Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
441/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähönän se kunnioituksen puute tulee esiin aika varhain miniä anoppi akselilla suuntaan jos toiseen ja se siirtyy sukupolvessa eteenpäin, sikäli kuin sukuun naitu pirttihirviö ei osaa antaa tilaa myös miehensä suvulle ja heidän rakkaudenosoituksilleen pojalleen tai veljelleen yrittäen jotenkin tätä naispuoliskoakin muistaa. Alussahan sen asenteen näkee jo melko hyvin.

Ei näytä siirtyvän. Onneksi nykyajan nuoret naiset osaavat pitää puolensa ja rajansa, eivätkä siedä huonoa käytöstä vanhemmilta naisilta. Oma anoppini oli mukava ja hyväkäytöksinen ihminen, mutta lähipiirissä on tullut ihan liikaa nähtyä ilkeää ja itsekästä käytöstä minijöitä kohtaan.

Mikä v**un MINIJÖITÄ????

Eikö ne ole niitä keltaisia yksisilmäisiä?

No ne ovat just niitä käärmeitä, jotka naivat poikiamme paremman tulevaisuuden toivossa.

Ettet vaan itse olisi juuri tuo käärme sinä itse?

Vierailija
442/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitin lapset tehnyt hyvin selväksi päin naamaa sanoja kaihtamatta mitä haluavat lahjoiksi, muuta eivät edes ota vastaan. Miniä hävittää kaikki ostamani lahjat kummasti lopullisesti, kukat jättää hoitamatta ja sanoo sitten että  se kuoli.

Mitä miniän pitäisi tehdä tavaroille joita ei halua ja kukille joita ei kaivannut vastuulleen? Jättääkö poikasikin kukan hoitamatta, vai tarvitaanko siihen vehkan hengissä pitämiseen kaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko anopilla tosiaan oikeutta alkaa sisustamaan toisen kotia ja vaatimaan koristeluja että sitten kun tulee kylään, niin on jouluista. Miksi ANOPILLE ei kelpaa ja riitä pelkistetty joulutunnelmasisustus? Kunhan mietin.

Voihan suhteellisuudentaju :D "Oikeutta alkaa sisustamaan" ja "vaatimaan koristeluja". Kylläpä voi kassillinen koristeita muuttua isoksi asiaksi! Anoppi toi koristeita. Voi voi. Ei hän kai aseella uhaten vaatimuksia esittänyt? Tai penännyt oikeuksia koristeluun?

Vaikka ei itse sisustaisikaan, niin toi tavaroita ja piti itsestäänselvänä, että niille etsitään paikat. Ei se kovin kaukana ole.

Vierailija
444/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitin lapset tehnyt hyvin selväksi päin naamaa sanoja kaihtamatta mitä haluavat lahjoiksi, muuta eivät edes ota vastaan. Miniä hävittää kaikki ostamani lahjat kummasti lopullisesti, kukat jättää hoitamatta ja sanoo sitten että  se kuoli.

Mitä olet ostanut.? Mä olen myös hävittänyt kaikki anopin ostamat lahjat. Epäsopivat vaatteet, kirjan, joka mulla oli jo ollut, mutta josta olin luopunut. Miksi mä niitä säilyttelisin. Mulla on muuten kiva anoppi. Hänellä vaan on kumma tapa ostaa lahjaksi väärän kokoisia vaatteita. Ja niin, mulla on kuollu itse ostamanikin kukat.

Vierailija
445/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä toi neljä kassillista lahjoja. Ainoatakaan toivetta ei ole kysynyt (olisin toivonut vaikka kakun). Mulla kyrsii jo valmiiksi, kun meillä on tavaran vähentäminen menossa muutenkin ensi vuonna tulevan muuton vuoksi. Ja ahdistaa nuo kiiltävät paperit, joihin tuo kaikki on kääritty. Kymmenen vuoden jälkeenkään ei toinen hoksaa, että me ei tätä tavaraa tarvittaisi. Jouluaatolta odotan vain sitä hetkeä, kun saan kerätä kaikki nuo lahjapaperit, muovilaatikot ja muun pakkausjätteen ja saan sen vietyä roskikseen. Ainoa, mitä toivoisin on, että joskus kysyttäisiin etukäteen niitä toiveita. Olisi niitäkin (käyttötavaraa) löytynyt. Nyt epäilen, että juurikin tuota oman maun mukaan ostettua mm. astiaa pantu pakettiin. Viime vuonna tuli joulupöytään tabletteja ja pörrösukat, jotka ei mahtunu edes jalkaan eikä kelvannu lapsillekaan.

Riittäiskö joskus vähempi? Mietin myös, että aukoisin ainakin omat pakettini jo etukäteen ja laittaisin aattona kiertoon. Jos niille olisi ottaja, jolla olisi oikeasti tarvetta.

Meiltä lähti anoppilaan ruokapaketti. Kerättiin sellaista "vähän parempaa", mitä eivät välttämättä itse hoksaa ostaa. Voi olla, että nekin oli turhaa, mutta miehen mielestä tyhjin käsin ei voinut päästää lähtemään.

Ei suatana...kertokaa, että tää ei ole tosissaan. Jos on, niin se selittääkin sen, miksi ihmiset nykyään tuntuvat niin hvtin vastenmielisiltä. Enää ei ole 'kiva tavata uusia ihmisiä', kun ne kaikki on toinen toistaan kamalampia minäminäjaminuntäydellisyyteni - tyyppejä. Hyh.

Vierailija
446/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiki tässä olla pikkuinen kompromissin paikka. Otat siitä kassista sen tavaran josta tykkäät eniten ja pistät sen esille anopin mieliksi ja muut annat anopille takaisin ja sanot nätisti, että nautitte joulusta enemmän kun tavaraa on vähemmän.

Vierailija
447/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun vastuullesi jää niiden joulutavaroiden pois vienti? Etkö voi käskeä miestäsi viemään niitä pois, kun kerran hänen äitinsä ne toikin?

Ihme uhriutumista taas kerran.

Tai sanot sille anopille, kun tulevat jouluna, että vie koristeet lähtiessään mukanaan. Tai käsket miehen siis sanoa. Miehen äitihän se on.

Jos asia jää mieheni vastuulle, niin tuo roina on edelleen tasan vuodenkin päästä tuossa eteisen nurkassa. ap

Jätä siihen, jos anoppi jo vuoden kuluttua ymmärtää kun tuo siihen samaan kasaan toisen joulukamakassin.

Vierailija
448/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleenikään, että me anopit ollaankin noin kamalia! Itse olen ostanut poikani tyttöystävälle jouluisin aina jonkun nuorelle naiselle sopivan pikkulahjan - kirjan, kosmetiikkaa, Marimekon pussukan tai muuta sellaista, mistä tällainen vanha eukonkuvatus kuvittelee poikansa rakkaan pitävän.

No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.

Joo kyllä mäkin tästä ryöpytyksestä otin sen verran herneen nokkaan, että pitää miettiä viitsinkö ottaa lapsia välipäiviksi hoitoon ollenkaan. Mä olen oikeastaan aika väsynyt ja töissäkin on raskasta.

Aina näissä keskusteluissa on näitä "en kyllä enää hoida lapsenlapsia, kun ei tehdä kaikkia asioita just tasan tarkkaan niin kuin haluan" marttyyreja. Älä ihmeessä ota niitä lapsia hoitoon. Ne kyllä vaistoavat, ettet oikeasti halua niiden kanssa olla vaan he ovat vain vallankäyttösi välineitä. Möllötä tiukasti yksin kotona ja hauku sitä kauheaa miniää, joka ei päästä sua määräämään omaa elämäänsä. Kaikki voittaa :). (Tai sitten voisit ajatella, että ehkä paras lahja, jonka voit kaikille antaa on viettää sitä aikaa niiden lasten kanssa. Luoda heille ihania muistoja mummosta ja unohtaa se pyytämättömän tavaran vieminen.)

Mä olen oikeasti väsynyt ja työssä on raskasta. En mä enää mikään ihan nuori ole. Hyvää hyvyyttäni olen hoitoon ottanut. Olen halunnut nuorta perhettä tukea ja auttaa mutta en mäkään jaksa jos palkaksi tulee tuommosta kiittämättömyyttä.

Miettikää kuulkaa ihan tykönänne millaista yhteiskuntaa te itsekin olette rakentamassa tuolla ainaisella anoppivalituksella ja haukkumisella. Nämä ketjut ei ole yhtään kivoja lukea. Nämä salakavalasti vaikuttaa myös sinänsä toimiviin miniä-anoppisuhteisiin. 

Ei mulla muuta tähän.

Ja nyt siis soitat pojalles, että en voi ottaa enää lapsia hoitoon kun luin vauva.fistä, että jonkun anoppi oli tuonut kassillisen turhia joulukoristeita miniälleen ja miniä ei tykänny niistä 😂

Vierailija
449/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen anoppi ja äiti. Annan miniälle ja vävylle lahjaksi lahjakortin tai rahaa. Eipä ole vielä koskaan kumpikaan valittanut! Omat lapset saa rahaa tai lahjakortin myös. Leikkokukkia vien joskus kun menen kylään, olen kysynyt voiko tuoda ja väritoivetta. Helppoa ja kaikille jää hyvä mieli.

Oma anoppi on samanlainen kuin ap:llä. Kannustaa kummasti olemaan erilainen ja toisten reviiriä kunnioittava.

Vierailija
450/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiki tässä olla pikkuinen kompromissin paikka. Otat siitä kassista sen tavaran josta tykkäät eniten ja pistät sen esille anopin mieliksi ja muut annat anopille takaisin ja sanot nätisti, että nautitte joulusta enemmän kun tavaraa on vähemmän.

Ap tässä. Mun mies onneksi sanoi ottavansa jämäkän otteen asiaan, vaikka aluksi sanoikin että antaa sen (eli äitinsä) vaan tuoda sitä kamaa. Aikamme keskusteltuamme eilen myöhään jotain mieskin hoksasi. Mies tuumi, että kassista yhtään tavaraa ei jää meille, inhoaa krääsää yli kaiken ja hän aikoo keskustella äitinsä kanssa. Mä sanoin miehelleni silloin eilen että hän saa ripotella koristeet esille, purkaa ne pois ja huolehtia varastoinnista, ja jopa viedä sen kassin jonnekin, ihan minne vaan, mutta minä en sitä tee. Ehkä se auttoi asiassa. Mä olen aivan yllättynyt, että hän (mun mies) jos kuka sanoo vastaan äidilleen. Ehkä tää vielä tästä sovuksi muuttuu.

Vierailija
451/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen anoppi ja äiti. Annan miniälle ja vävylle lahjaksi lahjakortin tai rahaa. Eipä ole vielä koskaan kumpikaan valittanut! Omat lapset saa rahaa tai lahjakortin myös. Leikkokukkia vien joskus kun menen kylään, olen kysynyt voiko tuoda ja väritoivetta. Helppoa ja kaikille jää hyvä mieli.

Oma anoppi on samanlainen kuin ap:llä. Kannustaa kummasti olemaan erilainen ja toisten reviiriä kunnioittava.

Voi että olisipa mun anoppi samanlainen kuin sä <3

Vierailija
452/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen koristelu teillä ap on kuusessa? Onko siinä koristeita? Kuka ne koristeet sitten laittaa, purkaa ja laittaa varastoon? Ei mitenkää pahalla, kun vaan kysyn.

Vierailija
453/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen koristelu teillä ap on kuusessa? Onko siinä koristeita? Kuka ne koristeet sitten laittaa, purkaa ja laittaa varastoon? Ei mitenkää pahalla, kun vaan kysyn.

No sen kodin asukkaat tietenkin. Ne jotka on ne koristeet halunneet kotiinsa.

ohis

Vierailija
454/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko anopilla tosiaan oikeutta alkaa sisustamaan toisen kotia ja vaatimaan koristeluja että sitten kun tulee kylään, niin on jouluista. Miksi ANOPILLE ei kelpaa ja riitä pelkistetty joulutunnelmasisustus? Kunhan mietin.

Voihan suhteellisuudentaju :D "Oikeutta alkaa sisustamaan" ja "vaatimaan koristeluja". Kylläpä voi kassillinen koristeita muuttua isoksi asiaksi! Anoppi toi koristeita. Voi voi. Ei hän kai aseella uhaten vaatimuksia esittänyt? Tai penännyt oikeuksia koristeluun?

Jonka asian pienuuden takia ei pitäisi olla iso asia heittää kassillinen niitä oikeasti haluaville? 

Sitten voisi miettiä että jos ne anopin tuomat koristeet on merkityksettömiä kaikille, niin miksi niitä hankittiin ylipäätään. Mutta jos rahaa on... 

Eihän tuossa sanottu, että ne oli merkityksettömiä kaikille. Varmasti niillä oli merkistystä; anoppi varmaan tarkoitti hyvää. Saaja voi  sen jälkeen työntää ne mihin haluaa, ei niitä ole pakko ripustella ympäriinsä. Enpä osaa uskoa, että anoppi oikeasti tulee tarkistelemaan mitä niille on tehty.  Miksei saaja anna niitä tarvitseville eteenpäin, hyvä kiertää, kaikilla on hyvä mieli? Mutta ei. On VEDETTÄVÄ RAJOJA. Ja tehtävä ASIOITA SELVÄKSI. Ja annettava anopin kuulla kunniansa, ja LAITETTAVA MIES SANOMAAN ÄIDILLEEN. Kyllä ollaan suurten asioiden ja ongelmien äärellä.

Etkö sä näe mitään turhaa siinä, että ostetaan tavaraa, lahjoitetaan se jollekin joka sitä ei käytä vaan pistää sen kirpputorille tai antaa ne facen roskalava-ryhmässä jollekin kolmannelle osapuolelle? 

Mikä pointti tuossa on? Tätä en tajua. Kun ne tavarat menee eteenpäin ketjussa, ne heitetään roskiin helpommin koska niistä ei ole edes maksettu sitä vähääkään mitä ne alunperin maksoi. Ihan helvetin turhaa. Ja aiheuttaa vaan vaivaa sille jolle ne lahjoitettiin ensin. 

Mitä se lahjan antaja tästä sitten saa? Olisi voinut lahjoittaa ne joulukoristeensa itse jollekin satunnaiselle vastaantulijalle, kaikille helpompaa. 

Itselle tulisi mieleen että ostan lahjakortin vaikka Lidliin tai kaivon Keniaan mieluummin kuin jotain täysin tarpeetonta, mutta en toisaalta minäkään voi toisten tekemisiin puuttua enempää, omia rahojansahan käyttelee. Ihmetellä voi tietysti. 

Kirpparilta ne löytää jonkun toisen rajaton anoppi ja roudaa omalle miniälleen riesaksi.....

Pitäisi kehitellä joku salamerkki kirppiskamaan: jokainen joka on saanut sen epämieluisana lahjana laittaa sinisen pikku pallon merkiksi pohjaan. 10 pallon jälkeen sen voi vaikka julkaista aihevapaalla kuvan kera.

Vierailija
455/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaisi kuvitella ikinä ostavani kassillista koristeita ja krääsää ja vieväni jollekin lahjaksi. 

Olisko sukupolvi- tai luokkaeroja. 

Vierailija
456/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä osaisi kuvitella ikinä ostavani kassillista koristeita ja krääsää ja vieväni jollekin lahjaksi. 

Mun siskoni tekee tuota jatkuvasti. Ja loukkaantuu jos "lahjat" ei kelpaa.

Vierailija
457/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen valosarja, pienet led-valot. Muutama joulupallo ja muutamia pieniä litteitä paperitähtiä/lumihiutaleita jotka olen tehnyt itse vuosia sitten. Noi kaikki mahtuvat kenkälaatikkoon. Mä laitan. ap

Vierailija
458/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Yksi, rakkaudella valittu koriste on ihan maksimi mitä hyvän maun omaava ihminen vie lahjaksi. Ja jos tietää että saaja ei halua tavaraa, niin sitten sitä ei viedä. 

Vierailija
459/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelma lastenvaatteissa on se että ei niitä voi käyttää arjessa. Pieniä monisärmäisiä nappeja, langanjuoksutuksia nurjalla, kovaa kangasta olevia lyhyitä mekkoja, nauhakenkiä jne. Materiaalit tekokuitua ja vaate aina juuri ja juuri sopivankokoinen eli leikkiessä kinnaa.

Mikään näistä ei sovi lapselle itse puettavaksi. Ja kyllä, on ollut ennenkin, mutta päiväkoti erikseen toivoo lasten pukevan itse.

Vierailija
460/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tollasesta pitää kitistä? Jos et saa suoraan sanottua anopille, niin sitte viet roinat kaikessa hiljaisuudessa roskiin tai kierrätykseen. Ei se ole sen kummempaa. Minä kyllä pitäisin siitä, jos anoppi tois mulle jouluna jotakin. Omalle miniälleni annoin vaan joulurahaa. Tylsä lahja, mutta saapahan itse mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä