Pco -Plikat
kokeillaans nyt tätä listan tekoo..
Aarrearkku vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02.
Auris PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit oli käytössä yhteensä 8 kiertoa 1½v aikana, lopuksi ne ei enää tehonneet. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt ollaan menossa Tampereelle yksityiselle, suunnitelmissa IVF, suunnitteluaika on 9.5. Jännityksellä odotetaan mitä tää vuosi tuo tullessaan...
katjuska12 173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella.
kurnau 169/64 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Pari km ja hyperi takana. Eka PAS 5.5, jatkossa vain IVM-hoito kun hormonit eivät sovi.
saarukka2 .....
:)Katala minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla.
MaggyOo 172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa.
seruska vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää.
sallura minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova.
Enni-Maija minä -78. mies-65. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoidoilla 3 keskenmenoa ja poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 asti, sittemmin clomi+luge ei tulosta, 3xIUI clomit+menopur+metforem negaa, nyt mennään IVF eteenpäin.
nantsu22 minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä.
Eloveena77 minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana.
lillamy-02 lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05.
sweet77 Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon.
kalevi Itte pian 32v. ja mies 33v. Pco todettiin -02 väestöliitossa taysissa, jossa hoidoissa nyt toista kierrosta. Esikoinen sai alkunsa -03 ekasta inssistä yhdistelmästä: clomit 3kpl/pvä kp3-8 + menogon +metut + pregnyl. Pikkumies nyt 2v pian 3kk. Nyt p2-projektissa mukana 11/05 ja insseillä yritetään. Clomit eivät antaneet vastetta, joten nyt toista kiertoa menopurilla ja tietty metut tukemassa. Muniksia ei vain meinata saada kasvamaan / ovis syttymään, joten pitkään on annoksien kanssa pähkäilty. Mikäli inssit eivät saa tuulta alleen, loppusyksystä ilmeisesti ivf odottaa.
jusupus minä -82, mies -78, vauvaa toivottu 04/04 lähtien, PCO todettu yksityisellä syksyllä -04 ja tutkimukset alkoi kunnallisella 02/05, miehellä todettiin siellä vasta-aineita vaikkakin muuten melko hyvää, toukokuussa -05 alkoi metformiini, syksyllä piti aloittaa clomiavusteiset inssit, mutta ultrissa todettiin 2xei ovulaatiota, toisella kertaa terot auttamaan uutta kiertoa vauhtiin, jotta ennen joulua ehdittäisi inssiin, yllättäen vuoto ei alkanut vaan olin raskaana joka todettiin alku-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi rv7+2, uutta yritystä jatkettiin clomeilla, ekaan kiertoon inssi negaa, toisessa ei taaskaan ovulaatiota, joten kolmannella oli nyt käytössä 2 tabl. clomeja, kp 16 pregnyl ja tänään kp18 laitettiin siittiöt matkaan, jos negaa niin seuraavaksi ilmeisesti clomien lisäksi piikityksiä kasvattamaan muniksia.
eviskam inä -77 ja mies -75, pco todettu jo -95. Yritystä ollut vuodesta -96. Clomeja kokeiltu yht.5 kiertoa, ei vastetta. Ovulaation induktio *3 -98, yhdestä kierrosta ovulaatio, muissa ei vastetta. IVF -99, josta tuloksena 1*2:den alkion siirto, ja siitä alkanut kemiallinen raskaus. Vuonna -02 yllätys luomuraskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon viikolla 6. Nyt sitten aloitettu taas hoidot uudella innolla, ja ensimmäinen inssi olis tiedossa ensi kiertoon, ja jos ei siitä tulosta, niin sitten elokuussa IVF. lisäykseksi vielä, että tässä välissä en ole käyttänyt muita hormoneja, kuin Teroluteja menkkojen aikaan saamiseksi.
Siirisofia75 Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Kolme inssiä tehty ja tämän kolmannen testipäivä on tulevan viikon keskiviikko. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja tässä jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt pari kuukautta. Tällä kertaa ajoitus oli täydellinen, ovulaatio käynnissä ja A-luokan veijareita peräti 39 miljoonaa. Ei ole aiemmin odotukset ja toiveet ollut näin korkealla.
Siirukka[color=orchid ]5v yritystä,monta hoitokertaa,tyttö sai alkunsa luonnollisesti(syntyi 8/02),nyt toista yritetty 2v,hoitoihin lähtö syksyllä,pco todettu v.2000)
Naksukka minä vm. -77, mies vm. -74, pco todettu 10/03 & 11/03 kohdusta poistettu polyyppi. Reilun puolentoista vuoden yrityksen jälkeen syntyi esikoispoikamme 5/05 toisesta clomikierrosta. Nyt pikkukakkosen yritys aloitettu 3/06. Clomit jälleen käytössä.
ki-ra Meillä yritys aloitettu 04/05 ja toukokuussa tuli tieto PCO:sta eli ihan tuoreita ollaan asian kanssa.
Ikää 24 mulla ja mies 26. Yksi km ihan raskauden alussa 05/05.
Tutkimukset alussa.
Plussanneet PCO plikat
Ronjoo la 7.12.2005
Samojedi_79 la 2.12.2005
Alexiana la 20.2.2006
tuusannuuska la 9.2.2006
:)Katala la 12.3.2006
(H-R) la
bisous la 10.7.2006
Mörötin-81 la 3.11.2006
Piippuli la 7.8.2006
Millä keinoin plussasin?
Mörötin-81: 3. inssi
Ronjoo: 3. inssi clomeilla ja puregonilla
Samojedi_79:clomit
Piippuli: 1.IVF 1. PAS (lääk.)
Kommentit (43)
Moikka!
Lueskelin tätä pinoa pitkästä aikaan ja kiinnitin yhteen asiaan huomiota: sitä ettei missään nimessä suositella karppaamista ja siihen ettei pco ja sokeri sovi yhteen.
Ok, mutta ravitsemusterapeutti puhui kyllä samasta asiasta: hiilihydraatit ovat suomeksi sokereita. Eli karppaus tarkoittaa vähähiilarista ruokavaliota eli vähennetään sokerin osuutta ruokavaliossa. Ja tätä samaahan hän sinulle suositteli, vaikka ei sanonut sanaa karppaaminen. Oikeasti minua naurattaa, että antaa ohjeita, että älä vaan karppaa (=vähennä sokereiden osuutta ravinnossasi), mutta vähennä ja vältä sokeria. Mielestäni TÄYSIN sama asia.
Itse pco-laisena, fysioterapeuttina ja personal trainerina voin syvällä rintaäänellä kertoa, että vähähiilarinen ei ole vaarallista. Vähähiilarisia dieettejä on monta erilaista (yksi tunnetuin Atkins ja sitä en nimenomaan suosittele). Hyvä suhde on kaikkia noin 30%.
Ja veikkaan, että sinusta tulee karppaaja kuitenkin, halusit tai et :)
Itse minulla tippui kevyellä karppauksella 4 viikossa 6 kiloa ja olen normaalipainoinen. Laihduin siis hieman liikaakin. Nykyisin säätelen painoani hiilareilla eli sokerin määrällä.
Terkuin,
kurnau =D
...erittäin hyvää juhannusta kaikille :)
(.) Dieetti jatkuu mut juhannus kyl sai sen menee aika mönkään.. tai siis vika on kyl itsessä kun ei itsekuri pidä eikä juhannuksessa mut kuitenkin.. Olo on ainakin ollut dietin kans paljon parempi ja odotan jo innolla taas jumppaan pääsyä juhannuksen kiinni olojen jälkeen.
Kurnau:
Tosiaan sokeri on hiilihydraattia, ja asia on ristissä toiseen.. Hmm mut tarkoitti varmaan sitä et aika monessa terveellisenäkin pidetyssä ruoassa on hiilihydraatteja ja niiden välttäminen ns. karppauksen aikana ei ole suotavaa. Esim. Leipää, maitoa ynm.. Missä nyt sitä sit ikinä onkin. Sen takia (tää on sit vaan arvaus) se ravitster. ei suosittele sitä karppausta kun ihmiset säätää sit liikaa ruokailuaan ja menee vaan entistä enemmän ruokavalio mönkään. Niin no en kyl oo varma mut joku syy sillä siihenkin varmasti on.
Jokainen varmaan tietää ja tuntee itselleen parhaat tavat ja tottumukset.
Mulle on ainakin ollut ihan toimiva juttu lautasmalli ja liikunta.
Mites muut kuinka on kesä sujunut? Lomilla? Itsellä viel 5 viikkoa lomaa ja sit pitäis alkaa työt (?)
[color=red] Aurinkoista kesää kaikille [/color]
Tervehdys lomalaiselta!!!
Ilmat saisivat näin lomailijan kannalta olla hiukkasen paremmat, onneksi kuitenkin on edes tuo 20 astetta vaikka onkin pilvistä. :)
Uusiakin näytti ilmoittautuneen (tai taisi osa olla vanhoja uusia), joka tapauksessa minunkin puolestani Tervetuloa pco-plikkoihin!!! Kiva kun saadaan mukaan " vanhoja konkareita" ... :)
Kira:
Sama onkelma täällä... Juhannus sotki koko dieetin, mut nyt ollaan jo taas palattu ruotuun. Mä luulen et tää kesä on muutenkin hankalampaa aikaa laihduttaa. Mikään ei ole ihanampaa kuin lämpimänä kesäiltana grillata hyvää ruokaa, saunoa ja ottaa muutama siideri. Mutta mehän selvitään tästä kunnialla, eikös?????
Osaako kukaan auttaa???
Onko meillä pcolaisilla jotenkin omanlainen hoito ivf:ssä? Minkälaiset aikataulut on pitkässä ja lyhyessä kaavassa? Meille tehdään vuodenvaihteessa eka ivf ja tiedän et kovin aikaisin tää asia mua mietityttää, mut haluaisin silti tietää. :)
Oikein hyvää viikon jatkoa kaikille!!!!
Olen aiemmin pinoitunut vauvakuume puolella, mutta nyt se puoli ei enää tunnu antavan minulle mitään, olen siellä niin yksin vaivani kanssa... :/
PCO on siis todettu minullakin. Minulla vaiva kuitenkin (onneksi) todettiin jo ennen yrityksen alkamista rutiinitarkastuksen yhteydessä. Pillerit jätimme pois viime helmikuussa, jonka jälkeen minulla on ollut vain yhdet kuukautiset.
Viime kierrossa jouduin odottamaan lääkäriin pääsyä useampia viikkoja, joten kun pääsin lääkäriin, kp oli jo n. 80. Yllättäen ultrassa kuitenkin näkyi, että ovulaatio onkin tapahtunut muutamaa päivää aiemmin! Raskaaksi en kuitenkaan tuosta kierrosta tullut... Tämä kierto näytti kuitenkin sujuvan edellistä vastaavalla tavalla ja sain 3 kk:n Terolut-reseptin. Tuon 3 kuukauden jälkeen tarkoitus on seurata, mihin oma kiertoni asettuu, jos ei säännöllisty aloitetaan joko klomifeeni tai metformiini tai näiden yhdistelmä. Toivoisin kuitenkin, että raskaus alkaisi jo nyt Terolutin aikana. Tässä kierrossa en kuitenkaan elättele elättele toiveita raskaudesta, ultrassa kun ei näkynyt yhtään muita suurempaa munasolua.
Onpa mukava löytää porukka, jossa muutkin ovat jotakuinkin samassa tilanteessa kuin minä!
-S-
Osaisin muuten luultavasti auttaa värien käytössä, jos pinon aloittaja (sori, en muista nikkiäsi...) niiden kanssa apua tarvitsee... ;)
Sonnai: Kopioin listan vain edellisen pinon alusta, mutta tosiaan värit jäi pois. Saan värejä kirjoitettua vain yksittäisiin lauseisiin.
[color=blue] niin kuin näin [/color]
Haluaisitko aloittaa meille uuden pinon kokonaan ja värittää sen, niin sit sitä vois kopioida kaikkineen väreineen. =)
Ollaan muuten aika samoissa tilanteissa. Aikaisemmin mul oli pitkä kierto jotain kp100 ja nyt terolutin voimalla kesän yli ja sit elokuussa alkaa clomifeeni ynm hoitoja ja nyt ollaan siis lapsettomuustutkimuksissa. Mulla ainakin terolutit on tasannut kierrot melkein kellon tarkkuudelle, mutta raskaus ei ole alkanut ja olen syönyt teroluteja yli vuoden ajan. Tosin välillä taollakin oon ollut. Tosin mulla ainakin PCO on vikana ja terolut ei sitä kauheesti auta.
Tosiaan niin kuin otsikkoon laitoen, et sairaana ollaan. Hirvee flunssa ja kurkku kipee, kuumettakin jonkin verran. Siis mukavasti menee aurinkoinen kesä päivä sängyn pohjalla. Onneksi on läppäri ja voi edes netissä surffaa.
Lomaakin on jäljellä viel 4 viikkoa et ehtii viel ulkoilemaankin ennen töiden alkua.
Mites muiden kuulumiset?
Siirisofia75: dieetti on taas käynissä ja painoa on tippunut 3kg alusta vaik juhannus sen sotkikin. Nyt kipeenä ei oikein ruokakaan maistu et jogurttia oon popsinut. Tuota Profeel jogurttia saa syödä aikas paljon ennen kuin päivän 1500 kaloria tulee täyteen.
[color=pink] Hauskaa ja aurinkoista heinäkuuta kaikille PCO:laisille [/color]
Ja clomiresepti odottaa kotona uuden kierron alkua, jos nyt vain saapuisi täti punainen ensin (ei kyllä yhtään tunnu siltä, vaikka pitäis...)
Mutta lomalle lähden hyvillä mielin ja siedän lomamatkalla clomien sivuoireetkin valittamatta, toivottavasti!
Eli heippa vaan ja kuulumisia sitten elokuussa. Pärjäillään munasarjoillamme ja plussaonnea kaikille kohtalotovereille!
PAS oli 3 viikkoa sitten, eli tänään menee sitten rv5.
ihan huoletonta meininkiä ei ole, kun tiputtelu alkoi jo 6 pv PAS jälkeen ja jatkuu yhä, mutta kaikki tekemäni raskaustestit on olleet voimakkaasti positiivisia, ja tänään verikokeessa hcg 8510.
tosta hcg arvosta en osaa juurikaan itse mitään sanoa, eikä osannut se hoitsukaan, kun lääkäriä en saanut luuriin.
maanantaina tehdään uusi verikoe, jotta nähdään että nouseeko arvo vai laskeeko vai mitä.
hermostuttaa pirusti.
-ennis- rv5
Ki-ra: Voin ihan hyvin tehdä uuden listan, voisin huomenna vaikka ottaa urakaksi! Teen sen tämän pinon alussa olevan listan mukaan, voidaan päivitellä sitä sitten myöhemmin jos päivitettävää on.
Sonnai
sonnai: listalle voi varmaan samatien laittaa ne jotka on tähän pinoon listautuneet, jotta pääsevät suoraan mukaan.
Enni-maija: lueskelin tuolta jo sazin kans käymiäsi keskusteluista tuon tuhruttelun ja heti tuli harmi et voi ei.. Mut ainakin siel pinon viimeinen sanoi jotain positiivistakin ettei kokonaan ole toivoa menetetty. Sen vain tiiän faktaa et luomuraskauksissa voi tulla tiputtelua ja on ihan normaalia. Mut miten on sitten hoitojen kans, niin siitä mulla ei ole mitään tietoa.
Itselläni ei ole pienintäkään omaa kokemusta asiasta, eli en voi kuin tsempata ja pitää peukkuja sekä lähettää onnen tuulia sinne päin.
Tulethan meillekin kertomaan sit kuulumisia kun saat tietää.
[color=red] Voimia ja jaksamista Enni-maijalle jännitykseen [/color]
(.) Tänne ei kummia, Terolutit toimii kuin kellon tarkkuudella ja dieetti jatkuu.. Ja jotain positiivistakin on ettei Terolutit enää aiheuta ilkeitä sivuoireita.
ON: Kuulumisia täältä meiltä. Olen syönyt Metformiinia nyt 2kk. Ne ovat vaikuttaneet positiivisesti kiertoon. Tähän saakkaa luomukierrot olleet siinä 40-43vrk. Nyt reilun kuukauden Metformiinia täydellä annoksella (1500mg/vrk) käyttäneenä, kierto lyheni ollen 32vrk. Eli normaalin rajoissa.
Tässä kierrossa otan veilä Terolutit käyttöön kp15-24, ja sit menkkojen alettua alkaa eka hoitokerta Tampereella AVAlla. Inseminaatiolla aletaan. Ja mikäli se jää tuloksettomaksi, sitten suoraan IVF. Täytyy myöntää, että pikkuhiljaa alkaa olla perhosia masussa. Mutta olen kyllä päättänyt suhtautua mahdollisimman rennosti tähän hoitoprosessiin turhia stressaamatta. Tätä kakkosprojektia kun on kestänyt jo2vuotta...
Mutta, helteistä heinäkuuta kaikille plikoille! Mulla enää 3 työvuoroa ennen kesälomaa...
-Auris-
kävin tänään aamulla uudelleen verikokeessa, ja hcg oli noussut!!!
pe aamulla se oli siis 8510, tänään aamulla 22400.
eilen aamulla tuli vähän (noin vajaa ruokalusikallinen ehkä) ihan kirkasta verta, mutta sen jälkeen on tiputtelu ollut todella vähäistä, ehkä vähäisempää kuin ennen.
kyllä tää pitää nyt mua jännityksessä tosiaan! hermo ihan pinkeenä.
ultraan naistenpolille on aika vasta 21.7, eli rv8, mutta onneksi sain yksityiseltä ajan 14.7. eli rv7. melkein kaksi pitkää vikkoa vielä..
välillä olo on erittäin optimistinen, välillä taas täysin päinvastoin, ja tämä mieli muuttuu noin kerran minuutissa..
raskausoireita ei oikeastaan ole muuta, kuin väsymys, joitain " tuntemuksia" on ollut vatsalla ja rinnoissa, mutta ei mitään merkittävää, ja lievää kuvotusta jota luonnehtisin enemmänkin " ontoksi tunteeksi" .
hermostuttaa, jos tää nyt on mennäkseen kesken, niin menisi sitten saman tien eikä meinaisi, tai jatkuisi sitten ihan ilman mitään tiputteluja.. mieluummin jatkuisi, siis..
palaillanpa asiaaan..
-ennis rv5+3
Tein tonne esittelypinon, onko kelvollinen?
Voi jummijammi, minkä kirjotusvirheen tein, eka versio tuli otsikolla PCO-PILAT! Pahoitteluni, toivottavasti se häviää pian tosta etusivulta. Onpa noloa... :/
No, mutta jos esittelyissä on jotain muutettavaa, niin voin niitä sinne päivitellä, mulla on koneella tallennettuna koko homma... Tai niillä joilla on vaan nimi listalla, niin sen esittelyn voi vaikka lisätä sinne esittelypinon perään.
[color= B22222]Nyt pitää avautua... Mie oon menettäny toivoni. Vielä vähän aikaa sitten olin vakaasti sitä mieltä, että kohta autuus koitaa meilläkin ja raskaus alkaa, mutta ei... Mie jotenkin menetin toivoni täysinja oon ihan varma, että menee vielä pitkä, pitkä aika ennen kun meille tuo onni suodaan.
Tilanteen taustaa sen verran, että kävin gynellä huhtikuun lopussa kun ensimmäinen pilleritön kierto huoteli noin kp80 tuntumassa. Sillon gyne yllättäen totesi,että ovulaatio on ihan hiljattain tapahtunut. Eli siis olin ovuloinu joskus kiertopäivänä >70. Näin... Menkat sit alkokin muutaman päivän päästä tuosta lääkärikäynnistä. Toisessa kierrossa ennakoin ja menin gynelle " jo" noin kp 50. Tuolloin ultrassa ei näkynyt mitään eloa, " suurin" munasolu oli vain muutaman millimetrin sadasosan muita suurempi... Sain Terolut-reseptin kiertoa säännöllistämään. Mulle tarjottiin myön clomifeeniä, mutta mie kieltäydyin... KIELTÄYDYIN!!! Voi #&%*#/%&!!!! Siis todella... kieltäydyin! Koska kun nyt kuitenkin on todettu, että ovulaatioita tapahtuu, haluan kokeilla, josko raskaus alkais pelkällä Terolutilla... Miksei kukaan tullu ja pamauttanu paria kertaa miun päätä seinään? Nyt mie joudun odottamaan muutaman ylimääräsen kuukauden, että voin sit syksyllä käydä hakemassa ne clomit. Ihan vaan sen takia, että miun mielenterveys selkeesti oli järkkyny... Kuka hitto kieltäytyy kun lääkäri tarjoaa kunnon ratkasua ongelmaan?
No, tässäpä nyt sit kärvistelen ja odotan, että josko se ovulaatio ottais ja tapahtuis... Jos luomusti ovuloin joskus kp:n 70 hujakoilla, niin miten tulisin raskaaks Terolutilla, kun ne käynnistää vuodon noin 30 päivää ennen kun ovulaatio luomuna tapahtuis?
Juupa, eipä voi valittaa, kun ei tuu raskaaks kun kerran itse kieltäytyy, kun apua tarjotaan...
Miten [b]Enni-Maija[/b]? Miten menee?
Joku tais manata Jorvin käytäntöjä... Miun sisko tekee aina välillä sijaisuuksia Jorvin naistentautien polille... Oon kuunnellu sen juttuja töistäja kieltämättä hetkittäin vähän ihmetelly sitä heidän meininkiä... Esim. metformiinia ei määrätä kuin ylipainoisille PCO:laisille, vaikka nimenomaan tutkimukset on osottanu, että siitä on hyötyä myös normaalipainoisille...No juu.
Taidanpa miekin käydä kattomassa niitä Valion sivuja... Mulla ei kyllä ole juurikaan ylimääräisiä kiloja (174/n.65), mutta voihan sitä yrittää syödä terveellisesti muutenkin. Ennaltaehkäistä... ;) Mie kun tykkään sipseistä ja karkista aika kovasti... Ja jätskistä ja kekseistä ja pullasta ja...
Lämpöistä viikkoa kaikille!
-S-[/color]
Kiitos sonnaille hienosta pinosta! Ja huumorilla tuo otsikkokin menee =)
Mieskin nauroi että pilatko meistä nyt sitten onkin tullut.
Oikein hieno ja värikäs pino. Oikein hyvä siis!
Sonnai, se olin minä joka niitä jorvin järjenkäyttöä ihmettelin, mutta onneksi olen saanut aina asian kuitenkin hoidettua siellä. Kohta on kaikki alkututkimukset tehty ja sit on sen lääkärikäynnin vuoro ja sen jälkeen kyllä saattaa olla mulla ja lääkärillä suuriakin erimielisyyksiä.. jos se sanoo että ainoa hoito on laihdutus.
Mutta aika näyttää kuinka käy..
Sonnaille vielä tsemppiä ja tukea jaksamiseen odotuksen odottajan pitkällä tiellä. Jos mikään muu ei itseä ole lohduttanut tässä odotellessa niin olen yrittänyt " päättää" (ihan niin kuin se olisi mun käsissä) että kuulun siihen 90% joka saa hoidoilla tai adoptiolla lapsen vielä joku päivä. Hermot on kyllä ollut monet kerrat meinannut mennä, mut eiköhän se tästä vielä joskus... (toivottavasti)
[color=blue] Helteellä kannattaa shoppailla kun kaupoissa on niin ihanan viileä =) [/color]
Jooh. Kovasti kuulostaa ihan samalta nuo siun ongelmat kun miunkin. Ainoastaan sillä erotuksella, että miulle gyne sano, että jos ensin puol vuotta kokeilist ihan vaan teroilla ja pudottelisit painoa siinä samalla. (Miulla sitä ylimäärästä nimittäin riittää vaikka muille jakaa...) Ei sitten tullu miullakaan mieleen, että jos tosiaan ovuloi noin kaks-kolme kertaa vuodessa niin ei ne terot siihen kummemmin auta... Oisin vaan ne clomit pyytäny yksin tein, mutta... Oottelen tässä nyt sitten tyynesti ens vuoden alkuun saakka! Prkl.
Eipä sillä. Kaikki vaan sanoo, että älä stressaa, oota ihan rauhassa ja plaaplaaplaa. Mutta on se pikkasen vaikeeta olla stressaamatta ja oottaa rauhassa kun mitään ei tapahu! (Helppohan se on sellasen sanoa, joka tulee vahingossa raskaaksi puoli vuotta ennen kuin olivat suunnitelleet yrittämistä edes aloittelevansa... En ole katkera mutta kuitenkin...)
Onneks on näin kuuma. Ei ruokakaan maistu. Jos vaikka muutama hassu kilo tippuis edes sillä. Mie en niinkään karkeista ja pullasta ja sellasesta, mutta sipsit ja kaikki muu suolanen... Ja ihan vaan hyvä ruoka. Mums:)
Tulen nyt pienelle visiitille tänne teidän pinoonne, koska uskoisin, että joku osaisi ehkä auttaa. Toistaiseksi palstailen tuolla kuumeilu-puolella, mutta voi olla, ettei se pidemmän päälle olekaan oma paikkani.
Menin kesäkuun alussa gynelle kadonneen tädin takia. Täti oli siis myöhässä pari viikkoa ja testi näytti toiveista huolimatta negaa. Lääkäri sitten tutki ja ultrasi ja lausunnoksi tulo pco-tyyppiset munasarjat. Muita oireita ei ole, ainoastaan tuo kierron venyminen (tosin sekin vasta ekaa kertaa) ja ilmeisesti ovis-ongelmat. Sain kierron tasoittamiseksi lugesteronia. Aloitin kahden viikon kuurin heti ja täti tuli viimeisenä luge-päivänä. No, tässä kierrossa aloitin luget ohjeen mukaan 15.päivä ja tänään on/olisi ollut sitten viimenen luge-päivä, kp24. Suureksi hämmästyksekseni täti kurvasi paikalle jo tänään ja vielä kipujen kanssa. Kierto jäi siis vain 23 päivän mittaiseksi. Olen kovin ihmeissäni tästä kaikesta. Ko. gynen tavoitan vasta ensi viikon keskiviikkona, joten en voi asiaa häneltäkään kysyä.
Onko teistä kenelläkään ollut vastaanlaisia ongelmia? Onko jollain muulla luget käytössä? Miten kroppasi niihin reagoi? Voihan olla, että kaikki on ihan normaalia, mutta tuon diagnoosin jälkeen elämä on toisinaan tuntunut aika raskaalta. En oikein enää tiedä, mikä on tavallista ja mikä ei.
Sainpahan ainakin purettua sydäntäni. Voipi olla, että liityn joukkoonne vielä tässä joskus.
-desejo
se mun jännitystä aiheuttanut tiputtelu loppui joskus rv6 tietämille.
tänään oli ultra, yksi salamatkustaja löytyi. 11mm sintti siellä oli, ja sydän sytkytteli. kaikki ok, alkio vastaa arvioitua ikää, ja päiviäkin tuli pari lisää, eli rv 7+2 menee nyt, eikä rv 7 kuten aiemmin laskin. 9.6. oli se siirto.
ei tässä uskalla vieläkään tuuletella, plussanneisiin mut voi jo siirtää, la olis 28.2.2007 näillä tietämin.
saahan mut sitten siirtää takaisin, jos.. no, aihetta ilmaantuu.
väsyttää ihan hemmetisti!
esikko repii pelihousunsa, täytyy mennä!
-ennis- ja sintti rv7+2
ja se plussauskeino oli 1.IVF:n 1.PAS (lääk)
Olen aina välillä tännekin puolelle kurkkinut ja ajattelimpas nyt sitten ihan " virallisesti" ilmoittautua. Suurinosa pinoutujista näyttää olevan minulle tuntemattomia, joten kerrompas millaista poppoota löytyy tunnuksen takaa :)
Itse olen vm-76 ja mieheni -69. Minulla PCO ja miehenkin uimarit voisivat olla vilkkaampia/monilukuisempia. Meillä on entuudestaan vm-02 kaksoset (inseminaatio clomeilla, irrotuspiikillä ja menogonilla) ja nuorimmainen vm-05 (inseminaatio clomeilla, irrotuspiikillä ja puregonilla). Nuorimmainen on siis vasta vajaan seitsemän kuukauden, mutta haaveilemme jo seuraavasta...hulluus kai päässyt iskemään ;) Ainakin nyt periaatepäätöksenä, että emme enää hoitoihin hakeutuisi kaksosriskin vuoksi, vaan jos jotenkin ihmeen kaupalla saisimme vielä yhden luomu-lapsen, niin se olisi ihan mielettömän SUPERIA! Joten, synnytyksen jälkeen emme ole aloittaneet mitään ehkäisyä ja itse koitan tässä kovasti päästä normaalipainoiseksi, kymppikilo olisi vielä edessä taisteltavana. Haaveissa olisi siis vielä yksi vauvantuoksuinen käärö :)
Nyt innolla odotamme koko poppoo kesälomaa, vuosi on ollut aika raskas, koska olemme uudelleenrakentaneet taloamme, toinen kaksosistamme sairastui pitkäaikais-sairauteen vähän yli vuosi sitten ja itse sairastin koko viimeisen raskausajan, jonka tuloksena toinen silmäni sitten sokeutui. Mutta nyt vihdoin ja viimein remontti alkaa olla valmis ja IHANAA IHANAA me kaikki olemme terveinä :)) Kyllä elämä on ihanaa :))
Aurinkoista juhannusta ja tiukkoja plussa-siimoja ;) kaikille PCO-plikoille!!!