Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,

Vierailija
09.12.2019 |

Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.

Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.

Kommentit (722)

Vierailija
381/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähönän se kunnioituksen puute tulee esiin aika varhain miniä anoppi akselilla suuntaan jos toiseen ja se siirtyy sukupolvessa eteenpäin, sikäli kuin sukuun naitu pirttihirviö ei osaa antaa tilaa myös miehensä suvulle ja heidän rakkaudenosoituksilleen pojalleen tai veljelleen yrittäen jotenkin tätä naispuoliskoakin muistaa. Alussahan sen asenteen näkee jo melko hyvin.

Ei näytä siirtyvän. Onneksi nykyajan nuoret naiset osaavat pitää puolensa ja rajansa, eivätkä siedä huonoa käytöstä vanhemmilta naisilta. Oma anoppini oli mukava ja hyväkäytöksinen ihminen, mutta lähipiirissä on tullut ihan liikaa nähtyä ilkeää ja itsekästä käytöstä minijöitä kohtaan.

Vierailija
382/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleenikään, että me anopit ollaankin noin kamalia! Itse olen ostanut poikani tyttöystävälle jouluisin aina jonkun nuorelle naiselle sopivan pikkulahjan - kirjan, kosmetiikkaa, Marimekon pussukan tai muuta sellaista, mistä tällainen vanha eukonkuvatus kuvittelee poikansa rakkaan pitävän.

No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.

Joo kyllä mäkin tästä ryöpytyksestä otin sen verran herneen nokkaan, että pitää miettiä viitsinkö ottaa lapsia välipäiviksi hoitoon ollenkaan. Mä olen oikeastaan aika väsynyt ja töissäkin on raskasta.

Aina näissä keskusteluissa on näitä "en kyllä enää hoida lapsenlapsia, kun ei tehdä kaikkia asioita just tasan tarkkaan niin kuin haluan" marttyyreja. Älä ihmeessä ota niitä lapsia hoitoon. Ne kyllä vaistoavat, ettet oikeasti halua niiden kanssa olla vaan he ovat vain vallankäyttösi välineitä. Möllötä tiukasti yksin kotona ja hauku sitä kauheaa miniää, joka ei päästä sua määräämään omaa elämäänsä. Kaikki voittaa :). (Tai sitten voisit ajatella, että ehkä paras lahja, jonka voit kaikille antaa on viettää sitä aikaa niiden lasten kanssa. Luoda heille ihania muistoja mummosta ja unohtaa se pyytämättömän tavaran vieminen.)

Mä olen oikeasti väsynyt ja työssä on raskasta. En mä enää mikään ihan nuori ole. Hyvää hyvyyttäni olen hoitoon ottanut. Olen halunnut nuorta perhettä tukea ja auttaa mutta en mäkään jaksa jos palkaksi tulee tuommosta kiittämättömyyttä.

Miettikää kuulkaa ihan tykönänne millaista yhteiskuntaa te itsekin olette rakentamassa tuolla ainaisella anoppivalituksella ja haukkumisella. Nämä ketjut ei ole yhtään kivoja lukea. Nämä salakavalasti vaikuttaa myös sinänsä toimiviin miniä-anoppisuhteisiin. 

Ei mulla muuta tähän.

Eli tuntemattomien ihmisten anoppien haukkuminen vaikuttaa suhun niin, että alat inhota omaa miniääsi? Suosittelen hoitoon hakeutumista (vai olisiko kuitenkin niin, että tunnet piston omassa tunnossa ja menee siksi niin ihon alle...). Ja älä ota niitä lapsia hoitoon, jos et halua, mutta älä nyt hyvä ihminen syytä siitä täysin tuntemattomia nettikirjoituksia. Enkä ole täällä haukkunut anoppiani, koska mulla on oikein hyvä anoppi. Läheltä olen seurannut vähän toisenlaista menoa ja ymmärrän hvyin, erttä niitä ongelmiakin voi olla.

Kyllä. Niin on valitettavasti päässyt käymään. Soitan pojalle, että en tule heille joulun viettoon tänä vuonna enkä ota lapsiakaan hoitoon. Mä jotenkin tällä kertaa pahoitin niin tästä ketjusta mieleni, että päätin pistää miniäsuhteen varmuuden vuoksi ihan poikki toistaiseksi.

Jos sä olet todellinen ihminen, niin miniä taitaa laittaa sen puhelun jälkeen voitontanssiksi. Tuollaisen drama queenin kanssa tekemisissä olemisen on pakko olla kammottavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites lasten tekemät päiväkoti-ja kouluaskartelut? Mihin päätyy se krääsä vilttihullun minimalistikodissa? Tai no se asuste joka elää osaa tietenkin muovailla valkoisia teemakuppeja ja Pentikin poroja.

Vierailija
384/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites lasten tekemät päiväkoti-ja kouluaskartelut? Mihin päätyy se krääsä vilttihullun minimalistikodissa? Tai no se asuste joka elää osaa tietenkin muovailla valkoisia teemakuppeja ja Pentikin poroja.

Nehän ei ole krääsää joka on vsin ostaa pohautettu jostain.

Vierailija
385/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minimalistin minimalistisessa kodissa Aida-Asusteen tekemä savikukkohan räjäyttää minimalistin silmämunat rumuudellaan. Mikä on minimalistin raja krääsälle? Ikä? Sukupuoli? Ulkonäkö? Hinta?

Vierailija
386/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minimalistin minimalistisessa kodissa Aida-Asusteen tekemä savikukkohan räjäyttää minimalistin silmämunat rumuudellaan. Mikä on minimalistin raja krääsälle? Ikä? Sukupuoli? Ulkonäkö? Hinta?

Aida-Asuste on perheenjäsen. Siinä on sulle se raja.

Vierailija
387/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele jos anoppi haluaa tehdä teidän kodista viihtyisämmän sairaalasisustuksen sijaan.

Vierailija
388/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on minimalistinen koti ja lasten kausiaskartelut on ihan esillä. Saavat ne kyllä omaan huoneeseensa, jos haluavat, mutta yhtälailla voidaan laittaa "yleisiin tiloihin". Nytkin on keittiönpöydällä lapsen päiväkodissa tekemä pahvipingviini. Minimalismi on turhan karsimista (mitä se euron kiinakrääsä jostain Tokmannilta hetken huumassa ostettuna juuri on). Lapsen vaivalla tekemä astartelu ei ole turha (ja pääsee muuten oikeasti esille, koska se muu roina puuttuu siitä ympäriltä). Pentikin poroja ei ole, mutta perittyä Teemaa on (ja kalusteetkin on Artekilta, kauheaa :)

Vierailija
389/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös minimalisti juuri ehdi keskittyä lapsiinsa paremmin, kun aika ei mene ostellessa ja järjestellessä tavaraa? Eikö materialistin lapsi enemmän olis Asuste, jota tällätä materialla? 

Vierailija
390/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen äiti/vanhemmat eivät ole? Sama raja myös äidin vanhemmille? Saako Aida-Asuste sanoa sanan mummu vai rikkooko minimalistin korvat?

Vierailija
391/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleenikään, että me anopit ollaankin noin kamalia! Itse olen ostanut poikani tyttöystävälle jouluisin aina jonkun nuorelle naiselle sopivan pikkulahjan - kirjan, kosmetiikkaa, Marimekon pussukan tai muuta sellaista, mistä tällainen vanha eukonkuvatus kuvittelee poikansa rakkaan pitävän.

No, tulipahan luettua tätäkin palstaa ja viisastuin heti. Laitan lahjarahat Pelastusarmeijan keräykseen, enkä edes toivota hyvää joulua, etten vain loukkaisi trenditietoista miniääni.

Rahansa saa jokainen laittaa mihin haluaa. Ei siitä tarvitse mesota. Se on jokaisen oma asia.

Miniäsi pärjää varmasti ilman sinun lahjojasi ja hyvän joulun toivotuksiasi. Jossain vaiheessa itsekäs ja epämiellyttävä luonteesi olisi kuitenkin paljastunut ja miniäsi olisi joutunut ottamaan etäisyyttä. Säästyypä miniältäsi sekin vaiva ja hän pystyy keskittymään mukaviin ihmissuhteisiin.

Noinko kovalle miniällä ottaa?

Turhaan ilkeilet. On vain helpotus päästä eroon ilkeistä ihmisistä. Miksi sellaisia kukaan elämäänsä kaipaisi?

Vierailija
392/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on minimalistinen koti ja lasten kausiaskartelut on ihan esillä. Saavat ne kyllä omaan huoneeseensa, jos haluavat, mutta yhtälailla voidaan laittaa "yleisiin tiloihin". Nytkin on keittiönpöydällä lapsen päiväkodissa tekemä pahvipingviini. Minimalismi on turhan karsimista (mitä se euron kiinakrääsä jostain Tokmannilta hetken huumassa ostettuna juuri on). Lapsen vaivalla tekemä astartelu ei ole turha (ja pääsee muuten oikeasti esille, koska se muu roina puuttuu siitä ympäriltä). Pentikin poroja ei ole, mutta perittyä Teemaa on (ja kalusteetkin on Artekilta, kauheaa :)

Hyi. Mätsäähän pingviini lattiavilttiin?

Vierailija
393/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen äiti/vanhemmat eivät ole? Sama raja myös äidin vanhemmille? Saako Aida-Asuste sanoa sanan mummu vai rikkooko minimalistin korvat?

Ei tietenkään ole! He ovat sukulaisia.

Vierailija
394/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös minimalisti juuri ehdi keskittyä lapsiinsa paremmin, kun aika ei mene ostellessa ja järjestellessä tavaraa? Eikö materialistin lapsi enemmän olis Asuste, jota tällätä materialla? 

Minimalistin lapsi stailataan sisustukseen. Hölmö.

Vierailija
395/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele jos anoppi haluaa tehdä teidän kodista viihtyisämmän sairaalasisustuksen sijaan.

Saahan anoppi ajatuksissaan haluta. Ei ole siltikään hänen asiansa sisustaa toisten koteja. Tuskin poika ja miniäkään vaativat, että anopilla täytyy olla minimalistinen sisustus.

Vierailija
396/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita jollekin vähävaraiselle perheelle.

Vierailija
397/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko krääsähullu anoppi, vai muuten vaan hullu? Täysin aiheeton pimahtaminen. 

Vierailija
398/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan mua vähän säälittää jos on lapsia, eikä heille ole kotona mitään kivoja koristeita tuomassa iloa. lapset harvoin pitävät minimalistisesta tyylistä jos saavat valita. Ja joulu on kuitenkin lasten juhla.

Vierailija
399/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimalistin lapsi stailataan sisustukseen. Hölmö.

Hölmö materianpalvoja olet itse. Tavara on tärkeintä ja ihmiset sivuosassa! 

Vierailija
400/722 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan mua vähän säälittää jos on lapsia, eikä heille ole kotona mitään kivoja koristeita tuomassa iloa. lapset harvoin pitävät minimalistisesta tyylistä jos saavat valita. Ja joulu on kuitenkin lasten juhla.

Nykyajan lapset hukkuu tavaraan. Ei he kaipaa sitä yhtään lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä