Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulmuni nyt A-Studiossa

Vierailija
11.12.2019 |

Onko tuo ihminen jotenkin yksinkertainen? Jotenkin antaa itsestään aivan dorkan vaikutelman. Ihan kuin toimittaja puhuisi jollekin ennalta koodatulle botille.
Mitä mieltä?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki poliitikot puhuvat aikalailla samalla tavalla. 

Kierretään kysymys, ja toistetaan kerrasta toiseen jotain minkä voisi käsittää liittyvän kysymykseen, mutta samalla niin että voi täysin kiistää sanoneensa tai tarkoittaneensa niin.

Enemmän ihmetystä tuottaa se, miten kaikki politiikassa OSAAVAT puhua niin ympäripyöreitä, aikalailla ensimmäisessä haastattelussa poliitikokse ryhtymisen jälkeen. 

Et sitten varmaan ole paljon politiikkaa seurannut, kun et ole koskaan poliittista debattia seurannut. Ympäripyöreyksien puhuminen ei kuulu politiikkaan tai ylipäätään mihinkään laadukkaaseen viestintään. Poliitikot, jotka toistelevat oman puolueohjelmansa fraaseja osaamatta keskustella ja argumentoida eivät yleensä pääse puolueen johtotehtäviin, mutta joskus sellainen vahinko pääsee käymään, mistä tietysti seuraa poliittista viihdettä katsojille ja kommentaattoreille. Kulmunia on kuitenkin kohdeltu silkkihansikkain mediassa hänen ikänsä takia.

Vierailija
62/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierretään kysymys, ja toistetaan kerrasta toiseen jotain minkä voisi käsittää liittyvän kysymykseen, mutta samalla niin että voi täysin kiistää sanoneensa tai tarkoittaneensa niin.

Enemmän ihmetystä tuottaa se, miten kaikki politiikassa OSAAVAT puhua niin ympäripyöreitä, aikalailla ensimmäisessä haastattelussa poliitikokse ryhtymisen jälkeen. 

Kulmunin ja Marinin tapauksessa tuo kiertäminen tapahtuu huomattavasti kauempaa.

"Lapset pitää palauttaa mutta äitejä ei koska he ovat terrorismiuhka." Tämä toistuu omana ja kenties puolueen kantana. Tässä vaan unohdetaan että hallituksen kantaa ei ole vielä kysytty.

"Tilanteelle täytyy löytää oikeudellinen pohja." Tämä ei tarkoita juurikaan mitään muuta kuin hyvän ratkaisun haikailua. Vakuuttavia sanoja mutta ei käytännön mahdollisuuksia. Kyse on myös kurdien oikeuskäytännöistä joihin hallituksellamme ei ole muutosvaltaa.

"Tavoitteena on ensisijaisesti toteuttaa hallitusohjelmaa." Käytännön mahdollisuuksia tälle ei juurikaan ole mutta siitä huolimatta tämä on valittu vakiovastaukseksi.

"Yhteistyömme on vasta alussa". On vastaus silloin kun kysytään mahdollisista näkemyseroista hallituksen kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten varmaan ole paljon politiikkaa seurannut, kun et ole koskaan poliittista debattia seurannut. Ympäripyöreyksien puhuminen ei kuulu politiikkaan tai ylipäätään mihinkään laadukkaaseen viestintään. Poliitikot, jotka toistelevat oman puolueohjelmansa fraaseja osaamatta keskustella ja argumentoida eivät yleensä pääse puolueen johtotehtäviin, mutta joskus sellainen vahinko pääsee käymään, mistä tietysti seuraa poliittista viihdettä katsojille ja kommentaattoreille. Kulmunia on kuitenkin kohdeltu silkkihansikkain mediassa hänen ikänsä takia.

Hän on kotoisin Lapista. Näpsäkän näköiset, naiselliset naiset saavat erityisesti siellä isoja äänimääriä pelkän ulkonäkönsä perusteella. Peräkammarin poikia riittää. Toimiihan tuo etelässäkin. Millä luulette Tanja Karpelan päässeen aikanaan eduskuntaan?

Ei iso äänimäärä kerro hänen todellisesta poliittisesta suosiostaan.

Vierailija
64/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on kotoisin Lapista. Näpsäkän näköiset, naiselliset naiset saavat erityisesti siellä isoja äänimääriä pelkän ulkonäkönsä perusteella. Peräkammarin poikia riittää. Toimiihan tuo etelässäkin. Millä luulette Tanja Karpelan päässeen aikanaan eduskuntaan?

Ei iso äänimäärä kerro hänen todellisesta poliittisesta suosiostaan.

Se on ihan tunnettu tosiasia politiikan tutkimuksesta, että nuoret, kauniit naiset saavat enemmän ääniä. Varsinainen kansansuosio sitten rakentuu pätevyydelle ja kokemukselle, mutta suurin osa jää tietysti oman vaalipiirinsä tähdenlennoiksi, kun osoittautuu kuplaksi. Poliitikon pitäisi nauttia poliittisesta debatista ja paineesta ja lisäksi harkita sanansa tarkasti. Loppujen lopuksi puoluejohtajan työtä ei voi opettaa, vaan ne ominaisuudet ovat pitkälti persoonassa. Sen takia kokemattomuuteen ei oikein voi vedota, kun puhutaan pätevyydestä.

Vierailija
65/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, että täällä jotkut kehtaavat puolustella näin huonoa poliitikkoa, vetoamalla siihen, että ei saisi lytätä tai haukkua tai kovaan sävyyn arvostella. Totta kai saa! Katri on valtionvarainministeri herran jestas. Ja hänen toimeentulonsa on myös sen mukainen. Peruspenan ei tarvitse osata esiintyä niin kuin ministerin!

Kertokaa puolustajat vaikka ennemmin, että mikä Katrin mielipiteissä on hyvää ja miksi. Tai kehukaa mikä hänen esiintymisessään on hyvää. Itselläni on suuria vaikeuksia löytää Kulmunin esiintymisestä mitään hyviä puolia. En minä mitenkään häntä vastaan ole, hän on vain erittäin huonosti pärjännyt tehtävässään.

Vierailija
66/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä kompata, että kyllä Kulmuni vaikuttaa täysin epäpätevältä puolueen puheenjohtajaksi. Itse asiassa minä pidän Kulmunista henkilönä aika paljon muuten mutta puoluejohtajana hän ei tule kyllä pärjäämään. Jos nyt ajattelen Keskustan muita poliitikkoja, niin esim. Annika Saarikko olisi varmasti ihan pätevä puheenjohtajaksi. Mun on myös vaikea ymmärtää, että miten ihmeessä Kulmuni on tullut valituksi tuonne johtoon. Perinteisesti Kepun johdossa on ollut ihan korostetun vahvoja persoonia puheenjohtajina. Ja nyt Kulmuni vaikuttaa poikkeuksellisen heikolta persoonalta puheenjohtajaksi.

Vierailija
67/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, ketä valitatte Kulmunin arvostelusta, niin mistä lähtien poliitikkoja ei ole saanut arvostella ja mistä lähtien heille on pitänyt antaa aikaa tehtäviensä oppimiseen?

Kyllä heidän tulee olla valmiita niihin saappaisiin, joihin astuvat ja välittömästi puheillaan ja teoillaan saavuttaa kansalaisten suosio.

Jos ei, niin seuraava potilas. Tämän pitäisi olla itsestäänselvää politiikassa, jossa toimitaan vain ja ainoastaan kansalaisten antamien äänien varassa.

Vierailija
68/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on kysyä, miksi kepu äänesti Kulmunin johtoon eikä Kaikkosta.

Kaikki muu on vain seurausta siitä.

Vierailija
69/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakostakin mieleen tulee että onko Sipilä ollut joku taustavaikuttaja Kulmunin valinnassa. Voi olla että Kaikkonen olisi ollut itsenäisempi puheenjohtaja. Toki Kaikkosen vaalirahasotkut ovat myös voineet vaikuttaa asiaan.

Vierailija
70/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Busseilla kuljetttiin pohjoisesta ihmisiä äänestämään. Tässä on nyt tulos hörhöilystä koska koko kampanjaohjelma oli harvinaisen lapsellinen. Sipilää haukkumalla ja etäisyyttä ottamalla saatiin aikaan vain sekasorto ja epäluottamus. Itse katri on vain taustajoukkojensa aktiivisuuden tuloksena tässä tilanteessa ja varmaan itsekin ymmärtänyt ettei mitään hommasta tule.

Ei minulla ole mitään häntä vastaan henk koht mutta jos ajattelisi puolueen etua, eroaisi viimeistään kesällä.

Vierailija
71/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmuni esiintyi edukseen ja erinomaisesti. Ei takellellut. Esiintyy näköjään paremmin kun saa vastata yksin. Ryhmässä epävarma. Etenkin jos myös miehiä mukana. Ehkä alemmuuskompleksi jota koittaa paikata, mutta sortuu "epätahtiin".

Vierailija
72/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole kieltänyt muita arvostelemasta. Tottakai poliitikkoja saa arvostella, etenkin heidän tekemisiään. Itse ihmisten arvosteleminen on melko turhaa.

Olen siis sanonut vain, että itse en vielä tuomitse. Uusi hallitus on ihan tuoreeltaan päässyt puikkoihin, olisi epäinhimillistä olla heti perillä kaikesta. Omasta puolestani voin muutaman päivän antaa aikaa.

Kulmunista en tiedä yhtään mitään, voi olla floppi tai voi olla tosi kova luu. Näyttäkööt kyntensä.

Vierailija
73/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ole kieltänyt muita arvostelemasta. Tottakai poliitikkoja saa arvostella, etenkin heidän tekemisiään. Itse ihmisten arvosteleminen on melko turhaa.

Olen siis sanonut vain, että itse en vielä tuomitse. Uusi hallitus on ihan tuoreeltaan päässyt puikkoihin, olisi epäinhimillistä olla heti perillä kaikesta. Omasta puolestani voin muutaman päivän antaa aikaa.

Kulmunista en tiedä yhtään mitään, voi olla floppi tai voi olla tosi kova luu. Näyttäkööt kyntensä.

Sama hallitus se on jo kuin viime viikolla eli ollut koossa jo vaikka kuinka pitkään. Kyllä poliitikon pitää osata työnsä noin vaativissa viroissa eikä neljän vuoden pestissä voi olla vuoden harjoitteluaikaa. Jos sellaista tarvitsee on väärässä paikassa.

Vierailija
74/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama hallitus se on jo kuin viime viikolla eli ollut koossa jo vaikka kuinka pitkään. Kyllä poliitikon pitää osata työnsä noin vaativissa viroissa eikä neljän vuoden pestissä voi olla vuoden harjoitteluaikaa. Jos sellaista tarvitsee on väärässä paikassa.

Uudet vastuualueet. Miten se muutama päivä muuttui vuodeksi? : D

Vierailija
75/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa siltä että Kulmunilta puuttuu myös argumentaatiotaidot, tiedot ja osaaminen mitä valtiovarainministerin tehtävä vaatii. Marin , Andersson ja Ohisalo ovat aivan eri tasolla. Kulmuni vain toistelee samaa lausetta ja lopettaa vastauksensa 1-2 lauseen jälkeen, koska ei keksi enempää sanottavaa.

Vierailija
76/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ministeri on osallistunut hallitusohjelman valmisteluun, mistä on jo kohta vuosi kaikkine alkuvalmisteluineen ja tunnusteluineen. Kulmuni on käyttänyt tuota samaa fraasia joka ainoassa asiassa, missä on mukana. Ei ole ainoatakaan haastattelua, jossa tuota samaa korttia ei olisi vilauteltu. On uusi puheenjohtaja, on uusi ministeri, on uusi hallitus, on uudet tehtävät, joten enhän minä voi vielä mistään mitään tietää ja osata. 

Kyseessä on puolueen entinen varapuheenjohtaja, joka on ollut mukana politiikassa jo pitempään, mutta yhä edelleen tämä sama harjoitteluaika menee läpi kannattajille? Ihmettelen syvästi.

Vierailija
77/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa siltä että Kulmunilta puuttuu myös argumentaatiotaidot, tiedot ja osaaminen mitä valtiovarainministerin tehtävä vaatii. Marin , Andersson ja Ohisalo ovat aivan eri tasolla. Kulmuni vain toistelee samaa lausetta ja lopettaa vastauksensa 1-2 lauseen jälkeen, koska ei keksi enempää sanottavaa.

Samaa mieltä. Kulmuni ei oikein sovi ministeriksi mielestäni ollenkaan (eikä todellakaan valtiovarainministeriksi) eikä puoluejohtajaksi. Tavalliseksi kansanedustajaksi varmaan sopii kyllä.

Vierailija
78/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ministeri on osallistunut hallitusohjelman valmisteluun, mistä on jo kohta vuosi kaikkine alkuvalmisteluineen ja tunnusteluineen. Kulmuni on käyttänyt tuota samaa fraasia joka ainoassa asiassa, missä on mukana. Ei ole ainoatakaan haastattelua, jossa tuota samaa korttia ei olisi vilauteltu. On uusi puheenjohtaja, on uusi ministeri, on uusi hallitus, on uudet tehtävät, joten enhän minä voi vielä mistään mitään tietää ja osata. 

Kyseessä on puolueen entinen varapuheenjohtaja, joka on ollut mukana politiikassa jo pitempään, mutta yhä edelleen tämä sama harjoitteluaika menee läpi kannattajille? Ihmettelen syvästi.

En ole Keskustan kannattaja. En ole Kulmunin uraa seuraillut, kuulen mielelläni esimerkkejä, mielellään uutislinkin kera. Kaikki informaatio on plussaa, mutta huomaan että sinulla (jos kirjoitan edelleen sanalle henkilölle) on tapa puhua liioittelevasti, joten olisi kiva tietää minkä tason asiasta oikeasti on kyse faktojen kera.

Silti on nyt Kulpalla sen verran isommat saappaat, että vaikka olisi entisen pestinsä hoitanut mallikkaasti, vie tuo nyt vähintään muutaman päivän sisäistää. Mielummin kuulen harkittuja puheenvuoroja kuin kiireessä kyhättyä paniikkilässytystä.

Vierailija
79/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa, että Kulmunin keskusta ei ole vielä nähnyt ensimmäisiäkään vaaleja. Sipilä sai pohjatuloksen ja erosi puheenjohtajan tehtävästä.

Vierailija
80/86 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hei, oli käynyt kampaajalla!

Huomasin saman.

Tukka oli jopa kammattu.

Seuraava osoite olisi vaatturi, jotta saisi sopivanmallisia jakkuja. Rintaliivikaupassa voisi käväistä myös.

Valtiovarainministeri voisi pikkuhiljaa hylätä teinipukeutumisen.