Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
101/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, taasko on yks pälli anoppi saanut aikaan vähän jouluhäslinkiä.

Vierailija
102/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun se mummo kutoo teineille jotka ei tykkää neuleista? Mummo kieltää pakottamisen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset siinä vaiheessa sanonut suoraan mielipidettäsi, että ette tarvitse niitä, kiitos vaan? Jos aina otat kaikkea krääsää avosylin vastaan "oi että, kiitos paljon, ihanaa!", niin silloin sitä myös saat, koska anoppisi luulee, että tulet niistä onnelliseksi.

Mä en tiedä miten mä anopille sanoisin ettei hän pahoittaisi mieltään. En mä sanonut mitenkään sillain että "oi että kiitos paljon..." vaan kiitos, mutta meillä on jo joulukoristeet ja nämä ovat meille kyllä ylimääräisiä. Siihen anoppi sanoi että pitäähän sitä teilläkin olla tällaisia. ap

Sano hänelle, että ei todellakaan pidä olla, vaan jokaisella saa/pitää olla sellaiset koristeet, mistä itse tykkää. Jollekin kelpaa vain ihan itse, omin kätösin tehdyt koristeet, toiselle vain ne samat 100 vuotta vanhat, jotka isomummo teki pula-aikana vanhoista ..., ja jollekin kelpaa vain luonnonmateriaaleista tehdyt koristeet, jollekin taas joulukoristelu tarkoittaa sitä, että kodin tekstiilit vaihdetaan jouluisiin versioihin, jne.

Vierailija
104/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi, taasko on yks pälli anoppi saanut aikaan vähän jouluhäslinkiä.

Voi, voi älykääpiö miniää. Joutuu taas kärsimään anopin häslingistä.

Vierailija
105/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laskin että ton kassin arvo on takuulla yli 50e. Olisi antanut lahjakorttina, niin oltaisi voitu sentään ostaa sillä vaikka kuivaelintarvikkeita. ap

Anoppi ei tiennyt että olisit tykänny mieluummin pussista kuivaelintarvikkeita kuin koristeista.

Halusi ilahduttaa teitä kun tykkää teistä, eikä muuta keksiny kuin koristeet kun arveli että ne  nyt ainakin sopii jouluun ja kehtaa siksi tuoda.

Etukäteen fiilisteli mummeli Tokmannilla kun katseli ja valitsi mielestään kauniita jouluhörhelöitä, kuinka teille tulis hyvä mieli.

Mut olisi tuonu toki muuta jos vaan olisi tienny että muu olisi ollut paljon mieluisampi juttu.

Hänhän itse sanoi että itsensä takia osti että itse voi nauttia omasta joulustaan enemmän itse. Itse, itse, itse. Itseään ilahdutti. Itse.

No mitä sitten?

Taisi mies valita sitten äitinsä kaltaisen jäärän.

Rkkaus mieheen tekee suurinpiirteiseksi, tyyliin joo sen mamselli ny on omanlaisensa mut ei se haittaa kun teki noin ihanan pojan.

Vierailija
106/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja idea että "voihan ne sitten viedä kirpputorille"... Niin. Jumalaton homma. Olen viimeiset kuusi vuotta raivannut huushollista kaikkea sitä turhaa roinaa.

No tuskin se nyt mikään anoppi on kuuden vuoden raivauksen tarpeet sulle tuonut. Mikä vaiva noissa nyt on. Minä ainakin tyrkkään kaikki miniän tuomat roinat Mersuni takapakkiin ja kaatopaikalle mentiin. Teen sen kerran vuodessa.

Eikös sulla onneton oo autoa? Vuokraa, niitähän saa edullisesti vuokrattua.

Vierailija
107/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallisinta on, että nämä anopit ei tunne edes niitä armaita poikiaan.

Minun anoppini on hyvä kutomaan. Mies on usein pyytänyt, että jos jotain tahdot antaa, tee villasukkia.

No, anoppi kutoi sille beigen-ja vaaleansinisenkirjavan villapaidan. Kumpikaan väri ei sovi miehelle pätkääkään ja mies tykkää vain kirkkaista väreistä (ostaa siis vaatteensa itse, minulle on yksi lysti mitä se päälleen pukee, komea on aina.)

Rakastava äiti tekee siis pliisun villapaidan miehelle jonka lempiväri on kirkkaanpunainen ja joka pyytää villasukkia.

Äidit. Nuo Perkeleestä seuraavat.

Eivät edes villasukkia älyä kutoa. Saamarin paholaiset.

Piruuttansa kutovat villapaidan.

Juuri nuo, joita pitää sitten kotiinsa haalia, jotta pääsette puolisonne kanssa pikkujouluihin ja muualle viihteelle sitä kuuluisaa omaa aikaa viettämään. Pysy erossa äideistä, niin hekin pysyvät erossa sinusta koko 15 vuotta ,kun lapsesi ja te tarvitsevat apua.

Vierailija
108/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha, paha ANOPPi. Paha, paha ANOPPI!

Av-arkkiviisu.

Vierailija
109/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset joulumukit ne on?

Perusmukit, ihan nätit. Sydämiä, mutta kun me ei tarvita, meillä on jo kahdeksan valkoista teema mukia. ap

Mikä siinä on että nuo krääsänrakastajat tykkää aina sydämistä? Minä en voi sietää sydämiä (enkä tähtiä) missään tavarassa, mutta niitä pitää toisten kiusaksi raahata. Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän että jos tahtoisin sohvalleni jonkun mauttoman tähtityynyn, osaisin ostaa sellaisen itsekin.

Ja jokainen varmaan ymmärtää että myöskään mieheni ei pidä sydämistä ja tähdistä, koska sellaista miestä ei ole vielä syntynytkään joka niistä pitäisi.

Silti äitinsä yritti niitä meille raahata.

Anoppi toi meille kerta toisensa jälkeen ruskeaa koristelasia. Mä en voi sietää ruskeaa koristelasia, ja mies ei välitä koriste-esineistä pätkääkään. Ison laatikollisen sai kantaa niitä kotiinsa, kun lopulta sain sanottua, ettei saa tuoda meille enää yhtään mitään, paitsi lapsille synttäri- ja joululahjat. Koko talo oli muuttua SPR-kirppiksen välivarastoksi, muuta vaihtoehtoa ei enää ollut, kun nätisti sanominen ei auttanut. Ja oli toki muitakin ongelmia...

Minä tykkään hopeasta/valkokullasta, sinisestä, kirkkaasta lasista ja kevyistä esineistä.

Saan raskaita kultakoruja, ruskeaa painavaa taidelasia, ruskeita isoja tauluja ja opastuksen että ruskea on ainoa oikea sisustusväri.

On todella huomioitu olo.

Mikä itsekäs si-ka anopiksi. Tuo raskaita kultakoruja lahjaksi. Ja taidelasia.

Koeta kestää raasu, kyllä se anoppi vielä päästää kylmän pierun jonakin päivänä.

Vierailija
110/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pitkään sama ongelma. Anoppi osti ihmeellisiä lahjoja ja aina siitä näkökulmasta, mistä itse pitää tai mikä sopisi hänen kotiinsa. Jos joku seinäkello tai päiväpeitto sopii hänelle, se ei välttämättä sovi meille. 

Kerran sitten sanoin, että arvostamme aineettommia lahjoja. Tänä vuonna oli joululahjaksi tulossa TAAS lakanat (olivat Citymarketissa tarjouksessa), sanoin että EI, nyt lahjaksi on sitten tulossa K-ryhmän lahjakortit. 

Vierailija
111/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa jätelava ja laita lasku anopille joululahjaksi.

Tilaa sinä jätelava ja hyppää itse sinne.

Katso että lava on sen verran tilava että egosi mahtuu  vaivatta.

Vierailija
112/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset joulumukit ne on?

Perusmukit, ihan nätit. Sydämiä, mutta kun me ei tarvita, meillä on jo kahdeksan valkoista teema mukia. ap

Mikä siinä on että nuo krääsänrakastajat tykkää aina sydämistä? Minä en voi sietää sydämiä (enkä tähtiä) missään tavarassa, mutta niitä pitää toisten kiusaksi raahata. Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän että jos tahtoisin sohvalleni jonkun mauttoman tähtityynyn, osaisin ostaa sellaisen itsekin.

Ja jokainen varmaan ymmärtää että myöskään mieheni ei pidä sydämistä ja tähdistä, koska sellaista miestä ei ole vielä syntynytkään joka niistä pitäisi.

Silti äitinsä yritti niitä meille raahata.

Anoppi toi meille kerta toisensa jälkeen ruskeaa koristelasia. Mä en voi sietää ruskeaa koristelasia, ja mies ei välitä koriste-esineistä pätkääkään. Ison laatikollisen sai kantaa niitä kotiinsa, kun lopulta sain sanottua, ettei saa tuoda meille enää yhtään mitään, paitsi lapsille synttäri- ja joululahjat. Koko talo oli muuttua SPR-kirppiksen välivarastoksi, muuta vaihtoehtoa ei enää ollut, kun nätisti sanominen ei auttanut. Ja oli toki muitakin ongelmia...

Minä tykkään hopeasta/valkokullasta, sinisestä, kirkkaasta lasista ja kevyistä esineistä.

Saan raskaita kultakoruja, ruskeaa painavaa taidelasia, ruskeita isoja tauluja ja opastuksen että ruskea on ainoa oikea sisustusväri.

On todella huomioitu olo.

Mikä itsekäs si-ka anopiksi. Tuo raskaita kultakoruja lahjaksi. Ja taidelasia.

Koeta kestää raasu, kyllä se anoppi vielä päästää kylmän pierun jonakin päivänä.

Niin. Rumaa paskaa.

Vierailija
113/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mullakin hengissä anoppi, appiukko ja omat vanhemmat. Antaisin satasen jos vaan olisivat olemassa kantamassa tänne tavaraa.

Vierailija
114/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laskin että ton kassin arvo on takuulla yli 50e. Olisi antanut lahjakorttina, niin oltaisi voitu sentään ostaa sillä vaikka kuivaelintarvikkeita. ap

Mutta hän itse ei olisi ilahtunut siitä. Sä et ehkä ymmärrä mutta lahjojen antajakin ilahtuu siitä kun hän antaa toiselle lahjan, jonka arvelee ilahduttavan. Sille nyt ei voi mitään, ettei anoppisi tunne sinua, eikä tiedä mistä sä oikeasti ilahdut. Hän kuvittelee, että ilahdut samanlaisista asioista kuin hänkin kun kerran olet hänen poikansakin kelpuuttanut.

Joo en vaan ymmärrä. Mä annan kohteliaasti tavarat anopille takaisin ja kerron että satsaa mieluummin shoppailurahansa ja shoppailuaikansa muihin. Mä olen kertonut jo useita kertoja että jouluruokia voi tuoda, mutta anoppi näköjään "haluaa ilahduttaa" ja nyt toi romukasa ärsyttää vaan tossa nurkassa. ap

Voi sinä romukasa miniä. Kun miehesi sinut kohta jättää, niin esittäisin yhden hartaan toiveen. Älä vaan yritä iskeä kumpaakaan minun komeaa, hyväkäytöksistä poikaani. Pysy ihan tippaleipä aivoituksinesi sinkkuna. Ei tarvitse kenenkään anopin murehtia vuoksesi. Kaikilla hyvä olla.

Vierailija
115/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein moukkamaisin on ihminen, joka suuttuu tai loukkaa sellaista joka on vilpittömästi halunnut ilahduttaa.

Sen sun anopin nuoruudessa ajat on ollut toiset ja mitään ei ole ollut, sillä varmasti tykkää monet ostella kun nykyään kaikkea saa halvalla.

Kultainen sydän, muista se.

Niin, ketä ne krääsät on ilahduttanut? Vain sitä anoppia.

Jos ne joulukrääsä on anopille niin tärkeää, niin mikään ei estä ostamasta niitä omaan kotiin!

Vierailija
116/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat pojat asuvat jo omillaan. Pois muuttaessaan nuorempi vielä sanoi minulle erikseen, että hänen kotiinsa ei saa ostaa mitään ilman hänen lupaansa. Jos jotain haluan ostaa, kysyn etukäteen, haluaako hän tavaran x vai onko jotain toiveissa. En ymmärrä noita, jotka täyttävät toisten kodit tavaroilla, joita he eivät halua. Miksi se on niin vaikea kysyä etukäteen?

Vierailija
117/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän mitä mun miniä tulee valittamaan täällä. :D

Hän valittaa, että en osta koskaan hänelle mitään. Enkä heille kotiin. Ostan vain pojalleni ja lapsille jotakin mitä he voivat käyttää tai syödä heti. Tai sitten kutsun pojan lasten kanssa meille ja saavat meillä leikkiä leluilla ja krääsillä mitkä ei miniälle kelpaa.

Onpas katkeraa settiä, Maija. Muista nyt totuuden nimissä mainita, että poikasi viitsii tulla vierailulle lasten kanssa n kaksi kertaa vuodessa, silloinkin viipyvät max. puoli tuntia. Hänkään ei kestä seuraasi!

t. Miniäsi

Vierailija
118/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin siksi aikaa esille, kun ovat käymässä, sen jälkeen antaisin seuraavalle.

Mieluummin noin.

Toisen mieltä ei tule pahoittaa kun voi olla fiksu ja toimia esim noin.

Miksi anoppi saa pahoittaa ap:n mielen tuomalla hänen kotiinsa tavaroita, joita ap ei tarvitse eikä halua?

Koska ap:llä on myös mies?

Vierailija
119/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat pojat asuvat jo omillaan. Pois muuttaessaan nuorempi vielä sanoi minulle erikseen, että hänen kotiinsa ei saa ostaa mitään ilman hänen lupaansa. Jos jotain haluan ostaa, kysyn etukäteen, haluaako hän tavaran x vai onko jotain toiveissa. En ymmärrä noita, jotka täyttävät toisten kodit tavaroilla, joita he eivät halua. Miksi se on niin vaikea kysyä etukäteen?

Tämä! Ehkä se odotettu yllätysmomentti jää yhtälöstä pois, kun kysyy etukäteen?

Vierailija
120/722 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin siksi aikaa esille, kun ovat käymässä, sen jälkeen antaisin seuraavalle.

Mieluummin noin.

Toisen mieltä ei tule pahoittaa kun voi olla fiksu ja toimia esim noin.

Miksi anoppi saa pahoittaa ap:n mielen tuomalla hänen kotiinsa tavaroita, joita ap ei tarvitse eikä halua?

Koska ap:llä on myös mies?

Joka ei myöskään halua niitä romuja.