Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika rohkea tuo MOT nainen

Vierailija
09.12.2019 |

Sanoisin todelliseksi kaapista tuloksi.
Kertoo siis miksi katuu sukupuolen vaihdosta kasvoillaan.

Kommentit (194)

Vierailija
41/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaiilma on sekaisin. Poikiaan arvostavat äidit saavat tyttäret vihaamaan äitiään ja tämän sukupuolta. Orvoiksi jäänyt sotasukupolvi rikkoi naiseuden jatkeen ja käyttivät miehiään isienä jatkeena ja hylkäsivät tyttärensä. Luonnollinen reaktio tämä yhtäkkinen transbuumi. Tyttö sanoi hyvin.. pitäusi miettiä, mitä suomalaisessa yhtkunnassa on pielessä..

Syyllinen on helppo tähän kaikkeen nimetä: intersektionaalinen feminismi, joka on seurausta siitä, että aikuiseksi kasvamaan kykenemättömät kermaperseiset itserakkaat mentaalikeissit rakentavat kestämättömiä ja mielivaltaisia aatteita. Asiat ovat liian hyvin kun tällaisia yksilöitä pääsee kehittymään yhteiskunnassa jotka vieläpä pääsevät vaikuttamaan ja mädättämään yhteiskuntaa kokonaisvaltaisesti!

Vierailija
42/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kaikkien ihmisten saada esteettsiä leikkauksia ilmaiseksi jos oma keho ahdistaa? 

Ei tietenkään jos asia on pään sisällä korjattavissa. 

Jos yhtään vaivaudut perehtymään asiaan, huomaat ettei tämä ole sellainen asia, jos siis oikeasti on trans.

Siihen ei vain ole muuta "parannuskeinoa". Ihmiset eivät muutenkaan ole 100% tiettyä sukupuolta jokaisella mahdollisella tavalla, sukupuoleen liittyviä asioita on kehossa niin älyttömän paljon. Transihmiset muistuttavat muuten monella tapaa enemmän sitä sukupuolta, jonka genitaaleja heillä ei ole.

Viimeinen virke on järjetön ja lokeroi taas eri ominaisuuksia jompaankumpaan sukupuoleen.

Jospa nyt vaan hyväksyttäisiin, että ainoa sukupuolinen ominaisuus on genitaalit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän on pelkästään näiden vähemmistöjen etu että näistä asioista puhutaan avoimesti. Miksi he haluavat hiljentää nämä?

Vierailija
44/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan, kun somessa tuputetaan ylisiloteltua ja kapeaa naiskuvaa, on naisten halukkuus sukupuolenkorjausprosessiin yleistynyt.

Voi osittain olla niin, että käsitys naiseudesta on edelleen liian kapea-alainen.

Vierailija
45/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo yksi äiti joka puolustaa niin selvästi itse vahvasti haluaa tuon lapsen sukupuolen muutosta.

Tätä tapahtuu paljon maailmalla; löytyy äitejä, jotka opettavat lapsensa vihaamaan valkoisuuttaan, äitejä jotka koettavat väkisin tehdä ala-asteikäisistä lapsistaan transuja ja drag-lapsia, äitejä jotka ovat ruokkineet lapsistaan pahasti kehityshäiriöisiä vegaaniruualla. Ja hiljan jopa äiti joka tappoi kaikki kolme poikalastaan ettei näistä kasva aikuisia miehiä.

Feminismi - aatteen edessä luonnonlaitkin väistyvät.

Miksi miinukset? Puolusteletteko feministit näitä tapauksia, jotka voin kyllä kaikki linkittää teille jos haluatte?

En tietenkään puolustele. Kamalia keissejä (saat kyllä linkittää, sillä en ole muista kuin ensimmäisestä mainitsemastasi kuullut).

Miinustin sen takia, että laitoit kaikki nämä keissit feminismin syyksi - toisaalta, sekopäisimmät inte r s e k t i o n a aliset ovatkin niin harhaisia, että ken tietää. Mä olen sitä vanhempaa koulukuntaa, sen takia miinustin, koska kaikki tapaukset jotka listasit, ovat mielestäni psyykkeeltään häiriintyneen ihmisen toimintaa, eikä nitä saisi/voisi pistää minkään ideologian piikkiin. En tiedä, olivatko ko. naiset näin tehneet.

Monille toki u s ko nto tai muu ideologia menee kaiken muun ylle niin, että tuntuu siltä, että osa jengistä on ihan psykooseissa ja tekee ihan mitä vain, lopputuloksesta piittaamatta. MT-ongelmaisia omasta mielestäni.

Vierailija
46/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murrosikään liittyy myös haluttomuus hyväksyä aikuustuvan kehon muutoksia. Terve tyttö voi inhottua karvojen ja rintojensa kasvusta ja ulkopuolisten tunkeilevista ja epäkunnioittavista kommenteista ja seksualisoinnista.

Voi jopa siis paeta mielessään koko sukupuoltaan, kun ei saa kasvurauhaa.

Kyllä, todellakin ällötti teininä kuulla mitään kommentteja omasta kropasta kun tunsi olevansa monella tapaa ihan lapsi, ei kiinnostanut seksi tai seurustelu vähääkään. Luulin olevani joko aseksuaali tai en ainakaan miehistä kiinnostunut. Kävi silloin myös mielessä, olenkohan trans kun en olisi halunnut rintoja tai erottuvaa lantiota, jotka olin saanut jo paljon muita aikaisemmin.

Onneksi ymmärsin melko pian, että en vain ole sellainen tyttö kuin luulin, että pitäisi olla. Kiinnostuin seurustelusta vasta aikuisena, naisellisemmasta tyylistä vasta yläasteen jälkeen. Vielä teininä olin vakaasti sitä mieltä, etten koskaan halua näyttää naiselta tai olla suhteessa.

Vierailija
47/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo yksi äiti joka puolustaa niin selvästi itse vahvasti haluaa tuon lapsen sukupuolen muutosta.

Tätä tapahtuu paljon maailmalla; löytyy äitejä, jotka opettavat lapsensa vihaamaan valkoisuuttaan, äitejä jotka koettavat väkisin tehdä ala-asteikäisistä lapsistaan transuja ja drag-lapsia, äitejä jotka ovat ruokkineet lapsistaan pahasti kehityshäiriöisiä vegaaniruualla. Ja hiljan jopa äiti joka tappoi kaikki kolme poikalastaan ettei näistä kasva aikuisia miehiä.

Miksi miinukset? Puolusteletteko feministit näitä tapauksia, jotka voin kyllä kaikki linkittää teille jos haluatte?

En tietenkään puolustele. Kamalia keissejä (saat kyllä linkittää, sillä en ole muista kuin ensimmäisestä mainitsemastasi kuullut).

Miinustin sen takia, että laitoit kaikki nämä keissit feminismin syyksi - toisaalta, sekopäisimmät inte r s e k t i o n a aliset ovatkin niin harhaisia, että ken tietää. Mä olen sitä vanhempaa koulukuntaa, sen takia miinustin, koska kaikki tapaukset jotka listasit, ovat mielestäni psyykkeeltään häiriintyneen ihmisen toimintaa, eikä nitä saisi/voisi pistää minkään ideologian piikkiin. En tiedä, olivatko ko. naiset näin tehneet.

Monille toki u s ko nto tai muu ideologia menee kaiken muun ylle niin, että tuntuu siltä, että osa jengistä on ihan psykooseissa ja tekee ihan mitä vain, lopputuloksesta piittaamatta. MT-ongelmaisia omasta mielestäni.

Ellen väärin muista niin feministipuolueen edustajista ainakin puolet oli mielenterveyskuntoutujia, samoin näiden Iiris Suomeloiden ulostulot ovat melkoista mentaalitavaraa. Koko intersektionaalisen aatteen ydin on mielisairas ja se sotii todellisuutta ja normaalin ihmisen oikeudentunota vastaan. Vanhan koulukunnan feministit ovat pitkälti katoava joukko tämän uuden häiriintyneen uskonnon varjossa, joka ainoastaan ratsastaa feministi-käsitteen mielikuvilla.

Vierailija
48/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinustin sen takia, että laitoit kaikki nämä keissit feminismin syyksi - toisaalta, sekopäisimmät inte r s e k t i o n a aliset ovatkin niin harhaisia, että ken tietää. Mä olen sitä vanhempaa koulukuntaa, sen takia miinustin, koska kaikki tapaukset jotka listasit, ovat mielestäni psyykkeeltään häiriintyneen ihmisen toimintaa, eikä nitä saisi/voisi pistää minkään ideologian piikkiin.

Komppaan. Vaikka joku kirjoitus olisi muuten järkevä, sen pilaa tuo "feminismin syytä" -toitotus, koska usein se on  jotain, jolla ei ole feminismin kanssa mitään tekemistä ja "feminismi" ihan kirjoittajan omaa tulkintaa. Täällä av:lla tuota tapahtuu usein. 

Vierailija
49/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellekohan on käynyt niin kuin tuolle nuorelle, joka oli ensin luullut olevansa trans, mutta joka myöhemmin tajusi olevansa ihan normaali lesbo? Tosi  hienoa, että hoksasi asian ajoissa.

Murrosikä on arka kehitysvaihe, johon kuuluu oman identiteetin pohdinta, ja myös oma vartalo voi tuntua oudolta. Sen vuoksi on usein tärkeää ottaa aikalisä ja hyvä antaa aikaa kehitykselle.

Vierailija
50/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kaikkien ihmisten saada esteettsiä leikkauksia ilmaiseksi jos oma keho ahdistaa? 

Ei tietenkään jos asia on pään sisällä korjattavissa. 

Jos yhtään vaivaudut perehtymään asiaan, huomaat ettei tämä ole sellainen asia, jos siis oikeasti on trans.

Siihen ei vain ole muuta "parannuskeinoa". Ihmiset eivät muutenkaan ole 100% tiettyä sukupuolta jokaisella mahdollisella tavalla, sukupuoleen liittyviä asioita on kehossa niin älyttömän paljon. Transihmiset muistuttavat muuten monella tapaa enemmän sitä sukupuolta, jonka genitaaleja heillä ei ole.

Viimeinen virke on järjetön ja lokeroi taas eri ominaisuuksia jompaankumpaan sukupuoleen.

Jospa nyt vaan hyväksyttäisiin, että ainoa sukupuolinen ominaisuus on genitaalit.

No eihän se todellakaan ole ainoa, mistä tällaista on edes keksitty?

Jos sukupuolissa ei olisi mitään muuta eroa kuin genitaalit, miksi edes olisi transsukupuolisia?

Vierailija
51/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos päätyy olevansa ihan vaan normi hetero.

Vierailija
52/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinustin sen takia, että laitoit kaikki nämä keissit feminismin syyksi - toisaalta, sekopäisimmät inte r s e k t i o n a aliset ovatkin niin harhaisia, että ken tietää. Mä olen sitä vanhempaa koulukuntaa, sen takia miinustin, koska kaikki tapaukset jotka listasit, ovat mielestäni psyykkeeltään häiriintyneen ihmisen toimintaa, eikä nitä saisi/voisi pistää minkään ideologian piikkiin.

Komppaan. Vaikka joku kirjoitus olisi muuten järkevä, sen pilaa tuo "feminismin syytä" -toitotus, koska usein se on  jotain, jolla ei ole feminismin kanssa mitään tekemistä ja "feminismi" ihan kirjoittajan omaa tulkintaa. Täällä av:lla tuota tapahtuu usein. 

Teidän täytyy nyt oikeasti päivittyä tähän maailmaan, intersektionaalinen feminismi on nykypäivän valtavirtafeminismiä ja se on melkoisen mielisairasta ja monimutkaista saastaa. Moni menee vielä tuohon lankaan, että feminismillä tarkoitetaan vieläkin jotain naisasiaa. Ei tosiaankaan tarkoiteta, vaan kyseessä on paljon sakeampi soppa monikulttuurisuutta, kommunismia, ikärasismia ja muiden "etuoikeutettujen" syrjimistä, sukupuolettomuushäröilyä ja paljon muuta.

Vierailija
53/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan Vihreät ajaa tätä ikärajan poistoa, pelottavaa. En itse välitä Persuista mutta ei mikään ihme että ovat niin suosittuja. kun ajattelee mihin tämä yhteiskunta on menossa. Tabut murenee. Ehkä se on ihan hyväksi.

Vierailija
54/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Englannissa puhutaan jo 4 vuotiaille mahdollisuudesta,että lapsi onkin muunsukupuolinen.

Vierailija
55/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologinen ja psykiatrinen apu yhteiskunnan tuella, mutta muutoshoidot omilla rahoilla.

Tämä on vakava aihe, jota helposti vähätellään ja kaikki transhoitoja hakevat leimataan mielenterveysongelmaisiksi, mutta totuus on kuitenkin se, että valtaosa aidosti transsukupuolisista saa avun hoidoista ja pystyy onnellisena elämään siinä sukupuolessa, jonka kokee omakseen ja kyllä ilmaiset hoidot kuuluvat myös heille. 

Vierailija
56/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis tämä MOT: "MOT: En haluaisi olla tyttö" https://areena.yle.fi/1-4530606

Laitoinpahan vaan linkin, että jos joku tulevaisuudessa lukee tätä ketjua niin ymmärtää mistä täällä puhutaan.

Vierailija
57/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ilmiön ympärille kietoutuu vahvasti ns. neljännen aallon feminismi, joka pyrkii murtamaan syrjiviksi koettuja rakenteita ja stereotypioita. Se tiivistyy yksilön kokemukseen ja oikeuteen vaihtaa sukupuoltaan, mutta ei ota varsinaisesti kantaa itse juurisyyhyn. Sukupuoliristiriita voi syntyä monen eri asian tuloksena. On hyvä, että asia herättää laajempaa keskustelua yhteiskunnassa.

Vierailija
58/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nou beibies kirjoitti:

Suomessa on tehtävä sterilisaatio kun aikoo korjata sukupuoltaan. Lapsia ei saa "laittaa".

Kumma takapajula!

Asia ei ole ihan näin suoraviivainen. Hormonihoitojen katsotaan olevan yhtäkuin kemiallinen sterilisaatio ja tämä riittää todisteeksi henkilön steriliteetistä. Ketään ei pakoteta mihinkään kirurgisiin operaatioihin steriliteetin varmentamiseksi. Tästähän syystä transmies tuli suomessa raskaaksi: hän lakkasi käyttämästä mieshormonia. Kirjeisiin toimenpiteisiin hakeutuminen on täysin kiinni transhenkilöitä itsestään .

Pakkosterilisaatio on käsitteenä harhaanjohtava ja luo mielleyhtymiä suoraan Mengele- meininkeihin. Tämä lienee tarkoituksellinen retorinen keino.

Nykyistä transkeskustelua myös hämmentää muunsukupuoliset sekoilijat, jotka eivät ole transhenkilöitä ollenkaan.

Ps. Sarkis on ilmeisesti lääketieteen opiskelija, eikä suinkaan lääkäri. Häntä ei löydy terveydenhuollon toimihenkilöiden rekisteristä, eli ei ole suorittanut vielä lisensiaattia. (Tai sitten hän on yhä syntymänimellään, koska ei ole saanut muutosta läpi). Tämä ei varsinaisesti todista, kuin että hänellä on hyvät istumalihakset ja että hän on hyvä koulussa. Mitään ammatillaisen painoarvoa hänen lausunnoilleen kandin status ei anna, vaan hän puhuu transsukupuolisuudesta omasta näkökulmastaan.

Vierailija
59/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ilmiön ympärille kietoutuu vahvasti ns. neljännen aallon feminismi, joka pyrkii murtamaan syrjiviksi koettuja rakenteita ja stereotypioita. Se tiivistyy yksilön kokemukseen ja oikeuteen vaihtaa sukupuoltaan, mutta ei ota varsinaisesti kantaa itse juurisyyhyn. Sukupuoliristiriita voi syntyä monen eri asian tuloksena. On hyvä, että asia herättää laajempaa keskustelua yhteiskunnassa.

Intersektionaalisen feminismin tyyliin kuuluu mennä fanaattisesti aate ensin ja aiheuttaa eri mieltä oleville mahdollisimman paljon sosiaalista, ekonomista ja jopa fyysistä haittaa.

Samoin ajamansa ns. lopputulosten tasa-arvo noudattaa samaa logiikkaa. Todellisuus ja muiden mielipiteet saavat väistyä tämän uuden kulttuurivallankumouksensa tieltä. Eriäviä mielipiteitä ei siedetä kuplan sisällä ja sen ulkopuolella ne pyritään demonisoimaan ra sismiksi, naisvihaksi, fa sismiksi, äärioikeistolaisuudeksi jne jne.

Vierailija
60/194 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murrosikään liittyy myös haluttomuus hyväksyä aikuustuvan kehon muutoksia. Terve tyttö voi inhottua karvojen ja rintojensa kasvusta ja ulkopuolisten tunkeilevista ja epäkunnioittavista kommenteista ja seksualisoinnista.

Voi jopa siis paeta mielessään koko sukupuoltaan, kun ei saa kasvurauhaa.

Kyllä, todellakin ällötti teininä kuulla mitään kommentteja omasta kropasta kun tunsi olevansa monella tapaa ihan lapsi, ei kiinnostanut seksi tai seurustelu vähääkään. Luulin olevani joko aseksuaali tai en ainakaan miehistä kiinnostunut. Kävi silloin myös mielessä, olenkohan trans kun en olisi halunnut rintoja tai erottuvaa lantiota, jotka olin saanut jo paljon muita aikaisemmin.

Onneksi ymmärsin melko pian, että en vain ole sellainen tyttö kuin luulin, että pitäisi olla. Kiinnostuin seurustelusta vasta aikuisena, naisellisemmasta tyylistä vasta yläasteen jälkeen. Vielä teininä olin vakaasti sitä mieltä, etten koskaan halua näyttää naiselta tai olla suhteessa.

Sama juttu, aloin kehittyä 9-vuotiaana ja kuukautiseni alkoivat 10-vuotiaana. Olin aivan lapsi ja vanhat miehet ja nuoret pojat yhtälailla alkoivat heittää seksuaalisesti värittynyttä kommenttia. Jopa naisopettaja totesi minulle, että olen hyvin kehittynyt ja muodokas. Sairastuin syömishäiriöön, koska halusin kaiken naisellisen pois kehostani, vihasin itseäni ja kroppaani niin perusteellisesti, että aivan varmasti olisin mennyt leikkauttamaan rintani pois, jos sitä olisi tarjottu vaihtoehdoksi. Tätä jatkui minulla 25-vuotiaaksi saakka, kunnes sain lapsen. En vieläkään tunne olevani täysin nainen, mutta onneksi en ole lähtenyt leikkelemään itseäni. Hirveä ajatus.