Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te tietoisesti lapsettomat: kuka teidät hoitaa vanhana?

Vierailija
07.12.2019 |

Vai onko teillä perheessä ollut tapana, että te lapset ette pidä mitään yhteyttä vanhempiinne ja jätätte vain oman onnensa nojaan tms?

Kommentit (240)

Vierailija
21/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia, mutta yksikään heistä ei ole hoitoalalla. Varmaan mua hoitaa jonkun muun lapsi.

Vierailija
22/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa muka yleistäkin, että lapset huolehtivat päivittäin iäkkäistä vanhemmistaan? Ennenhän oli ihan yleistä, että maatiloilla oli monta sukupolvea saman katon alle, mutta nykyään harvinaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin pisteeseen saakka ap ajatteli hoitaa omat vanhempansa?

Kun kummasti niille vanhuksille tarvittaessa hankitaan sopimus kotihoitoon, tai laitospaikka. Lasten omahoitajuus on varsin harvinaista.

Se ei ole hoitamista, että käy kerran kuussa tai harvemmin katsomassa ja kahvittelemassa.

Meinaatko, että vanhukset itse hommaisivat itsensä hoitoon? Yleensä se on nimenomaan lapset jotka tämän tekevät!

Vierailija
24/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus tarvitsee yllättävän paljon läheisten apua, vaikka olisikin josaian hoitolaitoksissa.

Huonosti menee asiat, jollei kukaan omainen katso perään.

Vierailija
25/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa muka yleistäkin, että lapset huolehtivat päivittäin iäkkäistä vanhemmistaan? Ennenhän oli ihan yleistä, että maatiloilla oli monta sukupolvea saman katon alle, mutta nykyään harvinaista.

En tiedä yhtäkään vanhusta, joka olisi itse itselleen hommannut paikan vanhainkotiin tms.

Vierailija
26/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin että robotti käy päivittäin, tuo ruuan ja annostelee lääkkeet, tarkistaa elimistön toiminnot, jumppauttaa lihaksia, kyselee kuulumiset tai pelaa jotain seurapeliä, lukee kirjaa, ulkoiluttaa koiran ja siivoaa.  

Vierailija
27/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuolen siinä vaiheessa, kun kusen housuihini, enkä tiedä enää missä olen. On mulla lapsikin, mutta en vanhustyötä oleta hänen ryhtyvän työkseen tekemään. Itse teen sitä työtä, eikä laitosvanhusten elämässä hurraamista ole. Ei kun sori, tehostetussa palveluasumisessa olevilla. Moni siellä pyytää sellaista pilleriä, että kuolisi jo pois.

Toivottavasti eutanasia sallitaan lähitulevaisuudessa. Jokaisen pitäisi saada päättää, milloin lähdön aika on.

Vierailija
28/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykyssä käy kuin isoisälleni, joka eli itsenäisesti ja henkisesti terävänä lähes 100-vuotiaaksi. Yhtäkkiä romahti viikoksi sairaalaan missä tuli nopea loppu ilman että itse edes tajusi mitään. Se olisi hieno päätös elämälle.

Vierailija
29/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen ja varakas vela. Ehdin vielä ennen eläkeikää kartuttaa omaisuutani lisää. Minulla on myös osakesalkku ja pari sijoitusasuntoa. Enköhän pysty rahalla ostamaan tarvitsemani palvelut sitten aikanaan.

Vierailija
30/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää siitä kansanedustaja Juha Mäkisen kommentista että lapsettomia naisia pitäisi rangaista? Entä miehiä tai tahattomasti lapsettomia?

Enkä kyllä tiedä vanhuksia joiden lapset niitä hoitais. Joten samassa veneessä ollaan kaikki

Tällainen mies vaan todistaa mikä se on miehiään. Ei yhtään mikään.

Vierailija
31/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ap tehnyt lapsia vastentahtoisesti, ihan vain jotta joku sinua hoitaa sitten vanhana? Onko tällainen ollut teidän perheessänne ja suvussanne tapana?

Vierailija
32/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsi, mutta vastaan silti: Ei ole tullut pieneen mieleenikään olettaa, että hän jäisi asumaan samalle paikkakunnalle, missä itse asun.

Vierailija
33/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei oikeasti halua olla lapseton. Lapsettomat vaikuttavat jotenkin tosi ilkeiltä ja katkerilta näissäkin kommenteissa. En tiedä mitään ihanampaa kuin oma tyttölapseni.

Vierailija
34/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kummasti niille vanhuksille tarvittaessa hankitaan sopimus kotihoitoon, tai laitospaikka. Lasten omahoitajuus on varsin harvinaista.

Se ei ole hoitamista, että käy kerran kuussa tai harvemmin katsomassa ja kahvittelemassa.

Meinaatko, että vanhukset itse hommaisivat itsensä hoitoon? Yleensä se on nimenomaan lapset jotka tämän tekevät!

Onhan meillä myös sosiaalitoimisto.

Vierailija
35/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä ap tehnyt lapsia vastentahtoisesti, ihan vain jotta joku sinua hoitaa sitten vanhana? Onko tällainen ollut teidän perheessänne ja suvussanne tapana?

Ihan mielenkiinnosta, miksi ihmiset sinun mielestäsi tekevät lapsia? Mikä on sellainen "hyväksytty" syy?

Biologisessa mielessä millään eliöllä ei ole muuta tarkoitusta kuin lisääntyä ja pysyä hengissä. Opetettiin peruskoulun biologiassa.

Vierailija
36/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan meillä myös sosiaalitoimisto.

Olet kyllä ihan kuutamolla jos kuvittelet sossujen tulevan hakemaan sinut vanhainkotiin.

Vierailija
37/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vaihtoehtoa:

a) itsari vaihdevuosien alettua

b) jonnekin korpeen vetäytyminen,siellähän saan sooloilla rauhassa vanhuudenkin höppänänä ja kun valomerkki tulee parhaimmassa tapauksessa olen metsässä haahuilemassa ja päädyn ravintoketjuun huonoimmassa tapauksessa muumioidun kiikkustuoliin.

Vierailija
38/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei oikeasti halua olla lapseton. Lapsettomat vaikuttavat jotenkin tosi ilkeiltä ja katkerilta näissäkin kommenteissa. En tiedä mitään ihanampaa kuin oma tyttölapseni.

Pata kattilaa soimaa. Ilkeää tuolleen haukkua.

Vierailija
39/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka teitä joilla on lapsia hoitaa?

Lasketteko sen varaan että lastenne perhe laittaa asunnon myyntiin ja muuttaa naapuriin (mahdollisesti kauemmas sen toisen puoliskon vanhemmista, huom) autellakseen teitä kun olette vanhoja? Oikeasti?

Jo nyt kun katselee oman ikäisiä lapsiperheitä niin mummua ja pappaa käydään katsomassa hyvällä tuurilla kerran pari vuodessa + silloin kun Minna-Petterille on luvassa vähän isompi lahjus. Eikä yhteiskunta ole muuttumassa ainakaan yhteisöllisempään suuntaan.

Ero on lähinnä siinä että velana ei tarvitse syytää rahaa lasten valmistujaisiin, häihin, Minna-Petterin rippijuhliin, joululahjoihin, synttärilahjoihin, tms. Hyvällä tuurilla on vähän enemmän sukanvarressa eläkeiässä ja pääsee edes muutamaksi vuodeksi yksityiseen hoitokotiin ennen kuin rahat loppuvat ja edessä on siirto kunnalliseen/yksityiseen säilytyslaitokseen.

Jos motiivi lasten hankkimiseen on pelko yksinäisyydestä vanhuudesta ja omasta pärjäämisestä, kyseenalaistaisin tuon motiivin ja myös ko. henkilön kyvyn havaita mitä ympärillä tapahtuu.

M/40+, vela.

Vierailija
40/240 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhusten hoivapaikassa työskentelevänä voin kertoa, että vaikka sillä isällä/äidillä on lapsia, niin hyvin vähän heitä kiinnostaa vanhempiensa hyvinvointi. Hoitajille kyllä jaksetaan valittaa, silloin kun kerran puolessa vuodessa tullaan kukkapuskan kanssa pikavisiitille. Onneksi on poikkeuksiakin,mutta liian vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän