Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
81/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset joulumukit ne on?

Perusmukit, ihan nätit. Sydämiä, mutta kun me ei tarvita, meillä on jo kahdeksan valkoista teema mukia. ap

Mikä siinä on että nuo krääsänrakastajat tykkää aina sydämistä? Minä en voi sietää sydämiä (enkä tähtiä) missään tavarassa, mutta niitä pitää toisten kiusaksi raahata. Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän että jos tahtoisin sohvalleni jonkun mauttoman tähtityynyn, osaisin ostaa sellaisen itsekin.

Ja jokainen varmaan ymmärtää että myöskään mieheni ei pidä sydämistä ja tähdistä, koska sellaista miestä ei ole vielä syntynytkään joka niistä pitäisi.

Silti äitinsä yritti niitä meille raahata.

Anoppi toi meille kerta toisensa jälkeen ruskeaa koristelasia. Mä en voi sietää ruskeaa koristelasia, ja mies ei välitä koriste-esineistä pätkääkään. Ison laatikollisen sai kantaa niitä kotiinsa, kun lopulta sain sanottua, ettei saa tuoda meille enää yhtään mitään, paitsi lapsille synttäri- ja joululahjat. Koko talo oli muuttua SPR-kirppiksen välivarastoksi, muuta vaihtoehtoa ei enää ollut, kun nätisti sanominen ei auttanut. Ja oli toki muitakin ongelmia...

Vierailija
82/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"meillä on minimalistinen koti" :D

Sen takia se ei tajua, kun teillä on ruma, tyhjä koti. Sitähän nää minimalisti kodit ovat. Sohva olkkarissa, ei muuta. Pöytä keittiössä liian vähän tuoleja. Lapsella kolme puista lelua, joista saa leikkiä yhdellä kerrallaan. Loput ovat kaapissa ylähyllyllä, ettei tule sotkua.

anoppi nyt rakkaudella yrittää täyttää sun tyhjää sieluas. Niin, sun ideashan tää minimalistinen sisustus on, ei miehes ja mahdollisten lasten.

Juuri näin. Nyt ap pelkää, että joku pitää häntä tyylittömänä, epämuodikkaana, rahvaana ja elämänhallintansa menettäneenä, jos kotona onkin pari sydänmukia kuuden valkoisen teemamukin lisäksi. Kamala paikka.

Ihan rauhassa saa pitääkin, mutta me viihdymme näin. Sydänmukejakaan emme tarvitse. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset joulumukit ne on?

Perusmukit, ihan nätit. Sydämiä, mutta kun me ei tarvita, meillä on jo kahdeksan valkoista teema mukia. ap

Mikä siinä on että nuo krääsänrakastajat tykkää aina sydämistä? Minä en voi sietää sydämiä (enkä tähtiä) missään tavarassa, mutta niitä pitää toisten kiusaksi raahata. Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän että jos tahtoisin sohvalleni jonkun mauttoman tähtityynyn, osaisin ostaa sellaisen itsekin.

Ja jokainen varmaan ymmärtää että myöskään mieheni ei pidä sydämistä ja tähdistä, koska sellaista miestä ei ole vielä syntynytkään joka niistä pitäisi.

Silti äitinsä yritti niitä meille raahata.

Anoppi toi meille kerta toisensa jälkeen ruskeaa koristelasia. Mä en voi sietää ruskeaa koristelasia, ja mies ei välitä koriste-esineistä pätkääkään. Ison laatikollisen sai kantaa niitä kotiinsa, kun lopulta sain sanottua, ettei saa tuoda meille enää yhtään mitään, paitsi lapsille synttäri- ja joululahjat. Koko talo oli muuttua SPR-kirppiksen välivarastoksi, muuta vaihtoehtoa ei enää ollut, kun nätisti sanominen ei auttanut. Ja oli toki muitakin ongelmia...

Minä tykkään hopeasta/valkokullasta, sinisestä, kirkkaasta lasista ja kevyistä esineistä.

Saan raskaita kultakoruja, ruskeaa painavaa taidelasia, ruskeita isoja tauluja ja opastuksen että ruskea on ainoa oikea sisustusväri.

On todella huomioitu olo.

Vierailija
84/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa jätelava ja laita lasku anopille joululahjaksi.

Vierailija
85/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja idea että "voihan ne sitten viedä kirpputorille"... Niin. Jumalaton homma. Olen viimeiset kuusi vuotta raivannut huushollista kaikkea sitä turhaa roinaa.

Vierailija
86/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän mitä mun miniä tulee valittamaan täällä. :D

Hän valittaa, että en osta koskaan hänelle mitään. Enkä heille kotiin. Ostan vain pojalleni ja lapsille jotakin mitä he voivat käyttää tai syödä heti. Tai sitten kutsun pojan lasten kanssa meille ja saavat meillä leikkiä leluilla ja krääsillä mitkä ei miniälle kelpaa.

Vierailija
87/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laskin että ton kassin arvo on takuulla yli 50e. Olisi antanut lahjakorttina, niin oltaisi voitu sentään ostaa sillä vaikka kuivaelintarvikkeita. ap

Anoppi ei tiennyt että olisit tykänny mieluummin pussista kuivaelintarvikkeita kuin koristeista.

Halusi ilahduttaa teitä kun tykkää teistä, eikä muuta keksiny kuin koristeet kun arveli että ne  nyt ainakin sopii jouluun ja kehtaa siksi tuoda.

Etukäteen fiilisteli mummeli Tokmannilla kun katseli ja valitsi mielestään kauniita jouluhörhelöitä, kuinka teille tulis hyvä mieli.

Mut olisi tuonu toki muuta jos vaan olisi tienny että muu olisi ollut paljon mieluisampi juttu.

Ihmistä ja sen kotia ei tarvitse kauaakaan havainnoida kun tietää, mistä se tykkää.

Tämä tietysti edellyttää sitä että kiinnittää huomiota muuhunkin kuin minäminäminuun.

Toisekseen, jos ei varmaksi tiedä mistä toinen tykkää, on vaikka sen verran vieraampi ihminen, kannattaa pelata varman päälle ja antaa jotain 1. hyvälaatuista ja 2. mikä ei jää nurkkiin pyörimään. Edes absolutisti ei loukkaannu pullosta Veuve Cliquetia -sen olisi saanut samalla rahalla kuin Tokmannin krääsän.

Itse ainakin loukkaantuisin jos minulle tuotaisiin jotain Tokmanni-krääsää. Sehän kertoo tasan tarkkaan miten arvossa minua pidetään, jos lahjaksi tuodaan halpiskrääsää. Ottaisin paljon mieluummin paketin hyvää kahvia minkä usein saisi vielä halvemmalla kuin säkillisen krääsää.

En käsitä ihmisiä jotka kehtaavat antaa toisille huonolaatuista tavaraa.

Vierailija
88/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kamalaa. Kerta kaikkiaan hirveä anoppi sinulla. Voi huoh. 😏

Onko se tyylikkyys lämmintä elettä tärkeämpää? Vähän joulumieltä nyt sullekin ap, ei ne mukit sun päälle hyökkää tai tee sinusta nyt auttamattoman junttia ihmistä, vaikka sumpit niistä anopillekin tarjoisit!

Vierailija
89/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisinta on, että nämä anopit ei tunne edes niitä armaita poikiaan.

Minun anoppini on hyvä kutomaan. Mies on usein pyytänyt, että jos jotain tahdot antaa, tee villasukkia.

No, anoppi kutoi sille beigen-ja vaaleansinisenkirjavan villapaidan. Kumpikaan väri ei sovi miehelle pätkääkään ja mies tykkää vain kirkkaista väreistä (ostaa siis vaatteensa itse, minulle on yksi lysti mitä se päälleen pukee, komea on aina.)

Rakastava äiti tekee siis pliisun villapaidan miehelle jonka lempiväri on kirkkaanpunainen ja joka pyytää villasukkia.

Vierailija
90/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin jos mies sanoo että antaa tuoda, hän myös toimittaa ne pois! Miksi ap niistä huolehtii? Ja kuka on päättänyt että minimalistinen joulu, ap yksin vai koko perhe? 

Vierailija
91/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laskin että ton kassin arvo on takuulla yli 50e. Olisi antanut lahjakorttina, niin oltaisi voitu sentään ostaa sillä vaikka kuivaelintarvikkeita. ap

Anoppi ei tiennyt että olisit tykänny mieluummin pussista kuivaelintarvikkeita kuin koristeista.

Halusi ilahduttaa teitä kun tykkää teistä, eikä muuta keksiny kuin koristeet kun arveli että ne  nyt ainakin sopii jouluun ja kehtaa siksi tuoda.

Etukäteen fiilisteli mummeli Tokmannilla kun katseli ja valitsi mielestään kauniita jouluhörhelöitä, kuinka teille tulis hyvä mieli.

Mut olisi tuonu toki muuta jos vaan olisi tienny että muu olisi ollut paljon mieluisampi juttu.

Ihmistä ja sen kotia ei tarvitse kauaakaan havainnoida kun tietää, mistä se tykkää.

Tämä tietysti edellyttää sitä että kiinnittää huomiota muuhunkin kuin minäminäminuun.

Toisekseen, jos ei varmaksi tiedä mistä toinen tykkää, on vaikka sen verran vieraampi ihminen, kannattaa pelata varman päälle ja antaa jotain 1. hyvälaatuista ja 2. mikä ei jää nurkkiin pyörimään. Edes absolutisti ei loukkaannu pullosta Veuve Cliquetia -sen olisi saanut samalla rahalla kuin Tokmannin krääsän.

Itse ainakin loukkaantuisin jos minulle tuotaisiin jotain Tokmanni-krääsää. Sehän kertoo tasan tarkkaan miten arvossa minua pidetään, jos lahjaksi tuodaan halpiskrääsää. Ottaisin paljon mieluummin paketin hyvää kahvia minkä usein saisi vielä halvemmalla kuin säkillisen krääsää.

En käsitä ihmisiä jotka kehtaavat antaa toisille huonolaatuista tavaraa.

Mitä on veuve cliquet? Hajuvettä?

Vierailija
92/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua mistä näitä tarinoita riittää ihmisistä jotka tuhlaavat rahojaan (ilmeisesti vielä vähiä) kiittämättömiin ja nyrpeisiin ihmisiin.

Nämä on näitä anoppiprovoja. En usko, että oikeasti on ihmisiä, jotka antavat liikaa tavaraa kenellekään. Ei ole todellisessa elämässä tullut koskaan vastaan. Mun anoppipuoli toi joskus jotakin mutta muutaman tavaran korkeintaan. Ne oli helppo heittää pois jos en tykännyt.

Kyllä niitä on. Seitsemänkymppisissä on paljon niitä, joille tavaran ostaminen on elämän suurin intohimo. Etenkin jos halvalla saa.

Minulla ei ole anoppia, mutta äitini on vuosikymmenten kuluessa täyttänyt oman kotinsa ääriä myöten ja olisi tyrkyttämässä minullekin koko ajan jotakin. Nykyään vain totean, ettei minulla ole tilaa enkä tarvitse mitään.

Vierailija
93/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tohkeissaan niitä ostanut ja ajatellut ilahduttaa.

Sä voit kuule nakata ne joulun jälkeen roskiin, eiköhän ne yhtenä jouluna mene.

Sitä paitsi nuo joulumukithan voi olla ihan kiva säästää ja kaivaa esille sit aina jouluisin. Mukava jouluperinne ainakin lapsille ja lapsenmielisille (apua kamala joulu)

Vierailija
94/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin jos mies sanoo että antaa tuoda, hän myös toimittaa ne pois! Miksi ap niistä huolehtii? Ja kuka on päättänyt että minimalistinen joulu, ap yksin vai koko perhe? 

Se anopin poika

Vierailija
95/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppini on hyvä kutomaan. Mies on usein pyytänyt, että jos jotain tahdot antaa, tee villasukkia.

No, anoppi kutoi sille beigen-ja vaaleansinisenkirjavan villapaidan. Kumpikaan väri ei sovi miehelle pätkääkään ja mies tykkää vain kirkkaista väreistä (ostaa siis vaatteensa itse, minulle on yksi lysti mitä se päälleen pukee, komea on aina.)

Rakastava äiti tekee siis pliisun villapaidan miehelle jonka lempiväri on kirkkaanpunainen ja joka pyytää villasukkia.

Äidit. Nuo Perkeleestä seuraavat.

Eivät edes villasukkia älyä kutoa. Saamarin paholaiset.

Piruuttansa kutovat villapaidan.

Vierailija
96/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidit. Nuo Perkeleestä seuraavat.

Eivät edes villasukkia älyä kutoa. Saamarin paholaiset.

Piruuttansa kutovat villapaidan.

Nimenomaan. Eiköhän ihan rakkaudella ole sen paidan kutonut omaa poikaa ajatellen.

Ei ne vanhat aina ymmärrä muodin päälle.

Vierailija
97/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä loukkaa äiskää.

Se on jo vanha.

Jousta, kiltti vähän. Mikäli vaan mahdollista.

(Poltetaan vakka takassa ne krääsät uutena vuotena mut sano äiskälle että ai ku kivat näitä mä oon muuten aina halunnu)

T. Ukkosi joka haluaa vain rauhallisen joulun.

Vierailija
98/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein moukkamaisin on ihminen, joka suuttuu tai loukkaa sellaista joka on vilpittömästi halunnut ilahduttaa.

Sen sun anopin nuoruudessa ajat on ollut toiset ja mitään ei ole ollut, sillä varmasti tykkää monet ostella kun nykyään kaikkea saa halvalla.

Kultainen sydän, muista se.

Vierailija
99/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"  Ja hyvä, lämmin hellä

on mieli jokaisen

oi jospa ihmisellä

ois joulu ainainen.."

VIE ANOPPI HEL-VET-TIIN NUO TOKMANNIN KORISTEET MEIDÄN MINIMALISTISEN TYYLIKKÄÄSTÄ VALKOISESTA JA MODERNISTA STOCKKAN JOULU-KODISTA ! ! ! ! 

ÄLÄKÄ YHTÄÄN YRITÄ PILLITTÄÄ SIINÄ, AIKA OPPIA JO MUN TAVOILLE PRKL! ITSEKÄS AKKA !

Vierailija
100/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein moukkamaisin on ihminen, joka suuttuu tai loukkaa sellaista joka on vilpittömästi halunnut ilahduttaa.

Sen sun anopin nuoruudessa ajat on ollut toiset ja mitään ei ole ollut, sillä varmasti tykkää monet ostella kun nykyään kaikkea saa halvalla.

Kultainen sydän, muista se.

Anoppi menee toisen kotiin että siellä on epäviihtuisää. Kultainen sydän juu.