Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko törmännyt ammattitaidottomaan myyjään?

Vierailija
07.12.2019 |

Itse ostin viime talvena karvapohjasukset XXL:stä. Myyjä oli nuori mutta en antanut sen häiritä. Suositteli suksia ja osasi jopa mitata jäykkyyden. Kyselin voitelupaketeista ja myyjä alkoi puhua pitovoitelusta. Olisi pitänyt siinä vaiheessa hälytyskellot soida. Sukset ei yhtään toimineet mulle. Jälkeenpäin ymmärsin, että myyjä oli ihan kuutamolla. Olisi pitänyt palauttaa heti.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen osto oli mulle normaalia pitempi prosessi koska vanhakin toimi vielä hyvin. Tuli käytyä useammassa kaupassa ja vähän perehdyttyäkin asiaan. Kun sitten olin oikeasti ostamassa pesukonetta huomasin tietäväni niistä enemmän kuin myyjät. Ei siis ollut kummonen myyjien tietämys edes niistä koneista mitä itse myivät.

Gigantit on ihan pahimpia. Olen monesti joutunut ostamaan kodinkoneet oman lukutaitoni varassa, kun myyjät on ihan kuutamolla ja puhua höpöttää ihan hevonhumppaa. Kerran oli kuitenkin Gigantissa vanhempi nainen joka osasi oikeasti kertoa sähköhammasharjoista paljon. Oli todella hyvä asiakaspalvelu ja ostinkin loistavan, juuri minulle sopivan sähköhammasharjan - eikä ollut halvin malli!

Vierailija
22/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin itse ison ketjun liikkeessä päällikkönä ja vein takuupalautuksena ketjun isoimpaan myymälään erään kodinkoneen. Infon myyjä ei osannut takuupalautusta ja pyysi siihen vielä toisen myyjän. No, aikani touhua kärsivällisesti seurasin ja sitten neuvoin myyjiä kuinka se tehdään.

Nämähän ovat asioita joita ei missään koulussa opeteta, vaan perehdytyksen on tapahduttava työpaikalla. Olisiko nyt niin, että päällikön pitäisi ihan itse vilkaista peiliin, että missä vika, kun henkilökunta ei osaa työtehtäviä, ja varmistaa, että alaiset saavat tarvittavan koulutuksen työpaikalla?

Eipä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun itse olen tullut "urani" alkuaikoina repäistyä tuuraamaan työkaveria ihan kylmiltään ilman mitään perehdytystä tehtäviin. Vuosien aikana toki kaikki tulee lopulta opittua kantapään kautta, mutta jokaiselle se ensimmäinen kerta on ensimmäinen. Joskus se saattaa olla toinen tai kolmaskin, mutta jos siinä välissä on vierähtänyt viikkoja tai kuukausia, niin voi siinä hetken olla taas sormi suussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt mutta en viitsi yksilöidä tarkemmin. Olen opastanut (ystävällisesti) kuinka asia hoidetaan koska omaa työtaustaa on asian tiimoilta. Ei jäänyt traumoja vaan ihan hyvin asia hoitui pienellä opastuksella.

Taannoin sain kyllä ns.puhelinliikkeessä erinomaista palvelua eli vaikka oli nuori myyjä niin oli ystävällinen ja kärsivällinen ja selväsanainen ja osasi asiansa.

Ei kukaan ole seppä syntyessään.

Vierailija
24/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräliikkeissä. Sekä taitamattomia että laiskoja myyjiä.

Vierailija
25/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkan että maistui ihan tavalliselta banaanilta.

Vierailija
26/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkan että maistui ihan tavalliselta banaanilta.

Lol :D Oho, olikin kaksi ketjua auki.

Vierailija
27/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, eräässä kosmetiikkaliikkeessä ei nuori tyttö osannut vastata mihinkään kysymykseen tai ylipäätään sanoa mitään. Oli ”vain tuuraamassa yhden päivän”.

Vierailija
28/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsen jotain ja tutkailen eri tuotteita ja myyjä aloittaa repliikkinsä sanoilla: "käytän näitä itse" totean säännöllisesti palaavani ehkä asiaan ja vaihdan kauppaa. Olen nääs huomannut että myyjillä itsellään olevat tuotteet ovat järjestään kalliita ja tullut sitä myöten allergiseksi tämän tyyliselle koukutusyritykselle. Kikka lienee jossain myyntimiesten aapisessa kun siihen törmää säännöllisesti.

Vierailija
29/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puhelinmyyjä alkoi haukkua minua, kun ilmoitin olevani täysin tyytyväinen olemassa olevaan palveluntarjoajaani enkä vaihtaisi hänen edustamaansa palveluun. Haukkui myös kilpailijan tuotteet ja palvelut siinä samalla.

Vierailija
30/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä jengi kuvittelee että myyjä olisi erikoistunut tiettyyn kauppaan?! Se sama myyjä saattaa olla samana päivänä muualla töissä tai olla oikiksen opiskelija.

Eurokangas ainut liike koko Suomessa joka vaatii tekstiilikoulutuksen jotta voit myydä asiakkaille. Siksi siellä palvelu pelaa.

Vierailija
31/35 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöliikkeessä oli myyjänä sen sortin urpo etten olisi ostanut sieltä vaikka olisi tarjonnut puolta halvemmalla. Ihan käsi, ei ohjannut tilannetta mitenkään, pyöritteli silmiään kun en osannut kolmessa minuutissa päättää minkä tason otan - menin sinne aikaisemmin koska halusin ensin itse valkata mutta tunki mukaan. Kiukutteli päin naamaa kun sanoin etten ota koneita heiltä. Jne.

Miksei keittiöitä voi hakea jostain varastomyymälästä? Ikeakin mennyt pilalle

Vierailija
32/35 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. 

eräs ammattitaidottomuutta osoittava tapa on seuraavanlainen.

kassaan näpytellään hintoja epätietoisen oloisesti . 

Kaikki tuotteet samaa vastenmielisyyttä osoittaen. 

lupuksi kysytään tulis sulle muuta kun vastaa että ei. 

käsi nousee kassakoneen yläpuolelle 50 senttiä , pamautetaan return nappula voimalla pohjaan tiukalla ilmeellä kuin kerrottaisiin että tässä on summa maksa sa,,,tana jos pystyt senkin kerjäläinen, tulet tänne työpäivää pilaamaan. Tiukka ilme naamalla joka kiristyy kun maksaakin rahalla , myyjä lehahtaa ensin purppuran punaiseksi sitten alkaa huulet sinertämään 

ja nyplää hiki otsalla kassaa auki kun on lyönyt returnapin lukoksi ettei laatikko tule ulos. Raivon vallassa kaivaa omaa kuvettaan ja paiskaa rahaa pöytään ja kääntyy poispäin kuivaa hikeä alkaa parkumaan ääneen , vollotus senkun kiihtyy , kun katooo vaihorahoja niin myyjä oli osannut laskea vain alusta pienen matkaa ja loppu oli mennyt täysin metsään.

annoin olla ajattelin että poloinen äijä taisi mennä pilalle kun olisi pitänyt osata laskea 12 asti mutta olikin laskenut 21 ja antoi puolet liikaa takaisin. 

Vierailija
33/35 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä asiantuntevia myyjiäkin muka olemassa? 

Vierailija
34/35 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina verkkokaupoista koska siellä tuotetietous sekä tekniset tiedot sekä mitat. Aina mennyt nappiin ostokset. Ostan myös hyviä merkkejä. Syy juuri tää että myyjillä ei ole tuotetietoutta. Monella nyt muutenkin paniikkinappula päällä kun menee huonosti. Se näkyy myyntitaidoissa.

Vierailija
35/35 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka kivijalka myymälässä sama ongelma. Miksi mennä myymälään kertomaan myyjille heidän myymistään tuotteista ja maksaa niistä ylihintaa nettikauppaan verrattuna? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän