Mies kahvitreffeillä: "Nyt kun miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia..... niin molemmat maksaa omansa"
Jäipä paska maku suuhun.
En mahda sille mitään, haluan että mies maksaa vaikka olenkin varoissani. Jos mies ei maksa enää tasa-arvon toteutumisen takia, niin minun puolesta en halua koko tasa-arvoa sitten. Saavat ottaa sen tasa-arvon pois sitten.
Kommentit (2143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys naisille, jotka pitävät itseään tasa-arvoa kannattavina ja ovat sitä mieltä, että "kutsuja maksaa": kun pyydätte kaverin, sukulaisen tms. syömään, kahville, leffaan jne, maksatteko heidän kulut omienne lisäksi? Jos ette, miksi ette?
Kyllä. Maksan. Usein kyllä maksetaan kutakuinkin vuorotellen, sillä käymme toki ulkona useamminkin kuin kerran elämässä, ja ystäväni tai sukulaiseni eivät ole lokkeja.
Joten ihminen joka ottaa tarjoomiset vastaan ilman vastatarjoilua on lokki. Silloinhan kaikki nämä ketjun naiset, joiden mielestä mies maksaa treffeillä, ovat lokkeja. Eivätkä edes häpeä! Minä häpeän heidän/teidän puolesta. Kiva, kun kaikki naiset leimataan lokkinaisten vuoksi.
Sulla on jokin sanasokeus. Korjaan:
Kaikki nämä naiset, joiden mielestä KUTSUJA maksaa treffeillä.KUTSUJA MAKSAA. Kutsuja maksaa. Kutsuja maksaa.
Ja koska kutsujan tulee olla mies,
MIES MAKSAA. Mies maksaa. Mies maksaa
No älä kutsu jos se niin nyppii. Ja kuten on tullut ilmi, normaalisti nainen sitten maksaa seuraavalla kerralla. Eli tasan se menee aikanaan.
Älä suostu treffeille jos oman sumpin maksaminen on liikaa.
Älä pyydä treffeille jos treffikumppanin sumpin maksaminen on liikaa.
Mieti nyt hetkinen, kumpi tuossa tapauksessa haluaa enemmän niitä treffejä, se kutsuja vai kutsuttu? Sen lisäksi yhdeltäkään mieheltä ei ole tullut yhtään ehdotusta, mitä ilmaista voi treffeillä tehdä. Ettekö te tosiaan keksi mitään?
1. ilmainen on osoitus piheydestä tai köyhyydestä.
2. eivätkös naiset tehneet vähintään 50% aloitteista, ehkä jopa 100-110 % ?
Näin joulun alla voi naisen pyytää mukaan kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja. Sen lisäksi ilmaisia joulukonserttejakin on, jos viitsii vähän nähdä vaivaa niiden etsimiseen, niistä kun ilmoitetaan jollain paikallislehden palstalla. Kivalla säällä naista voi pyytää luistelemaan, jos on ensin selvittänyt luisteleeko nainen ja onko hänellä luistimia. Tässä on jo kolme ilmaista aktiviteettia, joita treffeillä voi tehdä. Eikö sinulla tosiaan ole ehdottaa mitään?
Ihan hyvin itse voisin ehdottaa noita miehelle, jos olisin treffejä sopimassa.
Pitäisikö kutsujan teroituttaa kutsutun luistimet? Käytöstavat näes
Luistelua harrastavalla on luistimet kunnossa. Jos haluaa olla kohtelias, voi tarjoutua kantamaan toisen luistimia tai tehdä kotona termospulloon kuumaa mehua ja ottaa mukaan pari mukia, mutta tämähän on liian vaivalloista panostamista miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys naisille, jotka pitävät itseään tasa-arvoa kannattavina ja ovat sitä mieltä, että "kutsuja maksaa": kun pyydätte kaverin, sukulaisen tms. syömään, kahville, leffaan jne, maksatteko heidän kulut omienne lisäksi? Jos ette, miksi ette?
Kyllä. Maksan. Usein kyllä maksetaan kutakuinkin vuorotellen, sillä käymme toki ulkona useamminkin kuin kerran elämässä, ja ystäväni tai sukulaiseni eivät ole lokkeja.
Joten ihminen joka ottaa tarjoomiset vastaan ilman vastatarjoilua on lokki. Silloinhan kaikki nämä ketjun naiset, joiden mielestä mies maksaa treffeillä, ovat lokkeja. Eivätkä edes häpeä! Minä häpeän heidän/teidän puolesta. Kiva, kun kaikki naiset leimataan lokkinaisten vuoksi.
Kaikki nämä naiset, joiden mielestä KUTSUJA maksaa treffeillä.KUTSUJA MAKSAA. Kutsuja maksaa. Kutsuja maksaa.
No älä kutsu jos se niin nyppii. Ja kuten on tullut ilmi, normaalisti nainen sitten maksaa seuraavalla kerralla. Eli tasan se menee aikanaan.
En koskaan suostu treffeille jonkun käytöstavattoman ulisijan kanssa. Pyydän myös itse kiinnostavaa miestä treffeille, eikä molempien juoman maksaminen ole koskaan ollut minulle minkäänlainen ongelma.
Sitä yksisarvista vain ei ole tulut vastaan mutta uskotaan, nuori George Clooney saisi treffikutsun ja hän hyväksyisi sen ilolla koska kutsuja olit Sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Ai näitä hupaisia naisvihaketjuja!
Joo, jos olisin treffeillä, niin tuo naisvihaa uhkuva "tasa-arvokommentti" saisi katsomaan pitkään ja miettimään uudestaan, haluanko viettää aikaa tällaisen miehen kanssa.
Kahvit maksan itse, tarjoanpa välillä miehellekin. Miksei?
Niin, kyllä me huomattiin, että ap on mies vaikka leikkii naista.
Helppo huudella naisena tarjoavansa välillä jos siltä tuntuu :)
Se kun ei ole kiveen hakattu velvollisuus niin söpöä poiketa joskus normista. Miksei
#itsenäinen
Mitä höpiset? Mistä normista? Sanoin juuri, että maksan omani aina. Siis aina. Minusta olisi noloa, että mies maksaisi ja jäisin jotenkin velkaa hänelle.
Pidemmässä parisuhteessa vuorotellaan tai se maksaa, jolla on ollut tilipäivä tms.
Onko sinulla seurustelussa ja treffailussa jotain "kiveen hakattuja velvollisuuksia"? Mitä ne ovat? Ei minulla vain. Minä kannatankin aidosti tasa-arvoa.
Viimeksi kun olen ollut liikkeellä uuden miehen kanssa oli mukava päivä, lenkkeiltiin ja tarjosin miehelle munkkikahvit. Hän tarjosi mehua luonaan. Kumpikaan ei heitellyt katkeria kommentteja lokeista tai tasa-arvosta. Oli oikein kivaa.
Sinä kannatat, 99% naisista ei kannata -> miehillä on eri velvollisuudet kuin naisilla.
Siitä normista höpisen
Ja tämä "normi" ilmenee mistä?
Jos vaivaudut lukemaan tämän ketjun, ei kyllä näytä tällaista normia olevan.
Onhan se aina ikävä juttu, kun trollailu ei otakaan tulta alleen. :(
Normi = kutsuja maksaa
Normi = kutsuja on (lähes aina) mies koska mieshän sitä tapaamista haluaa enemmän, eikös? Miksi joku mies olisi edes naisen huomion arvoinen? Julkkikset ja oikeasti rikkaat asia erikseen.
normi+normi = mies maksaa
Pitkässä suhteessa asiat tasoittuvat, mutta edelleen naisella on etuoikeus odottaa prinssiään saapuvaksi ja prinssihän saapuu, ennemmin tai myöhemmin.
ajatusleikki: jos kaikki miehet yhdesä yössä alkaisivat käyttäytymään kuin naiset tässä asiassa (aloitteen teko jne) niin mitäs tykkäisitte?
Näin on onneksi tapahtumassa edes hiljalleen. Äidit valittavat tälläkin palstalla kun pojat pelaavat mielummin sitä pleikkaria kuin menevät diskoon opettemaan rooliaan: kuinka tehdä tyttöihin vaikutus. Minusta se on aivan helvetin hyvä asia.
Onko sulla isoja lapsia? Niiden kanssa yksi suurimpia pelkoja on niiden syrjäytyminen, eikä pelkästään siksi, että ne sitten jäävät peräkammariin passattaviksi.
Syrjäytyminen? Sen kaverit on netissä ja kun 18, sun velvollisuudet päättyy.
Se että ennen normi oli "mene ulos ja hurmaa naiset, näytä että olet sen arvoinen" ei tarkoita että 2025 olisi sama tilanne. Mutta sehän ei tyttöjä haittaa, osalle riittää edelleen prinssi ja loput voivat odotella maksajaa maailman tappiin :)
Huomaa selvästi, että sinulla ei ole lapsia. Kyllä nykytytöt on aktiivisia, jos heitä joku tietty poika kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle se on negatiivinen viesti, jos mies ei tarjoudu maksamaan. Minulle se kertoo pihiydestä, ja pihiys ilmenee ihmisessä aina laajemmin kuin taloudellisena ilmiönä. Pihi ihminen pihistelee myös kehuja, kiitosta ja kaikkea. Tästä teen päätelmän, että mahdollinen Parisuhde ei tulisi olemaan maailman helpoin.
Tiedostan toki, ettei yksi kerta välttämättä kerro totuutta, mutta sellaisen ensivaikutelman ihmisestä saa. Ja eihän ensivaikutelmakaan ole aina totta, ja silti vaikea muuttaa.
Mies vai kutsuja? Tokihan sinä naisena kutsut, jopa useammin kuin miehet sinua?
Kutsun aina kun vastaan tulee mies jonka haluaisin Ehdottomasti viedä treffeille.
eli et kutsu
varmaan ap:n esimerkki tarjoaisi jos vastassa olisi nainen jolle kannattaa Ehdottomasti tarjota.
Kutsun aina kun vastaan tulee mies jonka ehdottomasti haluan treffeille viedä. Kai miehetkin näin toimivat? Eikai kukaan pyytele huvikseen kaikkia vastaan tulevia vaikkei yhtään ole heistä kiinnostunut?? Tuosta lopusta olen samaa mieltä, paatuneinkin mies tarjoaa naiselle joka hänen on ”pakko saada”. Kaikki periaatteet unohtuu silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan suostu treffeille jonkun käytöstavattoman ulisijan kanssa. Pyydän myös itse kiinnostavaa miestä treffeille, eikä molempien juoman maksaminen ole koskaan ollut minulle minkäänlainen ongelma.
Miten suhtaudut sellaiseen mieheen joka ei halua ostella turhia ja juo vain sen veden.
Ei käytännön syistä ja muutenkaan kuluta tai ostele mitään.
Hävettääkö sellaisen kanssa olla kahvilassa, jos noin muuten puitteet on kohdillaan?
Minä en nimittäin osta tässä maassa yhtään tuotetta, joka on liian absurdi hinnaltaan.
Leffan en myöskään mene kuin korkeintaan kerran vuodessa.
Kerran kuukaudessa se tekisi vuoden mittaan ihan kamalan summan.
Sinä et vaikuta kiinnostavalta sellaiselle naiselle, joka haluaa lapsia. Kyse ei ole sinun palkan suuruudesta vaan asenteesta. Ihan samalla tavalla sinä ruikutat, kun lapselle pitää ostaa talvihaalari ja kengät tai vaimo haluaa viedä lapsen synttärinä Linnanmäelle, kun se on ollut lapsen haaveena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 25 kirjoitti:
Kutsuin avovaimoni ensimmäisille treffeille ja maksoin kahvit, koska olin hänet treffeille pyytänyt.
Seuraavia treffejä ehdotin teatteriin ja maksoin liput, koska olin teatteria ehdottanut. Tämä nainen innostui toisista treffeistä ja lupasi tarjota juomat teatterin jälkeen ja eväät väliajalla. Näytöksen jälkeen kävimme lasillisella ja kävelyllä. Kävelyn aikana naiseni astui korkokengillään johonki koloon ja taittoi nilkkansa, joku toinen olisi voinut suuttia, kun kaappasin hänet syliin ja kannoin puiston penkille lepuuttamaan jalkaa. Ilmeisesti hän kuitenkin vaikuttui, koska pyysi minua luokseen syömäään seuraavana päivänä. Koska sain kutsun häneltä oletin hänen maksavan ruoan ja viinin, jonka hän tekikin.
Eli mielestäni kutsun esittäjä maksaa. Ystävyyssuhteessa, jossa sovitaan kahvittelusta lasku jaetaan.
Klassinen "ostin naiselta aikaa"
Mutta maksullinen hän ei ole.
Etkö koskaan ikinä milloinkaan tarjoa mitään kavereillekaan? Jos tarjoat, ostatko silloin heiltä aikaa? Ovatko ostokavereita? Maksullisia?
Tarjoan toki, mutta se ei ole ehtona sille näenkö heitä jatkossakin.
Miksi ihmeessä tarjoat? Eikö olisi tasa-arvoista, että kaikki aina maksavat itse?
Ei minua moinen kiinnosta. Saahan mies tarjota naiselle jos haluaa, sitä kukaan voi kieltää.
Hämmästelisin jos kaverit odottaisivat että tarjoan illan kun kysyn lähteekö joku baariin
Syystäkin hämmästelisit. Kyllähän koko illan ollessa kyseessä astuu voimaan tuo ”vuorotellen tarjotaan”. ”Kutsuja tarjoaa” koskee yksittäistä tarjottavaa (kahvi, leffalippu, olut, joskus jopa ateria).
Ihanko oikeesti tämä on joillekin näin vaikeaa? Eikö oma pää sano mitään, jos on käytöstavat kotona jääneet oppimatta?
Mitenhän nämä käytöstavattomat pärjäisivät ulkomailla? Todellakin jos pyydät brittikaverit baariin, niin sinä tarjoat, kaikille. Sitten joku toinen ottaa aloitteen, ja kysyy, mitä muut ottaisivat.
Itse kansainvälisissä töissä olleena en osaa kuvitella kansallisuutta (miestä tai naista) joka hakisi juoman vain itselleen. Se olisi vain superjunttia.
eli 30 hengen porukassa minun pitää juoda 30 tuoppia?
Jätän menemättä, kiitoksia. Ehkä tuo sopii teille si.iderivalaille.
Palstapojat parveilevat 30 hyypiön porukoissa? Luoja naisia varjelkoon siltä näyltä!
Työporukalla (miehiä ja naisia) kun mennään niin on helposti 30. Kansainvälisissä töissä ollut on ehkä pienemmissä paikoissa?
Te muut taas ette ole töissä ollenkaan? Kun kerran pitää kahvitkin kustantaa...
Nuo kaikki 30 on sun kavereita, joiden kanssa käyt baareissa? Okei. Ehkä tuollaisissa isoissa porukoissa muotoutuu jokin tasapuolisempi tapa tarjota. Me emme koskaan lähde ulos koko talon henkilöstön kanssa, vaan vain niiden, joiden kanssa olen enemmän tekemissä ja joista on tullut muutenkin kavereita. Pikkujoulut erikseen, mutta siellä työnantaja tarjoaa.
Ei ole kaikki kavereita, ne on työkavereita. Osastollamme on n.70 ja talossa 2000, Suomessa n.5000 ja kaikkiaan n.20 000. Jos mulla on vaikka 3 kaveria osastolla ja pari muilla osastoilla, ja niiden muut kaverit lähtee myös aftereille niin helposti on 30. Projekti 100% päivistä en viitsi edes puhua.
Mut hei, maksa toki kavereilles neiti International
Okei, ihan suuuuuurfirman mies siellä. Ja kaveri kaverin kaveritkin lasketaan kavereihin...
No kerropa herra International, käyttekö te kaikki 30 vuorotellen ja jopa jonossa noutamassa vain sen oman juomanne? Oletteko kaikki suomijuntteja suuressa mualimassa?
Lasken kaverit kavereihin mutta jos Mikko kysyy Penaa ja Lissua aftereille niin onhan se epäkohteliasta ettei Lissu voi napata Kaisaa ja Maraa samalle reissulle.
Käytöstavat näes.
Ja joo käydään ottamassa vain omat juomat. Juoman laskemiseen menee tasan sama aika ja yleensä yksi riittää.
Osastolla on myös expatteja, nekin ottaa omat juomat.
Taitaa naisilla olla yleisempää että jätetään Hanna pois koska se sano Niinalle silloin '17 vähän rumasti vaikka eipä Niina ole nyt mukana edes...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 25 kirjoitti:
Kutsuin avovaimoni ensimmäisille treffeille ja maksoin kahvit, koska olin hänet treffeille pyytänyt.
Seuraavia treffejä ehdotin teatteriin ja maksoin liput, koska olin teatteria ehdottanut. Tämä nainen innostui toisista treffeistä ja lupasi tarjota juomat teatterin jälkeen ja eväät väliajalla. Näytöksen jälkeen kävimme lasillisella ja kävelyllä. Kävelyn aikana naiseni astui korkokengillään johonki koloon ja taittoi nilkkansa, joku toinen olisi voinut suuttia, kun kaappasin hänet syliin ja kannoin puiston penkille lepuuttamaan jalkaa. Ilmeisesti hän kuitenkin vaikuttui, koska pyysi minua luokseen syömäään seuraavana päivänä. Koska sain kutsun häneltä oletin hänen maksavan ruoan ja viinin, jonka hän tekikin.
Eli mielestäni kutsun esittäjä maksaa. Ystävyyssuhteessa, jossa sovitaan kahvittelusta lasku jaetaan.
Klassinen "ostin naiselta aikaa"
Mutta maksullinen hän ei ole.
Etkö koskaan ikinä milloinkaan tarjoa mitään kavereillekaan? Jos tarjoat, ostatko silloin heiltä aikaa? Ovatko ostokavereita? Maksullisia?
Tarjoan toki, mutta se ei ole ehtona sille näenkö heitä jatkossakin.
Miksi ihmeessä tarjoat? Eikö olisi tasa-arvoista, että kaikki aina maksavat itse?
Ei minua moinen kiinnosta. Saahan mies tarjota naiselle jos haluaa, sitä kukaan voi kieltää.
Hämmästelisin jos kaverit odottaisivat että tarjoan illan kun kysyn lähteekö joku baariin
Syystäkin hämmästelisit. Kyllähän koko illan ollessa kyseessä astuu voimaan tuo ”vuorotellen tarjotaan”. ”Kutsuja tarjoaa” koskee yksittäistä tarjottavaa (kahvi, leffalippu, olut, joskus jopa ateria).
Ihanko oikeesti tämä on joillekin näin vaikeaa? Eikö oma pää sano mitään, jos on käytöstavat kotona jääneet oppimatta?
Mitenhän nämä käytöstavattomat pärjäisivät ulkomailla? Todellakin jos pyydät brittikaverit baariin, niin sinä tarjoat, kaikille. Sitten joku toinen ottaa aloitteen, ja kysyy, mitä muut ottaisivat.
Itse kansainvälisissä töissä olleena en osaa kuvitella kansallisuutta (miestä tai naista) joka hakisi juoman vain itselleen. Se olisi vain superjunttia.
eli 30 hengen porukassa minun pitää juoda 30 tuoppia?
Jätän menemättä, kiitoksia. Ehkä tuo sopii teille si.iderivalaille.
Tämä jätkä on kyllä niin kuvottava käytökseltään ja asenteeltaan, että minusta on oikein hyvä, että hän ei saa parisuhdetta tai mitään muutakaan. Ei tuollaista naistenvihaajaa kukaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle se on negatiivinen viesti, jos mies ei tarjoudu maksamaan. Minulle se kertoo pihiydestä, ja pihiys ilmenee ihmisessä aina laajemmin kuin taloudellisena ilmiönä. Pihi ihminen pihistelee myös kehuja, kiitosta ja kaikkea. Tästä teen päätelmän, että mahdollinen Parisuhde ei tulisi olemaan maailman helpoin.
Tiedostan toki, ettei yksi kerta välttämättä kerro totuutta, mutta sellaisen ensivaikutelman ihmisestä saa. Ja eihän ensivaikutelmakaan ole aina totta, ja silti vaikea muuttaa.
Kutsun aina kun vastaan tulee mies jonka haluaisin Ehdottomasti viedä treffeille.
eli et kutsu
varmaan ap:n esimerkki tarjoaisi jos vastassa olisi nainen jolle kannattaa Ehdottomasti tarjota.
Kutsun aina kun vastaan tulee mies jonka ehdottomasti haluan treffeille viedä. Kai miehetkin näin toimivat? Eikai kukaan pyytele huvikseen kaikkia vastaan tulevia vaikkei yhtään ole heistä kiinnostunut?? Tuosta lopusta olen samaa mieltä, paatuneinkin mies tarjoaa naiselle joka hänen on ”pakko saada”. Kaikki periaatteet unohtuu silloin.
ymmärsin kyllä. Voisit kutsua mutta ei ole tullut moista tarvetta
Vierailija kirjoitti:
Naisen euro on 84 senttiä. Miehen 20 senttiä on 13 senttiä.
Nyt taidat vähän liioitella. Ei ne mikropeenikset ole kuin jotain 5 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen euro on 84 senttiä. Miehen 20 senttiä on 13 senttiä.
Nyt taidat vähän liioitella. Ei ne mikropeenikset ole kuin jotain 5 senttiä.
On kuin heiluttelisi patonkia porttikongissa, kun on niin väljä.
Kun nyt tälle linjalle lähdettiin, mikä ei ole harvinaista palstanaisten keskusteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli et kutsu
ymmärsin kyllä. Voisit kutsua mutta ei ole tullut moista tarvetta
Kutsun aina kun tulee vastaan mies jonka ehdottomasti haluan treffeille viedä, samoin tietysti toimivat myös miehet. Täysin tasa-arvoista.
Luottokorttiakaan ei myönnetä jos on pätkätöissä ja palkka on matalapalkka-alan tasoa. Hassusti opiskelijoille se myönnetään.
Eli ei luoteta työtätekevään ihmiseen.
Pelkästään luottokortin puute aiheuttaa sen ongelman ettei voi järjestellä näitä raha-asioita ja menoja siten että maksaa myöhemmin. Mitään rikoksia tai luottohäiriöitä ei ole. Ongelma on pätkätyöt ja palkan alhaisuus.
Eli tästä syystä ei ole edes varaa hankkia ajokorttiakaan.
Itse totean kuitenkin että naisten puolelta ei ole tullut syrjintää. Ovat usein olleet vain yllättyneitä että työnteko ei välttämättä ole kannattavaa Suomessa. Toisaalta olen ehkä vähän keskitasoa paremmannäköinen ja siisti olemukseltani. Osaan normaalit käytöstavat ja keskustelen neutraalisti melkein mistä tahansa.
Tietenkin ulkonäkö ja viihdyttävä olemus varmasti aiheuttaa tämän ja eräällä tavalla se on minun palkkani vaikken varsinaisesti ole maksullinen mies.
Ehkä joku saattaa pitää minua lokkina, mutta usein se varakkaampi kyllä on aina maksanut kun näkee että otan mieluummin lasin vettä kahvilassa tai baarissa käytännön syistä.
Olemukseltani olen ihan siisti ja hygienia on kunnossa.
Ostovoima ei vain oikeasti pk-seudulla riitä turhuuksiin.
Sinäkin sielä joka ajattelee että "paskat en maksaisi tuolle juomia ja wieneriä".
Kyllä sä maksaisit, ai että sä maksaisit. Se on normaali sosiaalinen paine ja ystävällisyys joka johtaa siihen että sun tililtä menee rahaa mun eteen lautaselle pullan ja kahvin muodossa.
Se nyt on vain kohteliasta ostaa toiselle jotain.
Aluksi tulee pieni hymy ja kysymys että voinko tarjota jotain.
En koskaan kieltäydy tarjouksista.
Mulle tämä ei ole edes vaihtoehto. Jos käyn treffeillä ja haluan romantiikkaa, niin hoidan tämän arvokkaasti. En siis häpeile että työpaikat Suomessa on köyhiä ja ei ole varaa maksaa kelvollista palkkaa jolla voidaan ylläpitää kahviloita ja pienyrityksiä yllä.
Ei ole minun häpeäni :)
Kiitos muuten kaikille ihmisille jotka aina tarjoatte ne kahvit. Se on erittäin ystävällistä ja kohteliasta vesilasillista kohtaan <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä yksisarvista vain ei ole tulut vastaan mutta uskotaan, nuori George Clooney saisi treffikutsun ja hän hyväksyisi sen ilolla koska kutsuja olit Sinä
En toki kaikkia kutsu, tietenkään. Vain kiinnostavat miehet saavat kutsun. Miehet taitavat yrittää kaikkea millä on pulssi, ja sitten itkevät kun tulee kalliiksi?
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+ kirjoitti:
Ai näitä hupaisia naisvihaketjuja!
Joo, jos olisin treffeillä, niin tuo naisvihaa uhkuva "tasa-arvokommentti" saisi katsomaan pitkään ja miettimään uudestaan, haluanko viettää aikaa tällaisen miehen kanssa.
Kahvit maksan itse, tarjoanpa välillä miehellekin. Miksei?
Niin, kyllä me huomattiin, että ap on mies vaikka leikkii naista.
Helppo huudella naisena tarjoavansa välillä jos siltä tuntuu :)
Se kun ei ole kiveen hakattu velvollisuus niin söpöä poiketa joskus normista. Miksei
#itsenäinen
Mitä höpiset? Mistä normista? Sanoin juuri, että maksan omani aina. Siis aina. Minusta olisi noloa, että mies maksaisi ja jäisin jotenkin velkaa hänelle.
Pidemmässä parisuhteessa vuorotellaan tai se maksaa, jolla on ollut tilipäivä tms.
Onko sinulla seurustelussa ja treffailussa jotain "kiveen hakattuja velvollisuuksia"? Mitä ne ovat? Ei minulla vain. Minä kannatankin aidosti tasa-arvoa.
Viimeksi kun olen ollut liikkeellä uuden miehen kanssa oli mukava päivä, lenkkeiltiin ja tarjosin miehelle munkkikahvit. Hän tarjosi mehua luonaan. Kumpikaan ei heitellyt katkeria kommentteja lokeista tai tasa-arvosta. Oli oikein kivaa.
Sinä kannatat, 99% naisista ei kannata -> miehillä on eri velvollisuudet kuin naisilla.
Siitä normista höpisen
Ja tämä "normi" ilmenee mistä?
Jos vaivaudut lukemaan tämän ketjun, ei kyllä näytä tällaista normia olevan.
Onhan se aina ikävä juttu, kun trollailu ei otakaan tulta alleen. :(
Normi = kutsuja maksaa
Normi = kutsuja on (lähes aina) mies koska mieshän sitä tapaamista haluaa enemmän, eikös? Miksi joku mies olisi edes naisen huomion arvoinen? Julkkikset ja oikeasti rikkaat asia erikseen.
normi+normi = mies maksaa
Pitkässä suhteessa asiat tasoittuvat, mutta edelleen naisella on etuoikeus odottaa prinssiään saapuvaksi ja prinssihän saapuu, ennemmin tai myöhemmin.
ajatusleikki: jos kaikki miehet yhdesä yössä alkaisivat käyttäytymään kuin naiset tässä asiassa (aloitteen teko jne) niin mitäs tykkäisitte?
Näin on onneksi tapahtumassa edes hiljalleen. Äidit valittavat tälläkin palstalla kun pojat pelaavat mielummin sitä pleikkaria kuin menevät diskoon opettemaan rooliaan: kuinka tehdä tyttöihin vaikutus. Minusta se on aivan helvetin hyvä asia.
No on jollain joutoaikaa rakennella oikein mutkikkaita ajatushimmeleitä siitä, miten epäreiluja naiset ovat ja miten kamalia kaikki. Mutta on se toki siinä mielessä hyväkin, että aikaa ei enää taida jäädä häiriköidä naisia livenä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suhtaudut sellaiseen mieheen joka ei halua ostella turhia ja juo vain sen veden.
Hävettääkö sellaisen kanssa olla kahvilassa, jos noin muuten puitteet on kohdillaan?
Minä en nimittäin osta tässä maassa yhtään tuotetta, joka on liian absurdi hinnaltaan.
Ei minulle ympäristötietoinen mies ole ongelma, eikä köyhyyskään. Jos niiden alta paistaa pska asenne ja naisviha, SE on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vinkki sulle joka juot sen vesilasillisen.
Ota teepusseja mukaan taskuun, niitä voi juoda kahvilassa kun pyydät lämmintä vettä.
Olen aina säästösyistä ottanut omat teet mukaan kahvilaan =)
Vanha tapa opiskeluajoilta hih
Ehdotan jankkaajille:
Kutsukaa toisenne Pelastusarmeijan joulupuurolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lutuisia valivalimiesparkoja. Treffeille pitäisi päästä, mutta sinnekin halutaan vain, jotta voidaan mulkoilla naista, uhriutua ja laskea pennejä. Ja sitten pllua pitäisi saada lopuksi.
Tämä mielikuva huvittaa minua suuresti.
Hei älkää miehet treffailut kun se on näin vaikea asia teilke: kun pitäis jopa lähestyä näistä ja sanoa jotain ja sitten vielä pyytää ulos ja sitten kun on se tapaaminen niin pitäis vielä kahvioon maksaa. Entäs jos ihan kotiin jäisitte playkkaria pelaamaan ja unohdatte naiset- on nimittäin elämää suurempi asia teille. Ja jos treenaaminen on näin vaikeaa, niin en usko , että selviätte seurustelusta ja parisuhteesta. Säästäkää itseänne ja meitä naisia
Tuntuu se olevan molemmille suuri asia kun kerran olette valmiita unohtamaan koko tyypin jollei raha löydä tiskiin
Kertoo ihan riittävästi tyypistä, jos koko tämä juttu näyttäytyy vain rahan valossa. Valtaosa naisista kun ymmärtää, että kyse on asenteesta, käytöstavoista ja suhtautumisesta naisiin yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvossa jokainen hoitaa omat asiansa itse, en minä halua enään olla alistetussa asemassa että joutuisin maksamaan kahvit, avaamaan ovet tai vaikka kantamaan painavia tavaroita.
M29On ihan peruskohteliaisuutta, että ovesta ensin menevä pitää ovea auki seuraavalle tulijalle. Miksi luulet, että naiset eivät kanna painavia tavaroita?
Tää ovenavaus on joillekin miehille joku maailman kaatava juttu. Pidän toistuvasti itse esim kaupan ovea auki muille, miehillekin. Tuntuu epäkohteliaalta päästää ovesta irti niin, että se tulee juuri takana tulevan naamalle. eri
Joskus ammoin erehdyin avaamaan oven parille naiselle, sain palautetta: "Luuletko sä, että naiset eivät osaa avata ovea itse?!".
Oli aivan pakko todeta, että "Vaikea sanoa avaamisesta, mutta ovesta kulkeminen vaatii harjoittelua".
Menivät sitten mielenosoituksellisesti toisesta ovesta.
No ei siinä, näillä mennään.
Todella ikävää ja epäkohteliasta käytöstä tuollainen jos totta.
Itse ainakin aina kiitän ja ihania miehet jotka viitsivät pitää varta vasten ovea auki tuntemattomalle.
Syrjäytyminen? Sen kaverit on netissä ja kun 18, sun velvollisuudet päättyy.
Se että ennen normi oli "mene ulos ja hurmaa naiset, näytä että olet sen arvoinen" ei tarkoita että 2025 olisi sama tilanne. Mutta sehän ei tyttöjä haittaa, osalle riittää edelleen prinssi ja loput voivat odotella maksajaa maailman tappiin :)