Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silloin lääkäri oli täydellisen väärässä

verkkosukkaharakka
07.12.2019 |

Millaisia kokemuksia teiltä löytyy? Minua moitittiin  päivystyksessä kun "lastentaudin" takia tulin, vaikeni kun kurkkasi vuotavaa tulipunaista korvaani "täähän on ihan tulehtunut!"

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies lääkäri väitti minulle teininä käsin tehdyn "sisätutkimuksen" jälkeen, että olen rv 2 raskaana (mittani silloin olivat 47/160, joku kuitenkin haukkuu läskiksi. Viikon päästä naislääkäri tunnusteli vatsanpäältä ja arvioi rv 17, ultrassa sikiön kokoarvion perusteella oli rv 19+

Ootko niitä joilla ei ole hajuakaan koska viimeiset menkat olleet? Kun pitää tuollain arvailla.

Käytin minipillereitä, jolloin kuukautiset voi jäädä kokonaan pois. Pientä tiputteluvuotoa minulla kyllä oli. Ainoa oire oli siis menkattomuus ja tissien kasvu mikä sekin oli siinä iässä ihan normaalia. Vähän tuollainen asenne on kyllä monilla, että "oletko tyhmä kun kävi noin?". Minulla ei ollut kovin avoimet välit vanhempiini ja siksikin kävin lääkärissä yksin enkä nuorena tajunnut tehdä mitään ilmoitustakaan vaikka jotain perverssiähän tuossa "tutkimuksessa" oli. Muistan kyllä edellen miehen nimen, tummahiuksinen, ruma ja ilkeä.

Vierailija
22/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa oli omaan aikaan turha käydä selkäkivuista valittamassa vaikka pahoja sellaisia olikin, koska lekurin mielestä kaikki oli valehtelijoita ja palveluksesta luistajia kohtalaisen v-ttuilevasta asenteestaan päätellen. Kun sitten aikani asiaa ajoin ja pääsin korkeammalle lääkärihenkilölle, todettiin välilevypullistuma ja maatessani osastolla se sama gyrbälääkäri tuli yhtäkkiä huoneeseen ja haukkui kaikki makuuasennostani hengittämistyyliini, ettei se ainakaan selkäkipuihin auta. Viereisessä punkassa oli jampalla jalka poikki ja sille oli tämä lekuri hyvinkin säälivänä että voi voi poikarukkaa, kun ilmeisesti lääkäröintitaidot rajoittui yksinkertaisiin katkenneisiin luihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies lääkäri väitti minulle teininä käsin tehdyn "sisätutkimuksen" jälkeen, että olen rv 2 raskaana (mittani silloin olivat 47/160, joku kuitenkin haukkuu läskiksi. Viikon päästä naislääkäri tunnusteli vatsanpäältä ja arvioi rv 17, ultrassa sikiön kokoarvion perusteella oli rv 19+

Ootko niitä joilla ei ole hajuakaan koska viimeiset menkat olleet? Kun pitää tuollain arvailla.

Käytin minipillereitä, jolloin kuukautiset voi jäädä kokonaan pois. Pientä tiputteluvuotoa minulla kyllä oli. Ainoa oire oli siis menkattomuus ja tissien kasvu mikä sekin oli siinä iässä ihan normaalia. Vähän tuollainen asenne on kyllä monilla, että "oletko tyhmä kun kävi noin?". Minulla ei ollut kovin avoimet välit vanhempiini ja siksikin kävin lääkärissä yksin enkä nuorena tajunnut tehdä mitään ilmoitustakaan vaikka jotain perverssiähän tuossa "tutkimuksessa" oli. Muistan kyllä edellen miehen nimen, tummahiuksinen, ruma ja ilkeä.

Lisään vielä, että tuossa vaiheessa vatsa jo näkyi häpyluun yläpuolella, mutta mies sanoi vain "älä jännitä sitä vatsaa, älä jännitä sitä vatsaa" ja arvio rv 2 vaikka itse koitin sanoa, että se on varmasti jo pidemmällä kun tunnen vauva liikkeet. "Ei ole mahdollista"

Vierailija
24/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ammattia Suomessa, joissa rivikansalaiset ja maallikot ovat ovat ammattilaisia pätevämpiä: Lääkäri ja arkkitehti.

Arkkitehdin hommia voi tehdä popparin pätevyydelläkin, mutta lääkärin töihin, ikävä kyllä, pääsee vasta suoritettuaan tutkinnon yliopistossa.

Vierailija
25/69 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri piti ylimielisen pitkän luennon kuinka ei voi olla kyseessä sidekudossairaus. Oikein naureskeli epäilylleni.

Oli kuitenkin vaskulaarinen EDS ☹️

Vierailija
26/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori mieslääkäri ilmoitti mulle neljännen perättäisen virtsarakkotulehduksen jälkeen että mulla on klamydia. Siis noilla sanoin; sulla on klamydia. Mussutti vielä että aika turha edes testata, mutta tehdään se nyt silti ja sitten hän määrää lääkkeet. Koitin väliin saada sanottua että melko varmasti ei ole, mutta vastaus oli ykskantaan että kyllä vain on. Selvä se sitten.

No, ei ollut klamydiaa. Lääkäri ei mitenkään pahoitellut tätä hosuttua diagnoosiaan.

Vierailija
27/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin perjantaina päivystyksessä ja ilkeän ja ylimielisen oloinen mieslääkäri oli sitä mieltä ettei jalkaa tarvitse kuvata, siteen laittoi ja kepit antoi. Kun maanantaina palasin tuskissani ja kävelykyvyttömänä oli vastassa sama lääkäri joka llmeisesti minusta eroon päästäkseen totesi, että voinhan mä laittaa lähetteen röngeniin jos se sua rauhoittaa. Kuvissa näkyi murtuma . Anteeksipyynnön tai asenteen parantamisen sijaan lääkäristä tuli entistä ilkeämpi, purki kai minuun  ketutusta omasta osaamattomuudestaan.

Vierailija
28/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena jatkuvaa kuumeilua ja olin pois paljon koulusta, lääkäri epäili koulupinnaukseksi, jäi aika hyvin kymmenvuotiaan mieleen. Menin niin huonoon kuntoon, että äitini vei minut sairaalaan. Minulla oli leukemia.

Vierailija
29/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

C-hepatiitti ei aiheutakaan vatsaongelmia, vaikka kaikki lääkärit minulle niin hokivat julkisella puolella.

Työterveydessä laitettiin tutkimuksiin ja erikoislääkäri totesi terveysaseman lääkärien olevan väärässä.

Mikset hoidata c-hepaa.

C-hepatiittia ei voida parantaa lopullisesti. Tartunnan saanut on aina kantaja.

Vierailija
30/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

C-hepatiitti ei aiheutakaan vatsaongelmia, vaikka kaikki lääkärit minulle niin hokivat julkisella puolella.

Työterveydessä laitettiin tutkimuksiin ja erikoislääkäri totesi terveysaseman lääkärien olevan väärässä.

Mikset hoidata c-hepaa.

Eikö siitä jotkut parane itsestään? Ainakin appeni on kuulemma sairastanut sitä (ent. huumeidenkäyttäjä, hirveä stereotypia), mutta ennen lasten tekemistä tutkivat ja hepatiitti poissa.

Vierailija
31/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Joko lääkäreille on tehty simulaattoreita? Saisivat vähän niinku ajokoulussa autonpyöriminen niin kokea miltä mikäkin sairaus tuntuu? Jos ymmärrys sitten laajenisi niin ei tulisi ohilyöntejä niin paljon :D

Vierailija
32/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori mieslääkäri ilmoitti mulle neljännen perättäisen virtsarakkotulehduksen jälkeen että mulla on klamydia. Siis noilla sanoin; sulla on klamydia. Mussutti vielä että aika turha edes testata, mutta tehdään se nyt silti ja sitten hän määrää lääkkeet. Koitin väliin saada sanottua että melko varmasti ei ole, mutta vastaus oli ykskantaan että kyllä vain on. Selvä se sitten.

No, ei ollut klamydiaa. Lääkäri ei mitenkään pahoitellut tätä hosuttua diagnoosiaan.

Oli kanssa toistuvia virtsatietulehduksia(johtui parisuhteen toisesta puolesta).. Toistuvat klamydian epäilyt alkoi muokkaamaan omaa päätäkin että lopulta se klamydia eli parisuhteessa ja omassa päässä vaikkeit oistuvista testeistä päätellen edelleenkä ole minulla.

Vierailija
33/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on sattunut pahin painajiseni. Siis, että olisin raskaana tietämättäni ja niin pitkällä ettei aborttia voisi tehdä. Minulla on onneksi kuukautiset, joten niistä jotain voi päätellä. Lääkärisi kuulostaa inhottavalta.

Vierailija
34/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kanssa toistuvia virtsatietulehduksia(johtui parisuhteen toisesta puolesta).. Toistuvat klamydian epäilyt alkoi muokkaamaan omaa päätäkin että lopulta se klamydia eli parisuhteessa ja omassa päässä vaikkeit oistuvista testeistä päätellen edelleenkä ole minulla.

Joo, inhottavaa kun hutkitaan ennen kuin tutkitaan. Ymmärrän että klamydia on suljettava pois sillä oirekuva on samantyyppinen. Mutta jos kuitenkin se testi ennen diagnoosia.

Vierailija
35/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa sain alapäävaivoja jotka lääkärin mielestä olivat klamydia, lopulta syyksi paljastuivat raskauden kuivattamat  limakalvot.

Minulla oli sitkeää yskää ja pientä kuumeilua,  lääkäri sanoi minun selvästi olevan allerginen koiralleni ja käski antaa sen pois niin oireet häviävät.  En luopunut lemmikistäni ja lopulta minulla todettiin mykoplasma.

Lapsellani oli korkea kuume ja pikkuinen oli nuutunut, lääkäri ihmetteli miksen ole antanut särkylääkettä ja kun  kerroin antaneeni intti vastaan ettei ole mahdollista kun kuume ei ole laskenut. Lisää lääkettä ja käytävään odottamaan " kun tuo kuume saadaan alas voitte  lähteä ja tiedät sitten ensi kerran miten toimia, ettei tarvitse joka  pikkukuumeesta tänne tulla".  Kuume ei laskenut eikä lapsi edes jaksanut avata silmiään ,  lääkäri ihmetteli huuli pyöreänä kunnes  lopulta sai koottua ammattitaitonsa rippeet ja passitti meidät  keskussairaalaan jossa lapsi otettiin heti osastolle.

Vierailija
36/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tk:n ja pyysin lääkäriltä lähetettä keliakia testeihin.Oli että ei sulla voi se olla varmaan sapessa vika,hän laittaa vatsan uä:n.Sanoin et ihan sama mut haluan ne keliaki tutkimukset myös.Vähän pitkin hampain ne määräs.No,keliakihan se löyt.

Olin käynyt verikokeissa ja maksa-arvot oli tapissa ja hemoglobiini 54.Tuli soitto tk:sta että välittömästi lääkäriin.No ensin tk lääkäri epäili kuinka paljon mahtaa kulua alkoholia?Olin et no ei hirveesti kyl mene.Sillon tällön sauna siideri/lonkero.Lääkäri oli et no nää maksa-arvot kertoo kyllä muuta... Pisti sitten polille olikohan joku sisätauti lääkäri,ku se hempparikin niin matalalla.Polilla lääkäri katso päästä varpaisiin ja tuumas ei tässä muuta ole kuin yksipuolinenruokavalio...Juu ylipainoa on.Tuumasin et kovin on nepeesti muuttunu ruokavalio ku puolvuotta sitten oli 140 hemppari.Muutama kuukaus tutkittiin ja samainen lääkäri sit tähysti paksusuolen ja kuulu herrajestas mikä tulehus.Diagnoosi:haavainen paksusuoli.

Oli pakko kysyä lääkäriltä et sekö ne nuo hempparit mahto laskee'meni aika noloks ja sano et juu se.

Samaten tk lääkäri pyyteli anteeksi kun ei uskonut alkoholin vähäistä käyttöä...maksa-arvotkin normalisoitu ku saatiin toimiva lääkitys sairauteen.

Vierailija
37/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hoidata c-hepaa.

Eikö siitä jotkut parane itsestään? Ainakin appeni on kuulemma sairastanut sitä (ent. huumeidenkäyttäjä, hirveä stereotypia), mutta ennen lasten tekemistä tutkivat ja hepatiitti poissa.

On mahdollista parantua, mutta suurin osa jää kroonisiksi kantajiksi.

Vierailija
38/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hoidata c-hepaa.

Höpöhöpö, C hepatiittiin voidaan hoitaa lääkityksellä.

Vierailija
39/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hoidata c-hepaa.

Julkisella puolella kieltäydyttiin hoitamasta. Kun sain työpaikan, niin saivat työterveyden kautta mut hoitoon.

Vatsaongelmat loppuivat vasta fodmap-ruokavaliolla.

Vierailija
40/69 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hoidata c-hepaa.

Höpöhöpö, C hepatiittiin voidaan hoitaa lääkityksellä.

Juu, voidaan hoitaa, mutta tuskin saa ikinä verta luovuttaa.