Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 37-vuotiaana äkkiä mies ja raskaaksi?

Paniikkiapukkaa
11.12.2019 |

Olisko jollakin neuvoja tilanteeseeni? Olen siis 37-vuotias, ja biologinen kelloni tikittää ja kohta räjähtää. Minulla on miesystävä, joka ei halua lapsia. Olen yrittänyt viime aikoina painostaa miestä lapsen hankkimiseen, mutta järkevää se ei varmaan ole. Rakastan miesystävääni, vaikka suhteemme ei olekaan kovin vakaalla pohjalla.
Mies sanoo, että minun pitäisi löytää mies, joka haluaisi lapsia. Mutta mistä sellaisen nyt äkkiä löytäisi? Siis tarkoitan, että useimmiten tutustumiseenkin menee aikaa, vaikka vuosia, ennen kuin halutaan perhettä perustaa. Onko täällä kohtalotovereita? Niitä, jotka ovat vuosia olleet miehen kanssa, joka ei halua lapsia ja toivoneet, että tilanne vuosien kuluessa muuttuu? Onko täällä joku joka tällaisessa iässä on eronnut pitkästä suhteesta ja löytänyt jostakin miehen, jonka kanssa perhe on melko pian perustettu? Tarkoitan, että haluaisin lapsia ennen 40. ikävuotta.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n31 kirjoitti:

Hedelmöityshoidot nyt ainakin on täysin typerä idea. Siis maksat kymmeniä tuhansia euroja, stressaat, annat kroppasi koemaljaköyttöön, piikität itseäsi ties millä hormoneilla jne. Vaikka homma hoituu minuutissa täysin luonnollisesti ja ilman kuluja. Kaikkea sitä maailmassa keksitäänkin ihmisten rahastamiseksi...  Anonyymisti isket jonkun kivan miehen baarista, siinä se. Sitä on tehty maailman historian verran. 

No kuitenkin, itse kyllä varmaan tekisin vaan rehdin ilmoituksen treffipalstalle. Millainen minä olen ja millaista miestä etsin ja millaiseen elämään. 

En nyt ihan anonyymisti lähtisi iskeen, mutta koita löytää joku back up kaverimies joka on valmis tekemään sut raskaaksi, jollet löydä sopivaa kumppania X.X. päivänmäärään mennessä. (eli mies joka ei itse halua lapsia, mutta kuitenkin halukas antaan spermaa ja sinä hoidat sitten lapsen yksin) 

Vierailija
82/85 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa on tärkeää, että pistät elämäntapasi kuntoon, jotta raskaus sitten onnistuu helpommin kun se oikea mies tulee kuvioihin. Eli muutat ruokavalion erittäin terveelliseksi, lopetat tupakoinnin jos poltat. Jos vielä käytät pillereitä, lopeta ne heti, sillä joidenkin naisten on vaikea tulla raskaaksi suoraan pillereiden lopetuksen jälkeen, kun keho ei vielä ole sopeutunut uuteen kuukautisrytmiin.

https://www.libero.fi/sinun-vaiheesi/artikkelit/toiveena-raskaus--/para…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi syyttää vain itseään tässä tilanteessa.

Jos haluat lapsen niin et sinä siihen muuta tarvi kuin miehen kenen kanssa harrastat seksiä ilman ehkäisyä.

Vierailija
84/85 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n31 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole tyytyväinen tämän maan arvoihin ja asioihin, eikä minua myöskään oikeastaan kiinnosta olla mikään "koti-isä". Lapsia voisin kyllä tehdä jos perhemalli olisi se "perinteinen", tällä en tarkoita ettenkö osallistuisi millään tavalla lapsen hoitoon tai kotitöihin vaan sitä että saisin olla se mies siinä perheessä. 

Ja mitäs se tarkoittaa? Anna kun arvaan, osallistuisit silloin kun huvittaa. 

Juu u, uskon kyllä että se on oikein hyvä päätös jos et lisäänny ihan heti. 

Minäkin mietin, että mitä ko. kirjoittaja käytännössä tarkoittaa :D

Ja samantapaiseen johtopäätökseen tulin. Luultavasti haluaisi myös, että hänen tarpeitaan ja mielipiteitään pidettäisiin automaattisesti tärkeämpinä kuin muiden.

Mutta tällaisen olettamuksen automaattinen tekeminen on täysin ok? Muutaman lauseen perusteella ihmisestä tehdään täydellisen epäkelpo ihminen edes haaveilemaan lapsista ja perheenperustamisestä ja tämä toista tallova kyökkipsykoosi pitää vielä jakaa muillekin.

Ja tässä onkin se suurin syy, miksi mikään tässä maassa ei enää onnistu oikein mikään. Jostain syystä ihmiset on ajettu toisiaan vastaan, erityisesti vastakkaista sukupuolta ja eri ikäluokkaa oleviin suhtaudutaan aivan liian usein suorastaan vih¤mielisesti ja tämä on aivan liian monen mielestä totally fine. Monelle ei ole pieninkään ongelma, että porukallakin lyödään surutta vyön alle vain siksi että ajatukset ja arvomaailma eroaa omasta. Tästä maasta on kadonnut todella lyhyessä ajassa toisten ihmisten kunnioittaminen ja arvostus, ei hyväksytä sitä että ihmiset on erilaisia vaikka siitä paasataan enemmän kuin koskaan. Vai onko se niin, että pitää olla "oikealla tavalla" erilainen? Jos olet ihan vaan tavallinen, normaali ja suht konservatiivinen niin oletkin täysin vääränlainen eikä sinua pidä kenenkään hyväksyä?

Sori ot.

N43

Vierailija
85/85 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi syyttää vain itseään tässä tilanteessa.

Jos haluat lapsen niin et sinä siihen muuta tarvi kuin miehen kenen kanssa harrastat seksiä ilman ehkäisyä.

Totta toisaalta, mutta kuka haluaa lisääntyä jonkun randomtyypin kanssa jolla voi olla jokin tarttuva tauti tai vaikka jokin lääkitys jonka takia pitäisi ehdottomasti käyttää ehkäisyä. Tai vaikka vahvasti periytyvä geenivirhe?

Tuo on huonompi homma, että ap havahtui asiaan vasta nyt viimeisellä minuutilla. Viisikin vuotta aiemmin olisi ollut aivan eri tavalla aikaa suunnitella, tutustua ja toimia, nyt on miltei pakko vain toimia eikä mitään takeita enää ole mistään.

Sinänsä ikävää, että reilun vuosikymmenen ajan on rummutettu kuinka "hienoa" on, että ne lapset tehdään myöhään ja nuorena uskalletaan elää sinkkuelämää. Nyt sitten onkin vaihtunut ääni kellossa ja kerrotaan kuinka mieskään ei voi (tai ainakaan ei pidä) lykätä lisääntymistä vaan spermanlaatu ja hedelmällisyys laskee siinä missä naisillakin. Lisäksi jatkuvasti yleistyvä ylipaino vaikeuttaa raskaaksi tulemista, joten ehken sitä aikaa "makeaan" sinkkuelämään ei todellisuudessa olekaan kuin parikymppisenä.. Nämä tinderit sun muut ei mitenkään edistä normaalia pariutumista vaan päinvastoin. Voi olla suhteellisen runsaasti melkoisia ihmisraunioita kun nämä nykypäivän pikaruoalla ja energiajuomilla marinoidut teinit/nuoret hoksaavat, että ei saakeli, se tietty juna menikin jo ja sen kyytiin ei enää pääsekään. Ja se on ihan oma syy :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme