Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisitkö suhteeseen, jos tietäisit puolison pettävän?

Vierailija
07.12.2019 |

Siinä se kysymys olikin. Miksi jäisit? Miksi et? Oletko ollut suhteessa pettäjän kanssa? Oletko antanut anteeksi? Häiritseekö ajatus siitä, että saattaa pettää jatkossakin vai onko asia otettu huomioon ja hyväksytty jatkoa ajatellen? Kertokaapa kokemuksia aiheesta/mitä tuntemuksia aihe herättää.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä tästä olisi vaikea lähteä. Emme asu Suomessa, eikä minulla ole vara täällä ilman miestä asua. Joutuisin muuttamaan pienelle paikkakunnalle tai Suomeen ja jättämään lapset miehelle. Jos mies haluaisi muita, siirtyisimme varmaan avoimeen suhteeseen ja molemmilla olisi sitten muita.

Minä varmaan sinuna päättäisin parisuhteen jos noin kamalasti kävisi. Voihan silti asua yhdessä kunnes saa talousasiat järjestettyä ja sinäkin löydät sieltä asunnon tai muutatte kaikki jonnekin, missä sinulla olisi varaa elää. Jos mies ei suostuisi muuttamaan jonnekinpäin, missä sinun olisi mahdollista asua niin lapset saisivat päättää kumman luona asuisivat. Toivottavasti siinä vaiheessa ei alkaisi kiristys ja lahjonta ja uhkailu. Jos mies nyt sinua rakastaa niin silloin ei varmasti haluaisi viedä lapsia sinulta. Tämän vuoksi ihmisten ei kannattaisi elää rakkaudettomissa suhteissa koska silloin väkivaltaan ja julmuuteen ei ole niin suurta kynnystä. Uskon, että rakastavakin ihminen voi pettää koska pettäminen on niin yleistä. Harvoin kuitenkaan jos on tyytyväinen suhteessa eikä pode mitään henkilökohtaista kriisiä.

Lapset on nyt parhaassa mahdollisessa koulussa täällä. En missään nimessä ottaisi heitä pois siitä koulusta ja muuttaisi jonnekkin missä he menisivät mihin sattuun kouluun. Lapset menee kaiken edelle ja tässä on kyse asioista jotka vaikuttaa heidän loppuelämäänsä. Mutta olemme mieheni kanssa ennen kaikkea ystäviä. Jos hän alkaisi haluamaan muita, pystyisimme todennäköisesti ihan vaan puhumaan suhteen säännöt uusiksi. Minulla ei ole täällä mahdollista saada sellaista työtä jolla kustantaisin perheasunnon.

Missä kehitysmaassa oikein asutte jos siellä ei ole muita hyviä kouluja? Aika negatiivisestihan se vaikuttaisi lapsiin jos isä särkisi äisin sydämen ja kotona vallitsisi loukattu ja vihamielinen tunnelma. Tietysti tuo kuulostaa jo siltä, ettei sydäntäsi voisi särkeä eli haluat itsekin jo muita jos mies vain suostuisi. Siksi miehen pettäminen ja suhteen avaaminen on jo mielessä valmiiksi.

Tottakai olen kelannut vaihtoehtoja mielessäni jo siinä vaiheessa kun olen muuttanut pois Suomesta. Varmaan ihan normaalia miettiä kauhuskenaario valmiiksi. Minulla nyt vaan on ihan selkeä tärkeysjärjestys ja ykköseksi menee lapset. Ja mieheni on hyvä ihminen, ei hänen kanssaan olisi vaikea elää vaikka jotain tuollaista tapahtuisi. Tiedän ettei hän tarkoituksella satuttaisi minua.

Aivan. Olen itse ollut aina sitä mieltä, että pahinta ja halpamaisinta puolison epäkunnioitusta on jäädä pettämisestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi