Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te tietoisesti lapsettomat: kuka teidät hoitaa vanhana?

Vierailija
07.12.2019 |

Vai onko teillä perheessä ollut tapana, että te lapset ette pidä mitään yhteyttä vanhempiinne ja jätätte vain oman onnensa nojaan tms?

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin olla niin rikas että minulla on sitten assistentti auttamassa jossain robotinkorjauksessa jne.

Vierailija
42/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeinen ihminen tekee lapsia hyötyäkseen heistä. Hyi h*lvetti. Ei aikuisilla lapsilla ole mitään velvollisuutta vanhempia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei oikeasti halua olla lapseton. Lapsettomat vaikuttavat jotenkin tosi ilkeiltä ja katkerilta näissäkin kommenteissa. En tiedä mitään ihanampaa kuin oma tyttölapseni.

Pata kattilaa soimaa. Ilkeää tuolleen haukkua.

Minun tuntemat lapsettomat ovat taas tosi kilttejä ja ystävällisiä. Ehkä he eivät halua tuottaa toiselle ihmiselle sitä kärsimystä joka seuraa toisen pakottamisesta olemassaoloon. 

Vierailija
44/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisesti lapseton. Millainen on sitten epätietoisesti lapseton? 🤔

Vierailija
45/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitetaan niitä, jotka haluaisivat hankkia lapsen, mutta siihen on jokin este.

Vierailija
46/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa elää pumpulissa.

Vierailija
47/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko tosiaan että kenelläkään hoitokodissa tms asuvalla ei ole (ollut) omia lapsia?

Vierailija
48/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka ei tiedä että on lapseton? ;)

Vierailija
49/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitetaan niitä, jotka haluaisivat hankkia lapsen, mutta siihen on jokin este.

Kukas nämä ei-omasta-halustaan lapsettomat sitten hoitaa? Alottajan kysymys on hölmö. Miksei ap kysy: Kuka hoitaa teidät lapsettomat vanhana? Eihän sillä ole väliä on vapaaehtoisesti vai olosuhteiden pakosta lapseton.

Vierailija
50/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, asuimme 400 km päässä mummolastani pk-seudulla. Oma lapseni on ulkomailla kans.välisissä tehtävissä. En hoitanut vanhempiani, kun se ei välimatkan vuoksi ollut mahdollista, eikä lapseni tule hoitamaan minua. Vaativissa töissä olevat ystäväni eivät hoida vanhempiaan, vaikka asuisivat suht lähekkäin. Ei kertakaikkiaan aika ja voimavarat riitä vanhusten hoitoon viiskymppisellä työelämän paineissa kärvistelevällä. Millainen ihminen vuonna 2019 kirjoittaa tällaista 50-lukulaista suurperhejuttua?

Vierailija
51/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on vanhainkodissa töissä ja vaikka hän kannustaakin lastenhankintaan, niin tämä on kuulemma surkein argumentti koko maailmassa, koska ei niitä vanhuksista kiinnostuneita lapsia siellä kyllä näy niin paljoa kuin tuon hokeman yleisyyden perusteella olettaisi. En kyllä minäkään ymmärrä mitä omat lapset tuohon liittyvät, omassa suvussa on ollut useampikin lapseton vanhus, joita esim. sisaren lapset ovat hoitaneet ihan rakkaudesta. Kyllä oma elämä on eletty jotenkin huonosti jos ei ole vanhana ketään, jota kiinnostaisi.

Vierailija
52/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatio yms. toivottavasti kehittyy ja vähentää henkilöstön tarvetta hoivakodeissa. Toisaalta, kovin moni ei mihinkään hoivakoteihin asti edes päädy, esim. omassa suvussani ei toistaiseksi kukaan ainakaan omana (n. 50v) elinaikanani.

Vierailija
53/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan enkä haluakaan. Toivottavasti lähden saappaat jalassa ja jos en, niin sitten matka maahan jossa saa eutanasian. En todellakaan jää mihinkään laitokseen tai hoitoon mahdollisten vaippojen ja lääkkeiden kanssa hourailemaan.

Ihmisen päähän ei toimi aina niin kuin itse haluaa.Silloin et tiedä tapatko itsesi tarpeeksi ajoissa ettet ole täysin seniili ja aiheuta esim. naapureillesi tuhoa jota itse et tiedosta.Joten ajattele ajoissa koska muut joutuvat sinua kuitenki jossain vaiheessa hoitamaan itse sitä et välttämättä huomaa.

Vierailija
54/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei oikeasti halua olla lapseton. Lapsettomat vaikuttavat jotenkin tosi ilkeiltä ja katkerilta näissäkin kommenteissa. En tiedä mitään ihanampaa kuin oma tyttölapseni.

Tämäkin ketju on jo lähtökohtaisesti tehty siitä näkökulmasta, että lapsettomia ihmisiä haukutaan. Pitäisikö aina vain hymyillä ja niellä tuollainen ps*ka?

Vierailija
55/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lukaan, jos ei yhteiskunta. Ja lapsrttomuus ei ollut oma valinta. Eikä ne teidän lapset teitä hoida, älkää edes kuvitelko niin.

Vierailija
56/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa, että "hoitaminen" ei tässä nyt tarkoita mitään saattohoitoa vaan ihan arkisia asioita joissa voi tarvita apua. Ap.

Palkkaan kodinhoitajan, koska rahaa on jäänyt säästöön, koska ei ole lapsia.

Vierailija
57/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotit tai mahdollisimman halvat ulkomaalaiset lähärit varmaan.

Vierailija
58/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hoida omia vanhempiani. En hoitanut isovanhempianikaan. Olen muuttanut työn perässä 200 km päähän lapsuuden kotikunnasta, eikä minulla ole aikomustakaan ajaa joka viikonloppu vanhuksia katsomaan ja auttamaan. Menkööt palvelutaloon asumaan, kun eivät enää jaksa omakotitaloa hoitaa. Niin aion itsekin tehdä sitten aikanaan. Sieltä sitten ajan myötä aina rahalla lisää palveluja, kun niitä enemmän tarvitsee.

Vierailija
59/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikhöän hoitokodissa hoideta lapsettommat ja lapselliset vanhukset ihan samalla tavalla 

Vierailija
60/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lämmin eutanasian kannattaja, joten arvioisin eläväni kohtuullisen terveenä noin 75-vuotiaaksi ennen kuin muisti tai jalat (eli liikuntakyky) alkavat ratkaisevasti heiketä. En halua päätyä mihinkään kroonikkosairaalaan ruokittavaksi letkujen varassa, vaan päättää tietoisesti omasta kohtalostani. Molemmat vanhempani elivät yli 80-vuotiaiksi ja he pystyivät elämään lähes loppuun asti kotona aivan viimeisiä kuukausia lukuunottamatta. Kodinhoitajien käynnit mahdollistivat osaltaan tuon kotona asumisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän