Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silloin lääkäri oli täydellisen väärässä

verkkosukkaharakka
07.12.2019 |

Millaisia kokemuksia teiltä löytyy? Minua moitittiin  päivystyksessä kun "lastentaudin" takia tulin, vaikeni kun kurkkasi vuotavaa tulipunaista korvaani "täähän on ihan tulehtunut!"

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri mutta eräs ylimielinen hoitaja meni nöyräksi kun ei saanutkaan lapsen erittäin korkeaa kuumetta laskemaan särkylääkkeellä...

Vierailija
2/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin törkeästä kiusaamisesta työpaikalla, johon osallisena oli myös esimies, niin lääkäri ei uskonut, kun oli niin kammottava juttu. Itse olen läpirehellinen, eikä tullut mieleenkään valehdella lääkärille. Sen jälkeen ymmärsin, ettei hoitoalan ihmisiltä saa apua, vaan he hoitavat asiat heille itselleen edullisemmin. Surullista vaan, että saman kiusaamisen on joutunut kokemaan kymmenet työntekijät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lääkäri lähetti miehen kotiin keskussairaalan päivystyksestä ja käski seuraavana päivänä soitella labratuloksista, ajoin sitten 15 km kotiin vaisu mies pitkällään takapenkillä. Meni muutama tunti ja sairaalasta soitettiin perään että nyt kiireesti takaisin kun miehellä  tulehdusarvot pilvissä! Se meidät ylimielisesti kotiin passittanut lääkäri oli nyt kuin eri mies ihmetellessään vaisuna kenkiään katsellen, että miten puolisoni pysyy edes pystyssä? Keuhkokuume.

- Vatsani oli kipeä ja turvonnut, lääkärin mielestä kuukautiset olivat alkamassa. En suostunut poistumaan sairaalasta ja pian olinkin leikkauspöydällä. Kysta oli vuotanut vatsaonteloon.

- Ja kaverin migreeni oli kuulemma niskajumi, lihasrelaksanttien kanssa kotiin ja bumerangina lanssilla takaisin.

Vierailija
4/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko jollekin yllätyksenä, että yhteiskunnalla ei ole varaa joka yskäisyyn määrätä kaikkia tutkimuksia verikokeista magneettiin? Diagnooseissa pelataan todennäköisyyksillä. Esim. jos sinulla on joskus ollut migreeni ja nyt samanlaisia oireita, ei päätäsi kuvata varmuuden vuoksi.

Vierailija
5/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko jollekin yllätyksenä, että yhteiskunnalla ei ole varaa joka yskäisyyn määrätä kaikkia tutkimuksia verikokeista magneettiin? Diagnooseissa pelataan todennäköisyyksillä. Esim. jos sinulla on joskus ollut migreeni ja nyt samanlaisia oireita, ei päätäsi kuvata varmuuden vuoksi.

Ja kuka ottaa vastuun jos migreenilääkitys ei   pure mutta potilas lähetetään  silti kotiin, josta löytyy seuraavana päivänä aivoinfarktiin kuolleena?

Vierailija
6/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka ottaa vastuun jos migreenilääkitys ei   pure mutta potilas lähetetään  silti kotiin, josta löytyy seuraavana päivänä aivoinfarktiin kuolleena?

Veikkaanpa, että valitettavasti ei kukaan. Se on vaan voi voi.

Vierailija
7/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-hepatiitti ei aiheutakaan vatsaongelmia, vaikka kaikki lääkärit minulle niin hokivat julkisella puolella.

Työterveydessä laitettiin tutkimuksiin ja erikoislääkäri totesi terveysaseman lääkärien olevan väärässä.

Vierailija
8/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pari kertaa TK:ssa ei ole tunnistettu mikä vikana, tai osattu ohjata jatkotutkimuksiin. Asiat kuitenkin selvinneet kun oireet jatkuneet ja on menty uudelleen.

Parhaansa yrittävät, hatunnosto ja kiitos heille kuitenkin.

Vierailija
9/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

C-hepatiitti ei aiheutakaan vatsaongelmia, vaikka kaikki lääkärit minulle niin hokivat julkisella puolella.

Työterveydessä laitettiin tutkimuksiin ja erikoislääkäri totesi terveysaseman lääkärien olevan väärässä.

Mikset hoidata c-hepaa.

Vierailija
10/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin tyttöäni ja vatsassa tuntui kipua kun joku löisi puukolla ja viiltäisi mahaa..lääkäri selitti kuinka kipuja tulee kun kohtu kasvaa. Yritin selittää, että minulla on 2lasta jo entuudestaan eikä ole semmoinen kipu..no lopulta laittoi lähetteen klamydia testiin kun se voi aiheuttaa kovaa kipua. Kävin testin ihan sen takia, että saatiin lääkärille tulos ettei ole klamydiaa. No sitten lääkäri sanoi..hiivatulehdus sulla on varmaan, sekin voi aiheuttaa kipua. Viikon ravasin edes takaisin kivuissani kunnes lopulta pääsin ultraan ja löytyi iso kysta munasarjasta😑

Vierailija
11/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäri väitti minulle teininä käsin tehdyn "sisätutkimuksen" jälkeen, että olen rv 2 raskaana (mittani silloin olivat 47/160, joku kuitenkin haukkuu läskiksi. Viikon päästä naislääkäri tunnusteli vatsanpäältä ja arvioi rv 17, ultrassa sikiön kokoarvion perusteella oli rv 19+

Vierailija
12/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslääkäri

Vierailija
13/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä miehenä menin TK-lääkärille valittamaan silmätulehdusta.

Hieman minua nuorempi naislääkäri tutki silmää ja arvioi bakteeritulehdusta.

Alkoi kirjoittamaan silmätippa-antibioottia.

Naislääkäri kysyi, kesken reseptin kirjoittamisen, olenko allerginen millekään.

Sekin pitää kysyä antibiootteja määrätessä.

Luulin, että lääkäri pohtii vielä tulehduksen syytä.Silloin muistin mainita: "Meillä on kissa"

Lääkäri katsoi minua silmälasiensa yli: "Sehän mukavaa, minkä niminen?"

Vierailija
14/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymppisenä miehenä menin TK-lääkärille valittamaan silmätulehdusta.

Hieman minua nuorempi naislääkäri tutki silmää ja arvioi bakteeritulehdusta.

Alkoi kirjoittamaan silmätippa-antibioottia.

Naislääkäri kysyi, kesken reseptin kirjoittamisen, olenko allerginen millekään.

Sekin pitää kysyä antibiootteja määrätessä.

Luulin, että lääkäri pohtii vielä tulehduksen syytä.Silloin muistin mainita: "Meillä on kissa"

Lääkäri katsoi minua silmälasiensa yli: "Sehän mukavaa, minkä niminen?"

Repesin! Anteeks kamalasti!

Vierailija
15/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa, että valitettavasti ei kukaan. Se on vaan voi voi.

Nimenomaan. Ellet kuulunut riskiryhmään, niin se on juurikin "voi voi" eli selityksinä "ei voitu olettaa", "oireet eivät olleet uusia," oireet eivät viitanneet"jne.

Vierailija
16/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on nuorena kotiutettu kahdesti luunmurtuman kanssa, joka on ollut "vain venähdys". Viikon kuluttua olen palannut lääkäriin, kun kivut eivät ole laantuneet ja vasta sitten on kuvattu ja todettu, että hupsista - sehän olikin murtuma.

Sepsiksen eli verenmyrkytyksen vuoksi minua palloteltiin joka päivä takaisin kotiin yli viikon ajan, kunnes vihdoin lähetettiin sairaalaan. Hyvä, että ollaan vielä hengissä.

Vierailija
17/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tutkimisesta varsinaisesti kieltäydytä sitä ei vain suostuta tekemään verorahoilla ilman riittävää syytä. On siis jokaisen omalla vastuulla arvioida omaa vointiaan ja lääkärin kantaa.

Vierailija
18/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppilääkäri yritti maanitella juuri hoitoon kun oli syvälle pulpan lähelle ulottuva reikä. Vaadin keskeyttämään porauksen. Röntgenissä ei kuitenkaan näkynyt tulehdusta tai muutenkaan ollut kipeä. No laittoi väliaikaisen paikan.

No kävin toisen hammaslääkärin luona, joka paikkasi hampaan normaalisti ja sillä menty kohta 10 vuotta. Juuri edelleen terve.

Vierailija
19/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies lääkäri väitti minulle teininä käsin tehdyn "sisätutkimuksen" jälkeen, että olen rv 2 raskaana (mittani silloin olivat 47/160, joku kuitenkin haukkuu läskiksi. Viikon päästä naislääkäri tunnusteli vatsanpäältä ja arvioi rv 17, ultrassa sikiön kokoarvion perusteella oli rv 19+

Ootko niitä joilla ei ole hajuakaan koska viimeiset menkat olleet? Kun pitää tuollain arvailla.

Vierailija
20/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rv2? Sehän tarkoittaa aikaa jolloin yhdyntä vasta tapahtuu. Raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alkupäivästä.