Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,
Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.
Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.
Kommentit (722)
Eihän sitä krääsää ole pakko joka joulu ostaa. Voi ostaa laadukkaita koristeita jotka kestävät vuosia. Parasta jos löytää jostain oikeasti vanhoja koristeita jotka ovat laadukkaita ja kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan mua vähän säälittää jos on lapsia, eikä heille ole kotona mitään kivoja koristeita tuomassa iloa. lapset harvoin pitävät minimalistisesta tyylistä jos saavat valita. Ja joulu on kuitenkin lasten juhla.
Onhan ap:llakin joulukoristeita. Kuusikin on/tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tätä jatkuvaa lahjahelvettiä. Kolme siskoa ja äitini.
Tungetaan ja tungetaan tavaraa jota emme halua ja josta emme pidä. Ja sitten kukjetaan inventoimassa missä ne lahjat on. Ja kiukutellaan jos esim myyn kirpparilla eteenpäin pieneksi jääneitä lastenvaatteita.
Aivan helvetillistä oikeasti. Tavaramäärä kasvaa ja kasvaa ja takanapäin haukutaan koko ajan.
Ja sitten sellaista passiivisaggressiivista mielensäpahoittajien kiukuttelua. Ei voida kertoa mistä n loukkaannuttu.
Täytyyhän sinunkin tosta jotain saada, koska haluat mahdollistaa systeemiä?
EN SAA. Todellakaan. Vaikea kuitenkin katkaista lapsilta sukulaisuussuhteita.
Itse muistan että lapsena kaikki koristeet ja "joulukrääsä" oli ihan olennainen osa tunnelmaa ja oli ihanaa kun sai koristella kotia mielin määrin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan mua vähän säälittää jos on lapsia, eikä heille ole kotona mitään kivoja koristeita tuomassa iloa. lapset harvoin pitävät minimalistisesta tyylistä jos saavat valita. Ja joulu on kuitenkin lasten juhla.
Ap sanoi, että on kynttilöitä ja kuusi. Itselleni ainakin lapsena riittivät tuomaan joulutunnelmaa. Lisäksi voi olla vaikka mitä. Joululauluja radiosta, piparien leivontaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi, että on kynttilöitä ja kuusi. Itselleni ainakin lapsena riittivät tuomaan joulutunnelmaa. Lisäksi voi olla vaikka mitä. Joululauluja radiosta, piparien leivontaa...
Radio! Minimalistisessa kodissa! Saati piparimuotteja 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähönän se kunnioituksen puute tulee esiin aika varhain miniä anoppi akselilla suuntaan jos toiseen ja se siirtyy sukupolvessa eteenpäin, sikäli kuin sukuun naitu pirttihirviö ei osaa antaa tilaa myös miehensä suvulle ja heidän rakkaudenosoituksilleen pojalleen tai veljelleen yrittäen jotenkin tätä naispuoliskoakin muistaa. Alussahan sen asenteen näkee jo melko hyvin.
Ei näytä siirtyvän. Onneksi nykyajan nuoret naiset osaavat pitää puolensa ja rajansa, eivätkä siedä huonoa käytöstä vanhemmilta naisilta. Oma anoppini oli mukava ja hyväkäytöksinen ihminen, mutta lähipiirissä on tullut ihan liikaa nähtyä ilkeää ja itsekästä käytöstä minijöitä kohtaan.
Mikä v**un MINIJÖITÄ????
Tietysti semmoinen perus lapsiperheen joulu ei ole mitään parasta Instagram-materiaalia. Ja sehän on tärkeintä että ulos päin näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Itse muistan että lapsena kaikki koristeet ja "joulukrääsä" oli ihan olennainen osa tunnelmaa ja oli ihanaa kun sai koristella kotia mielin määrin.
Ai jaa. Meillä oli tyylikkäästi ja kauniisti, toisinsanoen hillitysti. Menetinkö nyt jotain olennaista lapsuudessani kun jäi joulun väri-ja muovisekamelska laittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähönän se kunnioituksen puute tulee esiin aika varhain miniä anoppi akselilla suuntaan jos toiseen ja se siirtyy sukupolvessa eteenpäin, sikäli kuin sukuun naitu pirttihirviö ei osaa antaa tilaa myös miehensä suvulle ja heidän rakkaudenosoituksilleen pojalleen tai veljelleen yrittäen jotenkin tätä naispuoliskoakin muistaa. Alussahan sen asenteen näkee jo melko hyvin.
Ei näytä siirtyvän. Onneksi nykyajan nuoret naiset osaavat pitää puolensa ja rajansa, eivätkä siedä huonoa käytöstä vanhemmilta naisilta. Oma anoppini oli mukava ja hyväkäytöksinen ihminen, mutta lähipiirissä on tullut ihan liikaa nähtyä ilkeää ja itsekästä käytöstä minijöitä kohtaan.
Mikä v**un MINIJÖITÄ????
Miksi noin raivona ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Meillä oli tyylikkäästi ja kauniisti, toisinsanoen hillitysti. Menetinkö nyt jotain olennaista lapsuudessani kun jäi joulun väri-ja muovisekamelska laittamatta.
Et vissin, jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti semmoinen perus lapsiperheen joulu ei ole mitään parasta Instagram-materiaalia. Ja sehän on tärkeintä että ulos päin näyttää hyvältä.
Tärkeintä on että korvien väli on terve ja voi hyvin. Valitettavasti moni hoitaa mielenterveyttään shoppailemalla, mistä kärsivät sitten jälkikäteen kun kotona tavarat todetaan turhiksi, mikä aiheuttaa lisää pahaa oloa ja shoppailun tarvetta.
Tai lahjan saajien kotona, eli vahinko kiertämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt on kroppa täynnä muovihärpäkettä. FAKE.
Onneksi olen niin köyhä, ettei ole varaa ostaa lahjoja kenellekään. Ja jos joku meille jotakin tuo, niin olen vain iloinen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fake news! Ei ole lisäosia tai myrkkyjä.
(Kommentoinnin taso surkea täällä mutta mennään sillä..)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Tytär kaipaa vieläkin niitä lapsuuden ajan joulukrääsiä mistä olen osan jo heittänyt roskiin. Keräilee nyt omaan kotiinsa omaa joulukrääsää innolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko anopilla tosiaan oikeutta alkaa sisustamaan toisen kotia ja vaatimaan koristeluja että sitten kun tulee kylään, niin on jouluista. Miksi ANOPILLE ei kelpaa ja riitä pelkistetty joulutunnelmasisustus? Kunhan mietin.
Voihan suhteellisuudentaju :D "Oikeutta alkaa sisustamaan" ja "vaatimaan koristeluja". Kylläpä voi kassillinen koristeita muuttua isoksi asiaksi! Anoppi toi koristeita. Voi voi. Ei hän kai aseella uhaten vaatimuksia esittänyt? Tai penännyt oikeuksia koristeluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä v**un MINIJÖITÄ????
Se on sellainen muovilla kyllästetty laji jolla on tapana heittää viltit lattialle ja ottaa paljon valokuvia. Kovia ovat nokkiintumaan. Tonttumuki aiheuttaa heille aivokuoren ratkeamista. Ostavat miehille sukkia makkarin tapetin värin mukaan että mätsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fake news! Ei ole lisäosia tai myrkkyjä.
(Kommentoinnin taso surkea täällä mutta mennään sillä..)
(Nyyhkii ja pyyhkii minkintussuripsiä lattiavilttiin)
Täytyyhän sinunkin tosta jotain saada, koska haluat mahdollistaa systeemiä?