aina paljon köyhiltä, mutta se ei näy työtätekevien tileillä.
Ehkä se näkyy sitten yritystuissa yrittäjien tileillä?
Ei minulla ole ainakaan varaa ostaa mitään kahvilasta. Yleensä otan veden ja keskustelen naisen kanssa joka ostaa omat pöperönsä. Ainakin pysyn hoikkana.
Miksi sinä sitten sovit tapaamiset kahvilaan, kun sinulla ei ole varaa? Etkö tosiaan keksi mitään muuta paikkaa?
En sovi. Yleensä kaupungilla talvisin mennään johonkin suojaan lämpöiseen.
Itsellähän ei ostovoimaa ole käydä missään ostelemassa. En siis työllistä tai tuo rahaa näihin kahviloihin tai muihinkaan puljuihin alle 10e tuntipalkkani johdosta. Suomi on köyhä maa ja tuotteet on kalliita.
Juon sen veden.
Naisia kiinnostaa enemmän nähdä minut ja jutella kanssani kuin syödä sitä hiilarimössöä.
Itse jätän ostamatta koska minulla on elämänhallinta kunnossa.
Raha-asioissa on pakko olla tarkka tai seuraavana päivänä pitää olla ilman sapuskaa.
Ei minulla ole tosiaan ollut ongelmaa naisten kanssa käydä treffeillä rahattomana.
Rahaa tosiaan on mutta se olisi pois laskuista ja vuokrasta. Eli en ota riskiä.
Suurin ongelma on että jos kahvilassa ei pääse vessaan, kun ei ole ostanut mitään. Mielestäni se on aika halpamaista jos vessaa ei voi käyttää ja pitää käydä jossain pusikossa.
En ymmärrä sellaista piheyttä kahviloilla.
Olen muuten ollut töissä kahvilassa aikoinaan ja täytyy todeta että ei kahvilan palkalla ostella niitä kahvilan tuotteita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sinne kahvilaan on sitten ylipäätään mennä pahoittamaan mieltään? Tehkää muuta. Mä muuten siivoan 13€/h, kannattaa harkita alanvaihtoa, jos elämä on järkyttävän tiukkaa.
Ei mulla siis ole tiukkaa ja en valita.
En vain voi valita ;) joten jätän ostamatta ja nainen ostakoon jos haluaa. En painosta mitenkään.
En ostele muutenkaan mielellään mitään. Olen oppinut tähän elämäntyyliin vuosikymmenten saatossa.
Eli ei tämä ole minulle ongelma. Teille se tuntuisi olevan ongelma kun ette hyväksy miestä joka ei osta kahvia ja pullaa kun ei ole käytännöllisistä syistä varaa siihen.
En ostaisi edes tuolla sinun tuntipalkalla pullaa tai kahvia. Se olisi tyhmää tuhlausta ja asettaisin itseni taloudelliseen ahdinkoon ostamalla turhuuksia.
Jos oisin mies, yrittäisin etsiä kaikkein pahimmat "kannatan tasa-arvoa, mutta koska käytöstavat, odotan etuuksia", pyytäisin hänet kalliiseen ravintolaan syömään. Ennen laskua tulisi tarve wc:hen, sieltä ulos. Tarjoilijalle voisin maksaa aterian tuplahinnan siitä, että hän kuvaa lokin ilmeen, kun se tajuaa, että joutuu maksamaan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan suostu treffeille jonkun käytöstavattoman ulisijan kanssa. Pyydän myös itse kiinnostavaa miestä treffeille, eikä molempien juoman maksaminen ole koskaan ollut minulle minkäänlainen ongelma.
Miten suhtaudut sellaiseen mieheen joka ei halua ostella turhia ja juo vain sen veden.
Ei käytännön syistä ja muutenkaan kuluta tai ostele mitään.
Hävettääkö sellaisen kanssa olla kahvilassa, jos noin muuten puitteet on kohdillaan?
Minä en nimittäin osta tässä maassa yhtään tuotetta, joka on liian absurdi hinnaltaan.
Leffan en myöskään mene kuin korkeintaan kerran vuodessa.
Kerran kuukaudessa se tekisi vuoden mittaan ihan kamalan summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 25 kirjoitti:
Kutsuin avovaimoni ensimmäisille treffeille ja maksoin kahvit, koska olin hänet treffeille pyytänyt.
Seuraavia treffejä ehdotin teatteriin ja maksoin liput, koska olin teatteria ehdottanut. Tämä nainen innostui toisista treffeistä ja lupasi tarjota juomat teatterin jälkeen ja eväät väliajalla. Näytöksen jälkeen kävimme lasillisella ja kävelyllä. Kävelyn aikana naiseni astui korkokengillään johonki koloon ja taittoi nilkkansa, joku toinen olisi voinut suuttia, kun kaappasin hänet syliin ja kannoin puiston penkille lepuuttamaan jalkaa. Ilmeisesti hän kuitenkin vaikuttui, koska pyysi minua luokseen syömäään seuraavana päivänä. Koska sain kutsun häneltä oletin hänen maksavan ruoan ja viinin, jonka hän tekikin.
Eli mielestäni kutsun esittäjä maksaa. Ystävyyssuhteessa, jossa sovitaan kahvittelusta lasku jaetaan.
Klassinen "ostin naiselta aikaa"
Mutta maksullinen hän ei ole.
Etkö koskaan ikinä milloinkaan tarjoa mitään kavereillekaan? Jos tarjoat, ostatko silloin heiltä aikaa? Ovatko ostokavereita? Maksullisia?
Tarjoan toki, mutta se ei ole ehtona sille näenkö heitä jatkossakin.
Miksi ihmeessä tarjoat? Eikö olisi tasa-arvoista, että kaikki aina maksavat itse?
Ei minua moinen kiinnosta. Saahan mies tarjota naiselle jos haluaa, sitä kukaan voi kieltää.
Hämmästelisin jos kaverit odottaisivat että tarjoan illan kun kysyn lähteekö joku baariin
Syystäkin hämmästelisit. Kyllähän koko illan ollessa kyseessä astuu voimaan tuo ”vuorotellen tarjotaan”. ”Kutsuja tarjoaa” koskee yksittäistä tarjottavaa (kahvi, leffalippu, olut, joskus jopa ateria).
Ihanko oikeesti tämä on joillekin näin vaikeaa? Eikö oma pää sano mitään, jos on käytöstavat kotona jääneet oppimatta?
Mitenhän nämä käytöstavattomat pärjäisivät ulkomailla? Todellakin jos pyydät brittikaverit baariin, niin sinä tarjoat, kaikille. Sitten joku toinen ottaa aloitteen, ja kysyy, mitä muut ottaisivat.
Itse kansainvälisissä töissä olleena en osaa kuvitella kansallisuutta (miestä tai naista) joka hakisi juoman vain itselleen. Se olisi vain superjunttia.
eli 30 hengen porukassa minun pitää juoda 30 tuoppia?
Jätän menemättä, kiitoksia. Ehkä tuo sopii teille si.iderivalaille.
Palstapojat parveilevat 30 hyypiön porukoissa? Luoja naisia varjelkoon siltä näyltä!
Työporukalla (miehiä ja naisia) kun mennään niin on helposti 30. Kansainvälisissä töissä ollut on ehkä pienemmissä paikoissa?
Te muut taas ette ole töissä ollenkaan? Kun kerran pitää kahvitkin kustantaa...
Nuo kaikki 30 on sun kavereita, joiden kanssa käyt baareissa? Okei. Ehkä tuollaisissa isoissa porukoissa muotoutuu jokin tasapuolisempi tapa tarjota. Me emme koskaan lähde ulos koko talon henkilöstön kanssa, vaan vain niiden, joiden kanssa olen enemmän tekemissä ja joista on tullut muutenkin kavereita. Pikkujoulut erikseen, mutta siellä työnantaja tarjoaa.
Ei ole kaikki kavereita, ne on työkavereita. Osastollamme on n.70 ja talossa 2000, Suomessa n.5000 ja kaikkiaan n.20 000. Jos mulla on vaikka 3 kaveria osastolla ja pari muilla osastoilla, ja niiden muut kaverit lähtee myös aftereille niin helposti on 30. Projekti 100% päivistä en viitsi edes puhua.
Mut hei, maksa toki kavereilles neiti International
Okei, ihan suuuuuurfirman mies siellä. Ja kaveri kaverin kaveritkin lasketaan kavereihin...
No kerropa herra International, käyttekö te kaikki 30 vuorotellen ja jopa jonossa noutamassa vain sen oman juomanne? Oletteko kaikki suomijuntteja suuressa mualimassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla siis ole tiukkaa ja en valita.
En vain voi valita ;) joten jätän ostamatta ja nainen ostakoon jos haluaa. En painosta mitenkään.
En ostele muutenkaan mielellään mitään. Olen oppinut tähän elämäntyyliin vuosikymmenten saatossa.
Eli ei tämä ole minulle ongelma. Teille se tuntuisi olevan ongelma kun ette hyväksy miestä joka ei osta kahvia ja pullaa kun ei ole käytännöllisistä syistä varaa siihen.
En ostaisi edes tuolla sinun tuntipalkalla pullaa tai kahvia. Se olisi tyhmää tuhlausta ja asettaisin itseni taloudelliseen ahdinkoon ostamalla turhuuksia.
Niin no, mä en asu vuokralla ja lainakin on jo maksettu pois. Se jättää pelivaraa pullaan ja kahviin. Vuokrat ovat kamalia suhteessa palkkatasoon, mutta kyllä tuossa palkkatasossakin on pahasti vikaa.
Tämä kiinnostaa tässä "kutsuja maksaa"-selittelyssä: kaverin kutsu kahvilaan on erilainen kuin treffikumppanin. Kaverin kanssa kahveista sovitaan, mutta treffikumppani kutsuu, ja siksi maksaa. Miten se kutsuminen ilman sopimista käytännössä menee? Tyypiltä X tulee kutsu saapua kahville yksipuolisen viestinnän tavalla, kuin presidentin ip-vastaanotolle, siitä ei keskustella, vaan mennään tai ollaan menemättä? Missä ja kuka saa tällaisia treffikutsuja, joista ei yhdessä sovita? Kuka on niin tahdoton, passiivinen hoopo, että menee tuollaisille treffeille, kun saa kutsun tulla, mutta mistään ei mitään sovita? Sopiminenham ketjun kommenttien mukaan murtaa "kutsuja maksaa"-etiketin.