Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika rohkea tuo MOT nainen

Vierailija
09.12.2019 |

Sanoisin todelliseksi kaapista tuloksi.
Kertoo siis miksi katuu sukupuolen vaihdosta kasvoillaan.

Kommentit (194)

Vierailija
61/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi transsukupuolet vastustaa sterilisaatiota?

Eihän se nyt niinkään voi mennä että ensin päättää olla mies ja sitten haluaa tulla raskaaksi.

Vierailija
62/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murrosikään liittyy myös haluttomuus hyväksyä aikuustuvan kehon muutoksia. Terve tyttö voi inhottua karvojen ja rintojensa kasvusta ja ulkopuolisten tunkeilevista ja epäkunnioittavista kommenteista ja seksualisoinnista.

Voi jopa siis paeta mielessään koko sukupuoltaan, kun ei saa kasvurauhaa.

Kyllä, todellakin ällötti teininä kuulla mitään kommentteja omasta kropasta kun tunsi olevansa monella tapaa ihan lapsi, ei kiinnostanut seksi tai seurustelu vähääkään. Luulin olevani joko aseksuaali tai en ainakaan miehistä kiinnostunut. Kävi silloin myös mielessä, olenkohan trans kun en olisi halunnut rintoja tai erottuvaa lantiota, jotka olin saanut jo paljon muita aikaisemmin.

Onneksi ymmärsin melko pian, että en vain ole sellainen tyttö kuin luulin, että pitäisi olla. Kiinnostuin seurustelusta vasta aikuisena, naisellisemmasta tyylistä vasta yläasteen jälkeen. Vielä teininä olin vakaasti sitä mieltä, etten koskaan halua näyttää naiselta tai olla suhteessa.

Tämä oli todella hyvä pointti. Muistan itse kuinka murrosiässä ja sen kynnyksellä itseäni ja monia kavereitani ahdisti ajatus miehistä ja seurustelusta. Moni mm. julisti hankkivansa sitten aikanaan lapset yksin ja että miehiä ei elämään varmasti oteta. Ahdistihan se, kun yhtäkkiä aikuiset ukot alkavat kyylätä ja "kehua" asioista jotka itse mieluiten unohtaisi. Rintojen kasvu teki kipeää ja voi luoja kuinka muistan hävenneeni kuukautisia. En todellakaan tiedä miksi, mielestäni meillä kotona niihin ei suhtauduttu minään hävettävänä asiana, mutta yritin salata ne silti ja olin mielestäni ihan liian nuori kun ne alkoivat (olin 13). 

Varmaan yhä naiseksi kasvamiseen "kuuluu", että tytöstä tulee miehille vapaata riista ja tytössä ei ole muuta tärkeää kuin miehiä miellyttävä ulkonäkö. Tietenkin tämä ahdistaa kasvavia lapsia, joilla murrosikä alkaa ruokavalion ja hormonihäiriköiden vuoksi aikaisemmin kuin pitäisi, ja koko ajan vaan aikaisemmin ja aikaisemmin. Oli rankkaa olla lapsi, jolla oli kivuliaat kuukautiset ja D-kuppi. Vasta yläasteen jälkeen kasvoin henkisesti kiinni ruumiini kehityksen ja aloin hyväksyä naiseuteni.  

Tämä näin mutupohjalta voisi olla ehdotukseni tytöille tyypillisiin masennus-, anoreksia- ja nyt trans"villityksiin". Liian aikainen ruumiillinen kehittyminen on tytöille iso järkytys ja trauma. Esim. kuukautiset alkaa "luonnontilassa" keskimäärin 16-vuotiaana, kun nyt 12-13-vuotiaana (vai onko jo aikaistunut tästäkin?).  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transhenkilö hoitopolun tulisi nykyistä enemmän psyk tukea, eikä keskittyä vain muutoksen käyntiin potkaisemiseen. Taustalla on usein masennusta, traumaattisia kokemuksia ja itseinhoa. Korjausorosessi, ei ole mikään taikasauvan heilautus, joka korjaa kaiken mikä psyykeessä ja elämässä on vialla.

Nykyinen tietty äänekäs porukka haluaisi prosessiin pääsyn vapaaksi riistaksi, sotun muutettavaksi omalla ilmoituksella jne. Kyseessä on kuitenkin julkisen terveydenhuollon palvelu, eli potilas ei voi itse määrittää ja shoppailla mitä hoitoa tarvitsee, vaan päätös on aina hoitavan lääkärin arviosta kiinni. Ilmeisesti osa tästä porukasta on niitä, jotka eivät täytä transsukupuolisuuden diagnostisia kriteereitä ja jotka eivät näinollen ole prosessiin päässeet.

Hoitojen vaatimisessa vapaiksi paistaa oman sukuplolveni tietty etuoikeutettu ja jopa lellitty mentaliteetti : "No kun mä haluuuuun" . Vapaiden hoitojen tarjoaminen tasan kaikille halukkaille olisi kuitenkin lyhytnäköinen laastarointiyritys.

Prosessi voi parhaimmillaan vähentää itsemurhariskiä ja parantaa elämänlaatua, mutta mikään kultainen lipuke onneen tasan kaikille eksyksissä oleville, se ei ole.

Vierailija
64/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva teini kokee murrosiän muutokset " mukavina" kaikkiahan ärsyttää ja haluaisi vaan, että kaikki olisi kuten ennenkin. Jos mulle oltaisiin tarjottu 13v hormoneja yms. varmaan olisin ottanut vastaan tai jos ystäväpiirissä oltaisiin haluttu olla " erilaisia transihmisiä" niin kyllä ryhmän paine olisi vaikuttanut. Niin, ja olen tavallinen hetero ollut koko aikuisiän. Mielestäni tätä villitystä pitäisi nyt kunnolla tutkia tai monen elämä on pilalla.

Vierailija
65/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä nuoria on paaaaljon ketkä tulee imaistuksi tähän ”rakkauden sateenkaareen” ja saavat sieltä paikkansa, ainoa koukku on vaan siinä että hyväksyntä loppuu jos et olekaan trans. Nuoret tutisevat sielut eivät suinsurminkaan uskalla oikeasti tutkiskella itseään vaan hukkuvat rooliinsa.

Ihan karmeita katujien kohtaloita olen kohdannut, siinä on menetetty keho ja mahdollisuudet perheeseen ym. Tosi raskas polku lähteä rakentamaan elämää, mutta mahdollista toki vielä.

Vierailija
66/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nou beibies kirjoitti:

Suomessa on tehtävä sterilisaatio kun aikoo korjata sukupuoltaan. Lapsia ei saa "laittaa".

Kumma takapajula!

Asia ei ole ihan näin suoraviivainen. Hormonihoitojen katsotaan olevan yhtäkuin kemiallinen sterilisaatio ja tämä riittää todisteeksi henkilön steriliteetistä. Ketään ei pakoteta mihinkään kirurgisiin operaatioihin steriliteetin varmentamiseksi. Tästähän syystä transmies tuli suomessa raskaaksi: hän lakkasi käyttämästä mieshormonia. Kirjeisiin toimenpiteisiin hakeutuminen on täysin kiinni transhenkilöitä itsestään .

Pakkosterilisaatio on käsitteenä harhaanjohtava ja luo mielleyhtymiä suoraan Mengele- meininkeihin. Tämä lienee tarkoituksellinen retorinen keino.

Nykyistä transkeskustelua myös hämmentää muunsukupuoliset sekoilijat, jotka eivät ole transhenkilöitä ollenkaan.

Ps. Sarkis on ilmeisesti lääketieteen opiskelija, eikä suinkaan lääkäri. Häntä ei löydy terveydenhuollon toimihenkilöiden rekisteristä, eli ei ole suorittanut vielä lisensiaattia. (Tai sitten hän on yhä syntymänimellään, koska ei ole saanut muutosta läpi). Tämä ei varsinaisesti todista, kuin että hänellä on hyvät istumalihakset ja että hän on hyvä koulussa. Mitään ammatillaisen painoarvoa hänen lausunnoilleen kandin status ei anna, vaan hän puhuu transsukupuolisuudesta omasta näkökulmastaan.

Myös kandit löytyvät Terhikistä.

Vierailija
67/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tämä on osittain seurausta yliseksuaslisesta yhteiskunnasta jossa lapset ja nuoret joutuvat liian aikaison kohtaamaan asioita joihin eivät ole valmiita

Ennen saatiin rauhassa kehittyä ensin henkisesti ja fyysisesti ennenkuin piti alkaa olla seksuaalinen.

Vierailija
68/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä nuoria on paaaaljon ketkä tulee imaistuksi tähän ”rakkauden sateenkaareen” ja saavat sieltä paikkansa, ainoa koukku on vaan siinä että hyväksyntä loppuu jos et olekaan trans. Nuoret tutisevat sielut eivät suinsurminkaan uskalla oikeasti tutkiskella itseään vaan hukkuvat rooliinsa.

Ihan karmeita katujien kohtaloita olen kohdannut, siinä on menetetty keho ja mahdollisuudet perheeseen ym. Tosi raskas polku lähteä rakentamaan elämää, mutta mahdollista toki vielä.

Aivan. Tunnen erään naisen joka nuorena mielesi olevansa lesbo. Kun sitten päätyikin mieheen niin koki todella vaikeetna tietyt ympyrät ja ihmiset.

Vierailija
69/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nou beibies kirjoitti:

Suomessa on tehtävä sterilisaatio kun aikoo korjata sukupuoltaan. Lapsia ei saa "laittaa".

Kumma takapajula!

Asia ei ole ihan näin suoraviivainen. Hormonihoitojen katsotaan olevan yhtäkuin kemiallinen sterilisaatio ja tämä riittää todisteeksi henkilön steriliteetistä. Ketään ei pakoteta mihinkään kirurgisiin operaatioihin steriliteetin varmentamiseksi. Tästähän syystä transmies tuli suomessa raskaaksi: hän lakkasi käyttämästä mieshormonia. Kirjeisiin toimenpiteisiin hakeutuminen on täysin kiinni transhenkilöitä itsestään .

Pakkosterilisaatio on käsitteenä harhaanjohtava ja luo mielleyhtymiä suoraan Mengele- meininkeihin. Tämä lienee tarkoituksellinen retorinen keino.

Nykyistä transkeskustelua myös hämmentää muunsukupuoliset sekoilijat, jotka eivät ole transhenkilöitä ollenkaan.

Ps. Sarkis on ilmeisesti lääketieteen opiskelija, eikä suinkaan lääkäri. Häntä ei löydy terveydenhuollon toimihenkilöiden rekisteristä, eli ei ole suorittanut vielä lisensiaattia. (Tai sitten hän on yhä syntymänimellään, koska ei ole saanut muutosta läpi). Tämä ei varsinaisesti todista, kuin että hänellä on hyvät istumalihakset ja että hän on hyvä koulussa. Mitään ammatillaisen painoarvoa hänen lausunnoilleen kandin status ei anna, vaan hän puhuu transsukupuolisuudesta omasta näkökulmastaan.

Ok. Sakrista Terhikissä ei ole lainkaan. Ainakaan tuolla nimellä.

Vierailija
70/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä johtuu kahden asian yhteisvaikutuksesta. Ensinnäkin, feministit aivopesevät tyttöjä luulemaan, että naiset ovat läpi historian olleet heikkoja uhreja ja miehillä on aina mennyt paremmin. Toisekseen, nykyaikaiset mainostajat luovat tytöille ja naisille huonon itsetunnon, jota käyttävät hyväkseen kun myydään tuotteita. Eli itsetunto vedetään alas käyttämällä harvinaisen kauniita meikattuja naisia, ja ratkaisuna huonoon itsetuntoon annetaan tuotteiden käyttö - "Osta näitä meikkejä ja vaatteita niin olet kaunis ja hyväksytty". Näiden kahden asian yhteisvaikutuksena nuoret tytöt alkavat turvautumaan trans-ajatuksiin, sillä ovathan miehet heidän silmissään, feministien aivopesusta johtuen, paremmassa asemassa yhteiskunnassa, ja pienempien ulkonäköpaineiden alaisia.

Tämä uhriuttaminen hämmentää minua. En todellakaan aio omalle tytölleni tarjota mitään "iltasatuja kapinallisile tytöille"-tyyppisiä kirjoja. En ole itse kokenut että minun, siskojeni tai äitini, tätieni olisi tarvinnut olla kapinallisia ollaksemme vapaita aikuisia..

Arvostan toki esiäitejämme jotka ovat vaikkapa äänioikeuden meille taistelleet. Ja joo, nykymaailmassa on epäoikeudenmukaisuutta, ja asioita on hyvä kyseenalaistaa. Mutta en hemmetti vie opeta tyttärelleni mitään uhrifeminismiä.

Ka tämä transukupuolisuusasia tulisi todellakin tutkia. En tahtoisi lukea enää yhtän ihannoivaa artikkelia 13-vuotiaasta tytöstä, joka tahtoo vaihtaa sukupuolensa, ja vanhemmat hurraa vieressä. Ihan järkyttävän nuorten tyttöjen kohdalla näitä juttuja tullut.

Vierailija
71/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murrosikään liittyy myös haluttomuus hyväksyä aikuustuvan kehon muutoksia. Terve tyttö voi inhottua karvojen ja rintojensa kasvusta ja ulkopuolisten tunkeilevista ja epäkunnioittavista kommenteista ja seksualisoinnista.

Voi jopa siis paeta mielessään koko sukupuoltaan, kun ei saa kasvurauhaa.

Kyllä, todellakin ällötti teininä kuulla mitään kommentteja omasta kropasta kun tunsi olevansa monella tapaa ihan lapsi, ei kiinnostanut seksi tai seurustelu vähääkään. Luulin olevani joko aseksuaali tai en ainakaan miehistä kiinnostunut. Kävi silloin myös mielessä, olenkohan trans kun en olisi halunnut rintoja tai erottuvaa lantiota, jotka olin saanut jo paljon muita aikaisemmin.

Onneksi ymmärsin melko pian, että en vain ole sellainen tyttö kuin luulin, että pitäisi olla. Kiinnostuin seurustelusta vasta aikuisena, naisellisemmasta tyylistä vasta yläasteen jälkeen. Vielä teininä olin vakaasti sitä mieltä, etten koskaan halua näyttää naiselta tai olla suhteessa.

Tämä oli todella hyvä pointti. Muistan itse kuinka murrosiässä ja sen kynnyksellä itseäni ja monia kavereitani ahdisti ajatus miehistä ja seurustelusta. Moni mm. julisti hankkivansa sitten aikanaan lapset yksin ja että miehiä ei elämään varmasti oteta. Ahdistihan se, kun yhtäkkiä aikuiset ukot alkavat kyylätä ja "kehua" asioista jotka itse mieluiten unohtaisi. Rintojen kasvu teki kipeää ja voi luoja kuinka muistan hävenneeni kuukautisia. En todellakaan tiedä miksi, mielestäni meillä kotona niihin ei suhtauduttu minään hävettävänä asiana, mutta yritin salata ne silti ja olin mielestäni ihan liian nuori kun ne alkoivat (olin 13). 

Varmaan yhä naiseksi kasvamiseen "kuuluu", että tytöstä tulee miehille vapaata riista ja tytössä ei ole muuta tärkeää kuin miehiä miellyttävä ulkonäkö. Tietenkin tämä ahdistaa kasvavia lapsia, joilla murrosikä alkaa ruokavalion ja hormonihäiriköiden vuoksi aikaisemmin kuin pitäisi, ja koko ajan vaan aikaisemmin ja aikaisemmin. Oli rankkaa olla lapsi, jolla oli kivuliaat kuukautiset ja D-kuppi. Vasta yläasteen jälkeen kasvoin henkisesti kiinni ruumiini kehityksen ja aloin hyväksyä naiseuteni.  

Tämä näin mutupohjalta voisi olla ehdotukseni tytöille tyypillisiin masennus-, anoreksia- ja nyt trans"villityksiin". Liian aikainen ruumiillinen kehittyminen on tytöille iso järkytys ja trauma. Esim. kuukautiset alkaa "luonnontilassa" keskimäärin 16-vuotiaana, kun nyt 12-13-vuotiaana (vai onko jo aikaistunut tästäkin?).  

Jollain voi olla sellaiset kokemukset, että maailma näyttää tuolta, mutta ei voi yleistää omia toisten kokemuksiksi ja vielä huonompi pelotella kasvuikäisiä ajattelemaan noin. 

Vierailija
72/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi saada

A) alaikäisenä tehdä päätöstä sukupuolenkorjauksesta

B) tehdä sukupuolenkorjaus yhteiskunnan varoilla

En vain ymmärrä.

Vierailija
73/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoinhan oli Maria Nordinin tapaus, jossa hän rohkeni tarkastella transilmiötä genderideologian kyseenalaistavasta näkökulmasta. Intersektionaalien kosto on välitön ja ankara transnarratiivin kyseenalaistajalle:

https://marianordin.blog/2019/07/10/nain-maalittaminen-toimii-miten-mar…

Vierailija
74/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kaikkien ihmisten saada esteettsiä leikkauksia ilmaiseksi jos oma keho ahdistaa? 

Ei tietenkään jos asia on pään sisällä korjattavissa. 

Jos yhtään vaivaudut perehtymään asiaan, huomaat ettei tämä ole sellainen asia, jos siis oikeasti on trans.

Siihen ei vain ole muuta "parannuskeinoa". Ihmiset eivät muutenkaan ole 100% tiettyä sukupuolta jokaisella mahdollisella tavalla, sukupuoleen liittyviä asioita on kehossa niin älyttömän paljon. Transihmiset muistuttavat muuten monella tapaa enemmän sitä sukupuolta, jonka genitaaleja heillä ei ole.

Viimeinen virke on järjetön ja lokeroi taas eri ominaisuuksia jompaankumpaan sukupuoleen.

Jospa nyt vaan hyväksyttäisiin, että ainoa sukupuolinen ominaisuus on genitaalit.

No eihän se todellakaan ole ainoa, mistä tällaista on edes keksitty?

Jos sukupuolissa ei olisi mitään muuta eroa kuin genitaalit, miksi edes olisi transsukupuolisia?

Ei ole transsukupuolisia. Käsite on harhaa.

On sukupuolidysforia. Mt-häiriö.

Vierailija
75/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä johtuu kahden asian yhteisvaikutuksesta. Ensinnäkin, feministit aivopesevät tyttöjä luulemaan, että naiset ovat läpi historian olleet heikkoja uhreja ja miehillä on aina mennyt paremmin. Toisekseen, nykyaikaiset mainostajat luovat tytöille ja naisille huonon itsetunnon, jota käyttävät hyväkseen kun myydään tuotteita. Eli itsetunto vedetään alas käyttämällä harvinaisen kauniita meikattuja naisia, ja ratkaisuna huonoon itsetuntoon annetaan tuotteiden käyttö - "Osta näitä meikkejä ja vaatteita niin olet kaunis ja hyväksytty". Näiden kahden asian yhteisvaikutuksena nuoret tytöt alkavat turvautumaan trans-ajatuksiin, sillä ovathan miehet heidän silmissään, feministien aivopesusta johtuen, paremmassa asemassa yhteiskunnassa, ja pienempien ulkonäköpaineiden alaisia.

Tämä uhriuttaminen hämmentää minua. En todellakaan aio omalle tytölleni tarjota mitään "iltasatuja kapinallisile tytöille"-tyyppisiä kirjoja. En ole itse kokenut että minun, siskojeni tai äitini, tätieni olisi tarvinnut olla kapinallisia ollaksemme vapaita aikuisia..

Arvostan toki esiäitejämme jotka ovat vaikkapa äänioikeuden meille taistelleet. Ja joo, nykymaailmassa on epäoikeudenmukaisuutta, ja asioita on hyvä kyseenalaistaa. Mutta en hemmetti vie opeta tyttärelleni mitään uhrifeminismiä.

Ka tämä transukupuolisuusasia tulisi todellakin tutkia. En tahtoisi lukea enää yhtän ihannoivaa artikkelia 13-vuotiaasta tytöstä, joka tahtoo vaihtaa sukupuolensa, ja vanhemmat hurraa vieressä. Ihan järkyttävän nuorten tyttöjen kohdalla näitä juttuja tullut.

Niin. Vietnamin sodassa kuoli amerikkalaisia asevelvollisia poikia, jotka olivat liian nuoria voidakseen äänestää USA:n vaaleissa. Tämä kuitenkin muutettiin sodan aikana. 

Vierailija
76/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nou beibies kirjoitti:

Kumma takapajula!

Innostuin vakoilemaan... 2018 kirjoitetussa jutussa kerrottiin, että Sakris opiskelee toista vuotta lääketiedettä. Eli joko hän ei sitten ole vienyt perikliinistä vaihetta läpi ja saanut kandidaatin arvonimeä, tai sitten hän ei ole paperilla vielä mies ja on terhikissä naisnimellään.

Jos hän ei ole vielä edes kandi, antaisin vieläkin vähemmän painoarvoa hänen näkemystensä ammatillisuudesta.

Vierailija
77/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakrisin kävely oli naisellista samoin asento, jossa istui ratikassa.

Tuli mieleen, että siinä istuu kuitenkin tyttö.

Vierailija
78/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nou beibies kirjoitti:

Kumma takapajula!

Innostuin vakoilemaan... 2018 kirjoitetussa jutussa kerrottiin, että Sakris opiskelee toista vuotta lääketiedettä. Eli joko hän ei sitten ole vienyt perikliinistä vaihetta läpi ja saanut kandidaatin arvonimeä, tai sitten hän ei ole paperilla vielä mies ja on terhikissä naisnimellään.

Jos hän ei ole vielä edes kandi, antaisin vieläkin vähemmän painoarvoa hänen näkemystensä ammatillisuudesta.

"Sakris Kupila tekee parhaillaan väitöskirjaa lääketieteestä", kertoo HS v. 2018.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005736750.html

Vierailija
79/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuokin tyttö ehtii vielä hurahtaa yksisarvisiin ja sähköyliherkkyyteen, juiceplus saattaa auttaa.

Vierailija
80/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoinhan oli Maria Nordinin tapaus, jossa hän rohkeni tarkastella transilmiötä genderideologian kyseenalaistavasta näkökulmasta. Intersektionaalien kosto on välitön ja ankara transnarratiivin kyseenalaistajalle:

https://marianordin.blog/2019/07/10/nain-maalittaminen-toimii-miten-mar…

Tämä on tosiaan vielä tuoreessa muistissa. Maria kirjoitti ihan fiksun ja pohdiskelevan tekstin, ja sen seurauksena hänelle osoitettiin tulikivenkatkuisia avoimia kirjeitä, häntä vaadittiin sulkemaan suunsa ja hänen yritysyhteistyötään sabotoitiin. Että sellaista herttaista väkeä "<3"

Jos Marian hajatelmat saavat aikaan tuollaisia reaktioita, niin miettikää jotain itseään etsivää nuorta, joka uskaltautuisikin kyseenalaistamaan onko hän nyt sittenkään trans ja haluaako sittenkään mitään operaatioita. Tuleeko sieltäkin sitten sappea takaisin ja syyllistystä "sisäistetystä transfobiasta"?