Miten 37-vuotiaana äkkiä mies ja raskaaksi?
Olisko jollakin neuvoja tilanteeseeni? Olen siis 37-vuotias, ja biologinen kelloni tikittää ja kohta räjähtää. Minulla on miesystävä, joka ei halua lapsia. Olen yrittänyt viime aikoina painostaa miestä lapsen hankkimiseen, mutta järkevää se ei varmaan ole. Rakastan miesystävääni, vaikka suhteemme ei olekaan kovin vakaalla pohjalla.
Mies sanoo, että minun pitäisi löytää mies, joka haluaisi lapsia. Mutta mistä sellaisen nyt äkkiä löytäisi? Siis tarkoitan, että useimmiten tutustumiseenkin menee aikaa, vaikka vuosia, ennen kuin halutaan perhettä perustaa. Onko täällä kohtalotovereita? Niitä, jotka ovat vuosia olleet miehen kanssa, joka ei halua lapsia ja toivoneet, että tilanne vuosien kuluessa muuttuu? Onko täällä joku joka tällaisessa iässä on eronnut pitkästä suhteesta ja löytänyt jostakin miehen, jonka kanssa perhe on melko pian perustettu? Tarkoitan, että haluaisin lapsia ennen 40. ikävuotta.
Kommentit (85)
Olisiko kaveri/tuttavapiirissä sinkkumiestä, voisi skipata tutustumisvaiheen?
Tai sellainen mies joka ei parisuhteeseen ala mutta haluaisi myös lapsen, vaikka joku homomies jonka ksnssa kasvatuskumppanuus voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ajatellut 15 vuotta sitten. Se juna meni silloin.
T. 27-v ekaa lasta odottava, naimisissa ja parisuhdetta takana pian 8 vuotta.
Lasten saaminen ei näköjään tee sen paremmaksi tai kypsemmäksi ihmiseksi, ilkeä pysyy aina ilkeänä.
Naurattaa, kun kukaan ei lukenut tuota aikaisempaa kommenttia sen vertaa ajatuksella että tajuaisi ettei hänellä ole vielä lapsia 😂
Eli luetaan niin, että synnytyksen jälkeen hänelläkin on vielä toivoa.
Mulla oli sama tilanne samassa iässä, ja pitkä parisuhde päättyi eroon. Sen jälkeen ratkaisu oli täysin selvä: aloitin yksin hedelmöityshoidot. Ei todellakaan kannata alkaa 37-vuotiaana etsiä sitä oikeaa ja sitten vielä odottaa, että parisuhde on tarpeeksi varmalla pohjalla lapsen saamiseen. Pahimmassa tapauksessa löytäisit uuden, tekisitte sen lapsen ja vasta sitten selviäisi, että ette sovi yhteen. Sulla on koko loppuelämäsi aikaa löytää uusi mies, mutta ikkuna lapsen saamiseen on auki vain muutaman vuoden ajan. Lisäksi raskaaksi tulossa voi kestää, monelle se on vaikeaa tässä iässä. Olen nyt 39, käynyt hoidoissa pari vuotta ja saanut keskenmenoja, mutta en vielä vauvaa. Toivottavasti sulla on parempi onni matkassa.
Yh kirjoitti:
Pidä se mies ja jätä pillerit, hups oletkin raskaana! Kyllä se siitä lähtee. En lähtisi yksin hedelmöitys outoihin tai muutenkaan yksin uuteen tuntemattomaan. Nyt vaan rakennat siihen mitä sulla jo on ❤️
Huijaamalla toinen isäksi vastoin tahtoaan? Siinäpä se vasta kiva ja turvallinen vaihtoehto rakentaa tulevaisuutta, luottamuksellista parisuhdetta ja perheonnea! Täysin ala-arvoista touhua.
Minäkin menisin nopsaan hedelmöityshoitoihin jos olisin sinun tilanteessasi, kun lapsi kerran on toiveenasi. Oma lapsi on jotain sellaista mitä ei voi verrata mihinkään muuhun.
Miehiä on 70 000 enemmän kuin naisia ikäryhmässä 20-39, joten luulisi miehen löytämisen olevan helppoa.
Otat sellaisen miehen joka haluaa lapsen. Sinun on vain tehtävä valinta että haluatko jatkaa lapsettomana nykyisen miehesi kanssa, vai perustaa perheen toisen miehen kanssa.
Luin "miten 37-vuotiaana äkkiä mies raskaaksi" ja vähän mietin, että mitä ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ( paitsi aloin vasta tapailla miestä jonka lapset tehty) ja olen jo 42. Välillä sitä mieltä, että teen yksin ja välillä se tuntuu täysin mahdottomalta. Tajuan, etten enää ehdi löytää sopivaa miestä ja nykyinenkin lähtee varmasti kävelemään, jos lopulta tulisin klinikalla raskaaksi. Mitä siis tehdä? En tiedä.
En halua ilkeillä, puhun omasta kokemuksesta. 42-vuotiaana ei ole varaa enää miettiä yhtään, jos lapsia ylipäätään haluat. Eikä oikein 38-vuotiaanakaan. Moni ei tajua että hedelmöityshoitoprosessissa itsessään voi helposti vierähtää vuosi, jopa pidempään. Aikaa kuluu päätöksentekoon, ennenkuin homma saadaan käyntiin ja ennenkuin tärppää. Jos tulee keskenmeno niin taas on mennyt hukkaan kuukausia. Hups vaan ja vuosi on mennyt. Nyt vain nopea puntarointi kuinka kovasti sitä lasta haluaa. Sitten suosittelen toimimaan heti. Aina sitä pärjää, meitä on muitakin. Tsemppiä! :)
Lähtisin suhteesta, jos miehesi on kerran 100 % ettei halua lasta.
Olen sinua vuoden nuorempi eikä puolisoni vielä reilun kolmen vuodenkaan seurustelun jälkeen tiedä, haluaako hän isäksi. Ymmärtää kyllä, ettei minulla ole loputtomiin aikaa. Olen selvittänyt omaa hedelmällisyystilannettani ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa, joten peli ei ole vielä menetetty. En kuitenkaan tiedä, miten edetä asian kanssa ja minkälaisen takarajan voin asettaa miehelleni. Gynekologin kanssa keskustelimme myös muista vaihtoehdoista ja hän kertoi, että lapsen hankkimisen itsellisesti voi aloittaa aikaisintaan 6 kk erosta (tiedoksesi jos pohdit hoitojen aloitusta).
Jos nykyinen miehesi on muuten hyvä, mutta kertoo ettei halua lapsia, toimi seuraavasti:
1) Nosta asia vielä kerran pöydälle. Kerro tilanteesi ja hedelmällisyytesi faktat rauhallisesti ja kiihkottomasti miehellesi. Tuo suoraan esille tosiasia, että suhde loppuu lähiviikkoina, jos mies ei lapsentekoon suostu. Kerro myös, että tuon ikäiselle miehellekään lapsen teko ei ole enää varmaa, ja mitä pidemmälle asiaa vetkuttaa, sitä vanhempi hän olisi isäksi, jos sellaiseksi joskus kuitenkin haluaisi.
Anna miehelle viikko aikaa miettiä asiaa.
2) Viikon jälkeen kysy miehen kantaa asiaan. Oli vastaus mikä hyvänsä, ilmoita jättäneesi ehkäisypillerit pois. Kerro samalla, että et hyväksy mitään muutakaan ehkäisyä ja seksi kanssasi voi johtaa raskautumiseen. Älä kuuntele selityksiä elämäntilanteesta, töistä ym. vaan ole täysin ehdoton.
3) Harrastatte joko aktiivisesti seksiä tai jätätte seksin ja eroatte.
4) Todennäköisesti raskaudut joko luonnollisesti miehesi kanssa tai hedelmöityshoitojen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin suhteesta, jos miehesi on kerran 100 % ettei halua lasta.
Olen sinua vuoden nuorempi eikä puolisoni vielä reilun kolmen vuodenkaan seurustelun jälkeen tiedä, haluaako hän isäksi. Ymmärtää kyllä, ettei minulla ole loputtomiin aikaa. Olen selvittänyt omaa hedelmällisyystilannettani ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa, joten peli ei ole vielä menetetty. En kuitenkaan tiedä, miten edetä asian kanssa ja minkälaisen takarajan voin asettaa miehelleni. Gynekologin kanssa keskustelimme myös muista vaihtoehdoista ja hän kertoi, että lapsen hankkimisen itsellisesti voi aloittaa aikaisintaan 6 kk erosta (tiedoksesi jos pohdit hoitojen aloitusta).
En nyt ihan usko tuota 6kk juttua yleisenä käytäntönä. En ainakaan ole ikinä kuullut että se olisi jotenkin lakisääteinen. Lahjasoluja käyttävät käyvät aina psykologin kanssa keskustelemassa ja toki siinä voi selvitä ettei ole vielä eron jälkeen valmis hoitoihin. Mutta aika oudolta kulostaa jos ikä muutenkin on tulossa vastaan, mikä usein on yksin hoitoon hakeutuvilla, että vielä odotutettaisiin puoli vuotta. Kuka sen edes luotettavasti selvittää kauanko erosta on, ellei ole ollut naimisissa?
Miten te lapsia haluavat olette odottaneet näin pitkään? Itse olen nuorempi, mutta en ikinä ole halunnut lapsia enkä tule haluamaan. Ikävältähän se kuulostaa, mutta yli 30v ei ole varaa roikkua väärissä suhteissa, mikäli perheen haluaa perustaa.
Mene baarista jatkoille tai hommaa joku Tinder-deitti. Kerro ettei kumia tarvita koska käytät pillereitä ja oot puhdas koska lopetit juuri pitkän suhteen. Toista kunnes olet paksuna.
Tee tämän jälkeen treffiprofiili. Joku eronnut isä alkaa sun kanssa suhteeseen. Muista ottaa selvää, että välit eksään ovat hyvät. Sitten voitte eksän kanssa päittäin hoitaa lapsia välillä, että pääsette viettämään silloin tällöin aikuisten aikaa.
Hyvässä lykyssä saat lapsen biologisen isän myös hoitamaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten te lapsia haluavat olette odottaneet näin pitkään? Itse olen nuorempi, mutta en ikinä ole halunnut lapsia enkä tule haluamaan. Ikävältähän se kuulostaa, mutta yli 30v ei ole varaa roikkua väärissä suhteissa, mikäli perheen haluaa perustaa.
Eivät kaikki tiedä jo tarpeeksi nuorena haluavansa lapsia. Joillakin mieli muuttuu, esimerkiksi itselläni epämääräinen todennäköisesti ei - kanta on muuttunut pikkuhiljaa todennäköisesti kyllä - mielipiteeseen. Näin yli kolmekymppisenä alkaa tajuta, ettei kannata hirttäytyä somen ja median syöttämiin ahtaisiin käsityksiin siitä, millainen ihminen on sopivaa äitimatskua. Aiemmin luulin että en ole oikeaa tyyppiä, kun en ole pullantuoksuinen muiden puolesta uhrautuja ja passaaja, jonka ainoaksi elämän sisällöksi riittäisi lapsi.
Yh kirjoitti:
Pidä se mies ja jätä pillerit, hups oletkin raskaana! Kyllä se siitä lähtee. En lähtisi yksin hedelmöitys outoihin tai muutenkaan yksin uuteen tuntemattomaan. Nyt vaan rakennat siihen mitä sulla jo on ❤️
Jos joku on pakko huijata isäksi, niin toivottavasti olisi edes semmoinen, joka huijaa naisia seksiin 👀
Vierailija kirjoitti:
Yh kirjoitti:
Jos joku on pakko huijata isäksi, niin toivottavasti olisi edes semmoinen, joka huijaa naisia seksiin 👀
Miten huijataan naisia seksiin?
Isä kirjoitti:
Jos nykyinen miehesi on muuten hyvä, mutta kertoo ettei halua lapsia, toimi seuraavasti:
1) Nosta asia vielä kerran pöydälle. Kerro tilanteesi ja hedelmällisyytesi faktat rauhallisesti ja kiihkottomasti miehellesi. Tuo suoraan esille tosiasia, että suhde loppuu lähiviikkoina, jos mies ei lapsentekoon suostu. Kerro myös, että tuon ikäiselle miehellekään lapsen teko ei ole enää varmaa, ja mitä pidemmälle asiaa vetkuttaa, sitä vanhempi hän olisi isäksi, jos sellaiseksi joskus kuitenkin haluaisi.
Anna miehelle viikko aikaa miettiä asiaa.2) Viikon jälkeen kysy miehen kantaa asiaan. Oli vastaus mikä hyvänsä, ilmoita jättäneesi ehkäisypillerit pois. Kerro samalla, että et hyväksy mitään muutakaan ehkäisyä ja seksi kanssasi voi johtaa raskautumiseen. Älä kuuntele selityksiä elämäntilanteesta, töistä ym. vaan ole täysin ehdoton.
3) Harrastatte joko aktiivisesti seksiä tai jätätte seksin ja eroatte.
4) Todennäköisesti raskaudut joko luonnollisesti miehesi kanssa tai hedelmöityshoitojen kautta.
Kannatan 👍
Mene baarista jatkoille tai hommaa joku Tinder-deitti. Kerro ettei kumia tarvita koska käytät pillereitä ja oot puhdas koska lopetit juuri pitkän suhteen. Toista kunnes olet paksuna.
Tee tämän jälkeen treffiprofiili. Joku eronnut isä alkaa sun kanssa suhteeseen. Muista ottaa selvää, että välit eksään ovat hyvät. Sitten voitte eksän kanssa päittäin hoitaa lapsia välillä, että pääsette viettämään silloin tällöin aikuisten aikaa.
Hyvässä lykyssä saat lapsen biologisen isän myös hoitamaan lasta.
Tämä ilman tuota valehtelua. Eivät useimmat miehet pahemmin välitä onko ehkäisyä vai ei, kunhan saisi laittaa ilman kortsua sisään 😂
Alfa Seppo 41v kirjoitti:
Mää voin tulla pistämään sut raskaaksi :) Kohan et maksuja multa rupea perimään etkä juorua mun vaimolle he heh T. Alfa Seppo 41v
Tervemenoa pistämään. Ethän tule ikinä takaisin. Toivoo vaimo (pian ex).
P.S. Se muuten kirjoitetaan "beta". Vois oikeastaan sanoa "gamma", jos yhtään säteilis.
Valitettavasti kaikkien kumppaneiden kanssa ei ole mahdollista saada lapsia. Suurin osa yli 40v omaavat todella pitkät parisuhteet. Tuollaisissa pitkissä parisuhteissa ei aleta kumppania heittämään kiertoon lapsettomuuden takia (tai ainakaan kaikki). Tietty myös tuossa ikäpolvessa on niitä jotka haaveilevat todella nuorista naisista ja kuvittelevat parantavansa mahdollisuutta nuorempiin.