Voiko työnantaja antaa varoituksen vapaa-ajalla tapahtuvasta käytöksestä?
Tissikaksikko sai rintojen vilauttelusta varoituksen työnantajaltaan. Voiko työnantaja antaa varoituksen vapaa-ajalla tapahtuvasta vilauttelusta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minä sain harjoittelupaikastani ankaran varoituksen, kun minun oli nähty menevän vapaa-aikanani baariin. Alkoholinkäyttö ei kuulema sovi hoiva-alalla työskentelevälle.
Ai eikö siellä baarissa sitten voi tehdä muuta kuin juoda alkoholia? Tai siis, onko siellä pakko juoda alkoholia, jos ovesta astuu sisään?
Ei nyt ehkä ihan liity tähän, mutta etenkin niiden kannattaa lukea, jotka ajattelevat, että missä tahansa työssä saa tehdä mitä tahansa myös vapaa-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Keittiöharjoittelupaikasta (vanhustentalon keittiö) tuli varoitus, jonka opettaja julisti koko luokan edessä kun kävin ennen harjoittelujaksoa hakemassa pukutilojen avaimen ja minulla oli renkaat korvissa sekä sormus sormessa. Ei ollut tarkoituskaan mennä keittiöön korut päällä - kaikken kauheinta tässä on se, että olen miesoletettu. Olin tuolloin parikymppinen rokkari.
M 45
Korut ja hiuslisäkkeet ja tekokynnet on on kyllä helvetistä kun puhutaan sairaalan leikkaussalista ja keittiöistä. Keittiöissä ei nyt hengenvaarallisia tilanteita varmaan ole sattunut mutta Eestissä ainakin 2 ihmistä kuoli bakteeriin joka sai alkunsa leikkaussalin sairaanhoitajan tekokynnen alta.
Kyllä työsuhteessa voidaan edellyttää myös lojaliteettivelvollisuutta. Työnantajan mainetta ei saa vahingoittaa. Koskee myös esim. nettiin kirjoittelua.