Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?

Vierailija
08.12.2019 |

Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.

Kommentit (876)

Vierailija
321/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei perään vislaaminen ole ahdistelua. Eikä oikeastaan mikään huutelukaan.

Mun mielestä ahdistelu on sitä, että joku käy fyysisesti käsiksi. Ja sitä mä en ole kokenut enää aikuisena.

Koulussa teini-iässä pojat yritti päästä lääppimään rintoja mutta mä en sitä laske varsinaisesti sellaiseksi ahdisteluksi mitä itse ahdisteluna pidän. Se ei ollut kivaa mutta se oli kuitenkin vain lasten typeryyttä. Ei vahingoittanut mun itsetuntoa millään tavalla.

Eli joo kuulun niihin naisiin, joilla ei ole tuosta asiasta omakohtaista kokemusta. Ja ihmetellä täytyy, miten joidenkin tissejä ja takamuksia jatkuvasti jossakin puristellaan. Enkä mä edes ole ollut poikkeuksellisen rumakaan, ihan tavallinen.

Kyllä mä taas sanoisin että huutelukin on ahdistelua. Olen kaupungilla vihertöissä ja monesti jossain kitkiessä tai muuta siistimishommaa tehdessä siihen on tullut mies/miesjoukko joka on vieressä seissyt ja sanoin ja elein kuvaillut mitä haluaisi minulle tai työkavereilleni tehdä, kun ollaan siinä niin "tarjolla". Kerran se huutelu ja sanallinen ahdistelu meni niin pahaksi että herkempi työkaveri puhkesi itkuun ja oli pakko poistua paikalta, onneksi olitiin autolla liikkeessä koska nämä silloiset sankarit seurasivat perässä kulkuneuvolle asti.

En ole kokenut koskaan mitään tuollaistakaan. Toi on tietysti ikävää.

Tarkoitin huutelulla sellaista yksittäistä huo-rittelua tai muuta asiatonta puhetta.

Vierailija
322/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ahdistelu on sitä, että joku käy fyysisesti käsiksi. Ja sitä mä en ole kokenut enää aikuisena.

Koulussa teini-iässä pojat yritti päästä lääppimään rintoja mutta mä en sitä laske varsinaisesti sellaiseksi ahdisteluksi mitä itse ahdisteluna pidän. Se ei ollut kivaa mutta se oli kuitenkin vain lasten typeryyttä. Ei vahingoittanut mun itsetuntoa millään tavalla.

Eli joo kuulun niihin naisiin, joilla ei ole tuosta asiasta omakohtaista kokemusta. Ja ihmetellä täytyy, miten joidenkin tissejä ja takamuksia jatkuvasti jossakin puristellaan. Enkä mä edes ole ollut poikkeuksellisen rumakaan, ihan tavallinen.

Kyllä mä taas sanoisin että huutelukin on ahdistelua. Olen kaupungilla vihertöissä ja monesti jossain kitkiessä tai muuta siistimishommaa tehdessä siihen on tullut mies/miesjoukko joka on vieressä seissyt ja sanoin ja elein kuvaillut mitä haluaisi minulle tai työkavereilleni tehdä, kun ollaan siinä niin "tarjolla". Kerran se huutelu ja sanallinen ahdistelu meni niin pahaksi että herkempi työkaveri puhkesi itkuun ja oli pakko poistua paikalta, onneksi olitiin autolla liikkeessä koska nämä silloiset sankarit seurasivat perässä kulkuneuvolle asti.

Voiko enää olla parempaa (=pahempaa) esimerkkiä siitä, että ahdistelussa on todella kyse vallasta. Ajatelkaapa millaisessa voiman- ja vallantunteessa nämä kyseiset sankarit on olleet, kun ne on saaneet vihertyöntekijän itkemään ja seuranneet vielä autolle asti. Ei siinä ole kysymys mistään iskemisestä tai viehättymisestä seksuaalisesti toisesta. Oikeasti aivan sairasta touhua ja ihmetellä täytyy, mitä näiden miekkosten päässä liikkuu? Vai liikkuuko mikään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika iso osa ahdistelusta tapahtuu työpaikalla, koska siellä on kyse vallasta ja asemasta.

Oletko itse jollain naisvaltaisella alalla?

Voisiko olla niin, että mitä kovempi kilpailu etenemisestä ja asemasta työpaikalla on, niin miehet käyttävät siinä kyynärpäitään mm ahdistelemalla naisia. Jossain kampaamossa ei ole sellaista asetelmaa.

Ahdistelu on vallanköyttöä ihan siinä missä muukin vallanköyttö.

Olen ollut monenlaisissa työpaikoissa. Ei mitään ahdistelua koskaan. Eikä edes ravintoloissa, busseissa tms. ole kukaan koskettanut.

Muutaman itsensäpaljastelijan olen nähnyt mutta nekin alle parikymppisenä, eikä nekään pyrkineet koskettamaan. Tämä kaikki Helsingissä.

Vierailija
324/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos kaverin isä sanoo, että haluais panna sua, se ei ole ahdistelua? Kun oot 15v ja ootat että kaveri pääsee ulos.

Vierailija
325/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut koskaan mitään tuollaistakaan. Toi on tietysti ikävää.

Tarkoitin huutelulla sellaista yksittäistä huo-rittelua tai muuta asiatonta puhetta.

Sekin riippuu ihan ihmisestä miten helposti tuollaisen huutelun pystyy karistamaan mielestään pois. Itse ainakin olen sellainen että asiat jää herkästi mieleen, ja kun joku on kutsunut huo-raksi tai muuten esittänyt jonkun törkeyden niin sitä jää ajattelemaan vaikka tietää ettei pitäisi. Ja tämä on nimenomaan sitä mitä se huutelija haluaa.

Vierailija
326/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos kaverin isä sanoo, että haluais panna sua, se ei ole ahdistelua? Kun oot 15v ja ootat että kaveri pääsee ulos.

Vaikea edes kuvitella tuollaista tilannetta. Mun kavereiden isät ei puhuneet tuommosia. Mun kavereiden isiä kiinnosti se mihin me mennään ja milloin kaveri tulee takaisin kotiin.

Vierailija
327/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se häirintä lopu joka naisen kohdalla kun tulee ikää lisää tarpeeksi. 40 vuoden jälkeen alkaa jo kummasti helpottamaan ja 50 vuoden rajapyykki kun ohitetaan niin olet jo näkymätön. Uskokaa pois näin käy joka naiselle.

Vierailija
328/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ruokakaupassa olin TETissä kun joku vanha ukko tuli vaan yllättäen puristamaan tissistä. Olin siis yläasteella. En osannut tehdä mitään ja ukko vaan lähti sitten pois kourimisen jälkeen.

- Teininä pojat yrittivät aina väkisin pussailla ja kouria esim kotibileissä, kun istui vain sohvalla ja jutteli kaverin kanssa. Tilanteesta pääsi onneksi helposti pois.

- Noin 18-vuotiaana lenkkeillessäni suomea puhumaton mies lähti seuraamaan pyörällä. Ajoi hitaasti vieressä ja huuteli "you have beautiful legs" eikä meinannut lähteä pois vaikka pyörittelin vain päätäni ja yritin viestiä etten ymmärrä enkä halua jutella. Onneksi oli päivä ja hölkkäsin keskellä asuinaluetta enkä missään syrjässä, lopulta mies luovutti ja ajoi matkoihinsa.

- Kaksikymppisenä olin töissä kesäterassilla ruoka- ja juomatarjoilijana. Noin 50v mies läppäisi kovaa perseelle, kun kannoin laseja ja kävelin ohi. Valitin pomolle. Pomo sanoi että minun ei tarvitse enää tarjoilla siihen pöytään, mutta asiakas sai jäädä ravintolaan koska toi rahaa firmalle. Toinen tarjoilija jatkoi siihen pöytään tarjoilua.

- Kun menee suoraan jumpasta kauppaan trikoissa, on useammankin kerran huudeltu että hyvä perse tai vihellelty kun pakkaan ruokaostoksia. Kassojen edessä on penkkejä joissa istuu usein porukkaa kyttäämässä maksavia asiakkaita. Varmaan pitää pukeutua kaapuun ensi kerralla, jos haluaa pakata ostoksia rauhassa. Kaupan vartijat kun eivät tuohon käytökseen ehdi aina puuttua.

- Firman juhlissa vanha työntekijämies tuli juttelemaan ja alkoi kosketella mun vatsaa. En todella tiedä miksi juuri vatsaa, olen siis hoikka nainen enkä ollut raskaana, mutta epämiellyttävää se oli silti. Työnsin miehen käden pois ja lähdin kiireen vilkkaa vessaan.

Tossa nyt muutama tilanne. Paljon on muitakin mutta en jaksa kaikkia muistella ja luetella.

N30

Vierailija
329/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymppinen ja kävelin kaikessa rauhassa töihin, päälläni oli normaali kesätoppi. Vastaan tuli mies, joka yhtäkkiä mitään sanomatta tarttui toiseen rintaani kiinni ja väänsi sitä kivuliaasti. Huusin että mitä helvettiä, mutta hän jatkoi matkaansa. Ympärillä olevat ihmiset eivät tehneet mitään, eivät ehkä nähneet tai tajunneet tilannetta.

Ja tässä nyt vaan yksi esimerkki, koska en jaksa kirjoittaa lukuisia muita. Niitä on ollut ihan lapsesta saakka.

Vissiin aikamoiset bosat? En usko että kukaan kävis mun aa-kuppeihin ikinä kiinni eikä kyllä ole käynytkään.

Tämä kertoo kaiken.

Ahdistelua ei lasketa jos uhrilla on isot tissit.

Sitähän oikeasti ihan kerjää huomiota ja ahdistelua kun on semmoiset kasvattanut.

Olen itse isorintainen ja hoikka. Ahdistelu alkoi heti kun rinnat olivat kasvaneet erottuvan suuriksi.

Koulussa minua pilkkasivat rinnoista tytöt ja pojat ihan yhtä paljon.

Lisäksi tuntemattomat aikuiset miehet esittivät kommentteja koulun ulkopuolella.

Yksi tuli kerran halaamaan kun olin matkalla kouluun.

Aikuiset naiset toisinaan haukkuivat läskiksi.

Ahdistelu väheni kun kasvoin aikuiseksi.

Suurin osa miehistä on käyttäytynyt hyvin korrektisti. Mutta jonkin verran on tullut "vittu mitkä tissit" - kommentteja ja muutama kertoja on vieras mies lähtenyt seuraamaan vaatien puhelinnumeroa ja osoitetta. Eipä siinä oikein muuta ole osannut tehdä kuin kierrellä kaupoissa tai mennä kirjastoon ja toivoa että tyyppi kyllästyy ja menee pois.

Nykyään olen jo sen verran vanha että saan olla enimmäkseen rauhassa.

Vierailija
330/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa, että mitenkään hirveän paljon olisin kokenut, mutta kuitenkin. Esimerkiksi nyt vaikka työpaikalla aivan työpaikalla, 30 vuotta vanhempi työntekijä (mies) tuijotti avoimesti rintojani, jotka oli ihan paidalla peitetty. Palaverin jälkeen kommentoi "ompa mukava kun meillä on näin nuoria ja terhakoita tyttöjä tullut töihin". Toinen työhön liittyvä firman kesäjuhlissa, jossa työkaveri käynyt aivan käsiksi, vaikka useaan kertaan sanoin, etten halua mitään työtoveruutta kummempaa hänen kanssaan. 

Bussissa sitten se, kun humalainen vanhempi mies tulee iholle ja alkaa lirkuttelemaan, vaikka pyydän lopettamaan. Baareissa koettua häirintää en juuri jaksa luetella, kun se tuntuu valitettavasti olemaan normaalia joissain paikoissa. Sen sijaan yksi erittäin törkeä tapaus on sattunut kohdalleni, kun nuorempi mieshenkilö on tullut humalassa juttelemaan baarissa. Tein alusta alkaen selväksi, että minulla on kumppani, mutta kuitenkin ystävällisesti vastasin hänen kysymyksiinsä. Kun jutut alkoivat mennä liian ehdotteleviksi ja olin lähtemässä pois, tyyppi kouraisi minua erittäin kivuliaasti alapäästä. 

Nuoruudesta on jäänyt useita asioita mieleen, esimerkiksi kun miespuoleinen liikunnanopettaja on kehunut/kommentoinut luokan tyttöjen muotoja. Tein lukiossa kotisiivousta paikallisen järjestön kautta ja yksi miesasukas kohteli 15-vuotiasta minua, kuin olisin joku seksiobjekti. Yritti useaan otteeseen ehdotella maksusta seksiä, suihinottoa ja ties mitä. 

Vierailija
331/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymppinen ja kävelin kaikessa rauhassa töihin, päälläni oli normaali kesätoppi. Vastaan tuli mies, joka yhtäkkiä mitään sanomatta tarttui toiseen rintaani kiinni ja väänsi sitä kivuliaasti. Huusin että mitä helvettiä, mutta hän jatkoi matkaansa. Ympärillä olevat ihmiset eivät tehneet mitään, eivät ehkä nähneet tai tajunneet tilannetta.

Ja tässä nyt vaan yksi esimerkki, koska en jaksa kirjoittaa lukuisia muita. Niitä on ollut ihan lapsesta saakka.

Vissiin aikamoiset bosat? En usko että kukaan kävis mun aa-kuppeihin ikinä kiinni eikä kyllä ole käynytkään.

Tämä kertoo kaiken.

Ahdistelua ei lasketa jos uhrilla on isot tissit.

Sitähän oikeasti ihan kerjää huomiota ja ahdistelua kun on semmoiset kasvattanut.

Olen itse isorintainen ja hoikka. Ahdistelu alkoi heti kun rinnat olivat kasvaneet erottuvan suuriksi.

Koulussa minua pilkkasivat rinnoista tytöt ja pojat ihan yhtä paljon.

Lisäksi tuntemattomat aikuiset miehet esittivät kommentteja koulun ulkopuolella.

Yksi tuli kerran halaamaan kun olin matkalla kouluun.

Aikuiset naiset toisinaan haukkuivat läskiksi.

Ahdistelu väheni kun kasvoin aikuiseksi.

Suurin osa miehistä on käyttäytynyt hyvin korrektisti. Mutta jonkin verran on tullut "vittu mitkä tissit" - kommentteja ja muutama kertoja on vieras mies lähtenyt seuraamaan vaatien puhelinnumeroa ja osoitetta. Eipä siinä oikein muuta ole osannut tehdä kuin kierrellä kaupoissa tai mennä kirjastoon ja toivoa että tyyppi kyllästyy ja menee pois.

Nykyään olen jo sen verran vanha että saan olla enimmäkseen rauhassa.

Mulla on AA-koon tissit ja silti on tultu puristamaan tisseistä ja aina jos on vartalonmyötäinen ihan tavallinen pitkähihainen trikoopaita päällä töissä, niin miehet tuijottaa suoraan tisseihin eikä katso jutellessa naamaan päinkään.

Että joo jos jo nämä herättää noin paljon kiinnostusta niin ei ihme että isorintaiset joutuu jatkuvan ahdistelun kohteeksi...

Vierailija
332/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se häirintä lopu joka naisen kohdalla kun tulee ikää lisää tarpeeksi. 40 vuoden jälkeen alkaa jo kummasti helpottamaan ja 50 vuoden rajapyykki kun ohitetaan niin olet jo näkymätön. Uskokaa pois näin käy joka naiselle.

Ei lopu, koska kyse ei ole kiinnostuksesta, vaan vallasta!

Nimim. 50+ nainen, jota on seksuaalisesti ahdisteltu viime kuukausien aikana töissä törkeästi, kun kyseenalaistin erään miesten junttaaman päätöksen. Ahdistelu oli yritys hiljentää minut ja viedä uskottavuuteni.

Sinö et selvästi ymmärrä, että ahdistelu ei ole huomionosoitus vaan alistamista.

Vierailija
333/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljoakaan kokenut sellaista, että joku olisi käynyt kiinni rintoihin tai takapuoleen. Muutaman kerran tätäkin on tapahtunut jossain yöelämässä, mutta en ole siitä liikaa pelästynyt.

Töissä olen kokenut tytöttelyä ja väheksyntää, mutta olen yleensä puhunut itseni voittajaksi niissä keskusteluissa. Töissä tapahtuva lähentely on niin pientä, että en pahastu siitä. Välillä joku koskettaa olkapäätä, seisoo niin lähellä vieressä, että koskee minuun "vahingossa", istuu vieressä niin, että jalka koskettaa tai jotain vastaavaa. Se on minulle ihan ok. Kaksimielisistä tai muuten sopimattomista vitseistä en pahastu lainkaan.

Vierailija
334/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että jotkut (ulkonäöstä riippumatta) kokevat sitä kaikkialla ja suurin osa ei yhtään missään.

Kauniit naiset huomataan ihan kaikkialla ja saavat hirveän määrän ehdotuksia, valitettavasti myös törkysellaisia. Kyllä tuo naisten ahdistelu kuriin pitäisi saadakin.

Vierailija
335/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ärsyttää tämmöiset ihmettelevät ja vähättelevät aloitukset seksuaalisen häirinnän todellisuudesta. Maailmassa tapahtuu varmaan paljon asioita mitä ei itse koe, mutta mihin silti uskoo. Vai ovatko sodat samanlainen myytti, ei niitä tapahdu kun ei ole käynyt omalle kohdalle? Perheväkivalta? Lapsien kaltoinkohtelu? Uutisointi riittää näistä aiheista, mutta jos joku nainen kertoo ahdistelusta se nyt ei voi olla totta, koska itseä ei olla tultu kourimaan?

Omasta kokemuksesta voin sanoa että 12-vuotiaana loppui lapsuus siihen kun tissit kasvoivat. Sen jälkeen oli vapaata riistaa humalaisille, teineille ja yhdelle sukulaiselle. Milloin tarrattiin rintaan kiinni koulumatkalla, milloin rinnat oli puheenaihe kahvipöydässä ja saunaan ängettiin väkisin. Olin töissä baarissa 18-25-vuotiaana ja joka päivä sai kuulla sellaista kommenttia että ällötti miehet. Noin kerran viikossa joku alkoi käpälöimään jos erehdyin poistumaan tiskin takaata tekemään muita töitä, esim blokkaamaan. Paksu nahka on tullut kasvatettua ja nyt 30+ olen jo sen verran kovettunut että enää ei lähestytä samaan tapaan. Ja jos joku käy iholle nostan sellaisen metelin nykyään, että ei jää muilta huomaamatta mitä tapahtui. Siinä saa äijät hävetä. Luultavasti minuakin pöyristellään, mutta ihan sama. Olen saanut tarpeekseni.

Vierailija
336/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea edes kuvitella tuollaista tilannetta. Mun kavereiden isät ei puhuneet tuommosia. Mun kavereiden isiä kiinnosti se mihin me mennään ja milloin kaveri tulee takaisin kotiin.

Tämä on yksi tapa syyllistää uhria. Annetaan ymmärtää, että uhri on valinnut kaverinsa väärin, liikkuu väärissä piireissä tai asuu huonolla alueella.

Elämänsä täydellisen oikein elävä nainen ei voi edes kuvitella koskaan joutumaan samaan tilanteeseen uhrin kanssa. Sehän on ihan oma valinta.

Vierailija
337/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisessa palveluammatissa toimivana näitä tulee vastaan harva se päivä. Olen ylipainoinen enkä muutenkaan mitenkään erityisen hyvännäköinen tai muuten huomiotaherättävä, eli veikkaankin ahdistelijoiden saavankin kiksinsä nimenomaan vallantunteesta. Asiakaspalvelija ei voi/saa puolustaa itseään kovin jämäkästi eikä paeta paikalta. "Onneksi" olen jo tottunut meininkiin, tehnyt työtä jo melkein vuosikymmenen.

Vierailija
338/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole koskaan kukaan läheinen hakannut, eli perhe- ja parisuhdeväkivalta taitaa olla joidenkin huomionhakuisten kuvitelmaa vain.

En ole koskaan törmännyt taskuvarkaisiin, eli sellaisia tuskin on olemassa. Kotiini ei myöskään ole murtauduttu, eli kaikki joiden kotiin muka on, tehtailevat todennäköisesti vain vakuutuspetoksia.

Mä en usko, että normaali aikuinen ihminen voisi saada työstään potkut. Itse olen ollut aina työelämässä. Kaikki jotka vättävät tulleensa irtisanotuiksi ovat pummeja, jotka valitsevat itse loisimisen työnteon sijasta.

En usko koirien myrkyttäjien olemassaoloon, koska mun koira on ihan terve.

Vierailija
339/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lopu, koska kyse ei ole kiinnostuksesta, vaan vallasta!

Nimim. 50+ nainen, jota on seksuaalisesti ahdisteltu viime kuukausien aikana töissä törkeästi, kun kyseenalaistin erään miesten junttaaman päätöksen. Ahdistelu oli yritys hiljentää minut ja viedä uskottavuuteni.

Sinö et selvästi ymmärrä, että ahdistelu ei ole huomionosoitus vaan alistamista.

Nimenomaan  jos se tietty äijäporukka tai alueen/ piirin äijät saavat jotenkin nenilleen joltain naiselta niin ne alkavat usein ihan porukalla vahdata ja häiritä jotain tiettyä naista, ja usein kierroksessa on useampikin nainen yhtäaikaa, joille kostetaan asioita. Valtahan tässä on se juttu niille ja alistava asennoituminen. Kaikkein pahiten joutuu tähän uusi ja ulkopuolelta näitten äijien piiriin jotenkin tuleva. Tai poikkeuksellinen muuten ulkonäöltään, taidoiltaan tai muuten. Vaikka se olisi muuten erittäinkin hyvääkin, ei auta, lähdetään vääntämään ja tullaan huutelemaan ja käydään käsiksikin.

Ja se piiriinsä tulo voi olla ihan vaan asumista tai liikkumistakin jollain alueella jonka nämä katsovat "omakseen". Virkamiehet osallistuvat tällaiseen ahkerasti myös.

Vierailija
340/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ärsyttää tämmöiset ihmettelevät ja vähättelevät aloitukset seksuaalisen häirinnän todellisuudesta. Maailmassa tapahtuu varmaan paljon asioita mitä ei itse koe, mutta mihin silti uskoo. Vai ovatko sodat samanlainen myytti, ei niitä tapahdu kun ei ole käynyt omalle kohdalle? Perheväkivalta? Lapsien kaltoinkohtelu? Uutisointi riittää näistä aiheista, mutta jos joku nainen kertoo ahdistelusta se nyt ei voi olla totta, koska itseä ei olla tultu kourimaan?

Omasta kokemuksesta voin sanoa että 12-vuotiaana loppui lapsuus siihen kun tissit kasvoivat. Sen jälkeen oli vapaata riistaa humalaisille, teineille ja yhdelle sukulaiselle. Milloin tarrattiin rintaan kiinni koulumatkalla, milloin rinnat oli puheenaihe kahvipöydässä ja saunaan ängettiin väkisin. Olin töissä baarissa 18-25-vuotiaana ja joka päivä sai kuulla sellaista kommenttia että ällötti miehet. Noin kerran viikossa joku alkoi käpälöimään jos erehdyin poistumaan tiskin takaata tekemään muita töitä, esim blokkaamaan. Paksu nahka on tullut kasvatettua ja nyt 30+ olen jo sen verran kovettunut että enää ei lähestytä samaan tapaan. Ja jos joku käy iholle nostan sellaisen metelin nykyään, että ei jää muilta huomaamatta mitä tapahtui. Siinä saa äijät hävetä. Luultavasti minuakin pöyristellään, mutta ihan sama. Olen saanut tarpeekseni.

Tarkoitatko, että omaa kokemusta ei saa kertoa jos se ei tue sun kokemusta?

Minkä kukaan sille voi jos elämä on ollut erilaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi