Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
121/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja idea että "voihan ne sitten viedä kirpputorille"... Niin. Jumalaton homma. Olen viimeiset kuusi vuotta raivannut huushollista kaikkea sitä turhaa roinaa.

No tuskin se nyt mikään anoppi on kuuden vuoden raivauksen tarpeet sulle tuonut. Mikä vaiva noissa nyt on. Minä ainakin tyrkkään kaikki miniän tuomat roinat Mersuni takapakkiin ja kaatopaikalle mentiin. Teen sen kerran vuodessa.

Eikös sulla onneton oo autoa? Vuokraa, niitähän saa edullisesti vuokrattua.

Miksi miniäsi kantaa sinulle roinaa? Etkö uskalla kieltäytyä tai sanoa edes pojallesi, että lopettakaa niiden roinien tuonti? Oma anoppi on pari kertaa antanut meille samoin tein takaisin ostamamme lahjan saatesanoilla, että hänellä ei ikävä kyllä ole käyttöä tälle. Ainakin me opittiin tuosta ja nyt viemme lahjaksi sellaista, mille on käyttöä. Lahjakassillinen Presidentti-kahvia on kelvannut joka kerta ja näyttää olevan mieleinen lahja.

Vierailija
122/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin siksi aikaa esille, kun ovat käymässä, sen jälkeen antaisin seuraavalle.

Mieluummin noin.

Toisen mieltä ei tule pahoittaa kun voi olla fiksu ja toimia esim noin.

Miksi anoppi saa pahoittaa ap:n mielen tuomalla hänen kotiinsa tavaroita, joita ap ei tarvitse eikä halua?

Koska ap:llä on myös mies?

Joka ei myöskään halua niitä romuja.

Luulenpa että hänelle olisi aika paljon pienempi kynnys kiittää äitiä ja joulun jälkeen tai jo ennen kiikuttaa kamat kierrätykseen.

Jos ylipäätään ollaan väleissä, harvempi mies ehdoin tahdoin haluaa haastaa äitinsä kanssa riitaa (tai puolisonsa, jos kyse on vain siitä minkälaisista mukeista glögi tämä jouluna ryystetään).

Minua ärsyttää se, että aina toivotaan "aineettomia lahjoja" aka RAHAA silmät kiiluen. No, minä ostin tänä vuonna koulutusta tytöille, siinä on koko suvulle aineettomia lahjoja 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin kummallinen aihe, ettei tosikaan. Itse en yhtään ymmärrä, miksi niitä turhia lahjoja, joita ostetaan vain tyydyttääkseen omia tarpeitaan, väkisin kuuntelematta toiveita, mutta toisaaltaan en ymmärrä sitäkään, kuinka töykeästi näiden lahjojen ansiosta käyttäydytään. Miksei löydy sitä yhteisymmärrystä ja toisen kunnioitusta?

Kaikkein paras olisi, jos vain istuttaisiin pöytään alas, ja aikuisten oikeasti keskusteltaisiin rauhallisesti, mitä se toinen haluaa ja ei halua. Luodaan yhteiset pelisäännöt, kumpaakin osapuolta kunnioittaen, ilman mitään kostamisia ja katkeria tunteita.

Tietenkin tällainen on mahdotonta, koska usein ihmiset eivät näe oman kuplansa ulkopuolelle eikä millään ymmärrä toisen osapuolen näkökulmaa. Sama pätee ihan kaikkeen, tämän anoppi v miniä-taiston ulkopuolellekin.

Vierailija
124/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän mitä mun miniä tulee valittamaan täällä. :D

Hän valittaa, että en osta koskaan hänelle mitään. Enkä heille kotiin. Ostan vain pojalleni ja lapsille jotakin mitä he voivat käyttää tai syödä heti. Tai sitten kutsun pojan lasten kanssa meille ja saavat meillä leikkiä leluilla ja krääsillä mitkä ei miniälle kelpaa.

Onpas katkeraa settiä, Maija. Muista nyt totuuden nimissä mainita, että poikasi viitsii tulla vierailulle lasten kanssa n kaksi kertaa vuodessa, silloinkin viipyvät max. puoli tuntia. Hänkään ei kestä seuraasi!

t. Miniäsi

Niinhän sinä toivoisit raukka parka. :)

Vierailija
125/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen sitä, miksi sun mies ei ota kantaa tähän, jos hän nimenomaan tykkää minimalistisesta joulusta eikä halua krääsää. Eikö hän uskalla sanoa äidilleen vastaan?

Ei uskalla. Mieheni välttelee kaikenlaisia sellaisia asioita että pitäisi pikkuisenkin sanoa äidilleen omia mielipiteitään tai sanoisi vastaan. ap

Eihän se mikään ”uskallus kysymys” ole. Miehesi on vaan niin paljon paremmin kasvatettu , kun sinä.

Anoppisi on hyvä, fiksu ihminen ja kasvattanut poikansa oikein. Riitely, kaikesta vastaan sanominenko se sinusta on niin hienoa. Sinä et valitettavasti ymmärrä hienotunteisuudesta tai mistään muustakaan mitään. Miehesi on jo tuon huomannut ja välttää sitä suuremmalla syyllä äidilleen vastaan hangoittelemisen tyhjänpäiväisestä. Miehesi on jo kuullut äidiltään riittävän usein, että olit täysin väärä valinta. Te olette sukuina ihan eri luokkaa. Sinä jostain mitättömästä alaluokasta. Luulempa että kohta sinulla ei ole kuin ex-anoppi.

Vierailija
126/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja idea että "voihan ne sitten viedä kirpputorille"... Niin. Jumalaton homma. Olen viimeiset kuusi vuotta raivannut huushollista kaikkea sitä turhaa roinaa.

No tuskin se nyt mikään anoppi on kuuden vuoden raivauksen tarpeet sulle tuonut. Mikä vaiva noissa nyt on. Minä ainakin tyrkkään kaikki miniän tuomat roinat Mersuni takapakkiin ja kaatopaikalle mentiin. Teen sen kerran vuodessa.

Miksi miniäsi kantaa sinulle roinaa? Etkö uskalla kieltäytyä tai sanoa edes pojallesi, että lopettakaa niiden roinien tuonti? Oma anoppi on pari kertaa antanut meille samoin tein takaisin ostamamme lahjan saatesanoilla, että hänellä ei ikävä kyllä ole käyttöä tälle. Ainakin me opittiin tuosta ja nyt viemme lahjaksi sellaista, mille on käyttöä. Lahjakassillinen Presidentti-kahvia on kelvannut joka kerta ja näyttää olevan mieleinen lahja.

Missä maailmassa ihmiset elää? Kun ne viettää jotain tupareita, häitä tai 60v päiviä niin sanooko ne oikeesti ystävilleenkin että "vie pois, ei mulla tuolle ole mitään käyttöä"???

Hyytävän moukkamaista.

Vierailija
127/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan miniälle vuohen ambomaalle. Siitä se ilahtuu varmasti.

Vierailija
128/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maailmassa ihmiset elää? Kun ne viettää jotain tupareita, häitä tai 60v päiviä niin sanooko ne oikeesti ystävilleenkin että "vie pois, ei mulla tuolle ole mitään käyttöä"???

Hyytävän moukkamaista.

Niin on. En jaksa käsittää näitä. Mulle opetettiin kotona, että lahjasta kiitetään aina iloisesti hymyillen oli se mitä tahansa. Antajan mieltä ei saa pahoittaa.

Vierailija
129/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa, jos on kovin eriluonteisia tyttäriä ja miniöitä. Yhden koti on minimalistinen, toinen taas kasaa kassikaupalla krääsää, että heikompia hirvittää. Yritä tässä sitten olla kaikille mieliksi. Yksi on kateellinen, jos toiselle laittaa sitä, mitä hän toivoo, mutta ei kuitenkaan halua samaa itselleen.

Aloittajalle ehdottaisin, että varaa päivä siihen, että viet ne kaikki koristeet takaisin anopille ja koristelet niillä hänen kotinsa. Teet siitä niin jouluisen, että anoppi itsekin hengästyy. Olet niin perin pohjin antelias, että tuot ne hänen omaksi ilokseen, kun te ette millään tavalla voi niitä nyt  omaan kotiinne sijoittaa.

Vierailija
130/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyytävän moukkamaista.

Hyvin moni juhlia viettävä osaa sanoa, että ei lahjoja, kiitos. Siitä ei kukaan pahastu.

Mitä jos joku aloittajan anopin kaltainen saa itse pyöreiden synttäreiden lahjaksi vaikka 15 jättikokoista pehmonallea? Tykkäisikö? Varsinkin, kun jokainen vieras seuraavalla kerralla käydessään haluaa nähdä antamansa nallen, kun se on niin suloinen. Lahjastahan ei saanut pahastua.

Vierailija
131/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olen sinun miniäsi, niin ilahdun ihan oikeasti. Jos et vuohta osta, niin lahjoita kehitysmaiden tyttöjen koulutukseen. Tavaraa minulla on jo yli oman tarpeen.

Vierailija
132/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sitä tavaraa on jos kuusi vuotta raivattu?

Vierailija
133/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olemme sopineet että lahjoja ei osteta! Ennen saimme sukulaisilta monena jouluna sinänsä kauniita koristevateja mutta pöytäpinnat ovat rajalliset missä niitä voisi pitää🙄 Turha stressi jäi pois. Mieheni kanssa ostamme hyvää ruokaa ja itsellemme mieluisat kirjat.

Vierailija
134/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni hirvittää ajatus, että vanha ihminen tuhlaisi rahojaan krääsään, jolle ei (kaikella kunnioituksella!) ole mitään käyttöä. Parempi kun sille pyrkii tekemään stopin pyhien jälkeen ottamalla puheeksi, että jatkossa säästetään vaikka luontoa jättämällä ostamatta.

Lahjan saajana minua riipoo katsella kotonani tavaraa, josta en voi olla aidosti kiitollinen. Ei, kaappiin piilottaminen ei ole ratkaisu.

Meille syntyi lapsi hiljattain, ja tämä on ollut melkoinen työmaa terottaa sukulaisille, että meillä on pieni kaksio ja rajallisesti tilaa. Mieluummin pidän kotini väljänä ja helposti siivottavana. Helpommin sanottu kuin tehty.

Vierailija
135/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen sitä, miksi sun mies ei ota kantaa tähän, jos hän nimenomaan tykkää minimalistisesta joulusta eikä halua krääsää. Eikö hän uskalla sanoa äidilleen vastaan?

Ei uskalla. Mieheni välttelee kaikenlaisia sellaisia asioita että pitäisi pikkuisenkin sanoa äidilleen omia mielipiteitään tai sanoisi vastaan. ap

Eihän se mikään ”uskallus kysymys” ole. Miehesi on vaan niin paljon paremmin kasvatettu , kun sinä.

Anoppisi on hyvä, fiksu ihminen ja kasvattanut poikansa oikein. Riitely, kaikesta vastaan sanominenko se sinusta on niin hienoa. Sinä et valitettavasti ymmärrä hienotunteisuudesta tai mistään muustakaan mitään. Miehesi on jo tuon huomannut ja välttää sitä suuremmalla syyllä äidilleen vastaan hangoittelemisen tyhjänpäiväisestä. Miehesi on jo kuullut äidiltään riittävän usein, että olit täysin väärä valinta. Te olette sukuina ihan eri luokkaa. Sinä jostain mitättömästä alaluokasta. Luulempa että kohta sinulla ei ole kuin ex-anoppi.

Taidat olla tuossa asiassa väärässä, sillä nimenomaan alaluokka on se, joka arvostaa tavaraa silmittömästi eikä ymmärrä laadusta tuon taivaallista.

Ei ap:n mies taida uskaltaa sanoa vastaan vaimollekaan. Eikö tuolla anopilla ole kuin tämä yksi lapsi, jonka kotia koristelee? Ja miksi hänelle ei riitä joulutunnelma omassa kodissa?

Vierailija
136/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sitä tavaraa on jos kuusi vuotta raivattu?

Paljon.

Vierailija
137/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen noita ambomaan kanoja ostanut. Ajatelkaa, kanalle (=miniälle) kana. Hyvä idea, olinkin jo unohtanut nuo kanat.😉

Vierailija
138/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et laita niitä esille. Kerrot kysyttäessä suoraan mutta kohteliaasti, että tavarat eivät sovi teidän tyyliinne, kun suositte tällaista minimalistista sisustusta. Sinä et ole vastuussa anopin tunteista.

Juuri näin!

Vierailija
139/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnostuisi meillä! Takaisin lähtisi anopin matkaan hetkessä jokainen tavara minkä tuo.

Annatko muutenkin aina kaikki lahjat takaisin antajalle jos et pidä niistä? Miksi pahoittaa tahallaan toisen mieli, kun ajatellut vain hyvää?

Jos ja kun AP:n tapauksessa asista on lukuisia kertoja sanottu ilman että menee perille niin sit pistetään se asia tajuntaan vaikka mielen pahoittamisen kautta rautalangasta vääntäen.

Vierailija
140/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta rahaa, rahaa, rahaaa. Sitä nämä miniän tekeleet huutaa ja odottaa. Saa ihan rauhassa minun puolestani odottaa.

Rahat ja lahjat on annettu tänä vuonna köyhien perheiden joulun järjestämiseen. Todella hyvä tunne. Viimeiset ainakin 5 vuotta olen ostanut joulupuukeräys lahjoja. Tänä vuonna annoin myös puhdasta rahaa. Ja ihan oikeasti tuntuu nyt, että parempi antaa, kuin saada. Lämmittää monia.