Miksi rahoja ei oteta rikkailta pois?
Eli kaikki yli 100 000 € säästöt otettaisiin pois. Rahat annettaisiin omakotitalojen rakentamista varten.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin reilua. Moni tuon summan ansainnut on tehnyt kovasti työtä rahat saadakseen.
Suurin osa on huijannut sen, ottanut toisten selkänahasta.
Ainostaan lottovoitolla ei tee sitä epäreilusti, periminenkin on moraalisesti arveluttavaa.
Jos ihan oikeasti ajattelet noin, sinulla viiraa aika pirun pahasti yliskuupelissa ja olisi aika tutustua todelliseen maailmaan hiukan. Suurin osa tuollaisia rahasummia säästäneistä ei tosiaankaan ole mitään huijareita tai muita rikollisia. Onko sinulla edes yhtään mitään näyttöä väitteesi tueksi muuta kuin aatteellista paksua mutua?
Ja joo just, huomaan, että keskustelen oikein aatteellisen punikin kanssa kun ei ihminen saisi enää itse edes päättää kelle rahansa ja omaisuutensa, omalla työllään hankkimansa, testamenttaa.
Jos puhutaan jostain 80-vuotiaista, niin ehkä ovat voineet säästää.
Mutta ilman mitään omaa tilastotietoa alat haukkumaan toisia solvaavilla nimityksillä.
Taisi osua ja upota.
Minuun osui ja upposi se, että teikäläisillä äärivasureilla on niin paljon sananvaltaa mediassa ja samoin aatteellista tukea päättäjistössä. Ja te olette ihan oikeasti noin sekaisin.
Eli mitään faktaa siitä miten yli 100k€ pankissa pitävät ovat massinsa hommanneet ei löytynyt?
Kumma juttu...
Töitä, kauppoja ja sijoituksia tekemällä, aasi. Sinähän sen vahvan älyttömän väittämän esitit, että satatonnia tienanneet olisivat jotain roistoja ja huijareita järjestään. Todista se.
Ammun jokaise vihervassarin tai ryöstäjänek.run ä, joka yrittää minun omalla työlläni tekemän omaisuuteni varastaa. Poistoonhan tämä menee, mutta tiedoksi niille jotka ehtivät lukea.
Opiskelette koulussa: saatte hyvän arvosanan, pääsette töihin, saatte palkkaa, voitte säästää, kehitätte elämäänne eteenpäin.
Ette opiskele koulussa: saatte huonon arvosanan, että pääse mihinkään töihin (vähintään huonoihin helppoihin töihin), saatte liian vähän palkkaa elämiseen, ootte kunnon persaukisia ja elämä sitä samaa paskaa aina vaan.
Joten pliis, tehkää ees jotain sen eteen.
Mut sitten taas nämä överirikkaat. Rahat pois!
Hankkikaa töitä, joista on hyötyä muillekin ihmisille.
Ottakaa opiksi kirjoitti:
Opiskelette koulussa: saatte hyvän arvosanan, pääsette töihin, saatte palkkaa, voitte säästää, kehitätte elämäänne eteenpäin.
Ette opiskele koulussa: saatte huonon arvosanan, että pääse mihinkään töihin (vähintään huonoihin helppoihin töihin), saatte liian vähän palkkaa elämiseen, ootte kunnon persaukisia ja elämä sitä samaa paskaa aina vaan.
Hankkikaa töitä, joista on hyötyä muillekin ihmisille.
Satatonnia tilillä ei ole mitään "överirikkautta" vaan siihen pystyy hyvin tienaava ylempikeskiluokkainenkin. Keskiluokkainen ja alempikin mikäli on hyvä sijoittaja ja kauppamies jne.
Ja kyllähän niitä "överirikkaita" verotetaankin siinä määrin, että melkein käytännössä kannattelevat suomen hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat on siitä törkeitä, että vaikka otat rahat pois, niin 5 vuoden kuluttua ne on taas rikkaita. Ne pahukset tekee töitä, ostaa ja myy. Niillä on omat verkostonsa eikä niitä estä rikastumasta mikään.
Arvasikaan minä, että jotakin kieroilua siinä on takana, kuten työnteko ja suhteet. Ei sitä rehellisellä pelillä, kuten kämpillä mähöttämällä ja pleikkaria pelaamalla rikastu.
Miksei pilveä polttamalla ja piriä vetämällä rikastu?
Niinpä niin, sitä kannattaa siellä Kalliossa pohtia hyvin tarkkaan.
Minä ajattelin ap:n tavoin varhaisteininä, sitten kasvoin aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, että lapsena ja teininä sitä on naivi ja mustavalkoinen ja että haluaa pelastaa maailman jonkin hullun aatteenpalosta. Kaikkein vihaisimmat ja eniten itsetehostuksen tarpeessa olevat näistä lisäksi kaikkein eniten äänekkäimmin yleensä. Ei siis ihme, että vasemmisto tunnustautuu ikärasisteiksi... kulttuurivallankumous noilla lienee mielissään. Taas kerran.
Vaurastuminen on luonnekysymys. Minä en ole mikään sijoittaja, mutta olen nuoresta lähtien tallentanut ensin 1 markan päivässä. Kun saatiin eurot käyttöön, aloin säästää 1euron päivässä. Alkuaikoina tuli korkoa korolle. Nyt ei korkoja makseta, mutta rahaa on aina. En ole koskaan saanut mistään mitään. Töitä olen aina tehnyt, välillä kahtakin työtä. En ole koskaan haaveillut isoista rahoista, mutta olen aina ymmärtänyt pienen rahan merkityksen. Idea on siinä, että säästöihin kosketaan vain suuressa hädässä . Pidän aina käyttelytilillä muutamaa tonnia . En koskaan kadehdi rikkaiden rahoja. En edes huolisi, jos tietäisin, että ne on otettu väkisin joltakin.
Kukaan ei kiellä sijoittamasta, hankkimasta tietoa sijoitusmarkkinoista ja käyttämästä järkeään. Siellä sitä rahaa on pörssissä kaikille jotka sitä haluaa. Säästämällä ei rikastu, ehkä hieman voi vaurastua, mutta mikä makaa ei töitä tee. Raha liikkeelle ja tekemään lisää rahaa.
Minulta ainakinotetaan kohta pois veroina 200 000, vaikka sain ”vain” 1,4 miljoonan perinnön. Sinä et siitä kuitenkaan omakotitaloa saa, ap.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kiellä sijoittamasta, hankkimasta tietoa sijoitusmarkkinoista ja käyttämästä järkeään. Siellä sitä rahaa on pörssissä kaikille jotka sitä haluaa. Säästämällä ei rikastu, ehkä hieman voi vaurastua, mutta mikä makaa ei töitä tee. Raha liikkeelle ja tekemään lisää rahaa.
Sijoittamallakaan ei rikastu, eihän näillä kymmeniä velkaisia vuokra-asuntoja omistavillakaan niistä mitään nettotuottoa tule. Eikä ole varallisuuskaan kasvanut, koska asunnot on ostettu velaksi ja taloyhtiöistä tulee jatkuvasti lisää uutta velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaurastuminen on luonnekysymys. Minä en ole mikään sijoittaja, mutta olen nuoresta lähtien tallentanut ensin 1 markan päivässä. Kun saatiin eurot käyttöön, aloin säästää 1euron päivässä. Alkuaikoina tuli korkoa korolle. Nyt ei korkoja makseta, mutta rahaa on aina. En ole koskaan saanut mistään mitään. Töitä olen aina tehnyt, välillä kahtakin työtä. En ole koskaan haaveillut isoista rahoista, mutta olen aina ymmärtänyt pienen rahan merkityksen. Idea on siinä, että säästöihin kosketaan vain suuressa hädässä . Pidän aina käyttelytilillä muutamaa tonnia . En koskaan kadehdi rikkaiden rahoja. En edes huolisi, jos tietäisin, että ne on otettu väkisin joltakin.
Miten rahan voi ottaa väkisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamallakaan ei rikastu, eihän näillä kymmeniä velkaisia vuokra-asuntoja omistavillakaan niistä mitään nettotuottoa tule. Eikä ole varallisuuskaan kasvanut, koska asunnot on ostettu velaksi ja taloyhtiöistä tulee jatkuvasti lisää uutta velkaa.
Pörssi, ei mikään kuppainen sijoitusläävä johon hankit jonkun rikkomaan omaisuutesi ja kun lainasi on maksettu on uusi velka tulossa korjauskuluina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rahan voi ottaa väkisin?
Veroina voi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun säästämällä ei rikastu niin miten rehellinen saa alkupääoman pörssikeinotteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vanha vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa opiksi kirjoitti:
Hankkikaa töitä, joista on hyötyä muillekin ihmisille.Satatonnia tilillä ei ole mitään "överirikkautta" vaan siihen pystyy hyvin tienaava ylempikeskiluokkainenkin. Keskiluokkainen ja alempikin mikäli on hyvä sijoittaja ja kauppamies jne.
Ja kyllähän niitä "överirikkaita" verotetaankin siinä määrin, että melkein käytännössä kannattelevat suomen hyvinvointia.
Rehellisen työn raataja ei kyllä sataatonnia säästä.
Muutenhan kaikilla olisi varaa tesloihin, eikä Suomessa ajettaisi 500-1500€ romuilla.
"Kauppamies" taas ei ole rehellinen ja esim. ruokakauppias ei myöskään.
Eli mitään faktaa siitä miten yli 100k€ pankissa pitävät ovat massinsa hommanneet ei löytynyt?
Kumma juttu...