Helsingissä ihmetellään vilpittömästi PS:n kannatusta
”Miten voi olla? En tunne ketään, joka äänestäisi PS:
Tänään työpaikalla kuultua.
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janika kirjoitti:
Landella ihmetellään vilpittömästi Vihreiden kannatusta ;).
Miksi joku haluaa vapaaehtoisesti Suomeen:
- Halpatyövoimaa polkemaan palkkoja
- Maahan heikosti integroituvia veronmaksajien elätettäviä
- Tilastollisesti todettuja turvallisuutta heikentäviä tekijöitä
En minä ainakaan. Hädänalaisista autettivistahan ei ole ollut missään vaihessa kysymys. Uskon, että koko In -vaasi oli tarkkaan etukäteen suunniteltu, Tulihan kuntiin jo 2013 ohjeet tätä varten.
Invaasi aiheuttaa eriarvoisuuttaa ja se taitaa olla suunnitelman tarkoitus. Köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. EUn viimevuosina eriarvoisuus on vain lisääntynyt. Keskiluokka on kaiken maksaja ja luojan kiitos suomalaiset ovat tämän tajunneet.
Ja aloittajalle tiedoksi, että viime kevään vaaleissa Perussuomalaisita tuli salonkikelpoisia, ääniä tuli paljon myös Eirasta ja Santiksesta.
Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
-
-
Sääli vaan ettei persujen äänestämiselle näytä löytyvän muuta syytä kuin ketjussa moneen kertaan hoettu "pas** on hyvää koska miljoona kärpästä" - argumentti.
Löytyy. 3,2 miljardia euroa vuodessa.
Niin, sosiaaliturvaa tosiaan suomessa maksetaan kokonaisuudessaan ainakin 69 miljardia vuodessa
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…
(kunnat + valtio 2017) ja siihen kokonaissummaan sisältyy niin suomalaiset kuin muutkin jotka sitä saavat. Kuten laskutaitoiset tajuavat niin todellinen ongelma ei ole joku yhden tarkkaan valitun erityisryhmän pikkuosa tuosta kokonaissummasta vaan ihan jossain muualla.
Ratkaisukin siis löytyy ihan muualta kuin käymällä kiinni populistisesti tähän yhteen erityisryhmään. Eli lisää työpaikkoja ja porukka töihin -> sosiaalimenot vähenee kaikissa ryhmissä jotka tekee töitä. Joten kysynkin persuilta taas jälleen kerran (jos tähän saisi vihdoin vastauksen) että miten persut meinaa järjestää ihan aikuisten oikeasti tähän maahan lisää firmoja joilla menee hyvin ja jotka työllistää ja maksaa palkkaa?
Jos katsotaan nykyistä ja edellistä hallitusta. Toinen sai aikaan työllisyyden kasvun ja toinen työllisyyden pysähtymisen (kohta alkaa laskemaan). Jälkimmäinen porukka haluaa lisää ihmisiä sosiaaliturvan varaan.
Ja kyllä 1-3 miljardia on paljon vuositasolla vaikka suhteessa valtion ja kuntien yhteenlaskettuun budjettiin tuo ei ole merkittävä. Vai olisiko sinulle ok leikata budjetista tuon verran koulutuksesta tai vaikka työttömiltä? Vai tuntuuko paremmalle pistää lapset maksamaan?
Sisältyykö tuohon kokonaissumma ab eläkkeet? Jos, niin ei ihan relevantti argumentti.
Mun vanhemmat ei ihmettele. Niille on aivan päivänselvää miksi ihmiset äänestää persuja, ne aina manaa ja paasaa kovaan ääneen: "Nykyään ihmiset ei tyydy mihinkään, ne aina vaan tahtoo lisää, ja kun ne ei lisää saa niin ne vain turhautuu ja suuttuu ja lähtee kaduille mellakoimaan, ne liittyy isoksi vihaiseksi joukoksi tekemään kapinaa meidän hyvää yhteiskuntaa vastaan. Suomi on hyvä maa, täällä on hyvät palvelut, koulutus, terveydenhoito, tasa-arvo, demokratia. Täällä on kaikki hyvin. Täällä voi kaikilla olla hyvä elämä. Mutta kun noille ei vain mikään riitä, ne ei tahdo tehdä töitä, ne jää laiskuuttaan työttömiksi, ja sitten ne valittaa kun ei rahat riitä. Me voitaisiin kaikki työskennellä yhdessä, hyvässä järjestyksessä, mutta ei, nuo vain hankaloittaa asioita, ihan vain silkasta vihasta pistää kapuloita rattaisiin. Ne tahtoo tuhota meidän maailman parhaan yhteiskuntajärjestelmän ihan vain koska niitä suututtaa koska niille ei kultaisella tarjottimella anneta kaikkea mitä ne haluaa, ne on piloille hemmoteltuja kakaroita!"
Mikään mahti maailmassa ei ikinä voisi saada mun vanhempia avaamaan silmiään edes hieman. Mikään ei ikinä voisi saada heitä harkitsemaan että heidän kantansa ei välttämättä ole ihan täysin oikea, että he ovat saattaneet edes jossain määrin erehtyä. Ja mikään ei ikinä voi saada heitä näkemään että todennäköisemmin asia on juuri päinvastoin: HE ovat niitä piloille hemmoteltuja kakaroita joille on kultaisella tarjottimella annettu kaikki mitä he halusivat, he ovat tuhonneet maailman parhaan yhteiskuntajärjestelmän.
Turha edes mainita että he ovat narskuja ja boomereita. Selvähän se. Kukaan ei siedä heitä, ei kukaan. Koko suku on katkaissut välit, naapurit eivät puhu heille, tuttavat ovat kaikonneet, entiset työkaverit eivät piittaa heistä tippaakaan, kaikki jotka tuntevat heidät tietävät että heistä kannattaa pysyä kaukana, että heidän kanssaan ei kannata puhua sanakaan. Ja yhä heidän mielestään kaikki muut ovat kakaroita.
He äänestävät demareita. Selvähän se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun koululaisista nkohta 25 prosenttia on vieraskielisiä.
Täällä rakennetaan hurjasti.
Pormestarin mukaan kaupungin kasvu perustuu muuttoon ulkomailta.
Tämä on syy persujen nousuun.Ja kun nuo koululaiset täyttävät 18 alkaa viimeistään persujen lasku.
Siinä vaiheessa nousee erään veljeskunnan edustus kaikissa puolueissa.
Miksi lietsoa vihaa? Nuo koululaiset ovat helsinkiläisiä siinä missä me kaikki muutkin, joten on kaikkien etu että kaupunki ottaa huomioon siellä asuvien tarpeet. Jos heitä yritetään marginalisoida koituu siitä pitkän päälle vain enemmän ongelmia kaupungille.
Kuka lietsoo vihaa???
Täytyy vain osata katsoa myös tulevaisuuteen.
Marginalisaatio syntyy kun alueet eriytyvät ja sitä valitettavasti muuttoliike vahvistaa.
Vierailija kirjoitti:
Persut on apinoita, itse olen äänestänyt lähes kaikkia puolueita, persuja en toki.
ilmoitettu loukkaavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeastikoulutettu, ulkomailla asuva perheellinen nainen. Aiemmin äänestin kokoomusta, mutta Kataisen valheellisuus ja pyrkyrimäisyys sai näkemään punaista, joten aloin äänestämään persuja. Halusin saada ravisteltua status quota, tuota "Suomessa ei ole korruptiota -mantraa" ja hyväveli (-sisko) käytäntöjä eli "rapsuta sinä minun selkääni niin minä puolestani rapsutan sinun". Sikamainen verorahojemme tuhlailu turhuuteen on myös äärimmäisen turhauttavaa.
Samoin minua on aina ällöttänyt väkivallantekijöiden ja raiskareiden paapominen uhrien kustannuksella. Asiaa ei helpottanut tämä multikultti uskonto, jota median avulla hierottiin jokaisen naamaan ilman kriittistä tarkastelua. En ole kuitenkaan julkisesti huudellut persujen äänestämisestäni ja vain läheisimmät tietävät asiasta, sillä todellakin opiskelu- ja työyhteisöjeni jäsenet ovat (toivottavasti yhä useammin olivat) äärimmäisen naiiveja vihervassareita, joita järjen ääni ei tavoita (huutavat yleensä niin kovaa iskulauseitaan ja mantrojaan).
Tässäkin ketjussa näkyy, ettei persujen vastustajilla argumentit riitä muuhun kuin nimittelyyn ja haukkumiseen. Älyllinen epärehellisyys pitää ilmeisesti pyrkiä piilottamaan rääkymisen alle. Persut ovat realistisen ajattelun ja konkreettisten toimenpiteiden puolue. Jos kokoomus joskus siirtyy takaisin käyttämään järkeä utopioiden sijaan, niin ehkä siirryn takaisin kokoomuksen äänestäjäksi, sillä persut voi olla liian vasemmalla talousajattelussaan.
Kuulostat sanavalintojesi ja kirjoitustaitosi perusteella "tosi" korkeakoulutetulta. Ehkä kannattaisi itse miettiä omaa älyllistä epärehellisyyttään kun lähtee palstalle pätemään tuollaisen turauksen kanssa.
Muutenkin persuilta puuttuvat kaikki näytöt kyvyistä saada konkreettisesti aikaan mitään mitään muuta kuin väsyneen lapsellista meemispämmiä.
Loppuivat taas argumentit, aika tavallista mutuilua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeastikoulutettu, ulkomailla asuva perheellinen nainen. Aiemmin äänestin kokoomusta, mutta Kataisen valheellisuus ja pyrkyrimäisyys sai näkemään punaista, joten aloin äänestämään persuja. Halusin saada ravisteltua status quota, tuota "Suomessa ei ole korruptiota -mantraa" ja hyväveli (-sisko) käytäntöjä eli "rapsuta sinä minun selkääni niin minä puolestani rapsutan sinun". Sikamainen verorahojemme tuhlailu turhuuteen on myös äärimmäisen turhauttavaa.
Samoin minua on aina ällöttänyt väkivallantekijöiden ja raiskareiden paapominen uhrien kustannuksella. Asiaa ei helpottanut tämä multikultti uskonto, jota median avulla hierottiin jokaisen naamaan ilman kriittistä tarkastelua. En ole kuitenkaan julkisesti huudellut persujen äänestämisestäni ja vain läheisimmät tietävät asiasta, sillä todellakin opiskelu- ja työyhteisöjeni jäsenet ovat (toivottavasti yhä useammin olivat) äärimmäisen naiiveja vihervassareita, joita järjen ääni ei tavoita (huutavat yleensä niin kovaa iskulauseitaan ja mantrojaan).
Tässäkin ketjussa näkyy, ettei persujen vastustajilla argumentit riitä muuhun kuin nimittelyyn ja haukkumiseen. Älyllinen epärehellisyys pitää ilmeisesti pyrkiä piilottamaan rääkymisen alle. Persut ovat realistisen ajattelun ja konkreettisten toimenpiteiden puolue. Jos kokoomus joskus siirtyy takaisin käyttämään järkeä utopioiden sijaan, niin ehkä siirryn takaisin kokoomuksen äänestäjäksi, sillä persut voi olla liian vasemmalla talousajattelussaan.
Kuulostat sanavalintojesi ja kirjoitustaitosi perusteella "tosi" korkeakoulutetulta. Ehkä kannattaisi itse miettiä omaa älyllistä epärehellisyyttään kun lähtee palstalle pätemään tuollaisen turauksen kanssa.
Muutenkin persuilta puuttuvat kaikki näytöt kyvyistä saada konkreettisesti aikaan mitään mitään muuta kuin väsyneen lapsellista meemispämmiä.
Loppuivat taas argumentit, aika tavallista mutuilua
Sanos muuta. Persujen äänestäjä kirjoitti pitkät perustelut sille, miksi äänestää persuja, ja sanoi, että vastapuoli turvautuu lähinnä haukkumiseen, ja sitten yksi tuon vastapuolen edustaja vastasi henkilöön kohdistuvalla argumentilla.
Persuthan tekevät aivan loistavaa kenttätyötä. En itse ihmettele yhtään, että se tuottaa tulosta. Eivät muut puolueet samalla tavalla ole ns. kansan parissa ja tuo ihmisille kuulluksi tulemisen tunnetta. Kaikessa yksinkertaisuudessaan he ovat sillä tavalla erityisesti maakunnissa saaneet ihmisiä puolelleen - kerrankin on jokin taho, joka minua kuuntelee.
Itse en ole persuaktiivi tai äänestä persuja, mutta sivusta heidän kenttätyötä seuranneena (työni liittyy lobbaamiseen), ei voi kun todeta, että kyllä siinä on muilla puolueilla mallin ottamista.
On kahdenlaisia tietämättömiä ihmisiä:
1. Nukkujat jotka ihan vain elävät omaa elämäänsä. Eivät vaadi itselleen mitään, ovat vaatimattomia, eivät tahdo rikastua, tahtovat vain olla rauhassa, antavat muiden elää omaa elämäänsä, eivät ole kateellisia tai vihaisia tai kostonhimoisia. Hoitavat puutarhaa ja harrastavat postimerkkeilyä eikä heillä ole ikinä ainuttakaan pahaa ajatusta kehenkään liitten. He tietävät että he ovat tietämättömiä, se ei heitä haittaa. Mielestäni nuo ovat täydellisen hyviä ihmisiä. Tuollainen elämä vain alkaa olla luksusta, siis aniharva enää nykyään saa olla rauhassa.
2. Ne jotka on ihan pihalla mutta luulee tietävänsä kaiken. Äänestää ja vaatii ja melskaa ja demonstroi. Ja sitten ne ihmettelee kun joku muu on jossain asiassa eri mieltä, "höh, mitä noi valittaa, eihän niillä mitään ongelmia ole! mä olen oikeassa, mä ajan oikeasti hyvää asiaa, mulla on vaatimuksia!" Eli esim useimmat helsinkiläiset modernit sosiaaliset yhteiskunnallisesti aktiiviset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janika kirjoitti:
Landella ihmetellään vilpittömästi Vihreiden kannatusta ;).
Miksi joku haluaa vapaaehtoisesti Suomeen:
- Halpatyövoimaa polkemaan palkkoja
- Maahan heikosti integroituvia veronmaksajien elätettäviä
- Tilastollisesti todettuja turvallisuutta heikentäviä tekijöitä
En minä ainakaan. Hädänalaisista autettivistahan ei ole ollut missään vaihessa kysymys. Uskon, että koko In -vaasi oli tarkkaan etukäteen suunniteltu, Tulihan kuntiin jo 2013 ohjeet tätä varten.
Invaasi aiheuttaa eriarvoisuuttaa ja se taitaa olla suunnitelman tarkoitus. Köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. EUn viimevuosina eriarvoisuus on vain lisääntynyt. Keskiluokka on kaiken maksaja ja luojan kiitos suomalaiset ovat tämän tajunneet.
Ja aloittajalle tiedoksi, että viime kevään vaaleissa Perussuomalaisita tuli salonkikelpoisia, ääniä tuli paljon myös Eirasta ja Santiksesta.
Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
-
-
Sääli vaan ettei persujen äänestämiselle näytä löytyvän muuta syytä kuin ketjussa moneen kertaan hoettu "pas** on hyvää koska miljoona kärpästä" - argumentti.
Löytyy. 3,2 miljardia euroa vuodessa.
Niin, sosiaaliturvaa tosiaan suomessa maksetaan kokonaisuudessaan ainakin 69 miljardia vuodessa
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…
(kunnat + valtio 2017) ja siihen kokonaissummaan sisältyy niin suomalaiset kuin muutkin jotka sitä saavat. Kuten laskutaitoiset tajuavat niin todellinen ongelma ei ole joku yhden tarkkaan valitun erityisryhmän pikkuosa tuosta kokonaissummasta vaan ihan jossain muualla.
Ratkaisukin siis löytyy ihan muualta kuin käymällä kiinni populistisesti tähän yhteen erityisryhmään. Eli lisää työpaikkoja ja porukka töihin -> sosiaalimenot vähenee kaikissa ryhmissä jotka tekee töitä. Joten kysynkin persuilta taas jälleen kerran (jos tähän saisi vihdoin vastauksen) että miten persut meinaa järjestää ihan aikuisten oikeasti tähän maahan lisää firmoja joilla menee hyvin ja jotka työllistää ja maksaa palkkaa?
Jos katsotaan nykyistä ja edellistä hallitusta. Toinen sai aikaan työllisyyden kasvun ja toinen työllisyyden pysähtymisen (kohta alkaa laskemaan). Jälkimmäinen porukka haluaa lisää ihmisiä sosiaaliturvan varaan.
Ja kyllä 1-3 miljardia on paljon vuositasolla vaikka suhteessa valtion ja kuntien yhteenlaskettuun budjettiin tuo ei ole merkittävä. Vai olisiko sinulle ok leikata budjetista tuon verran koulutuksesta tai vaikka työttömiltä? Vai tuntuuko paremmalle pistää lapset maksamaan?
Sisältyykö tuohon kokonaissumma ab eläkkeet? Jos, niin ei ihan relevantti argumentti.
Mitä jos vaikka lukisit sen tarjotun linkin, ja lisäksi perustelisit edes jotenkin väitteesi. Ongelmahan ei siitä muutu miksikään oli siinä eläkkeet mukana tai ei ja ilmeisin ratkaisukin on ihan sama. Tuntuu persuillakin olevan selkäytimessä puheen kääntäminen mihin tahansa muualle kuten haavistollakin, heti kun menee aiheet liian hankaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Persuthan tekevät aivan loistavaa kenttätyötä. En itse ihmettele yhtään, että se tuottaa tulosta. Eivät muut puolueet samalla tavalla ole ns. kansan parissa ja tuo ihmisille kuulluksi tulemisen tunnetta. Kaikessa yksinkertaisuudessaan he ovat sillä tavalla erityisesti maakunnissa saaneet ihmisiä puolelleen - kerrankin on jokin taho, joka minua kuuntelee.
Itse en ole persuaktiivi tai äänestä persuja, mutta sivusta heidän kenttätyötä seuranneena (työni liittyy lobbaamiseen), ei voi kun todeta, että kyllä siinä on muilla puolueilla mallin ottamista.
Persujen suurin kenttätyö rajoittuu käytännössä meemi- ja muuhun nettispämmiin joten en sitä ihan loistavaksi menisi kutsumaan jos on tarkoitus olla uskottava kaiken tuon pas*anheittelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/759008c9-17a5-461b-a720-b9744fb63532
Joo tosi ihmeellistä PS nousu, on se nyt kumma kun ei jotkut juntit totu uuteen normaaliin vaan hangoittelee vastaan.
Jep, unelmaihmisten uusi normaali ei näyttäydy kaikille yhtä mukavana kehityksenä.
"Helsingissä tapahtuneista ilmoitetuista raiskauksistå peräti yli puolet oli ulkomaalåisen tekemiä. Tarkka luku on 53,8 prosenttia."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550dNäistä sun tilastoistas puuttuu kuitenkin kaikki ne valheellisiksi osoitetut suden huutelut ja ilmoittamattomat, joissa tekijä on 99% tapauksista oma läheinen. Kumppani, ystävä, perheenjäsen.
Itse en ole koskaan tullut ulkomaalaisen hyväksikäyttämäksi, lyhytpinnaisilta suomipojilta on kyllä saatu turpaan ja väkisinmakuuta.
Moni muu on. Liian moni.
Nuorena olin naiivi idealisti ja en tykännyt persuista koska ne sanoo "Suomi ensin". Itse tahdoin ajatella että "ihan koko ihmiskunta ensin". Mutta nyt kun olen vähän vanhentunut ja olen oppinut kuinka kieroja ihmiset ovat niin ymmärrän että melkein kaikki poliitikot ajattelevat "minä ensin". Eli valitettavasti persut on Suomen puolueista ainoa jota voi edes harkita äänestävänsä. Persuissa on poliitikkoja jotka oikeasti ajattelee Suomen parasta. Muissa puolueissa poliitikot vain ajattelevat omaa parastaan.
Miksi helsinkiläiset ovat koko ikänsä yhtä sokeita kuin mitä mä olin nuorena naiivina idealistina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tosi ihmeellistä PS nousu, on se nyt kumma kun ei jotkut juntit totu uuteen normaaliin vaan hangoittelee vastaan.
Jep, unelmaihmisten uusi normaali ei näyttäydy kaikille yhtä mukavana kehityksenä.
"Helsingissä tapahtuneista ilmoitetuista raiskauksistå peräti yli puolet oli ulkomaalåisen tekemiä. Tarkka luku on 53,8 prosenttia."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550dKouvolapersu ei helsingistä muuta tiedä kuin nuo persujen hokemat tilastot ja niitäkään se ei ymmärrä. Sitten se joutuu ekaa kertaa elämässään käymään helsingissä ja kävelee likimain pas**t housussa pelätessään joka kadunkulmassa niitä kaikkia mahdollisia kuvittelemiaan vaaratekijöitä.
Vähättele vaan, ehkä ne pas*kat tulee vielä jonain päivänä sulla housuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri äänesti persuja viimeksi, silti ollaan yhdessä naureskeltu persujen tyhmyydelle ja nimenomaan niin että lähti työkaverilta se naureskelu. Vähän olin ymmälläni tilanteesta kyllä.
Persuissa on pari ”hupiukkoa”, ja kyllä minäkin niiden toilailuille voin naureskella vaikka puolueen äänestäjä olenkin. Onneksi niitä toilailuja ei tosin ihan viime aikoina ole ollut. Tietenkään en noiden ko. tapausten takia PS:ää äänestä, vaan aivan muista syistä.
PS:ssä on porukkaa kuten Huhtasaari, Hakkarainen ja tämä Jukka: https://www.feissarimokat.com/2019/11/ilmastoremontti/
En silti välttämättä pahastuisi jos PS olisi pääministeripuolue. Ei tuo porukka niitä naruja siellä vetele. Itse asiassa äänestinkin PS viime vaaleissa, koska olisin halunnut estää SDP:n nousun pääministeripuolueeksi, vaikka kannatankin Kokoomusta. Harmi ettei ihan riittänyt, olisi vältetty tämä vasemmiston postisekoilu ja katastrofibudjetti.
Aito kansantahto toteutuu vain, jos kaikki äänestävät toivomaansa ehdokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun koululaisista nkohta 25 prosenttia on vieraskielisiä.
Täällä rakennetaan hurjasti.
Pormestarin mukaan kaupungin kasvu perustuu muuttoon ulkomailta.
Tämä on syy persujen nousuun.Ja kun nuo koululaiset täyttävät 18 alkaa viimeistään persujen lasku.
Sitähän te toivotte. Minä en, siksi PS.
Itse tiedän monia Helsingissä asuvia PS äänestäviä, mutta esim. hyvä ystäväni on sanonut ettei sitä myönnä kenellekkään ettei tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen suurin puolue. Järkevin ja suhteellisuudentajuisin. Seuraava pääministeripuolue vaikka kuka sanoisi mitä. Kannatus on n. 30% seuraavissa vaaleissa.
30% on vähemmän kuin 50%, eli ei tule olemaan seuraava pääministeripuolue.
Koska eduskuntavaaleissa on käytössä suhteellinen vaalitapa ja äänestyspiirit, niin yli 40% äänistä riittää tosin jo siihen, että saa enemmistöön tarvittavat 101 paikkaa eduskunnasta. Ja jos PS saa vaaleissa 30%, niin se voi muodostaa hallituksen helposti yksin kokoomuksen kanssa.
EU-kysymys kyllä jakaa näitä puolueita, mutta ne olivat kuitenkin jo kerran samassa hallituksessa, ja kun Orpo vaihtuu johonkin järkevämpään johtajaan, kuten Antti Häkkänen, niin eiköhän kokoomus voi hyvinkin lähteä PS:n hallitukseen.
Kokoomus on jo sanonut lähtevänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550dKouvolapersu ei helsingistä muuta tiedä kuin nuo persujen hokemat tilastot ja niitäkään se ei ymmärrä. Sitten se joutuu ekaa kertaa elämässään käymään helsingissä ja kävelee likimain pas**t housussa pelätessään joka kadunkulmassa niitä kaikkia mahdollisia kuvittelemiaan vaaratekijöitä.
Vähättele vaan, ehkä ne pas*kat tulee vielä jonain päivänä sulla housuun.
Meillä on täälläpäin poliisi joka hoitaa ongelmat ja pienellä pers**lle potkimisella poliitikotkin tekee hommansa paremmin, ainakin seuraavat tekee jos nykyiset ei osaa. Näin, ongelma ratkaistu eikä hommaan tarvittu yhtään persua kouvolasta hokemaan rasi***sta pas***nsa.
Jännä miten kaikki nää persujen "super asiantuntemuksen" luomat kokonaisvaltaiset ratkaisut hajoaa jo viiden sekunnin miettimisellä. Vaikuttaa pikemminkin siltä että nuo on lausahduksia joita persuidiootit voi hokea netissä, koska itse nuo ei tunnu osaavan analysoida omia ratkaisumallejaan saati sitten vastata muuten kuin solvauksin jos joku analysoi ne heidän puolestaan.
Insinöörin koulutuksella kun on taipumus kasvattaa ihmisen ajattelukantaa realismin suuntaan.
Eli asiat perustuvat todistettaviin faktoihin eikä mihinkään mutu-ajatteluun.