Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
461/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä osaisi kuvitella ikinä ostavani kassillista koristeita ja krääsää ja vieväni jollekin lahjaksi. 

Olisko sukupolvi- tai luokkaeroja. 

Aivan. Yksi, rakkaudella valittu koriste on ihan maksimi mitä hyvän maun omaava ihminen vie lahjaksi. Ja jos tietää että saaja ei halua tavaraa, niin sitten sitä ei viedä. 

Näinpä! Ja joskus jopa se yksi koriste vaikka olisikin miten rakkaudella valittu koriste, voi olla joillekin liikaa, ainakin minimalistille, mutta silloin se varmaankin onkin jo tiedossa. Mä annan mieluummin tota helposti hävitettävää lahjaa, jos jotain annan, eli marmeladia, joulutoffeeta, kahvia tms.

Vierailija
462/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä täälläkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin mieheni kanssa myös niistä sydänmukeista. Mä meinasin jo myöntyä niille. Mutta mies nimenomaan oli sitä mieltä että tulee olla samaa sarjaa kaikki meidän mukit eli sitä valkoista teemaa. Hän on kuulemma saanut tarpeekseen viiden eri sarjan teekalustoista lapsuuskodissaan ja kasapäisistä erilaisista mukeista. Eli jos tarvitaan joskus lisää mukeja, ne on teemaa. ap

Ap. kattaa pöytänsä Teemalla. Niihin sopisi seuraksi mitä parhaiten sydänmukit. Keskustelevat täysin samassa sarjassa.

Varmaan viinilaseina on sitten Iittala Vernat, nuo paksulasiset, joista vesikään ei edes maistu miltään, puhumattakaan viineistä.

Itse katan jouluna Villeroy&Boch astioilla. Lautaset, lasit ja aterimet kaikki samaa sarjaa. Aloitin joskus keräämisen itse ja ihana anoppini on täydentänyt sitä. Hyvää Joulun odotusta sinnekin!

Hienoo, molemmilla on omista syistään oma tyyli! 

Onneksi V&B-ihmisellä on anoppi joka tietää teidän tyylin eikä tuo Kermansavea jouluväreissä teille. 

Makuasioita ei oikein voi arvottaa, mutta siitä pystyy jauhamaan jos joku ei ymmärrä eroa kuppisetin ja toisen välillä. "kyllä nää tuota teidän kattausta kivasti piristää, ja tää Aarikan kynttilänjalkakin tuo vähän väriä teidän joulupöytään" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tollasesta pitää kitistä? Jos et saa suoraan sanottua anopille, niin sitte viet roinat kaikessa hiljaisuudessa roskiin tai kierrätykseen. Ei se ole sen kummempaa. Minä kyllä pitäisin siitä, jos anoppi tois mulle jouluna jotakin. Omalle miniälleni annoin vaan joulurahaa. Tylsä lahja, mutta saapahan itse mitä haluaa.

Jouluraha, tylsä lahja??? WHAT?

Vierailija
464/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä mennä sanomaan toiselle että kyllä tämä kummasti teidänkin kattausta piristää, saati värikästä viemään, jos kattauksen laittaja nimenomaan haluaa esim neutraalin, luonnonläheisen värimaailman eikä kirkuvan punaista, vaikka se joulun väri onkin.

Vierailija
465/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko anopilla tosiaan oikeutta alkaa sisustamaan toisen kotia ja vaatimaan koristeluja että sitten kun tulee kylään, niin on jouluista. Miksi ANOPILLE ei kelpaa ja riitä pelkistetty joulutunnelmasisustus? Kunhan mietin.

Voihan suhteellisuudentaju :D "Oikeutta alkaa sisustamaan" ja "vaatimaan koristeluja". Kylläpä voi kassillinen koristeita muuttua isoksi asiaksi! Anoppi toi koristeita. Voi voi. Ei hän kai aseella uhaten vaatimuksia esittänyt? Tai penännyt oikeuksia koristeluun?

Jonka asian pienuuden takia ei pitäisi olla iso asia heittää kassillinen niitä oikeasti haluaville? 

Sitten voisi miettiä että jos ne anopin tuomat koristeet on merkityksettömiä kaikille, niin miksi niitä hankittiin ylipäätään. Mutta jos rahaa on... 

Eihän tuossa sanottu, että ne oli merkityksettömiä kaikille. Varmasti niillä oli merkistystä; anoppi varmaan tarkoitti hyvää. Saaja voi  sen jälkeen työntää ne mihin haluaa, ei niitä ole pakko ripustella ympäriinsä. Enpä osaa uskoa, että anoppi oikeasti tulee tarkistelemaan mitä niille on tehty.  Miksei saaja anna niitä tarvitseville eteenpäin, hyvä kiertää, kaikilla on hyvä mieli? Mutta ei. On VEDETTÄVÄ RAJOJA. Ja tehtävä ASIOITA SELVÄKSI. Ja annettava anopin kuulla kunniansa, ja LAITETTAVA MIES SANOMAAN ÄIDILLEEN. Kyllä ollaan suurten asioiden ja ongelmien äärellä.

No niinpä. Tämähän se on niin per==sees==tä nykyisin. Mitä enemmän mahtailevat, sen parempia mielestään ovat. RAJOJA, ASIOITA SELVÄKSI jne.

Sitähän ne harrastaa. Ja miksikö. Osin ilkeyttään, osin huonon kasvatuksen saaneena tyhmyyttään. Köyhiä ovat mieleltään. Mutta mikä parasta ja sitä odotellessa: kohta ovat enää ex miniöitä. Ei kai noita kukaan hyvän kasvatuksen omaava mies kauan katsele.

Ei ne oikeestaan ole ilkeitä eikä mahtailevia. Ne vaan haluaa elää omannäköistään elämää. 

Miksi sä mahtailet omilla lahjoillasi joiden on jumalauta kelvattava, senkin kiittämättömät? Ethän sä voi päättää toisen puolesta mistä sen on pidettävä. 

Sä et taida haluta ilahduttaa lahjalla, vaan merkata reviiriäsi. Miksei esim suklaa käy lahjana? Ei tarvisi kenenkään ihmetellä toisen sisustamistaipumuksia. 

Vierailija
466/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appiukko tuli viikonloppuna käymään ja oli käynyt Virossa. Ei siis yleensä käy millään risteilyillä, mutta nyt oli käynyt. Toi "joulujuomia" vaikkei siis ole mikään tenu tai ei ole oma mieskään. Mutta nyt sitten olutta ja siidereiä keissit ja niiden päälle kaksi keissiä viru valgeä.... eli 12 pulloa kirkasta viinaa. Kumpikaan meistä ei miehen kanssa juo viinaa ja viiniä ei appi sitten keksinyt tuoda ollenkaan. Nyt sitten on tämän pienen kaksion kaikki ruokakaapit täynnä yksittäisiä viinapulloja ja oluttölkkejä.

Vierailija
467/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi huolehtii kassin sisällön. Laita vaikka hänen vaatekaappiinsa, jos ei muuten siirry mihinkään.

Vierailija
468/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Minua V######a joulu ja tulevat ”lahjat” jo valmiiksi niin paljon, että pää meinaa räjähtää."

Yhdellä psyko-miniällä siinä jo meinaa pää räjähtää etukäteen moisesta kamaluudesta.

Näitä psyko-miniöitä kun riittää, valitettavasti. Voi rassukoita. Nykyisin tuntuu elämä vaikealta.

Hei psyko-anopit! Ajatuksissa saan ihan rauhassa räjähdellä, tietysti osaan käyttäytyä. Oikeasti äitini on se pahempi. Ja anoppiinkin on hyvät välit. Eikä tämä tavara-asia ole vain minun mielipiteeni vaan myös miehen. ”Älkää ostako meille tavaraa, meille ei mahdu mitään” ei ole rumasti sanottu vaan fakta näillä neliöhinnoilla. Jos keskustelu meni ihon alle, kannattaa miettiä miksi.

t. kommentin kirjoittanut

Vierailija
469/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen koristelu teillä ap on kuusessa? Onko siinä koristeita? Kuka ne koristeet sitten laittaa, purkaa ja laittaa varastoon? Ei mitenkää pahalla, kun vaan kysyn.

Meillä ei ole kuusta koska alkoholisti äitini kaataa sen...:(

Vierailija
470/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen anoppi ja äiti. Annan miniälle ja vävylle lahjaksi lahjakortin tai rahaa. Eipä ole vielä koskaan kumpikaan valittanut! Omat lapset saa rahaa tai lahjakortin myös. Leikkokukkia vien joskus kun menen kylään, olen kysynyt voiko tuoda ja väritoivetta. Helppoa ja kaikille jää hyvä mieli.

Oma anoppi on samanlainen kuin ap:llä. Kannustaa kummasti olemaan erilainen ja toisten reviiriä kunnioittava.

Olet ihana!

Vierailija
471/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele jos anoppi haluaa tehdä teidän kodista viihtyisämmän sairaalasisustuksen sijaan.

Saahan anoppi ajatuksissaan haluta. Ei ole siltikään hänen asiansa sisustaa toisten koteja. Tuskin poika ja miniäkään vaativat, että anopilla täytyy olla minimalistinen sisustus.

Mutta saako anoppi olla housuun kuseva juoppo?

Vierailija
472/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap onko oma äitisi housuun kuseva juoppo.

Teillä ei ole mattoja koska kusen haju tarttuisi niihin.

Jouluna juotte valkkariglögiä..koska juoppo äitisi kaataa glögit sohvalle?

Olet minimalisti, koska sait lapsena t.urpaan ja joulua ei vietetty?

Oma äitini on samanlainen kuin ap:llä. Kannustaa kummasti olemaan erilainen ja toisten reviiriä kunnioittava

Vierailija
473/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onko oma äitisi housuun kuseva juoppo.

Teillä ei ole mattoja koska kusen haju tarttuisi niihin.

Jouluna juotte valkkariglögiä..koska juoppo äitisi kaataa glögit sohvalle?

Olet minimalisti, koska sait lapsena t.urpaan ja joulua ei vietetty?

Oma äitini on samanlainen kuin ap:llä. Kannustaa kummasti olemaan erilainen ja toisten reviiriä kunnioittava

Olet säälittävä

Vierailija
474/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele jos anoppi haluaa tehdä teidän kodista viihtyisämmän sairaalasisustuksen sijaan.

Saahan anoppi ajatuksissaan haluta. Ei ole siltikään hänen asiansa sisustaa toisten koteja. Tuskin poika ja miniäkään vaativat, että anopilla täytyy olla minimalistinen sisustus.

Mutta saako anoppi olla housuun kuseva juoppo?

Saa..mutta siitä ei kannata kertoa puolitutuille

Vierailija
475/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saako anoppi olla jouluhöperö?

Vierailija
476/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa...sille kannattaa piru..illa ja näyttää omakotivalkoinen postauksia

Vierailija
477/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitin lapset tehnyt hyvin selväksi päin naamaa sanoja kaihtamatta mitä haluavat lahjoiksi, muuta eivät edes ota vastaan. Miniä hävittää kaikki ostamani lahjat kummasti lopullisesti, kukat jättää hoitamatta ja sanoo sitten että  se kuoli.

Miksi sinä viet ruukkukukkia miniälle, jos tämä ei selvästi niitä osaa hoitaa tai edes halua kukkia? Oletko kysynyt pojaltasi, miksei hän hoida tuomiasi kukkia? Kummasti ne minun itsenikin ostamat kukat aina kuoli vaikka yritin niitä hoitaa. Sitten tajusin, että en ymmärrä kukkien hoitamisesta mitään, joten turhaan tuhlaan rahojani kukkakauppaan. Onneksi en saa niitä lahjaksi, sama kohtalo niillekin tulisi.

Vierailija
478/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidistäni on vanhemmiten tullut ostosriippuvainen kaikkeensekaantuja.

Ostoskelu ja ilmaisen tavaran haalinta selkeästi on jonkinlainen lohtu

Ja se kaikkeensekaantuminen turvan hakemista. Kun kaikki mahdollinen on kontrollissa, ei pelota.

Sietämätön hän silti on vaikka jotenkin tajuaisi mistä käytös johtuu.

Vierailija
479/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tollasesta pitää kitistä? Jos et saa suoraan sanottua anopille, niin sitte viet roinat kaikessa hiljaisuudessa roskiin tai kierrätykseen. Ei se ole sen kummempaa. Minä kyllä pitäisin siitä, jos anoppi tois mulle jouluna jotakin. Omalle miniälleni annoin vaan joulurahaa. Tylsä lahja, mutta saapahan itse mitä haluaa.

Miksi tästä väännetään koko ajan jotain miniä-anoppi-gatea? Miehen kuuluu sanoa omalle äidilleen ihan itse, kuten ap:kin ehti jo kuitata.

Vierailija
480/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa kodissaan saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän