Kertokaa nyt mulle, miten saan laihdutettua
Olen vain 153cm ja painan 72kg ja ikää 64v.
Kävelen päivittäin ulkona, kuuntelen podcasteja samalla.
Syömisissä tarvitsisin neuvoja. Olen perso makealle ja tykkään einesruuasta (olen huono kokki)
Aamulla syön aina puuron, keitän sen täysmaitoon ja lisään voita.
Ruokana joku valmisjuttu. Välipaloina leipää voilla ja keitetyillä kananmunilla ja juustolla.
Olen terve (tai ei ole todettu mitään sairautta) En kyllä käy lääkärissäkään.
Kommentit (18)
Puuron kylkeen rahkaa, marjoja! Maito poissa. Lounaaksi kasvista , lihaa tai kalaa. Tuhti Smootie iltapäivällä tai hedelmää .. Ennen 18.00 kasvista ja lihaa. Jätä vaalea leipä poissa , täysjyvä ruista tilalle. Juustot poissa arjesta, joskus herkuttelet. Herkut poissa pari viikkoa ja sitten kroppa tottuu. Huolehdi kuitenkin että vitamiinit kunnossa.
Ilta mussuttelu poissa! Semppiä kohti parempaa oloa.
Siis herkut poissa kokonaan ja pari viikkoa niin helppoa jo noudattaa rytmiä. Makean himo menee ohi kun malttaa odottaa, jos tiukkaa tekee niin lusikka hunajaa suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Puuron kylkeen rahkaa, marjoja! Maito poissa. Lounaaksi kasvista , lihaa tai kalaa. Tuhti Smootie iltapäivällä tai hedelmää .. Ennen 18.00 kasvista ja lihaa. Jätä vaalea leipä poissa , täysjyvä ruista tilalle. Juustot poissa arjesta, joskus herkuttelet. Herkut poissa pari viikkoa ja sitten kroppa tottuu. Huolehdi kuitenkin että vitamiinit kunnossa.
Ilta mussuttelu poissa! Semppiä kohti parempaa oloa.
Syön kauraleipää, ruista ei elimistöni kestä.
"Kertokaa" etkö itse näe viestistäsi mikä on vialla
Syöt valtavan määrän kaloreita verrattuna energiakulutukseesi. Sun kokoinen ihminen jolla ei ole fyysisesti rasittava työ tarvitsee hirmu pienen määrän ruokaa. Syöt kuin joku metsuri, puuro täysmaitoa ja voita päälle, juustoleipiä jne. Ja ilmeisesti herkkuja vielä päälle. Kyllä varmaan ti3dät mistä voisi vähentää, se pitää vaan oikeasti tehdä.
Kalorit tarkkailuun, pätkäpaasto, opettele tekee ruokaa itse einekset on roskaa
Kyllä se laihdutus on lähdettävä itsestäsi eikä tältä palstalta kysymällä.
Niin, tuo käveleminen ei ole sitten yhtään mitään muuta kuin ulkoilua. Ei kuluta. Ala juoksemaan kevyitä lenkkejä, lähtee läskit palamaan. Ja makeat minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Syöt valtavan määrän kaloreita verrattuna energiakulutukseesi. Sun kokoinen ihminen jolla ei ole fyysisesti rasittava työ tarvitsee hirmu pienen määrän ruokaa. Syöt kuin joku metsuri, puuro täysmaitoa ja voita päälle, juustoleipiä jne. Ja ilmeisesti herkkuja vielä päälle. Kyllä varmaan ti3dät mistä voisi vähentää, se pitää vaan oikeasti tehdä.
Mistä sä ne herkut vetäisit?
Vierailija kirjoitti:
Siis herkut poissa kokonaan ja pari viikkoa niin helppoa jo noudattaa rytmiä. Makean himo menee ohi kun malttaa odottaa, jos tiukkaa tekee niin lusikka hunajaa suuhun.
Hyi hitto, niin pahaa makeanhimoa ei olekaan, että paljasta hunajaa tekisi mieli laittaa suuhun. 😅
Mä lisäisin "tärisevä liikuntaa" eli tehoja kävelyihin, jos se on mahdollista (esim. polvet ei prakaa), se on hyväksi paitsi energiankulutukselle, myös keholle muutenkin ja ehkäisee sairauksia. Kuten myös joku lihaksia kasvattava liikunta, jonka aloittaisin myös, jos suinkin mahdollista. Myös se parantaa kehon kuntoa ja ehkäisee sairauksia tulevaisuudessa sen lisäksi, että lisääntynyt lihas lisää kehon energiankulutusta kokonaisuutena.
Täytyy kuitenkin muistaa, että energiankulutuksen lisääminen on todella hidas keino painon pudottamiseen. Siksi ruokavaliota täytyy korjata myös. Huolehtisi siitä, että saan sopivan määrän terveellisiä rasvoja ja proteiineja, mutta söisin myös ravinteikasta, energiaköyhää ruokaa (kasvisosastoa, siis). Herkkujakaan en jättäisi kokonaan pois, se ei oikein ole nykytiedon valossa järkevä tapa vastustaa herkkuhimoja, mutta karsisin niitä niin, että niistä saatu energian määrä on tolkullinen ja herkut ovat järkevässä suhteessa muuhun ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tosta löydy jotai?
https://scontent.fqlf1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/58717940_12052897129…
Olen itse 157cm ja painavimmillani olin 79kg. Nyt 73kg ja laskusuunnassa ollaan. Ja ainoa mitä tein oli niiden makeiden herkkujen jättäminen (eli minäkin olen makealle perso, todellakin) ja samoin jätin valmisruoka-ateriat, joita etenkin työpaikan lounastauoilla tuli syötyä. Myös leipä juustoviipaleilla maistui ja niiden määrää karsin, mutta en täysin lopettanut. Muutoin ei tarvinnut muuttaa mitään. Tosin makeita herkkuja korvaan porkkanoiden ja omenien syömisellä tai xylitol-purkalla. Nälkää ei tarvitse nähdä. Normaalia ruokaa voi syödä, mutta muo kalori-sokeri-suolapommit kannattaa jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen perso makealle," kirjoittaa AP. Siitä kenties.
- Ohis
Ohis Ohisalo tykkää syödä suklaata ja mageeta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoo aloituksessa olevansa perso makealle.
Mene Suomi 24 sivulle Laihdutus.Siellää on sinulle aamuun asti luettavaa tai selaa vanhoja kirjotuksia tällä, aihesta on luetavaa myös aamun asti.Kuin tv jatkuvasti ylipainosista ihmisitä dokumetit.Jo raskaasti ylipainoinen? Terveysasemalle,pyydä päästä ENE ryhmään,on tie julkisen plk hinnoin lihavuus leikkaus ja kun 1 vuoden laihtunut.Irto nahkaa paljon.Ne poistetaan julkisen sektorin hinoilla.Laihdutksessa pää pitää olla kunossa. Uni rytmi ehdoton.Ei traumoja,eroja ei mutakaan.Ne ensin hoidetttava latvalääkäri.Sempiä luku iltaan.