Mitä mieltä miehet tällaisesta vaimosta?
Hoidan kodin ja lapset 24/7, seksiä saa aina haluttaessa(toki vaatii hieman joskus järjestelyjä), ruuat teen aina itse (vkl miehelle aamupala, lounas, päivällinen + snack tarvittaessa) kaikki fresh ja luomua. Ihan hotellipalvelu.
Mies maksaa talon laskut, minä maksan omat ja lasten (puhelin, auto, lasten vaatteet+kengät+ym kulut).
Mies on vapaa tekemään mitä haluaa työajan jälkeen, käy reissuilla usein jätkien kanssa, harrastaa monta kertaa viikossa, ym.
Mitä mieltä miehet?
Kommentit (201)
Vastaisitko ap, että miksi sinä maksat kaikki lasten kulut?
Kuulostaa kovin taloudelliselta epäoikeudenmukaisuudelta. Mies voi laittaa palkastaan säästöön ja kerryttää omaisuuttaan (onko teillä muuten avioehto?), kun taas nainen käyttää palkkansa lasten vaatteisiin, puhelimiin, harrastuksiin, ruokaan jne.
Ymmärrän kyllä, että haluat olla lasten kanssa, sehän on (yleensä) kivaa, ja on ihana seurata lasten kasvamista. Mutta tuollainen mies, joka ei osallistu mihinkään - mikä muu funktio hänellä on kuin että saat seksiä? Mies joka ei koskaan ole edes vaippaa vaihtanut...
Mietipä että jos eroaisitte, niin sulla ois edelleen samat tekemiset, mutta mies maksaisi varmaan elatusmaksuja. Ja toki voisi käydä edelleen vierailulla seksin merkeissä. Ja ehkä ottaisi joskus lapset luokseen viikonlopuksi, niin voisit vaikka tavata kavereita.
Ja muuten, kun lapset kasvavat, niin heidän kulunsakin kasvavat...
Ei ole avioehtoa. En osaa sanoa miksi maksan, ehkä se on vuosien aikana tullut tavaksi kun vietän aikaa paljon lasten kanssa niin tarvittavat ostot tulevat eteen minulle ehkä herkemmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kovin taloudelliselta epäoikeudenmukaisuudelta. Mies voi laittaa palkastaan säästöön ja kerryttää omaisuuttaan (onko teillä muuten avioehto?), kun taas nainen käyttää palkkansa lasten vaatteisiin, puhelimiin, harrastuksiin, ruokaan jne.
Ymmärrän kyllä, että haluat olla lasten kanssa, sehän on (yleensä) kivaa, ja on ihana seurata lasten kasvamista. Mutta tuollainen mies, joka ei osallistu mihinkään - mikä muu funktio hänellä on kuin että saat seksiä? Mies joka ei koskaan ole edes vaippaa vaihtanut...
Mietipä että jos eroaisitte, niin sulla ois edelleen samat tekemiset, mutta mies maksaisi varmaan elatusmaksuja. Ja toki voisi käydä edelleen vierailulla seksin merkeissä. Ja ehkä ottaisi joskus lapset luokseen viikonlopuksi, niin voisit vaikka tavata kavereita.
Miksi jos kerran on tyytyväinen? Ap tarvitsisi myös asunnon. Ehkäpä omakotitalossa ei sitten asuttaisikaan. Pitäisikö apn muuttaa elämäänsä johon on tyytyväinen vain siksi, että sinä haluat niin?
Joku kysyi mitä teen jos mies jättää..ööö jatkan elämää...tosin hieman helpompaa rahallisesti ja kotityöt vähenee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jos kerran on tyytyväinen? Ap tarvitsisi myös asunnon. Ehkäpä omakotitalossa ei sitten asuttaisikaan. Pitäisikö apn muuttaa elämäänsä johon on tyytyväinen vain siksi, että sinä haluat niin?
Eihän sillä olisi yhtään vähemmän käyttörahaa eron tullessa, mutta omaisuus menisi miehen kanssa puoliksi ja elarit saisi. Eihän ap voisi kuin voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä olisi yhtään vähemmän käyttörahaa eron tullessa, mutta omaisuus menisi miehen kanssa puoliksi ja elarit saisi. Eihän ap voisi kuin voittaa.
Niin, ehkä tyyty äisyyden nykyiseen tilanteeseen. Kaikille raha ei ole se elämän rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan meidän lapsia yli kaiken ja haluan että kaikilla on hyvä olla.
Ap
Käytkö töissä ap vai oletko kotiäiti?
Musta kuulostaa täydelliseltä. Ikävä kyllä olen nainen ja hetero, ois se kiva ku joku passais kaiken.
öö jäi epäselväksi onko miehesi muslimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mammat kihisee kiukusta kun joku elää elämäänsä parhaalla katsomallaan tavalla. Voisetteko ottaa sen pään sieltä perseestä pois ja todeta, että minun tapani ei ole ainoa oikea, mikään tapa ei ole universaali oikea tai väärä. Jos haluaa elää niin kuin elää, se on hänelle oikea tapa. Näissä keskusteluissa näkyy selvästi että kun mies passaa vaikka naista, se on ok, mutta jos nainen passaa miestä, se ei todellakaan ole ok. Onko se jotenkin teiltä pois että joku tekee niin, vai mikä saa teidät nostamaan kierroksia?
Se passaaminen on ihan ok jos tasoitusta tulee joltain kantilta. Esim. Mies voi olla kotona ja hoitaa perheen ja nainen tuoda perheeseen tulot. Vastuut pitäisi vain jakaa reilusti. Ei ole oikein jos toinen huolehtii vain itsestään ja toinen muusta perheestä.
Totta helvetissä on ok jos joku näin haluaa elää. Täällä saa valita ja jos tuo on se mikä pitää onnellisena, niin sitten tekee niin. Siinä menee raja, jos joku muu kärsii omasta onnentavoittelusta. Mikä sinä olet sanomaan miten muiden tulisi elää?
Ne lapset kärsivät siitä, ihan varmasti. Miksi lapsille on ok tuottaa kärsimystä?
No kun sitä nyt on vähän vaikea sanoa, ja oletukseista ei ole mihinkään, vaikka oletankin sinun olevan vähäosainen, mitä aivokapasiteettiin tulee.
Jos toinen vanhempi, kumpi tahansa, hoitaa perheen koko asioista vaikka 70 prosenttia ja toinen 30 millä tavalla se on pitemmän päälle reilua ja hyvä esimerkki lapsille? Kun nyt olen mielestäsi vähä-älyinen ne perustelut olisivat tärkeitä. Millainen on hyvä naisen, miehen tai ylipäänsä vanhemman malli? Vastaa äläkä trollaa.
hyvän miehen ja vanhemmannaisen malli on olla onnellinen. Siitä elämässä on loppuviimein kyse, ei vaivasta, ei rahasta, ei mistään ulkopuolisesta. Onnellisten vanhempien lapset tutkitustikkin voivat paremmin.
Tuo on täysin arvorelativistinen ympäripyöreä vastaus. Oikeastiko suostuisit itse aapeen osaan diilissä?
No miltei olenkin. Ja uskoisin että olisin hyvin tyytyväinen elämääni noin, jos näen iloa ympärilläni. Mutta eivät kaikki voi olla tässä onnellisia, minä olisin onneton jos en saisi olla kotona ja tehdä näitä asioita. Mikä tässäkin on niin vaikeaa?
Kävisitkö samalla kokopäivätyössä?
Jos kaipaisin jotakin mihin tarvitsen rahaa, niin kyllä. En tosin oikein pidä matkustelusta ja tykkään elää pienesti.
Millä elätät itsesi ja lapsesi, jos ET käy töissä? Ei kai se kotihoidontuki nyt ihan kaikkeen riitä? Ruokakin jo maksaa varsin paljon, jos yhtään katsoo ettei halvinta lisäainepskaa lapsilleen syötä.
Vierailija kirjoitti:
öö jäi epäselväksi onko miehesi muslimi
Tavallinen suomalainen pohjanmaalta kotoisin oleva mies.
Ap
Tuutko mun vaimoksi? T. heteronainen
Minä olen myös tälläinen vaimo ja ihan omasta vapaasta tahdosta, koska arvostan perinteisiä miehen ja vaimon rooleja. Tosin, meillä ei ole lapsia, eikä tule ja uraa tässä nyt kummallakaan ei ole, ihan perus duunareita ollaan ja tulot menee yhteiselle tillille, josta pakolliset maksetaan ja lopuilla kumpikin ostaa mitä mielii. Minä siis hoidan kodin, itseni ja pidän miestäni hyvänä. En koe olevani alistettu tai mitenkään erikoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös tälläinen vaimo ja ihan omasta vapaasta tahdosta, koska arvostan perinteisiä miehen ja vaimon rooleja. Tosin, meillä ei ole lapsia, eikä tule ja uraa tässä nyt kummallakaan ei ole, ihan perus duunareita ollaan ja tulot menee yhteiselle tillille, josta pakolliset maksetaan ja lopuilla kumpikin ostaa mitä mielii. Minä siis hoidan kodin, itseni ja pidän miestäni hyvänä. En koe olevani alistettu tai mitenkään erikoinen.
Tuo on ihan eri asia, kuin hoitaa yksin lapset ja heidän menonsa.
Tässä on nyt kiistelty, ovatko APn valinnat oikeita, mutta olennaisimpana itse pitäisin, että AP tekee itselleen muutaman kysymyksen. Ensimmäinen on: mistä te miehen kanssa puhutte? Kyseleekö hän sinulta, miten sinun päiväsi meni, onko kiinnostunut sinun mielipiteistäsi? Tämä on tärkeää. Ellei miestä kiinnosta yhtään SINÄ, turhaan passaat. Et tule saamaan kiitosta tai huomiota.
Toinen on: oletko varautunut siihen, että lapsesi eivät ole lapsia loppujen lopuksi kovin pitkään. Rakennat nyt myös suhdettasi aikuisiin lapsiisi. Haluatko, että he näkevät sinut pelkässä passaajan roolissa, vai haluatko joskus olla tasavertaisessa suhteessa myös aikuisten lastesi kanssa. Se ei onnistu, jos heidän mielikuvansa sinusta on pelkkä mahdollistaja, kaiken hoitaja. Valitettavasti joudun katselemaan tätä nyt siskoni perheessä, aikuiset lapset käyttäytyvät äitiään kohtaan toki rakastavasti, mutta samalla kuitenkin alentuvasti, tuovat pyykkejä pesuun ja vonkuvat kyytejä yllättäen keskellä päivää pitkiä matkoja. Kysyin heiltä, mitä kivaa apua ovat viimeksi suoneet äidilleen, minkä homman hoitaneet, sain vastaan hämmästyneitä silmien pyörittelyä. Eiväthän HE äitiä passaa!
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt kiistelty, ovatko APn valinnat oikeita, mutta olennaisimpana itse pitäisin, että AP tekee itselleen muutaman kysymyksen. Ensimmäinen on: mistä te miehen kanssa puhutte? Kyseleekö hän sinulta, miten sinun päiväsi meni, onko kiinnostunut sinun mielipiteistäsi? Tämä on tärkeää. Ellei miestä kiinnosta yhtään SINÄ, turhaan passaat. Et tule saamaan kiitosta tai huomiota.
Toinen on: oletko varautunut siihen, että lapsesi eivät ole lapsia loppujen lopuksi kovin pitkään. Rakennat nyt myös suhdettasi aikuisiin lapsiisi. Haluatko, että he näkevät sinut pelkässä passaajan roolissa, vai haluatko joskus olla tasavertaisessa suhteessa myös aikuisten lastesi kanssa. Se ei onnistu, jos heidän mielikuvansa sinusta on pelkkä mahdollistaja, kaiken hoitaja. Valitettavasti joudun katselemaan tätä nyt siskoni perheessä, aikuiset lapset käyttäytyvät äitiään kohtaan toki rakastavasti, mutta samalla kuitenkin alentuvasti, tuovat pyykkejä pesuun ja vonkuvat kyytejä yllättäen keskellä päivää pitkiä matkoja. Kysyin heiltä, mitä kivaa apua ovat viimeksi suoneet äidilleen, minkä homman hoitaneet, sain vastaan hämmästyneitä silmien pyörittelyä. Eiväthän HE äitiä passaa!
Niinpä. Samoin kannattaa miettiä sitä mitä sitten tekee kun lapset ei ole siinä enää jatkuvasti huomioitavana. Se aika tulee kuitenkin melko nopeasti. Kyllä ystävistä kannattaisi pitää kiinni ja varata aikaa muillekkin ihmissuhteille kuin omille lapsille. Muuten sitä nököttää jossain vaiheessa itsekseen siellä keittiössä, kun lapset ja mies elää omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan eri asia, kuin hoitaa yksin lapset ja heidän menonsa.
Jep, perinteisessä työnjaossa voi hyvillä mielin edellyttää molempien arvostusta. Ap orjailee sitä vailla. Mä en ymmärrä minkälainen mies edes kehtaisi ottaa kaiken itsestäänselvyytenä, mutta trollihan tämä on, joten turha pohtia enempää.
Kaikenlaisten ihmissuhteiden dynamiikkaa on hankala muuttaa niistä tavoista ja oletuksista, jotka suhteeseen on pesiytyneet. Tosiaan kannattaa miettiä, että tuossa ei ole kyse vain suhteesta mieheen, vaan yhtälailla kyseessä on suhde lapsiin. Kun lapset ovat pieniä, passaaminen ja hemmottelu ovat helppoja ja iloa tuovaa toimintaa. Mutta jo murrosikää lähestyvien kanssa pitää miettiä, että tässä kasvatetaan tulevaa aikuista. Onko lapselle hyväksi, että hänet on opetettu maailman navaksi + annetaan mielikuva, että häntä varten on ihmisiä palvelemassa? Voin sanoa, että ei ole.
Erohan tuleekin yleensä ikävä kyllä siinä vaiheessa, kun lapset lähtevät pesästä ja se on aivan loogista. Jos yksi ihminen perustaa koko elämänsä palvellaakseen 3-4 ihmistä, totta kai koko elämä muuttuu siinä vaiheessa, kun palveltavana on vain yksi. Ikävä kyllä sekin, että yleensä tämä yksi jäljelle jäänyt on se kiittämättömin, jonka palveleminen ei ole tuonut kumminkaan sitä joka päiväistä mielihyvää, mitä lasten kanssa touhuamisesta saa.
En ole mies mutta vastaan silti kysymykseesi. Kuulostaa sille että olet ihan tietoisesti valinnut sen perinteisen kodinhengettären osan mutta jos haluat jotain muuta(kin elämää) niin keskustele asiasta miehesi kanssa. Älä uhriudu turhaan.
Täällä ei sitten osata kunnioittaa toisten valintoja. Oletteko oikeasti niin vatipäitä, että luulette tietävänne parimmin mikä jollekkin sopii?