Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nuo varsiluomet repiä itse pois kainaloista?

Vierailija
13.03.2023 |

Vai onko ne aina leikkautettava lääkärissä? Ja hoitaako terveyskeskus nuo, vai pitääkö mennä yksityiselle?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa apteekista varsiluomien poistoon tarkoitettu aine ja pyytää puolisoa tms laittamaan sitä ellei itse yllä.

Mahdollisesti voit päästä niiden poistoon myös työterveyteen/terveyskeskukseen mutta välttämättä et pääse.

Yksityislääkärille pääset kyllä jos olet valmis maksamaan.

En lähtisi repimään irti, koska silloin tulee helposti haava joka voi tulehtua.

Vierailija
2/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi poistaa jäädyttämällä kuten syylät ( apteekista saa käsittääkseni puuhaan tarpeet)tai sitten hankit apteekista puudutus voidetta ja leikkaat pois. Minulle on tullut kerran yksi varsisyylä kainaloon ja leikkasin saksilla pois ilman mitään puudutuksia. Pikkasen tuli verta. Toipui nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun saksit pois, jos putsaat kunnolla ja kipukynnys kestää ja varaudut kunnon sideharsotupoilla tms. verenvuotoon. Tikkiä tarvittaessa tuskin saat itse laitettua. Jos sulla on kohonnut infektioriski (esim. diabetes), ei ehkä itse kannata operoida.

Vierailija
4/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaulalla pienen pieniä ihonvärisiä. Tuntuivat kädellä silittäessä, eivät näkyneet sinänsä. Revin pois ihan ottamalla kynsien väliin. Ei verenvuotoa tms. Ei tuntunut juurikaan. Iho punoitti niistä kohdista noin päivän.

Vierailija
5/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnistat varmasti, että kyseessä on varsiluomi, voit poistaa sen itse. Repiminen kuitenkin sattuu ja leikkaamisesta tulee verta. Paras tapa poistaa varsiluomi on sitoa sen tyvelle ompelulanka tiukasti, mielellään useaan kertaan. Sitten haavateippi päälle ja kolmen päivän päästä luomi on muuttunut mustaksi ja irtoaa. Jos ei irtoa, lanka ei ollut tarpeeksi tiukalla, silloin pitää vain yrittää uudelleen. Tämä metodi on veretön ja kivuton, pieni nipistys voi tuntua.

Vierailija
6/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au au, älä tee mitään itse, varaa aika. Jos nypit tai teet sitten mitä vaan, voivat tulehtua, en suosittele!

Vierailija
7/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnistat varmasti, että kyseessä on varsiluomi, voit poistaa sen itse. Repiminen kuitenkin sattuu ja leikkaamisesta tulee verta. Paras tapa poistaa varsiluomi on sitoa sen tyvelle ompelulanka tiukasti, mielellään useaan kertaan. Sitten haavateippi päälle ja kolmen päivän päästä luomi on muuttunut mustaksi ja irtoaa. Jos ei irtoa, lanka ei ollut tarpeeksi tiukalla, silloin pitää vain yrittää uudelleen. Tämä metodi on veretön ja kivuton, pieni nipistys voi tuntua.

On vähän hankalaa sitoa lankaa kainalon luomiin, ei vaan mitenkään taivu kädet siihen asentoon.

Vierailija
8/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Au au, älä tee mitään itse, varaa aika. Jos nypit tai teet sitten mitä vaan, voivat tulehtua, en suosittele!

Minne pitäisi varata aika, kun terveyskeskuslääkärit eivät poista varsiluomia?

Vierailija
9/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurginveitsellä lähtee näppärästi.

Vierailija
10/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yletät pyörittelemään niitä, niin kuivuvat ja irtoavat muutamassa päivässä myös sillä tavalla.

Vierailija
11/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee kaikkein helpoimmalla kun leikkaa ne jo pienenä pois kynsileikkurilla.Jos ne ehtivät kasvaa suuriksi niin itseleikkaus vaatii hieman itsekuria.

Vierailija
12/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nipistellyt niitä kynsien välissä. Yleensä irtoavat helposti ja vähän vain kirpaisee. Päälle jotain haavanpuhdistusainetta.

Vierailija
13/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastattiinko terveyskeskuksesta näin?

Vierailija
14/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen luomi polvitaipeessa. Laitoin luomen päälle palan ilmastointiteippiä muutamaksi päiväksi. Luomi hävisi sen alla. Kuulin tämän vinkin aikoinaan kaverilta, ja kikka näyttää jostain syystä toimivan.

Vierailija
15/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että voivat "irrota" itsestään, mutta siihen menee aikaa. Voivat ne jäädä jonkin pukeutumisen yhteydessä jonkun sauman väliin ja irrota siten, ei ole kokemuksia näistä. Itse en kuitenkaan niitä lähtis poistamaan, vaikka jotkut niin täällä ohjeistavatkin.

Vierailija
16/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän hankalaa sitoa lankaa kainalon luomiin, ei vaan mitenkään taivu kädet siihen asentoon.

Niin, mitenhän tämän ongelman voisi ratkaista? Keksisitkö mitään tapaa, millä tuo onnistuisi? Kilauttaisitko kaverille?

Vierailija
17/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma puudutusvoide apteekista sitten sakset käteen ja naps! ei tunnu miltään.

Vierailija
18/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytkärillä lähtee

Vierailija
19/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emla voide piti sanomani

Vierailija
20/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkärille, voi poistaa laserilla.Katso sellainen lääkäri jolla valikoimassa laserointi.